Kenttäkoostumukset kaudella 2022–2023

  • 305 051
  • 2 960

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olisin ottanut Teissalan kokoonpanoon Seppälän tilalle. Kertooko siitä, ettei jatka meillä vai onko sairaslistalla?
Tuskin valmennusjohto miettii ensi kauden sopimustilannetta vaan haluaa laittaa kentälle parhaan mahdollisen joukkueen. Olen aika vakuuttunut siitä, että rotaatiota tulee tuleviin peleihin.

Teissala on pelannut rigtina poikkeuksetta oikassa laidassa (saa korjata jos olen väärässä). Lähinnä siis kyse siitä, onko kokoonpanossa Dyk vai Teissala. Vasemmalla Seppälän vaihtoehtoina sitten Roy ja Kaskimäki. Nyt on selkeästi haluttu korostaa apuja puolustussuuntaan.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olisin ottanut Teissalan kokoonpanoon Seppälän tilalle. Kertooko siitä, ettei jatka meillä vai onko sairaslistalla?

Kukaan ei kerro mitään. Oma arvaukseni on se, että voittavaa joukkuetta ei vaihdeta ja Seppälällä halutaan pitää pelituntumaa yllä, jos Paajasella käsky käy tärkeämpiin hommiin. Lisäksi Seppälä on kyllä puolustuspäähän luotettavampi pelaaja kuin Teissala ja sentterinä on ikään kuin myös vakuutus, jos...

Tänään on siinä mielessäkin tärkeä peli, että voitolla saadaan vähän lisää ilmaa keuhkoihin ja kotietu siirtyisi oikeasti meille. Lauantain voiton konkreettinen hyöty menetetään, jos tänään tulee dunkkuun, joten sikälikin on erittäin fiksua, ettei ole lähdetty muuttamaan kuin seiskanpakin osalta Larssonin noustessa kokoonpanoon. Toivottavasti on oikeasti kunnossa, koska ei tässä nyt mitään hätää ole ja mieluummin vetäisin pakasta puolikuntoisen pelaajan vasta pakon edessä.

Luhanka on hyvä seiskapakki. Hänellä on kuitenkin lauantaista jo pelituntumaa ja vaikka monella näytti sydän jättävän lyöntejä lauantaina väliin, musta suoriutui ekasta pleijaripelistään ihan kelvollisesti. Jäi kuitenkin tehotilastossa plussallekin. Esim. Motin ja Kåsastul olivat kumpikin -1.
 

Helsingforce

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Teissala on pelannut rigtina poikkeuksetta oikassa laidassa (saa korjata jos olen väärässä). Lähinnä siis kyse siitä, onko kokoonpanossa Dyk vai Teissala. Vasemmalla Seppälän vaihtoehtoina sitten Roy ja Kaskimäki. Nyt on selkeästi haluttu korostaa apuja puolustussuuntaan.

On ollut enimmäkseen merkattuna oikeaan laitaan, kyllä, mutta olen ollut näkevinäni että hakeutuu useasti vasempaan laitaan. Tai sitten olen nähnyt väärin, sekin on aina mahdollisuus. Mutta on hänet myös välillä merkattu vasempaan laitaan, kuten 14.9. IFK-HPK Teissala-Jääskä-Dyk, ja muutamia kertoja 13. hyökkääjäksi.

Mihinkään kaikenkattavaan pelitilanteiden läpikäyntiin ei ole aikaa, mutta katsoin läpi maalikoosteet niistä peleistä joissa Teissala teki pisteitä. Siinä Royn kaatumismaalissa Teissala levitti peliä vasemmalta laidalta Rantakarille oikeaan laitaan. Teissalan soolomaalissa Jukureita vastaan, jossa käytti Kåsaa seinänä, hän lähti vasemmalta laidalta, kävi hetken oikealla mutta hakeutui takaisin vasemmalle laidalle ennen kuin murtautui keskelle. Tappara-rökelätappiossa Teissalan 3-1 soolomaalissa hän kyllä tulee sisään hyökkäysalueelle oikealla kaistalla mutta hakeutuu samantien vasemmalle, jonka jälkeen leikkaa taas keskelle.

Ehkä nämä menevät vielä ihan normaalin pelipaikkavariaation piikkiin, mutta sellainen fiilis on kuitenkin telkkarin välityksellä (en ole vuosiin päässyt paikan päälle) jäänyt, että hakeutuu hyvin usein vasemmalle laidalle.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olisin ottanut Teissalan kokoonpanoon Seppälän tilalle. Kertooko siitä, ettei jatka meillä vai onko sairaslistalla?

Kertoo varmaan siitä, että Seppälä on pudotuspeleissä joukkueelle hyödyllisempi pelaaja kuin Teissala. Varmaan voisi vetää näyttävää kärkikynää eri puolella kenttää, mutta kyllähän Seppälän kamppailuvalmius ja oman pään pelaaminen on kuitenkin tosi paljon paremmalla tasolla.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Kertoo varmaan siitä, että Seppälä on pudotuspeleissä joukkueelle hyödyllisempi pelaaja kuin Teissala. Varmaan voisi vetää näyttävää kärkikynää eri puolella kenttää, mutta kyllähän Seppälän kamppailuvalmius ja oman pään pelaaminen on kuitenkin tosi paljon paremmalla tasolla.
Vai onko? Miinusta on.
 

Helsingforce

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Jos Melart ja Berglund ovat kummatkin poissa keskiviikkona, aiheuttaa se melko ison loven puolustukseen. Pitäisin parit Larsson-Rantakari ja Kåsastul-Motin yhdessä, ja kolmanneksi Luhanka-Salin. Seiskapakiksi kai sitten Hedberg, sillä tuskin siihen voi Kotkansaloakaan laittaa. Ohutta on, yhtäkkiä ei enää näytäkään semifinaaleihin yltävän joukkueen pakistolta.

Larsson - Rantakari
Kåsastul - Motin
Luhanka - Salin
Hedberg

Lisäys tai korjaus edelliseen: Eihän Melart edes osu mailalla Hakulista, vaan pelkällä hanskalla. Tai maila saattaa osua olkapäähän mutta ei varmuudella leukaan. Ja Hakulinen on tulossa kovalla vauhdilla poikittainen maila ojossa kohti Melartia kun toinen erä on jo päättynyt, ja Melart vaistomaisesti puolustaa itseään. Ei tuosta voi mitään pelikieltoa tulla. Joten:

Melart - Rantakari/Salin
Larsson - Rantakari/Salin
Kåsastul - Motin
Luhanka
 
Viimeksi muokattu:

Joe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset joukkueet (jokerit on venäläinen)
Hedberg siis ajautunut Peltosen koirankoppiin, kun roudataan Salin Vantaalta painamaan seiskapakinroolia mielummin. Mielummin mä Hedbergin pelaamista katson playoffseissa kuin Salinin.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Hedberg siis ajautunut Peltosen koirankoppiin, kun roudataan Salin Vantaalta painamaan seiskapakinroolia mielummin. Mielummin mä Hedbergin pelaamista katson playoffseissa kuin Salinin.

Tais Hedbergin playoff esiintymiset mennä siihen heti ekan pelin alun karseaan harhasyöttöön. Sen jälkeen on minuutit olleen aika vähissä.
 

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
Hedberg siis ajautunut Peltosen koirankoppiin, kun roudataan Salin Vantaalta painamaan seiskapakinroolia mielummin. Mielummin mä Hedbergin pelaamista katson playoffseissa kuin Salinin.

Vahvasti eri mieltä. Salin on pystynyt urallaan olemaan ajoittain jopa IFK:n parhaimpia pelaajia yksittäisissä peleissä. Hedberg ei ole esittänyt yhtään mitään.
 

Joe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset joukkueet (jokerit on venäläinen)
Katsellaan, Salin ei ole vakuuttanut mua ollenkaan. Ei myöskään Mestiksessä, nyt puhun puolustuspelaamisesta. Kakkosylivoimaan Salin voi ollakin vahvistus.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hedberg siis ajautunut Peltosen koirankoppiin, kun roudataan Salin Vantaalta painamaan seiskapakinroolia mielummin.
Se että pelaaja ei mahdu kokoonpanoon, ei tarkoita että olisi koirankopissa.

Salin on pelannut raporttien perusteella erittäin hyvin Vantaalla ja tehoja on tullut. Muistetaan että Salin oli pitkään sivussa ja nyt on saanut pelituntumaa loukkaatumisen jälkeen pelaamalla 3 matsia Kolleissa ja 3 vai 4 Vantaalla. Ansaitusti Salin on kutsuttu takaisin ja nostettu kokoonpanoon.
 

Joe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset joukkueet (jokerit on venäläinen)
Se että pelaaja ei mahdu kokoonpanoon, ei tarkoita että olisi koirankopissa.

Salin on pelannut raporttien perusteella erittäin hyvin Vantaalla ja tehoja on tullut. Muistetaan että Salin oli pitkään sivussa ja nyt on saanut pelituntumaa loukkaatumisen jälkeen pelaamalla 3 matsia Kolleissa ja 3 vai 4 Vantaalla. Ansaitusti Salin on kutsuttu takaisin ja nostettu kokoonpanoon.
Ei mun mielestä playoffseihin pidä ottaa pelaajia tehoilun perusteella. Puolustus- ja kamppailupelaaminen on kaiken a ja o. Salin on noissa molemmissa huono, oli sitä myös Mestiksessä. Mutta nää on mielipidekysymyksiä ja veikkaan Salinin olevan umpikusessa tänään, jos joutuu pelaamaan. Peli kertoo totuuden tänään.
 
Suosikkijoukkue
Jokipojat, HIFK, Montreal Canadiens, Liverpool.
Katsellaan, Salin ei ole vakuuttanut mua ollenkaan. Ei myöskään Mestiksessä, nyt puhun puolustuspelaamisesta. Kakkosylivoimaan Salin voi ollakin vahvistus.
Hieman samaa mieltä, että Salin on hyvä hyökkäyspäässä, etenkin juuri yv:llä kun on tilaa, mutta todennäköisesti oman pään pelissä vielä pulassa Lukon kovassa ajan sekä tilan supistavassa playoffs pelissä. Pelasi Kiekko-Poikien viimeisessä kotipelissä viime lauantaina ja saalisti syöttöpisteen sekä sai tilille +2, mutta tänään merkittävän paljon kovempi peli näyttää mihin kykenee erittäin kovan pelivaateen paineessa. Toivon toki, että pärjää hyvin ja tuo hyvän kiekollisen lisän HIFK:n Lukko peliin.
 

Kale

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Tom Laaksonen
Katsellaan, Salin ei ole vakuuttanut mua ollenkaan. Ei myöskään Mestiksessä, nyt puhun puolustuspelaamisesta. Kakkosylivoimaan Salin voi ollakin vahvistus.

Vaikea keksiä kuka ei olisi vahvistus HIFKin KAKKOSylivoimaan, kun ykkösylivoimakaan ei saa edes kiekkoa haltuun hyökkäysalueella.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös