Joo tämä, ja siis joulutauolla mietin, että meillä voi olla sellanen IFK-kausi tässä käsillä, että oikeesti sääleihin pääsy/pysyminen voi tehdä hemmetin tiukkaa. Eli suhteutettuna kauden vaiheisiin ja ongelmiin niin himmein mitali olisi ihan hyvä suoritus.
3-7 ja nimim. keskikaljalle vähän bisserahaa.
Mä olen aidosti sitä mieltä, että kun katsotaan koko kautta, HIFK:n sijoitusta voi pitää jopa erinomaisena. Varsinkin, jos nyt satutaan vielä voittamaan pronssia. Nelossijasta suoritus hyvä +. Eikä tässä ole kysymys siitä, että "tyydytään johonkin" ynnämuut sijoituksiin, vaan yksinkertaisesti siitä, että sinne jäi taakse aika monta kovaa jengiä. Joko paperilla tai kaukalossa. Mulle TOP4-sijoitus on minimitavoite ja sen jälkeen peli kertoo. Ja yleensä parempi lopulta voittaa. Siihen pelaamiseen vaikuttaa niin moni asia, eikä kaikkein pienin tekijä ole onnistumiset ja niiden merkitys pelaajalle. Pelicans on tästä erinomainen esimerkki.
Ainoa enemmän vituttava asia oli se, että ei päästy pelaamaan parhaalla mahdollisella kokoonpanolla Tapparaa vastaan. Jos Jääskä, Melart ja Koivistoinen eivät olisi sairastuneet, jos Dyk ja Berglund olisivat pysyneet ehjinä, jne... Mun tietojeni mukaan sairastelua oli joukkueessa monilla muillakin kuin vain noilla em. pelaajilla, joten aivan turhaa tasoitusta tässä nyt annettiin. On henkisesti aika raskasta jengillekin, kun kokoonpano elää koko ajan suunnittelemattomasti ja erityisesti silloin, kun poissaolot iskee kärkiukkoihin.
Toivottavasti tämän kauden tärkein anti koko HIFK-yhteisölle on se, että maltti on valttia ja loppuun asti vedetään täysillä. Nothing is over, until it really is over.