Katkaisupelit on vaikeita niin sanotaan, mutta Lukko jätti kyllä viime pelissä itsestään niin alistuneen kuvan että välillä tuntui kuin ei taisteltaisi playoff-sarjan kiinnityksestä ollenkaan. Se jotenkin tiivistyi Karjalaisen av-maaliin. Lukko pääsi kahden maalin päähän ja aikaa oli reilusti yli vitonen. Siitä huolimatta ei minkäännäköistä buustia joukkueelle ja vaisut tuuletukset.
Lukkoa vastaan IFK kestää parin profiilipelaajan poissaolon. Mutta jos tänään on taas tiukkaa, voipi olla että tää on se peli missä pomput kääntyy Lukolle.
Oma arvio on että Lukko ei lamastaan nouse. Härkää pannukakulla on melko perverssin tuntuinen ateria, mutta täytyyhän sitä maistaa. Ei ole ennen tullut vastaan. Mut onneksi Vesalainen on kaikkiruokainen.
Playoffien alla olin vielä vakuuttunut että Dykin olisi parempi lähteä muihin maisemiin kauden jälkeen vaikka sopimusta on. Kelkka oli uudestaan helppo kääntää nyt Stadin keväässä, koska olen aina digannut Dykistä. Olen silti positiivisesti erittäinkin yllättynyt että Sebu teki comebackin. Auttaa joukkuetta joka vaihdossa. Tehoja jos mietitään niin kauden 2019-2020 käyttämistä vertailukohtana ei ole tänä päivänä enää mielekästä. Siinä oli ehkä pientä suonenvetoa, mutta vierellä oli myös Teemu Turunen, jonka sen kauden ylivoimaisuus oli samaa luokkaa 2011-2012 MG:n kanssa, ja toisinaan Dyk pääsi nautiskelemaan Jesse Saarisen tarjoiluista, joka silloin vielä oli liigan taitavimpia ja ovelimpia pelaajaruuhkista tyhjään tilaan syöttäjiä. Nyt Dyk on yleismies, ja tehot ovat seurausta nöyrästä työnteosta.
Mielenkiintoista on nähdä mitä Teissala keksii. Mestari Paajanen on odotetusti parantanut playoffeihin, niin kuin oikeastaan koko jengi.
Mutta eiköhän ratkaisu nähdä osastolta Vesa Laine, Här Kä & Pannu Kakku.
YV:kin on alkanut näyttämään paremmalta. Mutta pitää sinne vielä jotain uusia juttuja keksiä. Peltonen, Kibe & Murphy olivat urallaan ”ihan ok” yv-pelaajia. Luulisi kikkapankista vielä löytyvän. Miksi ei kokeilla NHL:ssä nykyään yleisesti käytettyä taktiikkaa että sama koostumus yrittää koko kakkosen? Korjatkaa jos olen väärässä mutta mulla on käsitys että useimmat liigajengit vaihtavat koostumuksen minuutin kohdalla noin niin ku yleensä.