Miellyttävää? Miksi? Kenelle?
Täällä on kieritty sivukaupalla omassa paskassa kuin katurakit ja niihin bileisiin pitäisi liittyä mukaan keskustelemaan tästä rakentavasta palautteesta?
Meille lukijoille. Ja ehkä Oinoselle itselleenkin jos haluaa saada oikeasti rakentavampaa palautetta kuin viime aikojen kommentointi. Nyt tuohon on hyvin vaikeaa antaa kritiikkiä täysin neutraalisti koska kritiikin kohteesta tulee vaikutelma, että kyse on pelkästään täydestä tarkoituksellisesta trollaamisesta.
Kirjoittajaa ja hänen valtavirrasta eriäviä mielipiteitään on paljon helpompi kunnioittaa kun hän tulee esiin omana itsenään ja kertoo esimerkiksi seisovansa mielipiteidensä takana. Nyt Oinosesta jää helposti vaikutelma, että jokainen teksti kirjoitetaan ainoastaan tietyn reaktion saavuttamiseksi ja sisältö rakennetaan niin, että se reaktio lukijoiden keskuudessa saavutetaan. Riippumatta siitä mitä kirjoittaja on itse mieltä. Ihan kuten Petteri Sihvosen kohdalla aikoinaan ja tähänhän joku aiemmin viittasikin jo.
Nykyinen CV kyseisellä "toimittajalla" on sellainen, että mulle ja varmaan monelle muullekin kyse on enää ihan puhtaasti trollista. En usko hetkeäkään että Oinonen seisoisi juttujensa takana ja olisi oikeasti sitä mieltä kuin kirjoittaa. Harmittaa, että Jatkoaika on tuollaiseen journalismiin lähtenyt mukaan. Oinonen pintaraapaisee jutuillaan monia suuria epäkohtia ja on muka avaavinaan keskustelua tärkeistä aiheista. Laadukkaasti kirjoitetuilla jutuilla hän voisi tuossa onnistuakin. Näissä epäkohdissa on vaan yleensä se ongelma, että kun heikoilla argumenteilla puolivillaisesti puututaan asiaan, niin se itse asiassa ainoastaan pahentaa tilannetta. Juuri ja juuri itsekään enää muisti mistä asiasta tällä kertaa keskusteltiin kun kerta toisensa jälkeen lukijan tuntemukset ja pohdinnat kohdistuvat toimittajaan itseensä eikä itse asiaan.
Uskon pohjimmiltani, että Oinonen on keskivertoa fiksumpi ihminen ja selvästikään ei koe häpeää puuttuessaan epäkohtiin. Siksi hänellä voisi olla toimittajana paljon annettavaa. Jos hän silti haluaa asioiden sijaan pelkästään kerätä huomion itseensä tarkoituksellisella trollaamisella ja provosoimalla lukijoita niin se on lähinnä surullista. Leima on tosin lyöty aika syvälle otsaan jo joten ilman mitään selkeää pöydän puhdistamista tuolta ei uskottavaksi toimittajaksi enää nousta ainakaan jääkiekkopiireissä. Sitä tosiaan yleensä saa mitä tilaa. Oinosen kohdalla se alkaa olla puhtaasti henkilöön menevää kritiikkiä. Harva jaksaa enää perustella miksi on itse asiasta (milloin mistäkin) eri mieltä ja miksi jaksaisikaan jos on täysin ilmeistä, että vastapuoli puhtaasti trollaa.