Kerjäläisten valtakunta

  • 127 849
  • 664

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Eikö vuokralainen ole vastuussa vuokrattavan rakennuksen kunnosta? Eikö lasku pitäisi laittaa vuokralaisen piikkiin?

Kiitos ei!

Tosin puhutkin vuokralaisesta, joten ilman muuta, mutta millä ihmeellä ne maksaa?
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kerjäläiset ovat rikollisorganisaation pohjasakkaa. Jos heidän työskentely tehdään mahdottomaksi, on mahdollista, että koko business suomessa olisi kannattamatonta ja koko porukasta päästäisiin eroon.

Kerjäläiset ovat varmasti osa rikollisorganisaatiota ja täten heidän toiminta pitäisi pyrkiä estämään, mutta tästä ei ollut kyse aikaisemmassa keskustelussa.
 

scholl

Jäsen
Harmittaa lähinnä heidän puolestaan tämä vääryys...

Perustelut ovat kummallisia. Kyllähän se on niin, että henkilö tekee joko enemmän duunia tai hankkii paremman koulutuksen niin sitä kautta sitten tulot nousevat. Alhaisista tuloista urputtaminen on ihan turhaa, koska henkilö on itse syyllinen.

Mitä tulee sitten romaneihin niin mielestäni raja on ylitetty siinä, kun ovat alkaneet pöllimään julkisista rakennuksista kuparia ja tehneet muutenkin varkauksia. Se on aivan eri asia kuin kaduilla kerjääminen tai pullojen kerääminen, vaikka täytyy sanoa, että kuulemma jälkimmäinen alkaa olla jo nykyään aikamoista touhua. Picnic porukat eivät voi rauhassa nauttia eväitään, kun joku tulee kiskomaan ei-vielä-edes-tyhjän pullon kädestä.

EU:n laajentumisessa on se vika, että halutaan saada jostain hemmetin syystä väkisin lisää jäsenmaita. Oikeampi tapa olisi odottaa, että maat laittavat asiansa kuntoon ja sitten tulevat tyrkylle. Jos paskasakkia ei olisi niin vapaassa liikkuvuudessa ei olisi mitään ongelmia, vaan ainoastaan suuret hyödyt.

Mitä tulee kulttuuriin, että sen takia ei käydä muka koulua kuten mustalaisilla on ollut niin sanoisin sen, että samoin kuin islamin suhteen niin jos kulttuuri on väärä tai 2000 vuotta muita jäljessä niin se pitää uskaltaa sanoa. Heidän pitää upgreidata kulttuurinsa, eikä alkaa räjäyttelemään pommeja lentokoneessa. Romaneiden pitää satsata siihen, että heidän kulttuurinsa on kilpailukykyinen. Jos näin ei tapahdu niin he voisivat sitten kyllä kuolla sukupuuttoon lajina, joka ei enää pärjännyt maapallolla.
 

scholl

Jäsen
Olen ymmärtänyt, että tätä vapaa katto ry:tä ei enää ole edes olemassa. Kalasataman vuokran maksoi kokonaisuudessaan Helsingin kaupungin nuorisolautakunta. Joka tietenkin samalla sulkee nuorisolle tarkoitettuja tiloja ja on kovalla säästökuurilla muutenkin, täytyyhän ne rahat jostakin parsia kasaan...

Nuorisotilat voisi kyllä lopettaa kaikki. Nuorisotalot jne. ovat vain sellaisia roskasakin maleksimistiloja. Jos nekin musaa rämpyttävät, kaljaa ja kannabista käyttävät tyypit menisivät oikeiden harrastusten pariin johonkin urheiluseuraan niin ei tarvitsisi hengailla missään nuorisotaloilla.
 
Juurihan kerroit olevasi köyhä opiskelija, joka ei pysty syömään kalliissa grillissä. Miten sinä nyt olet elintasojen keskiluokkaa??

Vertailukohtana minä itse, opiskelija, mutta tosin käyn vkl. töissäkin. Rahaa kyllä löytyy tarpeeksi elämiseen, mutten todellakaan viitsi missään grilleilä aterioida päivittäin.

Näin minä itse kirjoitin, suora lainaus. Tuossa ei missään lue että olen köyhä. Tuo päivittäin-kohta viittaa siihen, että siellä tulee kyllä käytyä, muttei joka päivä.

Ja scholl. Edelleenkään, kukaan ei ole kateellinen niille. Se, että on paskatuloinen on toki ihmisen oma asia/vika, mutta tarkoitan että nuo kerjäläiset saavat kaiken ilmaiseksi. Onko siis mielestäsi perseestä, että köyhät valittaa paskoja tulojaan, mutta toisaalta heidän ei tulisi kadehtia kerjäläisiä? Onhan tässä hei olemassa ristiriita, näethän sen itsekin. Joku täällä kovasti uhosi, että voi vaikka mennä itse sinne kadulle ja tienaamaan hyvin, jos kerta kateutta löytyy. Eihän se asia tulisi niin olemaan, vaan kyse on nimenomaan bulgarian roskasakista ketkä niitä avustuksia saavat. Suomalaisia spurguja lähinnä potkitaan ja heitellään maijojen kyyteihin.

Painotan nyt viellä tuleville kerjäläisten puolestapuhujille, että minulla on rahaa vähintäänkin tarpeeksi opiskelijalle, joten ainakaan minä en ole yhtään kateellinen kenellekään. Kuitenkin tämä munattomuus suomalaisessa politiikassa on se asia, mikä minua ihan tosissaan vituttaa.
 

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Nuorisotilat voisi kyllä lopettaa kaikki. Nuorisotalot jne. ovat vain sellaisia roskasakin maleksimistiloja. Jos nekin musaa rämpyttävät, kaljaa ja kannabista käyttävät tyypit menisivät oikeiden harrastusten pariin johonkin urheiluseuraan niin ei tarvitsisi hengailla missään nuorisotaloilla.
OT:

Oikeassa olet, nuorisotaloja ei tarvita. Urheiluseuroja on vaikka kuinka paljon minne mennä ja ne joita ei kiinnosta, pelaavat kotona pleikkaria tai jotain muita höpöhöpöpelejä. Nuoret on varmaankin kesällä uimassa, syksyllä marjassa tai sienestämässä ja talvella hiihtelemässä. Pilkilläkin ehtivät käydä ja keväällä sitten vene vesille ja kalaan.
 

scholl

Jäsen
OT:

Oikeassa olet, nuorisotaloja ei tarvita. Urheiluseuroja on vaikka kuinka paljon minne mennä ja ne joita ei kiinnosta, pelaavat kotona pleikkaria tai jotain muita höpöhöpöpelejä. Nuoret on varmaankin kesällä uimassa, syksyllä marjassa tai sienestämässä ja talvella hiihtelemässä. Pilkilläkin ehtivät käydä ja keväällä sitten vene vesille ja kalaan.

Aivan. Kun olin pieni niin koulussa jaettiin kansanhiihtomerkkejä, joka sai skidit hiihtämään ihan sikana joka ilta, jotta olisi enemmän kilsoja plakkarissa kuin kavereilla. Mitä sitä maleksitaan jossain nuorisotaloilla, kun tosiaan voisi olla aktiivinen kuten sanoit. Thaimaasta kärrätään poimijoita, vaikka niillä alueilla nuoret voisivat kerätä mustikat, samoin työttömät ja muut sluibarit. Eikä kalastuksessakaan tosiaan ole mitään vikaa. Kerran viikossa pitäisi terveyden kannalta syödä kalaa, vaikka useimmat meistä eivät sitä teekään. Joka kunnassa on takuulla futis- ja yleisurheiluseura, joten niiden pariin vaan. Ennen ei mitään nuorisotiloja tarvittu, vaan lapset keksivät tekemistä jo pelkästään ajelemalle fillarilla pallo tarakalla. Metsissä sitten kiipeilivät puihin tai ajoivat fillarilla puiden juurien yli ja kun tuli joku aukeampi paikka niin siellä pelattiin futista. Ei ollut passivoitumista niinkuin nyt.

Onko siis mielestäsi perseestä, että köyhät valittaa paskoja tulojaan, mutta toisaalta heidän ei tulisi kadehtia kerjäläisiä? Onhan tässä hei olemassa ristiriita, näethän sen itsekin.

Mikä ristiriita siinä on? Mikseivät köyhät mene keräämään mustikoita tai vastaavia? Sehän on ongelma täällä nimenomaan se, ettei kansa ole valmis tekemään mitään rahan eteen. Oletetaan, että setelit kasvavat puissa ja sitten niitä vain odotellaan sieltä. Jos haluaa rahaa niin pitää tehdä duunia sen eteen. Jos on huono koulutus niin pitää tehdä enemmän duunia ja sitten pikkuhiljaa hakeutua organisaatiossa vastuullisempiin tehtäviin sen kovan työn kautta. Ongelma on vain se, että vasemmistopuolueet ja monien ihmisten vanhemmat ovat aivopesseet lapset. Ovat saaneet väärän käsityksen siitä, mistä tulot muodostuvat. Jos lopetettaisiin kaikki työttömyyskorvaukset, Kelan rahat ja muut niin opittaisiin tekemään töitä elintasonsa eteen.

Eihän se asia tulisi niin olemaan, vaan kyse on nimenomaan bulgarian roskasakista ketkä niitä avustuksia saavat. Suomalaisia spurguja lähinnä potkitaan ja heitellään maijojen kyyteihin.

Siitä olen samaa mieltä, että jos Bulgarian sakki saa jotain korvauksia niin se maksaminen pitää lopettaa. Spurguista sen verran, että Helsinkiä ei ole tyhjennetty maijoilla sitten 1975 ETYKin. Nykyään jopa Stockan kulmilla saa pyöriä spurguja, mikä olisi ennen ollut ennenkuulumatonta. Sen lisäksi Etu-Töölööseen kaupungin yhdelle kalleimmista alueista tuli spurgukeskus. Se on pari kilsaa maksimissaan Stockalta alueella, jossa asunnot maksavat todella paljon. Missä muualla maailmassa tuollainen olisi ollut mahdollista? Nyt notkuvat sitten kännissä ympäriinsä kuseskellen joka paikassa ja häiriköivät lähikaupoissa.

Kyllähän spurguongelman voisi hoitaa. Ensimmäisellä havainnolla poliisi voisi tehdä kiinnioton ja käydä keskustelu kuinka spurgun pitää toimia ryhdistäytyäkseen. Toisella kerralla, jos spurgu ei ole lopettanut viinan käyttöä niin puhuttelua pitäisi tehostaa pamputuksella. Sen jälkeen kolmannesta kerrasta pitäisi karkoittaa pääkaupunkiseudulta. Spurguista ei ole mitään hyötyä yhteiskunnalle, joten niitä ei pidä olla suurkaupungeissa. Ne pitäisi laittaa samoilemaan jonnekin korpiseuduille.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Tuhlaamiset ruokiin oli vain sivuasia, koska kyllä minäkin sitä harrastelen. Minun ja kerjäläispaskan yhteiskunnallinen asema on kuitenkin täysin eri, tai niin sen ainakin kuuluisi olla. Perkele. Sekin on otettava huomioon, että kuulun suurinpiirtein elintasojen keskiluokkaan, mutta onhan sitä veronmaksaja-kansalaisia köyhässäkin väestöosuudessa. Harmittaa lähinnä heidän puolestaan tämä vääryys...

Kerroit olevasi opiskelija, joka käy viikonloppuisin töissä. Päättelin tästä, että joudut elämään varsin tiukalla budjetilla, varsinkin kun ilmeisesti pääkaupunkiseudulla majailet. Mutta ilmeisesti sinulla on erittäin hyvä viikonlopputyö, koska kuulut keskiluokkaan, kk-ansiot ~2800€/kk. Pahoittelen väärää päätelmää.
 
Nyt on pakko tähän kohtaan pistää loppu offtopickille eli minun tuloistani puhumiset :D. Sillä ei ole nyt tähän aiheeseen mitään yhteyksiä. Eikä keskitason elämä ole aina sitä, että tienaa juuri 2800e/kk. Mutta jos olisin kokoaikaisessa työssä niin tuon verran kyllä tulisikin, ei siinä mitään. Vkl-hommat ovat lähinnä lisäekstraa opiskeluun, ettei ns. rahat loppuis kesken. Ja aika pitkälti perhekin vaikuttaa tuohon elintasoon, eli vanhempien tulotasot. Siitä luodaan pohja ja jatketaan omaan elämään. Vielä lisänä, ettei kenellekään synny vittuiluaiheita, niin elän kyllä ihan itse omilla tuloillani :D

Scholl, nyt kun tarkensit näkemyksiäsi niin tajusin pointin ja olen tosiaankin täysin samaa mieltä. Suunilleen tuota itsekin tässä ajanut takaa, eli jos leikkauttaa kaikki "turhan" tuet helvettiin, niin ihmiset lähtisi heti töihin. Se mahdollisesti parantaisi spurgu-tilannettakin. Ennen kaikkea nuoriso pitäisi saada töihin, koska muuten alkaa ilmestymään snobeja kaikkialle, kuten niitä on tosin jo ilmestynytkin liikaa. Vanhempien rahoilla ostetaan mitä halutaan ja sitten kun tulee tositilanne eteen, niin eletäänkin kelan avulla. Jes.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Vkl-hommat ovat lähinnä lisäekstraa opiskeluun, ettei ns. rahat loppuis kesken. Ja aika pitkälti perhekin vaikuttaa tuohon elintasoon, eli vanhempien tulotasot. Siitä luodaan pohja ja jatketaan omaan elämään. Vielä lisänä, ettei kenellekään synny vittuiluaiheita, niin elän kyllä ihan itse omilla tuloillani :D

Scholl, nyt kun tarkensit näkemyksiäsi niin tajusin pointin ja olen tosiaankin täysin samaa mieltä. Suunilleen tuota itsekin tässä ajanut takaa, eli jos leikkauttaa kaikki "turhan" tuet helvettiin, niin ihmiset lähtisi heti töihin. Se mahdollisesti parantaisi spurgu-tilannettakin. Ennen kaikkea nuoriso pitäisi saada töihin, koska muuten alkaa ilmestymään snobeja kaikkialle, kuten niitä on tosin jo ilmestynytkin liikaa. Vanhempien rahoilla ostetaan mitä halutaan ja sitten kun tulee tositilanne eteen, niin eletäänkin kelan avulla. Jes.

Mielenkiintoinen viesti, jossa tuot esiin vanhempiesi tulotason, mutta elät kuitenkin omilla tuloilla. Miten vanhempien tulotaso vaikuttaa elämääsi, ellet saa heiltä avustusta elämääsi?

Aikaisemmin kerroit sijoittuvasti elintasojen keskiluokkaan, mutta nyt se onkin keskitason elämään. Eli olet siis köyhä opiskelija, vaikka viime yönä kielsit tämän.
 
Noh, miksi pitää aina vääntää rautalangasta. Miten määritellään köyhä opiskelija? Onko se mielestäsi sitä, että säästetään lähes kaikessa ja ostetaan vain aleruokaa vai sitä että eletään normaalisti, muttei esim. omisteta auto/4h-kämppää/mökkiä? Olen kuitenkin tuo jälkimmäinen, eli jos se on köyhä opiskelija niin sitten minutkin voi siihen luokitella.

Vanhempien tuella voi myös tarkoittaa montaa eri asiaa. Vertasin tässä lähinnä sitä, että joitakin nuoria sponssataan aivan kaikessa, eli auto, asunto, ruoat/käyttörahat ym. ovat kaikki vanhempien lompakosta. Toinen tapaus on, että vanhemmat hiukan auttaa jossakin yksittöisasioissa eli esim. syödään vanhempien luona/pestään vaatteet, välillä lainataan vanhempien autoja jne. Tätä jälkimmäistä en kuitenkaan pidä "vanhempien avulla elämisenä". Jos sinä pidät niin ookoo, ei siinä mitään. Itse siis jälkimmäistä sorttia ja pidän tuota ihan normaalina, kuitenkin itse itsensö elättämisenä jos otetaan ne tärkeimmät asiat huomioon. Ja tosiaan keskitason elämää tarkoitin, ei tuloja. Pahoittelen siitä.
 

scholl

Jäsen
Vanhempien tuella voi myös tarkoittaa montaa eri asiaa. Vertasin tässä lähinnä sitä, että joitakin nuoria sponssataan aivan kaikessa, eli auto, asunto, ruoat/käyttörahat ym. ovat kaikki vanhempien lompakosta. Toinen tapaus on, että vanhemmat hiukan auttaa jossakin yksittöisasioissa eli esim. syödään vanhempien luona/pestään vaatteet, välillä lainataan vanhempien autoja jne. Tätä jälkimmäistä en kuitenkaan pidä "vanhempien avulla elämisenä". Jos sinä pidät niin ookoo, ei siinä mitään. Itse siis jälkimmäistä sorttia ja pidän tuota ihan normaalina, kuitenkin itse itsensö elättämisenä jos otetaan ne tärkeimmät asiat huomioon. Ja tosiaan keskitason elämää tarkoitin, ei tuloja. Pahoittelen siitä.

Eihän se kerjäämiseen liity, millä tavalla perhe tukee jälkikasvuaan. Parempi se on, että vanhemmat maksavat kuin se, että otetaan opintorahaa. Kyllä sitä jokainen ehtii riittävän monta vuotta olla työelämässä, vaikka olisikin saanut vanhemmiltaan käyttörahaa ja auton. Jos sitä antaa sitten omalle lapsilleen myöskin auton ja käyttörahaa niin sehän menee tasan. On saanut jotain ja antaa jotain.

Mielestäni on hyvin demaria vaatia, että opiskelijan pitäisi itse rahoittaa elämisensä. Sehän on luonnollista, että siinä iässä vanhemmat maksavat osan menoista. Joku kymmenkunta vuotta sitten minua alkoi eräs nainen hakkaamaan helsinkiläisessä ravintolassa sen takia, kun minulla oli päälläni Armani Jeans kauluspaita. Haukkui samaan syssyyn kokoomuksenkin, vaikken ollut sanonut sanaakaan hänelle, ja otti esille asian, että hän on elättänyt itsensä 13 vuotiaasta. Siis ketä kiinnostaa. Oma tai vanhempiensa vika, jos niin on käynyt, ei minun vikani tai minua kiinnostava asia.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Mielestäni on hyvin demaria vaatia, että opiskelijan pitäisi itse rahoittaa elämisensä. Sehän on luonnollista, että siinä iässä vanhemmat maksavat osan menoista.

Jonkun mielestä se on itsenäistä yrittelijäisyyttä, että rahoittaa opiskellessa itse elämisensä. Se tuo lisää vastuuntuntoa elämään kun joutuu tekemään tiliä tulojen ja menojen kanssa, joutuu miettimään, että biletänkö vai syönkö parempaa ruokaa.

Monet vanhemmat tukevat (minusta) väärinperustein opiskelevia lapsiaan. Se ei ole kannustavaa, mitä sen pitäisi olla, vaan rahaa annetaan vaikka se menisi kuin kankkulan kaivoon. Opiskellessani nuoruudessani yksi jos toinen ikäiseni opiskelija vietti villiä viikonvaihdetta baanalla kun vanhemmat maksoivat opinnot sun muut. Vaikka tuolloin asemani oli hiukan karumpi, sain kyllä ruoan ja katon pääni päälle, mutta kaiken muun jouduin kustantamaan itse - rahaa ei jäänyt juhlintaan. Olin kuitenkin tyytyväinen siihen, että jouduin kustantamaan konkreettisesti opintoni itse, ostamaan vaatteeni itse, maksamaan autokouluni itse, jos halusin jotain muuta ekstraa - sen maksoin itse. Joten mielummin opiskelin, harrastin kuin tuhlasin vähiä rahojani kosteisiin opintorientoihin. Jaksoin käydä jopa yksissä opiskelijapippaloissa ja pakko tunnustaa, että olivat teennäistä hauskanpitoa, josta en saanut mitään irti.

Mutta kukin taaplaa tyylillään ja mikä minä - lapsettomana - olen neuvoja jakamaan. Jokainen kasvattaa lapsensa tavallaan, ja haluan uskoa, että suurin osa ainakin pyrkii kasvattamaan lapsensa vastuuntuntoisiksi ja vastuullisiksi.

vlad.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Missäs nämä etelän turistit tällä hetkellä pitävät majaansa, kun ei niitä autokolonnia ei ole niin hirveästi täällä Stadissa viime aikoina näkynyt?
 

scholl

Jäsen
Jonkun mielestä se on itsenäistä yrittelijäisyyttä, että rahoittaa opiskellessa itse elämisensä. Se tuo lisää vastuuntuntoa elämään kun joutuu tekemään tiliä tulojen ja menojen kanssa, joutuu miettimään, että biletänkö vai syönkö parempaa ruokaa.

Mitä järkeä siinä on sitten, että osa kökkii jossain Pizza Hutin kassalla, vaikka voisi opiskella sen ajan? Parempi vaikka niin sitten, että menisivät harjoittelijaksi oman alan hommiin vaikka ilman palkkaa. Amerikassa moni joutuu jopa maksamaan siitä, että pääsee hyviin harjoittelupaikkoihin. Eihän urheilussakaan joku Tero Pitkämäki ole kepinheittotreeniensä sijaan ole nuoruudessaan ollut jossain kassalla tai burgereita kääntämässä, vaan hänen vanhempansa, seura tai liitto ovat rahoittaneet hänen harjoittelunsa. Niin se pitää olla opiskelussakin. Jos sen sijaan se harjoitusohjelma menee vituiksi mainitsemallasi tavallasi niin silloin vanhemmat ovat olleet huonoja ko. opiskelijan valmentajia.

edit. itse olen ollut aina siinä käsityksessä, että opiskelijapippalot ovat olleet halpoja, koska niissä on tarkoituksella halvat juomien hinnat. Mulla ei ainakaan koskaan mennyt niissä juuri mitään rahaa. Eriasia sitten muut juhlimiset
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Mitä järkeä siinä on sitten, että osa kökkii jossain Pizza Hutin kassalla, vaikka voisi opiskella sen ajan? Parempi vaikka niin sitten, että menisivät harjoittelijaksi oman alan hommiin vaikka ilman palkkaa.

Ja mitä järkeä on siinä, että "isä maksaa"? Kas kun sitä voi opintojen ja pienimuotoisen työnteon ohella opiskella myös sillä vapaa-ajalla sen sijaan, että sen käyttäisi erinäiseen juhlintaan. Näin asian näen. Mutta ymmärrän sen, jos varakas perhe maksaa lapsensa/lapsiensa opinnot mutta yhtälailla täysin arvostettavaa (tai jopa arvostettavampaa) on se, jos opiskelija kantaa vastuun opinnoista itse. Minä pidän kaikkiaan arvostettavampana kuitenkin sitä, että opiskelija (nuori tai vanha) omalla aktiivisuudellaan kustantaa osan tai kaikki opintonsa.

Ehdotuksesi harjoittelijaksi menemisestä voi olla toimiva suuremmassa kaupungissa mutta kaikkialla näitä harjottelupaikkoja ei ole, enkä edes tiedä missä määrin on sallittua teettää harjoittelutyötä jatkuvasti opiskelijoilla ilman palkkaa. Astutaanko työmarkkinaliittojen varpaille, jos liitoissa saadaan tietää, että työnantaja x pitää jatkuvasti töissä opiskelijoita ilman palkkaa. Nämä eivät taida olla ihan yksinkertaisimpia kysymyksiä ratkaistaviksi ja helpoin vaihtoehto ei välttämättä ole se toimivin tai paras mahdollinen tai sallituin.

vlad.
 

scholl

Jäsen
Ja mitä järkeä on siinä, että "isä maksaa"? Kas kun sitä voi opintojen ja pienimuotoisen työnteon ohella opiskella myös sillä vapaa-ajalla sen sijaan, että sen käyttäisi erinäiseen juhlintaan. Näin asian näen. Mutta ymmärrän sen, jos varakas perhe maksaa lapsensa/lapsiensa opinnot mutta yhtälailla täysin arvostettavaa (tai jopa arvostettavampaa) on se, jos opiskelija kantaa vastuun opinnoista itse. Minä pidän kaikkiaan arvostettavampana kuitenkin sitä, että opiskelija (nuori tai vanha) omalla aktiivisuudellaan kustantaa osan tai kaikki opintonsa.

Entä jos ei saa kunnon duunia opintojen alussa? En minä ainakaan pidä järkevänä, että joku korkeakouluopiskelija laitetaan johonkin mäkkiin tai pizza huttiin osa-aikaduuniin, kun sinne voisi laittaa paljon tyhmempää sakkia. Meillä on yli 7,5% työttömiä ja ne pitää sijoittaa jonnekin. Parempi, että älykkäämmät opiskelevat, vanhemmat maksavat sitten siitä ja tyhmemmät tekevät perusduunit kuin tämä tilanne, jossa tyhmille maksetaan vastikkeetonta rahaa ja valtiontalous on alijäämäinen. Muutenkin meillä on ihan ihmeellinen tilanne, jossa ihan perushommiinkin vaaditaan joku koulutus. Sitten on ns. epäkuranttia sakkia, jotka eivät muka kelpaa mihinkään hommiin. Siivoukseen vaaditaan virheetön suomenkielen taito, vaikkei siivooja ikinä tulisi kirjoittamaan minkäänlaista romaania, missä tuosta virheettömästä kielitaidosta olisi hyötyä. Mäkin tai Pizza Hutin kassa on todellakin perushommaa, johon mitään opiskelijoita ei pidä sijoittaa.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Entä jos ei saa kunnon duunia opintojen alussa? En minä ainakaan pidä järkevänä, että joku korkeakouluopiskelija laitetaan johonkin mäkkiin tai pizza huttiin osa-aikaduuniin, kun sinne voisi laittaa paljon tyhmempää sakkia. Meillä on yli 7,5% työttömiä ja ne pitää sijoittaa jonnekin. Parempi, että älykkäämmät opiskelevat, vanhemmat maksavat sitten siitä ja tyhmemmät tekevät perusduunit kuin tämä tilanne, jossa tyhmille maksetaan vastikkeetonta rahaa ja valtiontalous on alijäämäinen. Muutenkin meillä on ihan ihmeellinen tilanne, jossa ihan perushommiinkin vaaditaan joku koulutus. Sitten on ns. epäkuranttia sakkia, jotka eivät muka kelpaa mihinkään hommiin. Siivoukseen vaaditaan virheetön suomenkielen taito, vaikkei siivooja ikinä tulisi kirjoittamaan minkäänlaista romaania, missä tuosta virheettömästä kielitaidosta olisi hyötyä. Mäkin tai Pizza Hutin kassa on todellakin perushommaa, johon mitään opiskelijoita ei pidä sijoittaa.

Minusta se on parempi, että tekee jotain työtä jos haluaa työskennellä kuin ei tee mitään - minkä kuvittelen sinusta olevan sen optimaalisimman tilanteen tällaisen älykköopiskelijan kohdalla.

Jokainen duuni on omalla tavallaan arvokasta ja jokaisesta duunista tuleva korkeastikin koulutettu opiskelija voi saada arvokasta elämänkokemusta mitä ei pidä väheksyä missään mielessä, joten tässä mielessä minusta on hyvä, että se tuleva tohtori tietää hiukan siitä mitä ns. "perusjamma" tekee työkseen, koska se voi opettaa häntä hahmottamaan asioita toisella tavalla ja saamaan sellaista kokemusta, jota hän ei muutoin koskaan tule saamaan.

Se on sitten toinen asia mitä järkeä siinä on, että joissain oppilaitoksissa on siivousalan perustutkintoja vai voisiko siivoukseen kouluttautua lyhyemmällä koulutusohjelmalla. Ainakin aikuiskoulutuskeskuksissa on lyhyempiäkin kursseja mutta niiden arvostus ei välttämättä ole niin korkea kuin siivousalanperustutkinnon.

vlad.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
YLE:

"Hbl: Biaudet näkee romanikerjäläisyydessä ihmiskaupan piirteitä."

"Myös Helsingin poliisi on jo pitkään pitänyt mahdollisena, että romanikerjäläisyyteen liittyy ihmiskauppaa."

No shit, Sherlock! Tarvittiin siis Biaudetin lupa, ennenkuin tämä "uutinen" ylitti valtamedian uutiskynnyksen.
 

SKA1946

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvä jääkiekko
Liittyyköhän tämä Biautedtin avautuminen siihen, että ruotsalainen kansanpuolue lähtee kalastelemaan perussuomalaiten ääniä.

Muuten en tuota voi käsittää.

Tai onko hän ihan oikeasti huomannut olevansa väärässä?

Ps. menikö tuo sukunimen taivutus oikein? Noiden ulkomaalaiperäisten nimien taivuttaminen on ollut minulle vaikeaa jo yli 40 vuotta.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Facebookista bongattu: Kaupunginvaltuusto hyväksyi juuri ponnen, jonka mukaan kaupunginvaltuustolle pitää tuoda vaihtoehtoisia esityksiä siitä, miten ulkomailta tuleville kerjäämällä Helsingissä toimeentulonsa hankkiville ihmisille voidaan tarjota pientä maksua vastaan paikkaa tai paikkoja,jossa he voivat yöpyä turvallisesti, huolehtia hygieniastaan ja päästä myönteiseen vuorovaikutukseen viranomaisten sekä muiden kaupunkilaisten kanssa.

Eli kerjäämisen kieltämisen sijaan, nyt keskitytäänkin houkuttelemaan lisää kerjäläisiä Helsinkiin. Olen sanaton.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Asia epäselvä - eikö tämä ole jo hoidettu?

Olen käsittänyt että Helsingissä on jo laitoksia joissa voi yöpyä pientä korvausta vastaan ja hoitaa hygieniaansa.

Näiden laitosten nimi on "hotelli".
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Olen käsittänyt että Helsingissä on jo laitoksia joissa voi yöpyä pientä korvausta vastaan ja hoitaa hygieniaansa.

Näiden laitosten nimi on "hotelli".

Niinpä, etenkin kun kuka peruste maassaololle on juuri turistipohjainen jolloin pitäisi olla edellytykset maksaa omasta asumisestaan.
Mutta hei, ei pidä heittää mitään rasistista läppää.

Helsinki alkaa etsiä kerjäläisille yöpymispaikkoja - Romanit - Kaupunki - Helsingin Sanomat

Uskomattomia urpoja, onneksi en asu Helsingissä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös