Kalsarikänniketju

  • 5 208 409
  • 66 643
Suosikkijoukkue
On vain Jukurit
Niin, olen ihan lapsi näihin konttijuojiin. Mutta en nopeasti löytänyt mitään omaa ryhmää meille ipahipsteri tissuttelijoille.

Edit. Madventureskin on tätä uusinta Suomi ripulia.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tämä biisi on omistettu sille sekavassa tilassa esiintyneelle mieshenkilölle, joka kosketteli hihnalla kulkevia ostoksiani paikallisessa k-marketissa. Ostoksia pakatessani, Te Herra Hörhö, tulitte pyytelemään anteeksi yrittäen kosketella vasenta käsivarttani. Kehotin teitä, Herra Hörhö, pysymään perkele omalla puolellanne. Tässä on vielä laulu teidän kunniaksenne, Herra Hörhö:



 

A Siente

Jäsen
Luokan edessä pidettävät puheet olivat pahimpia kokemuksia koskaan. Hirveä ahdistus, mutta pakko oli tehdä. Parhaimmat puheet tuli tosin omasta päästä ilman valmista tekstiä.

Nyt juon kaljaa olen onnellinen ettei tarvi kärsiä koulusta.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mutta minä pääsin pitämään aamuavausta, kun joskus lukion ekan aikaan päätin hankkiutua eroon esiintymisjännityksestä. Ja sitten vain rohkeasti esittämään ihan mitä vaan luokan eteen vaikka se oli vielä yläasteella aivan hirveä paikka. Kauppakorkeassakaan ei kukaan halunnut esittää ikinä mitään ryhmätöitä, minä olin aina vapaaehtoinen ja hyvin meni. Jollain esiintymistaidon kurssilla tentti meni päin vittua (kun ei jaksanut kiinnostaa), mutta olin ainoa jonka kurssiarvosana nousi 2 pykälää tenttiarvosanasta siksi että itse esiintyminen oli ollut niin hyvä.

Tuo esiintyminen, ja sen jännittäminen on aika mielenkiintoinen asia. Joskus yläasteella se oli melkein ylitsepääsemätön asia. Lukiossa alkoi vähitellen helpottamaan. AMK:ssa ei ollut enää mikään ongelma. Mutta se asia, mikä tekee siitä helpomman, on aiheeseen perehtyminen. Muuten on vieläkin vaarana se tunne, että kaikki tietää että paskaahan se yrittää pitchata.
 

Glove

Jäsen
Kyllä oli peruskoulussa ja lukiossa tuskaa Kaikki esiintymiset. Hyi yök. AMK:ssa nyt onnistui vähän paremmin. Todennäköisesti olen asiassa itse pahin vihollinen kun asetan riman niin korkealle. Pitäisi oppia vaatimaan itseltä vähän vähemmän kuin täydellistä. Ei sekään ole helppoa.
 
K

Kiekkokatsoja

Kyllä oli peruskoulussa ja lukiossa tuskaa Kaikki esiintymiset. Hyi yök. AMK:ssa nyt onnistui vähän paremmin. Todennäköisesti olen asiassa itse pahin vihollinen kun asetan riman niin korkealle. Pitäisi oppia vaatimaan itseltä vähän vähemmän kuin täydellistä. Ei sekään ole helppoa.
Tuo on semmonen juttu, että monille ei helppoa. Mutta mitä enemmän tekee, sitä luontevammin sujuu. Toki toistojen määrä kun hyvin suuri, niin ok.
Lisäksi oma persoona tulee esiin, kun sujuvampaa.
Mites auto, joko toimii?
Mulla samanhintaluokan remppaa pukkaa.
 

Glove

Jäsen
Tuo on semmonen juttu, että monille ei helppoa. Mutta mitä enemmän tekee, sitä luontevammin sujuu. Toki toistojen määrä kun hyvin suuri, niin ok.
Lisäksi oma persoona tulee esiin, kun sujuvampaa.
Mites auto, joko toimii?
Mulla samanhintaluokan remppaa pukkaa.
No, toistoja ei varmaankaan ole tarpeeksi. Enkä minä niitä kaipaakaan, en tykkää olla huomion keskipisteenä. Muutama aihe saattaisi löytyä, mistä voisin puhua, mutta en tiesä löytisikö kiinnostunutta yleisöä. Ja näistäkin keskustelen mieluummin kahden kesken.

Autoon tarvittava osa tilattiin torstaina, mutta ei ollut perjantain lähetyksessä. Huomenna sen pitäisi tulla ja jos sekään ei auta niin sitten ollaan jännän äärellä. Luultavasti se olisi sitte ECU paskana tai sitten johdot. Mutta kukapa sitä osaa ja alkaa selvittämään, onkin toinen asia. Minua tosin ihmetyttää, että jos ne saa vikakoodin ECU:lta, niin voiko se edes olla rikki? Jos se olisi rikki niin ei kai se antaisi vikakoodiakaan.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Olisiko tänään kiinnostusta jatkiksen skypekänneihin? Ainakin me banskun kanssa olemme jo huikassa (eri puolilla pk-seutua) ja valmiina moiseen.
Huikassa en ole, korkeintaan valvonut hieman laatua, että onko saman valmistuserän Koffit varmasti tasalaatusia.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Nyt tulee megaluokan paljastus niille jotka jaksoivat tänne asti valvoa! Olen muuten kännissä. Tässä on mennyt sekä Suomiviinaa sekoitettuna jaffaan että myös Sandelsia ja Koffia. Anteeksi perkeleesti!

Mä uskon silti vahvasti että tästä ei jää nyt putki päälle. Teki mieli vain maistaa kun oli kolme vuotta juomatta. Uskon että nyt tämä juominen on joskus reipasta, joskus järkevää niin kuin ennen!

Anteeksi!
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Mä olen niitä jotka uskoo siihen että ihminen voi parantua. Ei välttämättä alkoholismists mutta kyllä, alkoholin liikakäyttäjästä kohtuukäyttäjäksi.

Ja minulla on kaksi suosikkiseuraa urheilussa. HPK ja Kauhajoen Karhu basket. Minulla on unelma että vielä Kauhajoella pääsen käymään! Ja tänä keväänä oli jo lähellä että pääsisin Kauhajoen korismatsia livenä katselemaan. Korona sotki suunnitelmat.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Jos uskoo, että viinan juominen on sairaus, niin sitten voi spekuloida että paraneeko siitä vai ei. Minä en usko. Syöpä on sairaus, flunssa on sairaus, hulluus on sairaus, sydänlihastulehdus on sairaus. Viinan juominen ei ole sairaus, se on oma valinta. Syöpäsolu ei kysele, se tulee. Viinaa sen sijaan saa viinakaupasta, ja ihminen voi joko ostaa sitä tai olla ostamatta. Se on ihmisestä kiinni. Mikään bakteeri ei taluta ketään väkisin Alkoon, jos haluaa olla juomatta voi olla juomatta. Vaan ei syöpäpotilas voi olla syövättä ihan omasta päätöksestä.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Jokin dramaattinen tapahtuma elämässä voi syöstä ihmisen mielen raiteiltaan = sairaus
Jokin dramaattinen tapahtuma elämässä voi pistää ihmisen juomaan = ei sairaus

Onko sairauden määritelmä siis se, että sellainen sairaus, tai "sairaus", jonka lopettaminen vrt. alkoholismi, tai huumeriippuvuus on loppujen lopuksi siitä kärsivän omalla kontolla/ vallassa, niin niitä ei voi lukea sairauksiksi? Sydän- ja verisuonitautien aivan kuten päihderiippuvuuden katalyyttinä on omat elämäntavat, mutta siinä missä sydäntä ei voi käskeä parantumaan, niin viinanjuonnin voi lopettaa. Kuitenkin kaikenlaisissa elintasosairauksissa yhtenä tärkeänä osana kohti parantumista on yksilön omat elämäntapamuutokset. Tämä on varsin mielenkiintoinen asia etenkin näin halpiskossua atm tissutellessa, että mikä tekee sairauden ja miksi riippuvuudet, joita kuitenkin hoidetaan Suomessa vuosittain hirvittävillä summilla eivät ole sairauksia. Jos siis pään sisällä on piuhat solmussa sen suhteen, että on pakko juoda.
 
Viimeksi muokattu:

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Koko hela torstai tässä onkin mennyt.
 

redpecka

Jäsen
Jos uskoo, että viinan juominen on sairaus, niin sitten voi spekuloida että paraneeko siitä vai ei. Minä en usko. Syöpä on sairaus, flunssa on sairaus, hulluus on sairaus, sydänlihastulehdus on sairaus. Viinan juominen ei ole sairaus, se on oma valinta. Syöpäsolu ei kysele, se tulee. Viinaa sen sijaan saa viinakaupasta, ja ihminen voi joko ostaa sitä tai olla ostamatta. Se on ihmisestä kiinni. Mikään bakteeri ei taluta ketään väkisin Alkoon, jos haluaa olla juomatta voi olla juomatta. Vaan ei syöpäpotilas voi olla syövättä ihan omasta päätöksestä.
Kommentoin snadin skidin vakavasti, vaikka rento kännäysketju onkin. Minusta alkoholismin voi rinnastaa sairauteen koska siitä voi parantua. Oman elämäntietoni valossa se tarkoittaa viinan jättämistä. Silloin olet selättänyt sairauden, joskin "hoitoa/lääkkeitä" saattaa joutua ottamaan loppuelämänsä. Kuten monissa muissakin sairauksissa, jonka olet selättänyt.

Jos joku @vilperi jaksaa leikkiä ajatuksella suurkuluttajasta kohtuukäyttäjäksi niin omapahan on asiansa ja jokainen meistä on yksilö psyykeltään että fyysisesti. Onhan niitä viikonloppusauhuttelijoitakin, joten jokainen tavallaan. Itse olen joko/tai-ihminen ja elämässäni on ryyppää-nappi toistaiseksi vielä pohjassa.

PS. Mikähän virus se roudaa vaaleihoisia syövyttämään itseään rannalle tai johonkin violettivalokapseliin? Jos siitä jotain seuraamuksia tulee pitkällä aikavälillä niin ei hätää: onhan se sairaus, eikä sille voi mitään päin vastoin kuin sille että voit olla kävelemättä viinakauppaan.

PPS. Ja "hulluus" on sairaus? Eiko sitä voisi sanoa hullulle että älä ole hullu samoin kun deekulle joka ei osaa viinamarketista poissa pysyä? Tuus nyt Evil selittää.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Syöpä on sairaus, flunssa on sairaus, hulluus on sairaus, sydänlihastulehdus on sairaus. Viinan juominen ei ole sairaus, se on oma valinta.
Minusta alkoholismin voi rinnastaa sairauteen koska siitä voi parantua. Oman elämäntietoni valossa se tarkoittaa viinan jättämistä.
Alkoholismi on WHO:n ylläpitämän ICD 10 –koodiston mukainen sairaus jonka koodi on F10.2. Alkoholismi on siis tunnustettu sairaus vaikka joku olisi muuta mieltä. Ei se asiaa muuta. Minulta löytyy se muiden nuppisairauksien lisäksi.

Itse olen sitä mieltä että alkoholismi on itse itselleni hankkima ominaisuus. Se voi nyt olla minulla sairaus mutta syy siihen on se että join vuosia viinaa yltyvissä määrin. Enkä osannut pysähtyä. Nykyään tilanne on se että alkoholia saatuani (yli yhden annoksen) en pysty ajattelemaan muuta kuin viinaa... Mistä sitä saisi ja milloin. Olen valmis huijaamaan, valehtelemaan ja varastamaan saadakseni sitä ainetta. Aivoihin ei mahdu oikeastaan mitään muuta ajatusta kuin viina. Ja en usko että kukaan tajuaa miltä se kujanjuoksu tuntuu jos ei ole sitä itse kokenut. Silti olen sitä mieltä että tämä on oma syyni. Ja on ihan omaa tyhmyyttä jos sitä alkoholia antaa itselleen ja herättää tokkuraisen pedon. Kukaan muu ei ole vastuussa minusta kuin Iisoppi itse.
 
K

Kiekkokatsoja

Alkoholismi on WHO:n ylläpitämän ICD 10 –koodiston mukainen sairaus jonka koodi on F10.2. Alkoholismi on siis tunnustettu sairaus vaikka joku olisi muuta mieltä. Ei se asiaa muuta. Minulta löytyy se muiden nuppisairauksien lisäksi.

Itse olen sitä mieltä että alkoholismi on itse itselleni hankkima ominaisuus. Se voi nyt olla minulla sairaus mutta syy siihen on se että join vuosia viinaa yltyvissä määrin. Enkä osannut pysähtyä. Nykyään tilanne on se että alkoholia saatuani (yli yhden annoksen) en pysty ajattelemaan muuta kuin viinaa... Mistä sitä saisi ja milloin. Olen valmis huijaamaan, valehtelemaan ja varastamaan saadakseni sitä ainetta. Aivoihin ei mahdu oikeastaan mitään muuta ajatusta kuin viina. Ja en usko että kukaan tajuaa miltä se kujanjuoksu tuntuu jos ei ole sitä itse kokenut. Silti olen sitä mieltä että tämä on oma syyni. Ja on ihan omaa tyhmyyttä jos sitä alkoholia antaa itselleen ja herättää tokkuraisen pedon. Kukaan muu ei ole vastuussa minusta kuin Iisoppi itse.
Hyvä kirjoitus. Ja hyvä jos tuon osaa tunnustaa itselleen.
Yksilöllistähän tämä lienee, mutta tärkeintä on tiedostaa oma tilanteensa.
Ja pystyy sitä omista kokemuksistaan, jotain toisillekin jutteleen.
Niinkai se on kaikissa kokemassaan.
 

Ruoppaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pääkaupunkiseutu
Kommentoin snadin skidin vakavasti, vaikka rento kännäysketju onkin. Minusta alkoholismin voi rinnastaa sairauteen koska siitä voi parantua. Oman elämäntietoni valossa se tarkoittaa viinan jättämistä. Silloin olet selättänyt sairauden, joskin "hoitoa/lääkkeitä" saattaa joutua ottamaan loppuelämänsä. Kuten monissa muissakin sairauksissa, jonka olet selättänyt.

Jos joku @vilperi jaksaa leikkiä ajatuksella suurkuluttajasta kohtuukäyttäjäksi niin omapahan on asiansa ja jokainen meistä on yksilö psyykeltään että fyysisesti. Onhan niitä viikonloppusauhuttelijoitakin, joten jokainen tavallaan. Itse olen joko/tai-ihminen ja elämässäni on ryyppää-nappi toistaiseksi vielä pohjassa.

PS. Mikähän virus se roudaa vaaleihoisia syövyttämään itseään rannalle tai johonkin violettivalokapseliin? Jos siitä jotain seuraamuksia tulee pitkällä aikavälillä niin ei hätää: onhan se sairaus, eikä sille voi mitään päin vastoin kuin sille että voit olla kävelemättä viinakauppaan.

PPS. Ja "hulluus" on sairaus? Eiko sitä voisi sanoa hullulle että älä ole hullu samoin kun deekulle joka ei osaa viinamarketista poissa pysyä? Tuus nyt Evil selittää.
Onhan tämä sairaus. Tiedän mistä puhun ja haaveilen koko ajan, että minusta sikiäisi kohtuu käyttäjä, mutta samalla tiedän, ettei se ole mahdollista. Jos on lumikon keskittymiskyky ja kastemadon selkäranka, niin homma lähtee aina vähintään lapasesta. Taukopäivä on aina työn alla, mutta jää 99% väliin, kun aina löytyy hyvä syy juoda vähintään kasipäkki. Arki-iltoina avaan sen usein vasta, kun perhe on mennyt nukkumaan.

Työt pystyn hoitamaan (esimiesten mukaan kiitettävästi) ja muutenkin saatan vaikuttaa ulospäin aika hyvin vointiselta, hyvä kuntoiselta (jopa atleettiselta) ja pirteältä, mutta ihmisillä ei ole aavistustakaan paljonko alkoholia kuluu päivittäin. Vain parhaat kaverit ja perhe tietää.
 

redpecka

Jäsen
Alkoholismi on WHO:n ylläpitämän ICD 10 –koodiston mukainen sairaus jonka koodi on F10.2. Alkoholismi on siis tunnustettu sairaus vaikka joku olisi muuta mieltä. Ei se asiaa muuta. Minulta löytyy se muiden nuppisairauksien lisäksi.
Onhan tämä sairaus. Tiedän mistä puhun ja haaveilen koko ajan, että minusta sikiäisi kohtuu käyttäjä, mutta samalla tiedän, ettei se ole mahdollista.
Tiedän kyllä, että alkoholismi on sairaus, mutta vastasin @Evil viestiin.

@Iisoppi Varmaan on monet meidän sairaudet itseaiheutettuja/-edesautettuja, mutta mikä sitten taas on siihenkin polun valitsemiseen joskus vaikuttanut ja ollut syynä? Tottakai oma vastuukin pitää kantaa.

Mutta: olen munasillaan kalsonkiketjussa (näen kumminkin kalsarit.. tai en nyt itse asiassa nää niitäkään, mutta...) ja otan laiskasti muutaman litran viiniä. Tsemppiä vilpittömästi herra @vilperi
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös