Noh, miksi pitää aina vääntää rautalangasta. Miten määritellään köyhä opiskelija? Onko se mielestäsi sitä, että säästetään lähes kaikessa ja ostetaan vain aleruokaa vai sitä että eletään normaalisti, muttei esim. omisteta auto/4h-kämppää/mökkiä? Olen kuitenkin tuo jälkimmäinen, eli jos se on köyhä opiskelija niin sitten minutkin voi siihen luokitella.
Vanhempien tuella voi myös tarkoittaa montaa eri asiaa. Vertasin tässä lähinnä sitä, että joitakin nuoria sponssataan aivan kaikessa, eli auto, asunto, ruoat/käyttörahat ym. ovat kaikki vanhempien lompakosta. Toinen tapaus on, että vanhemmat hiukan auttaa jossakin yksittöisasioissa eli esim. syödään vanhempien luona/pestään vaatteet, välillä lainataan vanhempien autoja jne. Tätä jälkimmäistä en kuitenkaan pidä "vanhempien avulla elämisenä". Jos sinä pidät niin ookoo, ei siinä mitään. Itse siis jälkimmäistä sorttia ja pidän tuota ihan normaalina, kuitenkin itse itsensö elättämisenä jos otetaan ne tärkeimmät asiat huomioon. Ja tosiaan keskitason elämää tarkoitin, ei tuloja. Pahoittelen siitä.