Helsingforce
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Hullua paskapuhetta? Siis saitko ihan oikeasti sellaisen käsityksen, että joku täällä olettaa kenenkään oikeasti satuttavan itseään ketjukoostumuksien takia, tai että sinä olisit sairas sen takia, että joku on eri mieltä kanssasi?
Kyllä, hullua paskapuhetta. En tiedä mikä syy alla olevalla kirjoittajalla oli kirjoittaa näin, mutta tuskin se että olin "eri mieltä" (eikö hän siis ole huolestunut poissaoloista, tai eikö Kaskimäkeä saa kokeilla keskellä?). Joka tapauksessa en ole kirjoittanut mitään, joka antaa oikeuden kirjoittaa mitään näin törkeää:
Tässä ei muuta voi kuin toivottaa tsemppiä paranemiseen, toivottavasti ei ranteet vuoda enää niin paljoa... Jos nyt vedettäisiin reenipelit oletetulla ykkösrosterilla ja sitten kauden aikana tarvittaisiin paikkoja niin oltaisiin tilanteessa että vedettäisiin kaneja hatusta ja toivottaisiin parasta. Nyt katsotaan mitä keltäkin olisi saatavissa ja annetaan paikkoja näyttää niin täällä "itämaan viisaat tietäjät" lyttää koko touhun. Uskomatonta.
Olen siis sairas ja vedän ranteitani auki ja "lyttään koko touhun", koska kehtasin olla huolissani pelaajien terveydestä. Tai koska kehtasin ihmetellä miksei Kaskimäki saa kokeilla keskellä. Tai koska kehtasin kyseenalaistaa että Åsten ja Karvinen ovat yhtäaikaa kokoonpanossa. Uskomatonta. Ja kyllä, hullua paskapuhetta.
Kyse ei ole siitä että argumentoinnin kultaiset säännöt olisivat hieman hukassa, vaan aivan täysin törkeää käytöstä, jota ei voi hyväksyä, ja jota moderaattoreiden ei tulisi sallia.
Ja miksi minua edes kiinnostaisi mikä minua mahdollisesti jouluna vituttaa? Nyt on elokuu.
Itse olen huomannut elämässä, että kaikki menee huomattavasti helpommin kun tekee asiat heti aluksi kerralla hyvin. On huomattavasti helpompaa laittaa eforttia ajoissa ennen deadlinejä, ja huomattavasti työläämpää ja vaikeampaa joutua tekemään damage controllia kun kakka on jo housuissa. Esim. hyvällä ruokavaliolla voi tehokkaasti ehkäistä vatsavaivoja, syöpää, munuaiskiviä ja muuta ikävää, ja muutoinkin elämässä ennaltaehkäisevät toimet ovat aina helpompia ja johtavat parempaan lopputulokseen, kuin asian siirtäminen tulevaisuuteen ja murehtiminen vasta silloin, kun "on sen aika". Ei tämä välttämättä päde joukkueenkasaamiseen, mutta olettaisin että yhdeksän kertaa kymmenestä on järkevämpää koota joukkue valmiiksi ja vahvaksi ajoissa, kuin lähteä riskillä seilaamaan avomerelle, ajatuksella korjata purjevenettä sitten sieltä mistä vuotaa.