Mainos

Keskustelua lentomatkailusta

  • 697 607
  • 3 484

Wolves

Jäsen
Suuntana olisi jälleen Amerikan keski-länsi ja edellisistä reissuista poiketen kameralaukkuun on eksynyt hieman enemmän tavaraa.

Joka tapauksessa. Onko kenelläkään kokemusta Monopodin (Yksijalkainen kameran jalusta) kuljettamisesta? Pitääkö laittaa matkalaukkuun? Saako kuljettaa käsimatkatavaroissa? Vai piilotellaanko sitä siellä mihin aurinko ei paista?
 
Viimeksi muokattu:

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Onko joku lentänyt lähiaikoina Air Balticilla? Pitäis ens kuussa lähteä ilmaan ja olisi kiva kuulla kokemuksia. Varsinkin kun viimeisen vuoden aikana puhuttu että konkassa voi koko yhtiö olla piankin.
Vai ovatko tilanteet muuttuneet?
 
Suosikkijoukkue
Ilves
Lensin kesällä pari työreissua Tampere-Riika välillä. Molemmat lennot lähti Pirkkalasta ajoissa, koneena uusi uuden sukupolven Dash Q400.

Eipä tuossa nukkuessa huomannut mitään erikoista.......
 

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga

Pleksi(t)

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Onko joku lentänyt lähiaikoina Air Balticilla? Pitäis ens kuussa lähteä ilmaan ja olisi kiva kuulla kokemuksia. Varsinkin kun viimeisen vuoden aikana puhuttu että konkassa voi koko yhtiö olla piankin.
Vai ovatko tilanteet muuttuneet?

Tilanne on mielenkiintoinen juuri nyt. Lisätietoja saa mm. täältä:

Its not 100% decided Latvia will channel money into airBaltic | BNN-NEWS.COM

Lentoyhtiönä airBaltic on ihan OK, ei kannata yhtään jännittää. Mm. Suomen valtiojohto lentää Balticilla.

Aamun hesarissa oli juttua että tiistaina oli peruttu 14 lentoa Riian ja Brysselin, Berliinin, Tukholman, Tallinnan ja Vilnan välillä. Ei valitettavasti löydy juttua kuin maksullisesta digilehdestä mutta juuri noista rahakiistoista ja kassan tyhjyydestä oli juttua. Ilmeisesti nämä "halpikset" aika helposti peruvat lennon jos matkustajia ei ole riittävästi mutta harvemmin varmaan neljäätoista kerralla?

Jos halvalla saisi niin luottokortilla voisin jonkun ekstrareissun ostaa, mutta mitään kauan suunniteltua häämatkaa ym. en uskaltaisi lähteä nyt Air Balticilla suunnittelemaan.
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Kyllä nyt vaasalaisena harmittaa, ettei tullut muistettua seurata Mansesterin lentotarjontaa. Nyt on liput Milanoon Helsingistä, vaikka Tampereeltakin olisi päässyt ja vielä suoraan Ryanilla.. Hinnassa ei eroa ole, mutta kivuttomamminhan tuo Tampereelta menisi.

Vaasastakin tosin pääsisi Riian kautta, mutta ei ollut lennolle tilaa ja tosiaan Balticin tilanne on arveluttava. Ei taida lennot kauaa jatkua.
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Lennot Lontooseen varattu Balticilla, ennen tuota ekaa uutista jokunen viikko sitten. Schaisse. Toivottavasti ens kuun lopulla pääsisi vielä..
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Muistakaa sitten kaikki luottokortilla matkanne maksaneet, että rahat ei ole menetetty, jos lafka menee konkkaan. Luottokorttiyhtiöllä vastuu tällaisessa tapauksessa, kun palvelua/tuotetta ei toimiteta.

Lisätietoja vaikkapa täältä.
 

Pezel

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, New Orleans Saints
Lennot Lontooseen varattu Balticilla, ennen tuota ekaa uutista jokunen viikko sitten. Schaisse. Toivottavasti ens kuun lopulla pääsisi vielä..

NFL UK suuntana?

Mutta itse asiaan, onko ryanairin toiminnasta kenelläkään kokemuksia? Liput ei ainakaan ole hinnalla pilattu vaikka päälle lisää pakollisen palvelumaksun eli 6e jokaiseen lippuun.
 

Wilzu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Mutta itse asiaan, onko ryanairin toiminnasta kenelläkään kokemuksia? Liput ei ainakaan ole hinnalla pilattu vaikka päälle lisää pakollisen palvelumaksun eli 6e jokaiseen lippuun.

Ihan jees.

Hirveän suurella kokemuksella lentomatkailusta en pysty puhumaan, mutta pari kaupunkireissua olen Ryanairilla tehnyt (viime keväänä Edinburghiin ja muutama vuosi sitten Dubliniin). Paljon paremmin tämän yhtiön siivillä viihtyi - ja viihtyy varmasti jatkossakin - kuin Suomessa vähän aikaa operoineen toisen halpayhtiön easyJetin.

Kaikesta ylimääräisestä pitää tietenkin maksaa, eikä paikkoja yms. saa varattua ennakkoon. Ei sillä että tuo olisi niin haitannut, kun hintatasokin on halpa ja käsimatkatavaroilla reissasi. Kaikki pelasi noilla reissuilla ihan jämptisti ja konekin oli ihan siisti. Molemmat lennot olivat muuten vielä selkeästi aikataulua edellä.
 

Cream

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Jesse Niinimäki
Mitä persettä? Eikö American Airlinesin Boeing 767-300:n turistiluokassa todella ole omia näyttöjä jokaiselle? Puuduttava vajaa kymmentuntinen siis edessä lokakuussa. Keväällä Helsinki-New York väli meni yllättävän leppoisasti kun omalta screeniltä sai viihdykkeensä valita.

Muuten palstalaisilla kokemusta AA:n Helsinki-Chicago pätkästä?
 

Amerikanihme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights, TPS, Florida Gators
Mitä persettä? Eikö American Airlinesin Boeing 767-300:n turistiluokassa todella ole omia näyttöjä jokaiselle? Puuduttava vajaa kymmentuntinen siis edessä lokakuussa. Keväällä Helsinki-New York väli meni yllättävän leppoisasti kun omalta screeniltä sai viihdykkeensä valita.
Nuo ovat juuri ne syyt miksi minua ei huvittanut kokeilla AA:n Chicago-Helsinki yhteyttä tänä kesänä. Koneet ovat noita seiska-kuus-seiskoja joissa saan jo puutua LAX-JFK välin. Ajatus kymmenen tunnin lennosta siinä konemallissa ei pahemmin kiehdo, vaikka se muutaman sata dollaria tai euroa halvempi olisikin.
 

InTheYear2000

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Mitä persettä? Eikö American Airlinesin Boeing 767-300:n turistiluokassa todella ole omia näyttöjä jokaiselle? Puuduttava vajaa kymmentuntinen siis edessä lokakuussa. Keväällä Helsinki-New York väli meni yllättävän leppoisasti kun omalta screeniltä sai viihdykkeensä valita.

Muuten palstalaisilla kokemusta AA:n Helsinki-Chicago pätkästä?

Pari viikkoa sitten tuli lennettyä tuo väli ja eilen pois päin. Itsellenikin tuli pettymyksenä, ettei turistiluokassa ollut omia näyttöjä. Muuten ei valittamista ole lennosta ja palvelu pelasi niin kuin aina American Airlinesilla eli hyvin.

Chicagon O'Haren kentän maahantulotarkastuksen hitaus oli sitten perseestä. Minulla oli 3 tunnin vaihtoaika Las Vegasin lennolle, mutta vain viime hetkillä kerkesin lennolle. Tarkastus omalta kohdaltani oli nopea, mutta siihen jonotus oli ihan käsittämätön. 12.9 oli siis lento Chicagossa, joten voi olla, että virkailijat ovat olleet tarkempia ja hitaampia joidenkin ihmisten kohdalla.

Lennot oli molemmilla kerroilla ihan täynnä ja muutenkin olen kuullut, että tuo reitti on ollut hyvinkin kannattava niin toivottavasti AA ottaisin ensi vuonna 777 tuolle reitille, kun se taas talven jälkeen palaa liikennöimään.
 

Cream

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Jesse Niinimäki
Chicagon O'Haren kentän maahantulotarkastuksen hitaus oli sitten perseestä. Minulla oli 3 tunnin vaihtoaika Las Vegasin lennolle, mutta vain viime hetkillä kerkesin lennolle.

Toivotaan, että hitaus johtui osaltaan ajankohdasta. Meillä vaihtoaika Miamin lennolle 3h 20min ja meitä on matkassa kuitenkin seitsemän hengen poppoo.
 

soshje

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leafs
Toivotaan, että hitaus johtui osaltaan ajankohdasta. Meillä vaihtoaika Miamin lennolle 3h 20min ja meitä on matkassa kuitenkin seitsemän hengen poppoo.

Itse olen ottanut yleensä Chicagon kautta vaihdon juurikin tuon maahantulon takia. Yleensä joutunut jonottamaan n. 10-20min että ehkä tuossa on sattunut vain huono ajankohta.
 
Suosikkijoukkue
Ilves
Kokemuksia Uuteen-Seelantiin lentämisestä

Löytyykö palstalaisilta kokemuksia Hong-Kong-Auckland välin lentämisestä AIr New Zealandilla ja/tai Auckland-Bangkok vlin lentämisestä Thai:lla.

Tai noin muuten kokemuksia ylläolevista yhtiöistä pitkillä lennoilla.

Nuo ovat meinaan tammi/helmikuussa edessä kun mennään reiluksi kahdeksi viikoksi Uuta-Seelantia ihmettelemään. Pääsen Tyynelle Valtamerelle kalaan, sitä odotellessa....
 
Viimeksi muokattu:

thv294

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Tottenham Hotspur
Onkos jollain muuten tietoa miten Lufthansan 747:jen sisustusten uusinta etenee? Pitäis sellaisella lentää FRA-MCO välin, ja olin jo ehtinyt tottua ajatukseen omasta näytöstä kun koneen piti olla alunperin A340, mutta hovissa muuttunut. Osassahan noista jumboista on ilmeisesti jo omat näytöt turistiluokassa, mutta ei todellakaan kaikissa.

Muutenkin, lisätietoa Orlandon lentokentän toiminnasta ja maahantulotarkastuksista (ajat yms.) olisi kiva kuulla. Saksan kautta menolle on yhtenä syynä sekin, ettei viitsinyt jättää tuota tarkastusosiota välilaskun ajalle.
 

Amerikanihme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights, TPS, Florida Gators
Löytyykö palstalaisilta kokemuksia Hong-Kong-Auckland välin lentämisestä AIr New Zealandilla ja/tai Auckland-Bangkok vlin lentämisestä Thai:lla.

Tai noin muuten kokemuksia ylläolevista yhtiöistä pitkillä lennoilla.
No ei tuolta väliltä, mutta LAX - Auckland välin lensin Air New Zealandilla. Mukavia "mate:ja" siellä lennolla oli palvelemassa, heh heh. Juomavesi oli kamalan makuista. Varmaan johtui niistä jäistä, ties missä olivat muhineet. Muuten ihan mukiinmenevä lento, vaikka piiiiitkä olikin.
 

Amerikanihme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights, TPS, Florida Gators
Muutenkin, lisätietoa Orlandon lentokentän toiminnasta ja maahantulotarkastuksista (ajat yms.) olisi kiva kuulla. Saksan kautta menolle on yhtenä syynä sekin, ettei viitsinyt jättää tuota tarkastusosiota välilaskun ajalle.
Maahantulotarkastuksistani MCO:ssa on jo niin paljon aikaa, etten muista niistä mitään. Lentokenttänä se on kyllä suosikkejani, joskin alkaa nyt olla vissiin vähän vanha. Ne sukkulat pääterminaalin ja sivuterminaalien välillä olivat joskus 80-luvulla aika futuristisia. Mutta eiköhän se vieläkin ihan toimiva lentokenttä ole, parempi kuin nuo JFK:t ja Chicagot ja muut massakentät.
 

greatLeo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Spurs
Pari viikkoa sitten tuli lennettyä tuo väli ja eilen pois päin. Itsellenikin tuli pettymyksenä, ettei turistiluokassa ollut omia näyttöjä. Muuten ei valittamista ole lennosta ja palvelu pelasi niin kuin aina American Airlinesilla eli hyvin.

Chicagon O'Haren kentän maahantulotarkastuksen hitaus oli sitten perseestä. Minulla oli 3 tunnin vaihtoaika Las Vegasin lennolle, mutta vain viime hetkillä kerkesin lennolle. Tarkastus omalta kohdaltani oli nopea, mutta siihen jonotus oli ihan käsittämätön. 12.9 oli siis lento Chicagossa, joten voi olla, että virkailijat ovat olleet tarkempia ja hitaampia joidenkin ihmisten kohdalla.

Lennot oli molemmilla kerroilla ihan täynnä ja muutenkin olen kuullut, että tuo reitti on ollut hyvinkin kannattava niin toivottavasti AA ottaisin ensi vuonna 777 tuolle reitille, kun se taas talven jälkeen palaa liikennöimään.

Itse lensin Chicagoon toissalauntaina ja paluu oli viikkoa myöhemmin. Omien näyttöjen puuttuminen harmitti, mutta paluulennolla ne olivat. Mennessä näytettiin sentään pari uudehkoa leffaa, Thor ja King's Speech. Helsingistä lähtiessä koneena taisi olla 767, ja paluumatkalla muistaakseni 777. Aika vanhoja koneita ilmeisesti, ainakin vaikuttivia hieman ränsistyneiltä. Matkustusmukavuus turistiluokassa oli perustasoa, ja palvelu tosiaan hyvää.

O'Haren maahantulon jonotus oli todellakin perseestä, varmaan lähemmäs kaksi tuntia sai seisoskella. Kolmen tunnin vaihtoajalla ei ehtinyt kertaakaan perseelleen istua. Tai no, takahuoneessa lepuutin hetken kun passia syynättiin tavallista tarkemmin. Yhtään ylimääräistä aikaa ei siis ollut, koko vaihtoaika meni jonottamisiin ja siirtymisiin.

Muokkaus: paluulento olikin Chicago-Heathrow, siksi eri konemalli.
 
Viimeksi muokattu:

Ruutuässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
O'Haren maahantulon jonotus oli todellakin perseestä, varmaan lähemmäs kaksi tuntia sai seisoskella. Kolmen tunnin vaihtoajalla ei ehtinyt kertaakaan perseelleen istua. Tai no, takahuoneessa lepuutin hetken kun passia syynättiin tavallista tarkemmin. Yhtään ylimääräistä aikaa ei siis ollut, koko vaihtoaika meni jonottamisiin ja siirtymisiin.
Näköjään aika paljon voi olla päiväkohtaisia eroja. Lennettiin syyskuun alussa Chicagon kautta San Franciscoon ja valitsimme lippuja varatessa vaihtoajaksi varmuuden vuoksi viisi tuntia. AA:lta tuli jossain vaiheessa ilmoitus, että meidät on siirretty aiempaan koneeseen eli vaihtoaika kutistui kolmeen tuntiin. Vähän jännitti, mutta kaikki meni hyvin. Meilläkin lentopäivänä oli lauantai. Lisää kerrointa hommaan toivat vielä fillarilaukut, jotka ylikokoisina tulivat eri hihnalle.

Maahantulotarkastus sujui ilman isompaa jonoa ja kamat olivat jo valmiina hihnalla. Siitä siirto eteenpäin oli aika lyhyt ja junalla terminaalin vaihto kätevää. Toisen terminaalin turvatarkastuskin sujui kohtalaisen ripeästi. Koneen laskeutumisesta meni aikaa n. 1 h 15 min ja olimme jo jatkolennon portilla. Ehdimme syödä rauhassa burgerit ja juoda oluet. Kaverilla sama homma, kun lensi Vegasiin meidän lentoa edeltäneen sunnuntaina Vegasiin.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Mitä persettä? Eikö American Airlinesin Boeing 767-300:n turistiluokassa todella ole omia näyttöjä jokaiselle? Puuduttava vajaa kymmentuntinen siis edessä lokakuussa. Keväällä Helsinki-New York väli meni yllättävän leppoisasti kun omalta screeniltä sai viihdykkeensä valita.

Muuten palstalaisilla kokemusta AA:n Helsinki-Chicago pätkästä?

Jokunen viikko sitten lensin Chi-Hel ja ihan peruslento. Minusta AA:n koneessa oli tosin paremmin tilaa BA:n lennolla Chicagoon mentäessä. BA:lla oli myös omat screenit. Palvelu aika samaa luokkaa molemmilla.

Chicagon päässä minulla oli taas ihan positiiviset kokemukset saapumis- ja lähtökuvioista. Passintarkastukseen oli lyhyt jono. Pikaiset kyssärit, kuva ja sormenjäljet hoitui nopeasti ja leima passiin. Laukutkin oli samalla tullut hihnalle, tai no vessassa kerkesin välissä käydä. Yllätyin kuinka nopeasti tuo meni kun aiempina vuosina muilla muilla USA:n kentillä on saanut odotella pitkään. Lähtiessä ei ollut yhtään jonoa check-iniin tai turvatarkastukseen, tosin saavuin kentälle todella hyvissäajoin.

Ainoat huonot kokemukset olikin sitten autovuokraamossa (Dollar), jossa oli niin töhö henkilökunta että oksat pois. Yhdellekään minua ennen olleelle asiakkaalle eivät löytäneet varauksia, kuten ei minullekaan, vaikka oli voucherit mukana. Sitten arpoivat vääriä autoja parille seurueelle, joillakin ei gps:t toimineet tms. säätöä ja tunti meni kaikkiaan siinä kämäsessä parakissa. Henkilökunta vaan naureskeli ukkoskuurolle kun asiakkaat tuskaili v-käyrä katossa heidän palveluaan. Onneksi auto oli hyvä ja kaikki pelasi sen jälkeen mainiosti ja auton luovutuskin meni sujuvasti.
 

HemmoP

Jäsen
Lentomatkailu muuttui hitusen jännittävämmäksi Libyan tapahtumien myötä:

Noin 20.000 maasta-ammuttavaa ilmatorjuntaohjusta on hieman kateissa. Ainakin osa on venäläisvalmisteisia olalta-ammuttavia.

ABC-news:

The nightmare has been made real with the discovery in Libya that an estimated 20,000 portable, heat-seeking missiles have gone missing from unguarded Army weapons warehouses.

"I think the probability of al Qaeda being able to smuggle some of the stinger-like missiles out of Libya is probably pretty high," said Richard Clarke, former White House counterterrorism advisor and now a consultant to ABC News.

Nightmare in Libya: 20,000 Surface-to-Air Missiles Missing - ABC News


Sellaista tällä kertaa....
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös