Tuota noin. Minä tuossa lueskelin tämän sateenkaarisadun, ja voi sen niinkin tulkita, että nimenomaan myös jääkiekkopiireissä edelleenkin on asenteissa korjaamista jonkun mielestä. Onhan tässä nyt saatu taas monta sivua siitäkin korjaamisen tarpeesta lukea. Mutta, huomioin myös sen asian, että seksuaalisuutta ei mielestäni ole aina tarvetta kuuluttaa siellä missä ei ole ehkä tarvetta. Ei monilla muillakaan työpaikoilla ole mitään tarvetta alkaa julistamaan seksuaalista suuntautumista, eli sille ei joka paikassa ole automaattisesti tarvetta, jos jossain muualla sattuukin olemaan erittäin konservatiivisia asenteita. Toki kukin taho valitsee omassa ympäristössään ihan itse milloin tukee mitäkin asiaa, joten kunnioitan tasapuolisesti kaikkien vapautta valita puolensa, vaikka se olisikin sitten homofobia. Sitä fobiaakaan ei ole aina tarvetta tuoda esiin, koska en keksi mitään syytä sellaiselle toiminnalle, paitsi sen pelosta johtuvan syrjinnän.
Näen siis asian aina hieman ongelmallisena, mutta en itse valitse mitään puolta, vaan annan asian muokkaantua ja muotoutua, seuraten prosessia etäämmältä. Ehkä sellainen hiljaisempi tuki voi olla joskus se paras tuki sen sijaan, että kaikista mahdollisista vähemmistöistä pitäisi alkaa huutamaan julkisesti, jolloin voidaan tehdä asialle myös hallaa. Meistä moni ei kuitenkaan pidä seksuaalisia vähemmistöjä luonnollisina, vaan jonkin asteisina friikkisirkuksina, ikävä kyllä, vaikka moni meistä kuuluu johonkin vähemmistöön. Umpiheteroksi itsensä mieltävä, kenties jopa tavallaan regressiivisesti homoutta tukeva, mies miettii homoja ajatellessaan pääasiassa sitä, että ne panee toisiaan perseeseen, mutta kokee sen ajatuksen kiusallisena. Mutta siinä ajatuksessa ei ole mitään epänormaalia, vaikkei se todellisuutta tukisikaan. Miehen mieli vain on sellainen.
Itse asiassa kun homoudesta laajentaa ja miettii, niin näitä seksuaalisia vähemmistöjä on niin hirvittävä määrä, ettei yksikään taho osaisi käsitellä kunnolla asioiden laajuutta, sillä aika pienestä ilmiöstä on tässä vaiheessa vielä kyse. Jo tätä viestiä kirjoittaessa heräsi henkiin useita sellaisia ajatuksia, joita ei viitsi oikein kenellekään sanoa, koska sitten antaa vain virtaa kaikenlaiselle syrjimiskeskeiselle kohulle, kun pelko ja inho jälleen kerran herää. Ainakaan en olisi kalastelemassa irtopisteitä.