Karalahden taklaus Järviseen Blues-HIFK-ottelussa 17.9.2010

  • 34 862
  • 287

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
No minulle ei ole sama asia koska se kertoo tuomareiden surkeudesta.

No jos kerta se varsinainen, tuomittu rangaistus "minuuteissa" on tuomittu oikein ja kelpaa sinulle ja se mikä sinun pikkareita hiertää on se numerokoodi mikä on merkattu ottelun pöytäkirjaan, niin olkoon niin sitten.

Loppujen lopuksi oikeat minuutit, oikealle pelaajalle.
 

Lasse#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo, kiekkomaana kyllä, ja Suomalaisia pelaajia arvostetaan.
Muutamien jenkkien/kanukkien kanssa on tullut aikanaan otteluita hakametsässä seurattua, ja aika huuli pyöreinä on näitä tuomioita ihmetelty heidän puolestaan. Siinä sitten selittelet, että ei meillä saa taklata ja kiekkoakin mielellään pitää pyytää vastustajan pelaajalta, ettei tälle tule paha mieli.
Ei täällä enää ikinä tulla oppimaan, että jääkiekko on kontaktilaji. Jumalauta, pilli soi kun hipaisetkin vastustajaa, niinkuin tänäänkin. Paljon pitäisi muuttua, että Suomalaisissa liigoissa saisi pelata hyvää ja viihdyttävää jääkiekkoa.

Ei muuta kun vittu vankilasäännöt vaan, tulee kaikkille hyvä mieli kun ajellaan kädet ylhäällä suoraan kaveria päähän. Ei kiekkopeli oo mitään jos ei muutama kundi lähde paareilla isoista ovista.

Rehdit taklaukset todellakin kunniaan, ei mitään muniin puhaltelua, mutta en ymmärrä, jos kontaktilaji tarkoittaa sitä, että ajellaan kädet ylhäällä päähän! Ottakaa mallia vaikka meidän numerosta 32, siinä ukko, joka ei hyppää, eikä vedä kädet ylhäällä. Muistakin joukkueista löytyy varmasti esimerkkejä, kuten Jokereista Väänänen. Mitä vitun hienoa siinä on jos on niin täysi lapanen, ettei osaa muuta kuin taklata kädet ylhäällä.

Ja nämä vertaukset suureen ja mahtavaan NHL:ään, niin todella harvoin siellä nostetaan kädet ja ajetaan päähän, jos päähän osuu, niin ennemmin olkapäällä. Jos olen hakoteillä niin ilmoittakaa vaan, en niin tiheästi liigaa seuraa.

Ottakaa nyt se pää pois sieltä perseestä, kovuutta liigaan, mutta puhtaasti, kädet ylhäällä ajajat hiuksista vittuun, tai vaikka kaljusta! Kovaa pitää pelata, mutta miksi ne kädet nousee, vastustajan kunnioitus?
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kerro nyt rohkeasti, sinä väitit minun sanoneen jotain jota en muista sanoneeni. Jos olen pahempi kuin Vanhanen niin sinun on helppo korjata muistiani.

Eli suoraa lainausta kehiin tai get the fuck out.

Myönsit, että Karalahti taklasi Järvistä päähän ja nyt alat selittelemään jotain käsivarresta. Kuten sanoin, olet kuin Vanhanen, selittelet, etkä pysty sanomaan omaa mielipidettäsi selvästi.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
No jos kerta se varsinainen, tuomittu rangaistus "minuuteissa" on tuomittu oikein ja kelpaa sinulle ja se mikä sinun pikkareita hiertää on se numerokoodi mikä on merkattu ottelun pöytäkirjaan, niin olkoon niin sitten.

Jos sinua ei häiritse huono tuomarointi niin näin olkoon. Tämä tilanne on vain yksi ilmentymä SM-liigan tuomaroinnissa ja se että nyt saatiin oikea lopputulos ei poista sitä faktaa että virheitä tulee liikaa.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Jos sinua ei häiritse huono tuomarointi niin näin olkoon. Tämä tilanne on vain yksi ilmentymä SM-liigan tuomaroinnissa ja se että nyt saatiin oikea lopputulos ei poista sitä faktaa että virheitä tulee liikaa.

Minulle huono tuomarointi on sitä, kun joku kärsii vääryyttä esimerkiksi väärin tuomitusta tilanteesta.

Tässä tapauksessa se varsinainen rangaistus meni oikein.

Eli olet oikeassa, minua ei häiritse huono tuomarointi jos se tarkoittaa sitä, että jäähyminuutit menee oikein, mutta ilmoitettu jäähyn syy on vaikka väärä varuste.
 

thnninen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon jääkiekkojoukkue, millä nimellä milloinkin
Myönsit, että Karalahti taklasi Järvistä päähän ja nyt alat selittelemään jotain käsivarresta. Kuten sanoin, olet kuin Vanhanen, selittelet, etkä pysty sanomaan omaa mielipidettäsi selvästi.

Et siis pysty näyttämään sitä lainausta jossa Daespoo sanoo niikuin väitit.

Puhut siis paskaa, toisin sanoen valehtelet. (Vain kansanedustajat voivat puhua muunneltua totuutta)

Kukas nyt on se mattivanhanen? Jos et ymmärrä lukemaasi, se ole välttämättä kirjoittajan vika.
 

Ketunkolo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Chelsea FC
Omasta mielestäni oli ylimitoitettu tuomio. Oli kädet ylhäällä joo ja Järvinen vähän keräili itteänsä, mutta itse olisin antanut kakkosen tuosta. Ei Järvinen kuitenkaan loppujenlopuksi niin pahasti loukannut itseään, eikä ollut suorastaan törkeä, vastustajan kunnioituksen puutetta omaava teko. Itse näkisin, että Karalahden nimi ja maine painoi tässä tuomiossa paljon.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Tämä on Big Brother: Daespoo: mene nukkumaan.

This is your daddy: Blue J, eikö olla sovittu että et puutu aikuisten asioihin.

Oikeasti, lue tämä ketju ja huomaat että en tosiaan ole ainoa joka ihmettelee mistä ryntäys arvottiin ja mistä se kertoo.
 

costi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, #33 Timo Hirvonen
"Kiekko päätyyn ja taklaus. Mielestäni taklaus oli puhdas. Juttelin Järvisen kanssa, joka sanoi, että pää heilahti taklauksesta, ei kyynärpäistä, Karalahti totesi."

Linkki MTV3:n sivuille

Tätä kommenttia ei nopealla vilkaisulla vielä tästä ketjusta löytynyt, joten lisätään se tänne.
 

thnninen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon jääkiekkojoukkue, millä nimellä milloinkin
Minulle huono tuomarointi on sitä, kun joku kärsii vääryyttä esimerkiksi väärin tuomitusta tilanteesta.

Ah,

minulle huonoa tuomarointia on aina se kun tuomarit arpovat tuomion nimen ja/tai seurauksen perusteella näkemättä pätkääkään mitä oikeasti tapahtui.

Vaikka kuinka arvaisivat joskus oikein, se on silti tuomarityöskentelynä aivan perseestä.

Mutta ai niin, "Jere on aina tehnyt näitä, kaikkihan sen tietää" riittää täälläkin vaikka kuinka monille syyksi tuomioon.

Voi jeesus.
 

Shamaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, now and forever!!!
Juuri näin. Tämä kaveri on näin vetänyt koko uransa ajan ja sen tietää jokainen jääkiekkoa kauemmin kuin Espoo Blues olemassaolon ajan seurannut. Nyt sen voi jo myöntää paatuneimmatkin HIFK-kannattajat. Päivänselvä ulosajo ja 3-6 ottelun bänni, riippuen vähän siitä, ottaako uusi kurinpitäjä huomioon aikaisemman linjan, Muukkosen aikana mielivaltaisesti edestakaisin muuttuvan linjan vai alkaako soveltamaan omaansa.

Vittu mitä paskaa säkin kehtaat suoltaa ulos! Jos asiat olis niin kuin sanot, tuskin Jereä olis änäriin varattu ja saati sitten jopa Suomen MM-miehistöön. Vieläpä montaa kertaa. Tää juttuhan oli päivän selvä. Jere haki kunnon töötin heti alkuun ja myöhemmin kiekkoa hakeva hyökkääjä tietää mitä voi olla tulossa. Ja ottaisit huomioon, mitä mieltä Turre oli taklauksesta! Siinä on toinen tosi äijä!
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Myönsit, että Karalahti taklasi Järvistä päähän ja nyt alat selittelemään jotain käsivarresta. Kuten sanoin, olet kuin Vanhanen, selittelet, etkä pysty sanomaan omaa mielipidettäsi selvästi.

Kukakohan täällä on se Vanhanen? Sinun tarinasi muuttuu joka viestillä. Ensiksi väitit minun sanoneen että kyseessä on kyynerpäätaklaus ja nyt väität minun sanoneen jotain ihan muuta. Matti, sun uuniperunat taitaa palaa pohjaan.

Minä kerroin sinulle vain faktaa NHL:stä, ymmärrän että olet huonosti informoitu sen säännöistä mutta turha sitä on muille suuttua kun omat perunat polttaa suussa.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Matti hei, voisitko nyt selittää mikä ero on käsivarsi- ja kyynerpäätaklauksella NHL:n säännöissä?

Tämä on helppoa; käsivarrella suoritettu taklaus ei ole kyynärpäätaklaus. Ja ottaen huomioon suhteellisen vajavaisen käsittelykykysi niin tarkennettakoon vielä että kyynärpäätaklauksessa vastustajaa taklataan kyynärpää edellä.

Oliko jotain muuta vai jatkatko sisustusta Nurmijärvellä?
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Ah,

minulle huonoa tuomarointia on aina se kun tuomarit arpovat tuomion nimen ja/tai seurauksen perusteella näkemättä pätkääkään mitä oikeasti tapahtui.

Vaikka kuinka arvaisivat joskus oikein, se on silti tuomarityöskentelynä aivan perseestä.

Edelleenkin, minusta se on eteenpäin menoa, ja riittävää, että annetaan oikea tuomio "minuuteissa", oli se syy sitten polvitaklaus, ryntäys tai päähän kohdistunut taklaus.

Liian paljon on aiemmilla kausilla tullut joko väärästä tilanteesta ulosajo tai sitten tilanteeseen nähden liian pieni penaltti.

Minun puolesta tuomarit saavat vaikka koko kauden "arvata oikein".
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Et siis pysty näyttämään sitä lainausta jossa Daespoo sanoo niikuin väitit.

Puhut siis paskaa, toisin sanoen valehtelet. (Vain kansanedustajat voivat puhua muunneltua totuutta)

Kukas nyt on se mattivanhanen? Jos et ymmärrä lukemaasi, se ole välttämättä kirjoittajan vika.

Mikäs Jarmoa nyt hiertää, eikö historian opiskelut suju?

Lue tätä ketjua, Daespoo myöntää viestissä #17:

"Hidastuksen jälkeen voidaan todeta että SM-liigan säännöillä tuomio oli täysin väärä koska mitään ryntäyshän kyseessä ei ollut. Tosin tuosta tilanteesta 5+20 lienee oikea tuomio koska päähän kolahti."

Ja nyt me pohdimme mikä sinne päähän kolahti, käsivarsi, kyynerpää vai Laanisen heittämä heinähanko.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Tässä tapauksessa se varsinainen rangaistus meni oikein.

Eli olet oikeassa, minua ei häiritse huono tuomarointi jos se tarkoittaa sitä, että jäähyminuutit menee oikein, mutta ilmoitettu jäähyn syy on vaikka väärä varuste.

Olisin samaa mieltä jos tällaiset virheet eivät johtaisi vääriin minuuttimääriin mutta kun omasta mielestäni tämän kaltaiset arvonnat johtavat liian usein vääriin minuutteihin.

Rehellinen kysymys: kuinka monta kertaa muistat SM-liigasta taklauksen joka on teknisesti puhdas mutta josta on arvottu 5+20 koska vastustaja loukkaantuu?
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Omasta mielestäni oli ylimitoitettu tuomio. Oli kädet ylhäällä joo ja Järvinen vähän keräili itteänsä, mutta itse olisin antanut kakkosen tuosta. Ei Järvinen kuitenkaan loppujenlopuksi niin pahasti loukannut itseään, eikä ollut suorastaan törkeä, vastustajan kunnioituksen puutetta omaava teko. Itse näkisin, että Karalahden nimi ja maine painoi tässä tuomiossa paljon.

Jep, aivotärähdys on kyl ihan pikku juttu.

En nyt oikein tajua mistä täällä väännetään, selkeä rike -> loukkaantuminen -> 5+20. Sääntöjen mukaan, vaikkakin syy väärä. Mutta tulos oikea. Olisiko tilanne muuttunut jotenkin jäähyn syyn ollessa toinen?

Ei tajua nyt kyllä meikäläinen tätä. Meuhkaamisen ilostako täällä meuhkataan?
 

Lättfil

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ei muuta kun vittu vankilasäännöt vaan, tulee kaikkille hyvä mieli kun ajellaan kädet ylhäällä suoraan kaveria päähän. Ei kiekkopeli oo mitään jos ei muutama kundi lähde paareilla isoista ovista.

Rehdit taklaukset todellakin kunniaan, ei mitään muniin puhaltelua, mutta en ymmärrä, jos kontaktilaji tarkoittaa sitä, että ajellaan kädet ylhäällä päähän! Ottakaa mallia vaikka meidän numerosta 32, siinä ukko, joka ei hyppää, eikä vedä kädet ylhäällä. Muistakin joukkueista löytyy varmasti esimerkkejä, kuten Jokereista Väänänen. Mitä vitun hienoa siinä on jos on niin täysi lapanen, ettei osaa muuta kuin taklata kädet ylhäällä.

Täytyy kyllä tähän tarttua nimenomaan tuohon Petrelliin eli vaikka kyseinen herra itseäni suuresti välillä ärsyttääkin niin harvemmin hän on joutunut istumaan rangaistusta vääristä taklauksista, vaikka pelaakin kovaa. Propsit siitä.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Ja ottaen huomioon suhteellisen vajavaisen käsittelykykysi niin tarkennettakoon vielä että kyynärpäätaklauksessa vastustajaa taklataan kyynärpää edellä.
Miten ihmisen anatomiassa määritellään kyynärpää ja eksaktisti missä kohdin kyynärvarsi ja -pää erotttuvat? Miten tämä absoluuttisesti todennetaan jääkiekkosääntöjä tulkittassa nopeassa pelitilanteessa varusteiden ja pelipaidan alta?

Ihan oikeesti Dee, nyt nukkumaan.
 

thnninen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon jääkiekkojoukkue, millä nimellä milloinkin
"Hidastuksen jälkeen voidaan todeta että SM-liigan säännöillä tuomio oli täysin väärä koska mitään ryntäyshän kyseessä ei ollut. Tosin tuosta tilanteesta 5+20 lienee oikea tuomio koska päähän kolahti."

Ja nyt me pohdimme mikä sinne päähän kolahti, käsivarsi, kyynerpää vai Laanisen heittämä heinähanko.


Lukenut olen tätä ketjua alusta asti. Lainauksesi selvensi, et siis ilmeisesti valehtele tarkoituksella, vaan et vaan oikeen hallitse tätä luetun ymmärtämispuolta.

Asia kuitti.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Lue tätä ketjua, Daespoo myöntää viestissä #17:

"Hidastuksen jälkeen voidaan todeta että SM-liigan säännöillä tuomio oli täysin väärä koska mitään ryntäyshän kyseessä ei ollut. Tosin tuosta tilanteesta 5+20 lienee oikea tuomio koska päähän kolahti."

Ja nyt me pohdimme mikä sinne päähän kolahti, käsivarsi, kyynerpää vai Laanisen heittämä heinähanko.

Hei Masa, kerrotko vielä missä kohtaa myönnän että Jere veti kyynärpäällä kuten väitit? Vai haluatko jo myöntää että puhuit paskaa?
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
No eiköhän se ole jo kaikille selvää, ettei nimimerkki "TosiFani" ole yhdessäkään ketjussa kyennyt asialliseen keskusteluun, saatika sitten pitämään sanomaansa viittä minuuttia kauempaa. Joka viestiin herra muuttaa hivenen mielipidettään ja kaikki muut ovat aina väärässä.
Karalahti ei taklannut kyynärpäällä, ei tullut edes kunnolla kädet ylhäällä tilanteen loppuun. Järvinen loukkaantui, valitettavaa, mutta ei se sitä poista, että se oli puhdas taklaus.
Juu, lupasin jo hiljentyä, mutta minkäs teet, kun on kerkeä kieli etc...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös