Viime kaudella Innala-Koivistoinen-Palola ei toiminut ideaalilla tavalla ja mulla on sellainen muistikuva, että se johtui ennen kaikkea Innalasta ja hänen pelityylistään, jolloin Palola meni vähän hukkaan, kun Innala oli se, joka pyrki ensisijaisesti hakemaan ratkaisuja. En muista, että Koivistoista ja Palolaa olisi juurikaan peluutettu ilman Innalaa, joten voisi olla kyllä kokeilemisen arvoinen kaksikko.
En jaksa uskoa, että nuorisoa istutettaisiin ensisijaisesti ylempiin ketjuihin, kun Liiga alkaa, mutta ehkä harkkamatseissa näin voisi käydäkin. Paljon riippuu siitäkin, kuinka paljon voimaa ja ennen kaikkea vääntövoimaa nuorisosta löytyy. Meillä on edelleenkin se tilanne, että kärkiketjut ovat tuloksentekoyksiköitä, jolloin tulosta pitää tulla ja heidän odotetaan ratkaisevan pelejä, joten itse uskoisin, että nuorten sisäänajo tullaan ensisijaisesti tekemään tunnollisten puolustuspään pelaajien avustuksella. Voisin kuvitella että Paajanen on yksi sellaisista pelaajista, jonka kanssa nuoret tulevat pelaamaan, koska hän on nöyrä joukkuepelaaja, jolla on hyvä pelisilmä ja kykenee omilla toimillaan myös paikkaamaan mahdollisia virheitä. Mutta aika näyttää, mitä valmennus näistä asioista ajattelee.
Ylivoimasta sanoisin, että kaikkein tärkeintä on se, että viisikko on keskenään samalla "tasolla". Mitään todellista kiekkovirtuoosia ei välttämättä edes tarvita eikä hänestä hyödy mitään, jos muu jengi kentällä ei ymmärrä ko. pelaajan aivoituksia. Itse sanoisin, että jo pelkillä kovilla ja laadukkailla syötöillä pärjää pitkälle, koska suurin osa yv-kuvioista on enemmän tai vähemmän etukäteen sovittuja ja yhdessä hinkattuja. Kaikkein tärkeintä on se, että kun niitä paikkoja avautuu, niitä käytetään tehokkaasti hyväksi eikä roiskita suoraan päin tai plekseihin. Eli, itse odotan ennen kaikkea sitä, että nykyjengistä löytyisi useampia pelaajia, jotka ovat keskenään samalla "levelillä". Totta kai upeita syöttöjä ja sen sellaista on upeaa katsoa, mutta kaikkein mieluiten katson kuitenkin sitä, että helpot syötöt menevät perille. Onnistumisten seurauksena kasvaa itseluottamus ja sen seurauksena rohkeus kokeilla vaativampiakin juttuja ja niinpä saatamme hyvinkin nähdä, että ennakkoon tylsiltä ja puukätisiltä pelaajilta tullaan näkemään ennakkoa hienompia suorituksia. Mutta perusasioiden laadukasta tekemistä ensin se todennäköisesti tulee vaatimaan. Ja sitä ainakin minä ensisijaisesti odotan.