Osmo Rapeli
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Kuusijuhla - Sex Festival
Mites on Gagne, maistuiko Afrikassa kalaruoat? Meinaan kaikki afrikkalaiset kalaruoat mitä minulle on tarjottu ovat olleet hyvin mauttomia ja lähinnä kuravettä muistuttavia tekeleitä.
Mites on Gagne, maistuiko Afrikassa kalaruoat? Meinaan kaikki afrikkalaiset kalaruoat mitä minulle on tarjottu ovat olleet hyvin mauttomia ja lähinnä kuravettä muistuttavia tekeleitä.
Castello-juustoilla saattaa olla vähän lepsu imago, koska niitä myydään kaiken maailman siwoissa. Pakkauskaan ei välttämättä herätä ajatuksia mistään hienostuneemmasta tuotteesta. Liekö harhaa, mutta mielestäni Castellot ovat ainakin hintaansa nähden ihan oivallista tavaraa. Oma suosikkini on Musta, joka kypsyy vielä marketin hyllyssäkin.Nämä siis ihan sen takia että olen suuri sinihomejuuston ystävä ja jos todella tätä herkkua löytyisi vielä parempana versiona kuin mitä mielestäni Castello Blue jo on niin tietoa äkkiä!
Roguefort, ranskalainen sinihomejuusto on kai se ainoa oikea sinihomejuusto.Nämä siis ihan sen takia että olen suuri sinihomejuuston ystävä ja jos todella tätä herkkua löytyisi vielä parempana versiona kuin mitä mielestäni Castello Blue jo on niin tietoa äkkiä!
Oltiin reisulla etelä Kazakstanissa ja sepät tarjoili paikallisia herkkuja.
Malawin ollessa ns. land locked country ei täältä ihan hirveästi saa kalaa.
Guatemalassa maistamani paahdetut heinäsirkatkaan eivät olleen niin kamalia kuin nämä kaksi.
Sinihomejuusto sopii mihin tahansa, mutta valkohomejuusto melko mautonta ja turhaa.
Punasipulia käytetään salaateissa perussibbeliä miedomman makunsa ja tietysti värinsä vuoksi.
Doh. Olin täysin kuulopuheen varassa, joten myönnän erheeni ja väärinkäsitykseni. Jossain yhteydessä myös punasipuli kehuttiin hyväksi sipuliksi salaatteihin miedompien lisäksi, joten tuossa vaiheessa kai rinnastin alitajuisesti mautkin. No, punainen väri piristää salaatteja, joten siitä punasibbelin suosio. Itse kuitenkin tykkään miedoista hopea- ja jättisipuleista salaateissa ynnä raakana ruoan seassa.Punasipulia käytetään usein esim. salaateissa perussipulia voimakkaamman makunsa vuoksi.
Benny kirjoitti:Bulgariassa - - - mahtavan näköiset burgerit - - -Ensimmäisen puraisun jälkeen piti melkein oksentaa, kun jauheliha oli aivan raakaa sisältä - - - oikeasti raakaa. Kaveri otti - - -burgerin ja pisti suuhunsa: "Iha hyvväähän tää on"
Minä pidän raa'an lihan mausta ja mureudesta. Paksut pihvitkin paistan aina vain pintapuolisesti - kolmen sentin paksuisesta pihvistä noin kolme-neljä milliä kypsää per puoli on standardi. Veitsi ja hammas uppoaa pihviin paljon paremmin ja on etenkin hyvin nuijittuna todella mureaa.
En ymmärrä miten ihmiset voivat syödä valmiita eineksiä: "lihapullia", "broileripyöryköitä", "riistapyöryköitä", "maksalaatikkoa", "kasvislettuja", "kalapuikkoja", "pizzoja" Kaikki hyviä ruokia tyynni mutta valmiina eineksinä aivan kauheata mössöä, ei aina sinänsä niin pahan makuista vaan useammin MAUTONTA mikä on ruoasta puhuttaessa hirveintä mitä tiedän.
Pakko myöntää oma ennakkoluloisuuteni raa'an lihan suhteen. En oikein osaa ajatella syöväni lihaa sellaisenaan, vaan jonkin sortin kypsennyksen se lähtökohtisesti vaatii, jotta mun lautaselleni päätyy.
Ne täyttää vatsan, ja se on ainakin itselleni syömisen tärkein tehtävä. Kaikki sellainen menee millä saa vaan nopeasti ja helposti vatsan täyteen eikä ole pahan makuista. Mauttomuus on ihan hyvä vaan, tärkeämpää on se ettei maistu pahalle. En ole koskaan ymmärtänyt tätä ruokahifistelyä, minulle syöminen on aina ollut vain "välttämätön paha" jolla siirretään nälkää hieman eteenpäin. Mäkistä, Hesestä, Rossosta, nakkikioskilta tai ihan mistä vaan, ei se hienoissa ravintoloissa syöminen kenestäkään sen sivistyneempää tee.
Jos itse tehty kotiruoka tekee minusta ruokahifistelijän, niin olkoon niin. Perheessämme syödään kuitenkin hyvin perinteistä ruokaa. Lihakeittoa, makkarakeittoa, lasagnea, ruokaisia salaatteja, itse tehtyjä lihapullia, itse tehtyä pizzaa ym. Maistuu hyvälle, mausteita ja suolaa haluttu määrä. Ulkona syön ehkä kerran vuodessa, jos pizzerioiden pizzoja ei lasketa mukaan.
HifiBenny
Jos itse tehty kotiruoka tekee minusta ruokahifistelijän, niin olkoon niin.
Mites perheenne aikuiset syövät kesken työpäivän?