No ei ollut, sehän osu suoraan nuppiin.
Niskaan, mutta laskettaneen paahan kohdistuneeksi taklaukseksi. Onneksi NHL:ssa tunnetaan termi "taklattavan vastuu".
...pointtina vain etta SM-liigassa pelaajat ovat todennakoisesti omaksuneet sen etta kannattaa jaada jaahan makaamaan hyvan niitin jalkeen koska siita saa ylivoiman suhteellisen heppoisesti.
Ihan uteliaisuudesta, näytteleekö Järvinen sinun mielestäsi??
OT: Valitettavasti tilanne on ollut se, että vuosien aikana se mitä eurooppalaiset ovat oppineet omissa liigoissaan, on samalla siirtynyt myös NHLään...
On täysin eri asia se, että taklaus osuu suoraan nuppiin (tähän se ifk-mäinen keep your head up son huuto), kuin nuppiin kohdistunut taklaus (lue: nostetaan kädet ylös).
Sekä taklaavalla että taklattavalla on oma vastuunsa.
En kyllä ymmärrä miten tämä on näin vaikeata, mutta vedetään nyt vielä yhteen:
1) Minuutit menivät SM-liigan sääntöjen mukaan oikein eli 5+20
2) Mielestäni SM-liigan säännöt päähän kohdistuvien taklausten suhteen ovat huonot
3) Missään en sanonut että kyseessä on kyynärpäätaklaus toisin kuin sinä väitit minun sanoneeni
4) En ole selitellyt yhtään mitään, olen vain käyttänyt NHL:n sääntöjä esimerkkinä siitä miten SM-liigassakain voitaisiin dumata
5) Sinä olet vaihtanut takkiasi täällä jatkuvasti
6) Tuomio meni väärin koska kyseessä ei todellakaan ollut ryntäys
7) Se että tuosta arvottiin ryntäys kertoo että tuomarit eivät nähneet tilannetta vaan arpoivat jotain loukkaantumisen takia
Menikö jo jakeluun vai pitääkö vääntää hitsilangasta?
On toki nain, sita en missaan nimessa kiella. Valilla tuntuu kuitenkin uskomattomalta nahda etta oli kuinka kova niitti tahansa ja isku laitoihin kova, se mies sielta nousee ja luistelee/ryomii/konttaa tilanteesta pois kun missa kotimaisessa liigassa tallaista omistautumista harvemmin nakee.
Daespoo, vedät muutkin espoolaiskirjoittajat parhaillaan lokaan tuolla spedeilylläsi.
Tästä ollaan aivan 100% samaa mieltä mutta käytäntö on todistanut että jos taklaus osuu nuppiin niin penalttia tulee varmasti. IIHF säännöillä siis.
Kohta 3, olet oikeassa, käytit termiä päähän kolahti, jonka minä tulkitsin väärin.
Kohta 4, et ole tässä ketjussä käyttänyt NHL:n sääntöjä esimerkkinä vaan olet viitannut niihin epämääräisesti.
Kohta 5, kaipaisin hieman selitystä. Miten olen vaihtanut takkiani? Viittaatko kohtaan kolme?
Muita kohtia en viitsi enää kommentoida.
Käytäntö on se mikä erottaa hyvät tuomarit huonoista.
...Jos haluat asiasta vielä keskustella niin olisi huomattavasti rakentavampaa jos lopettaisit vääristelyn ja vääntelyn. Suoria lainauksia kiitos ilman mitään hatusta vedettyjä tulkintoja rivien väleistä.
Mitä olen vääristellyt ja väännellyt? Se, että ymmärsin ilmaisun "Päähän kolahti"? Muuta??
"ymmärsin väärin"...Heh, tuo on aika lievä ilmaisu. Ihmettelen miksi et sitä aikaisemmin myöntänyt vaan jatkoit vääntämistä.
Sanoin jo tuossa aikaisemmassa viestissäni toisen esimerkin mutta oikeasti, tämä keskustelu ei mene yhtään eteenpäin joten annetaan olla.
... ottaen huomioon suhteellisen vajavaisen käsittelykykysi niin tarkennettakoon vielä että [NHL:n säännöissä] kyynärpäätaklauksessa vastustajaa taklataan kyynärpää edellä.
jne.
NHL kirjoitti:Elbowing shall mean the use of an extended elbow in a manner that may or may not cause injury.
Jokainen joka katsoo tuon hidastuksen näkee että Karalahti taklaa kyynerpäällä päähän. Todellakin tahaton, mutta silti kyynerpää päähän. Täysin selvä tapaus.