Olin eilen huolissani siitä, että kokoonpanosta puuttui Salin, Kotkansalo, Nättinen, Paajanen, Halttunen, Dyk ja Hede. Tämä huolestuminen tulkittiin ranteiden auki viiltämiseksi ja sain kuulla olevani sairas(!) ja muuta hullua paskapuhetta. Koska olin huolestunut, että ovatko kunnossa.
Hullua paskapuhetta? Siis saitko ihan oikeasti sellaisen käsityksen, että joku täällä olettaa kenenkään oikeasti satuttavan itseään ketjukoostumuksien takia, tai että sinä olisit sairas sen takia, että joku on eri mieltä kanssasi?
Itse myös määrittelen huolestumisen ja ranteiden auki viiltämisen aivan eri asioiksi. Olen huolestunut pelaajien terveystilanteesta, se ei saa minua heikentämään tai vaarantamaan omaa terveyttäni.
Eilisen huolestumiseni jälkeen kävi ilmi että Halttunen on loukkaantunut, Nättinen on loukkaantunut, eikä nyt Salin, Kotkansalo, Dyk eikä Hede pelaa tänäänkään. Olen yhä huolestunut. Ja silti rauhallinen.
Ei täällä Jatkoajassa todellakaan ole mitkään argumentoinnin kultaiset säännöt käytössä, joidenkin käyttäjien kanssa ei vain näe joka asiaa (välillä tuntuu, ettei mitään asiaa) samalla tavalla. Kaikkia täällä joskus vituttaa toisen käytös tai kirjoitustapa. Sellaista se kommunikointi välillä vain on, kun valtava intohimon kohde on keskustelun aiheena.
Itse olen oppinut, että vaihtoehtoina on vittuilla takaisin tai olla ottamatta asioita niin henkilökohtaisesti. Tuskin täällä kukaan sinulle mitään pahaa toivoo. Ei minulla ole ainakaan tarvetta takertua lillukanvarsiin, jos joku mulkku täällä minun sanojani vääristelee. Olkoot sitten mulkku. Ja jokainen ihminen katsoo tätä maailmaa kuitenkin omien silmiensä kautta, yhtä paljon on erilaisia tulkintoja kuten niitä silmäparejakin.
Helppohan sun on sanoa kun sanomisiasi ei räikeästi ja törkeästi vääristellä.
Kyllä täällä ihan varmasti jokainen kokee samaa vääristelyä. Ihmiset ovat asioista eri mieltä välillä, ja kiihtyessään tuskin kukaan samalla pitää sataprosenttista huolta siitä, että argumentaatiovirheitä ei omista höpinöistä löydy. Hyvä on välillä myös olla vastaanottava mielipidekeskusteluissa - "Hmm. Niinkö? Tuota en tullutkaan ajatelleeksi!" ehdottomuuden sijaan. Silloin vastapuolenkin on paljon helpompi ymmärtää toisen tulokulmaa.
Jos sä koet, että suurin ongelma näiden parin sivun keskustelun sisällä on se, että sinun pitää olla todistelemassa sitä, ettet ole sairas tai oikeasti vetämässä ranteita auki, niin en tiedä mitä sanoa. Ei täällä kukaan niin ajattele, tai etenkään toivo. Minä ainakin toivon sinulle vain ja ainoastaan kaikkea hyvää elämässä.