Tiedoksi ihmisille etta American Airlines aloittaa toukokuun alusta suoran lennon valille Chicago-Helsinki.
Todella hieno veto AA:lta aloittaa tämä reitti. Samalle lennolle tulee olemaan neljän eri yhtiön lennonnumerot, joten kannattaa tarkistaa huolella miltä yhtiöltä jakkaran saa edullisimmin.
Esimerkkinä 23.5 Hel-Chi ja 6.6 Chi-Hel Iberian lennonnumeroilla 843,08 € ja Finnairin numeroilla samalle lennolle 992,58€. Eli täysin samoille lennoille hintaeroa 159,5 €.
Tarkoitus ei ole mollata Finnairia, mutta otin vain esimerkin kuinka paljon samanlaisen jakkaran hinta voi erota.
Todella hieno veto AA:lta aloittaa tämä reitti. Samalle lennolle tulee olemaan neljän eri yhtiön lennonnumerot, joten kannattaa tarkistaa huolella miltä yhtiöltä jakkaran saa edullisimmin.
Koneena näköjään Boeing 767 (hmph) ja lennot jatkuvat vain 28.10. 2011 saakka. No, yritys hyvä kymmenen, katsotaan jos tästä tulee mitään pysyvää uutta reittiä. Jotenkin minuakin epäilyttää, ettei se ainakaan suomalaisten ja amerikkalaisten matkustajien varassa tule kannattamaan.Tiedoksi ihmisille etta American Airlines aloittaa toukokuun alusta suoran lennon valille Chicago-Helsinki.
Jotenkin minuakin epäilyttää, ettei se ainakaan suomalaisten ja amerikkalaisten matkustajien varassa tule kannattamaan.
Todella hieno veto AA:lta aloittaa tämä reitti. Samalle lennolle tulee olemaan neljän eri yhtiön lennonnumerot, joten kannattaa tarkistaa huolella miltä yhtiöltä jakkaran saa edullisimmin.
Esimerkkinä 23.5 Hel-Chi ja 6.6 Chi-Hel Iberian lennonnumeroilla 843,08 € ja Finnairin numeroilla samalle lennolle 992,58€. Eli täysin samoille lennoille hintaeroa 159,5 €.
Tarkoitus ei ole mollata Finnairia, mutta otin vain esimerkin kuinka paljon samanlaisen jakkaran hinta voi erota.
Koneena näköjään Boeing 767 (hmph) ja lennot jatkuvat vain 28.10. 2011 saakka. No, yritys hyvä kymmenen, katsotaan jos tästä tulee mitään pysyvää uutta reittiä. Jotenkin minuakin epäilyttää, ettei se ainakaan suomalaisten ja amerikkalaisten matkustajien varassa tule kannattamaan.
Tosi hyvä juttu, varmaan nopein reitti länsirannikolle kulkee tätä kautta. Meidän byroolla on ameriikan pääkonttori Chicagossa, joten ei pomokaan suorastaan surusta itkenyt tästä kuultuaan.Tiedoksi ihmisille etta American Airlines aloittaa toukokuun alusta suoran lennon valille Chicago-Helsinki.
Toinen merkittävä asia on koneen vaihtaminen. Lontoo ei houkuttele lähinnä sen takia, että matkatavaroiden saanti perille on erityisen tärkeää, koska olemme menossa kilpailuun, jossa tarvitaan paljon välineitä, jotka pitää viedä täältä. USA:ssa ilmeisesti pitää laukut huolehtia itse jatkolennolle, mikä taas hidastaa menoa. Entä jos laukut eivät saavu perille ja on pakko mennä jatkolennolle? Lähetetäänkö ne automaattisesti eteen päin?
Onko jollain kokemusta, mitä vielä kannattaisi huomioida? Lippujen hinnoissa AA ja BA ovat vähän halvempia kuin LH, mutta ainakin LH:lla matkatavarat pitäisi saada kivuttomammin mukaan.
Onko jollain kokemusta, mitä vielä kannattaisi huomioida? Lippujen hinnoissa AA ja BA ovat vähän halvempia kuin LH, mutta ainakin LH:lla matkatavarat pitäisi saada kivuttomammin mukaan.
Kiitos kommenteista. Varmaan päädytään tuohon Lufthansaan, jos/kun hintaero ei ole montaa satasta. Kun pitää saada paljon tavaraa mukaan, niin jotenkin saksalainen täsmällisyys on vakuuttavampi vaihtoehto.
Kaksi matkalaukkua per henkilö? Oman käsitykseni mukaan tuo on ilmaista vain jos on jonkun frequent flyer klubin ylemmän pistetason asiakas, mutta voin olla väärässäkin. Harvemmin sitä tulee kahden matkalaukun kanssa matkusteltua.Olen nopeasti silmäillyt lentoyhtiöden sivuja ja yleensä ilmeisesti kaksi matkalaukkua pitäisi saada viedä ilman lisämaksua. Tai ainakaan lisähinta ei ole kovinkaan suuri.
No jos tullissa joutuu matkalaukkutarkastukseen, niin se voi hidastaa, muuten sen pitäisi periaatteessa käydä aika nopeasti, sillä otat vain laukun pois hihnalta, kävelet parikymmentä metriä tullitarkastuksen läpi ja pudotat laukun toiselle hihnalle heti tullitarkastuspisteen jälkeen. Ja kannattaa aina tietenkin varata sellainen jatkolento, joka lähtee ainakin 3-4 tuntia saapuvan lennon jälkeen, ettei tarvitse jännittää niin paljon ja jää vaikka vähän aikaa ruokailuun, sillä USA:n sisäisillä lennoilla ei tosiaan taideta enää juuri mitään syötävää ilmaiseksi tarjota.Ruutuässä kirjoitti:USA:ssa ilmeisesti pitää laukut huolehtia itse jatkolennolle, mikä taas hidastaa menoa. Entä jos laukut eivät saavu perille ja on pakko mennä jatkolennolle? Lähetetäänkö ne automaattisesti eteen päin?
Mielestäni ihan järkevä päätös. Chicagon kenttä on iso, siellä on oma sukkulajunansa, joten voi vaikka ajella sillä junalla ja kävellä kaikki terminaalit läpi ja käydä syömässä jossain mukavassa ravintolassa jos odotusaikaa jää reippaasti. Tai sitten vain nukkua, kuten sanoit. Tai no, jos ymmärsin oikein, olette siellä yöaikaan joten silloin ei ehkä ole paljon muita vaihtoehtoja kuin nukkua.Kolmen tunnin vaihtoaika olisi ollut saman hintainen, mutta päätettiin pelata varman päälle.
Totta, ne voi tsekata suoraan Helsinkiin tai minne lopulta oletkin menossa, eikä niitä joudu kantelemaan missään matkan varrella.Ruutuässä kirjoitti:Silloin ei ole niin väliä, vaikka kamat tulisivat myöhässä, mutta pois jenkeistä taitaa päästä aika näppärästi. Kamatkin taitaa pystyä tsekkaamaan suoraan Helsinkiin.
Oli jopa hieman järkytys havaita, että Finnair on näköjään luopunut kokonaan operoimasta kotimaan syöttöliikennettä, lukuunottamatta Oulun ja Rovaniemen kenttiä.
Kyllä Finnair edelleen pari-kolme kertaa päivässä lentelee (tyhjällä) koneella Vaasaan ja takaisin. Esimerkkinä huomenna Vaasasta klo 6.05 lähtevä AY 330, 7.00 lähtevä AY 320 sekä 17.55 lähtevä AY 326. Lennot lennetään mitä suurimmalla todennäköisyydellä Embraer 170 tai 190 koneella tai joskus harvoin Airbus 319:sta. Lisäksi Finnair lentelee edelleen Kajaaniin, Kittilään, Ivaloon ja Kuopioon edelleen.