SherwoodinHartsa
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Ilves
Tänään tuli Finnairilta ulos tulosvaroitus, jonka mukaan tappion tekeminen jatkui myös heinä-joulukuussa. Toki heinä-syyskuussa tuli positiivinen tulos mutta silti koko loppuvuosi menee pakkaselle.
Suurin syy on ylikapasitetti, johon yhtiö on itse syyllinen lisättyään reippaahkosti kapasitettiaan. Ja aiemmin hehkutettu Aasian liikenne painui alemmas käyttöasteessa.
Toinen riippakivi näkyy olevan, omasta mielestäni jo kauan yliarvostettu, Oulun liikenne. Ei hitto, 26 päivittäistä vuoroa kaikkiaan Oulu-Helsinki välillä. Haloo nyt on jossain mätää. No Norvegian kuorii asiakkaat päältä ja Finnair ja taitaa myös Blue1:kin ottaa takkiin.
Itse en ihmettele, että liikematkustaminen on Finnairilla pudonnut. AInakin Keski-ja Itä-Eurooppaan on kohtuu huonot yhteydet verrattuna esim Lufthansaan ja SAS:n. Ja palvelu on kohtuu kekkulia Finnairilla, ainakin ollut joka kerta kun on ollut pakko lentää sillä.
Tuolta löytyy lisää aiheeesta, johtaa Talouselämän artikkeliin : Tyhjälentäjä Finnair varoitti - Talouselämä
Suurin syy on ylikapasitetti, johon yhtiö on itse syyllinen lisättyään reippaahkosti kapasitettiaan. Ja aiemmin hehkutettu Aasian liikenne painui alemmas käyttöasteessa.
Toinen riippakivi näkyy olevan, omasta mielestäni jo kauan yliarvostettu, Oulun liikenne. Ei hitto, 26 päivittäistä vuoroa kaikkiaan Oulu-Helsinki välillä. Haloo nyt on jossain mätää. No Norvegian kuorii asiakkaat päältä ja Finnair ja taitaa myös Blue1:kin ottaa takkiin.
Itse en ihmettele, että liikematkustaminen on Finnairilla pudonnut. AInakin Keski-ja Itä-Eurooppaan on kohtuu huonot yhteydet verrattuna esim Lufthansaan ja SAS:n. Ja palvelu on kohtuu kekkulia Finnairilla, ainakin ollut joka kerta kun on ollut pakko lentää sillä.
Tuolta löytyy lisää aiheeesta, johtaa Talouselämän artikkeliin : Tyhjälentäjä Finnair varoitti - Talouselämä