Tutustu nyt
@BlackWolf tuohon
nykyiseen lain mukaiseen prosessiin sukupuolen vaihtamisesta. Tai korjaamisesta kai nykyisin puhutaan. Siinä on aika monta vaihetta, vain yksi on se sterilisointi. En ole tutustunut, millaista lakia ollaan tilalle ehdottamassa, mutta jotenkin en jaksa uskoa, että mentäisiin nykyisestä pitkästä prosessista ihan vaan ilmoitusasiaksi. Kai noilla jokin välimuotokin voi olla.
Vaikka luulen olevani monessakin asiassa suvaitsevainen, niin tuossa sterilisoinnissa menee minulla jokin raja. Minulle on ihan ok, jos joku haluaa korjata tai muuttaa sukupuoltaan, mutta silloin minun mielestä ne lisääntymistavatkin pitää olla sen uuden sukupuolen mukaisia. Jos siis ne olisi mahdollsia. Minusta ei siis ole oikein, että mies (joka oli aiemmin nainen) kykenisi synnyttämään. Luonnollisuuden kautta tätä saatan ajatella.
En silti pidä Prideä tai muitakaan mielipidevaikuutamistapoja näistä asioista väärinä tai tuputtamisena tai mitenkään sellaisina, että niitä missään paheksuisin. Päin vastoin, Pridelle on vielä suurta tarvetta Suomessa(kin). Jos ei muusta syystä, niin värikkäinä bileinä.