Kalsarikänniketju

• 5 309 105
  • 66 757

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Vaimo täyttää tänään pyöreitä. Pikku siivut punkkua ja olutta siivotessa ja ruokaa tehdessä. Pari vierasta tässä meillä nytten. Äsken aukesi SaiPan mitalia varten säästelty Bollinger shamppanjapullo. Maistuu kyllä! Viimeeksi shamppanjaa juotu tässä taloudessa, kun SaiPa pelasi pronssista Lukkoa vastaan. Jesse Mankinen miun muistin mukaan teki ottelun ensimmäisen maalin, ja silloin tässä olohuoneessa aukesi hienompi kuohujuoma. Pettymyksen illaksihan tuokin kääntyi, kuten muutkin kaudet SaiPan kannatajana. Toki onhan noita hienoja hetkiäkin tässä kannattajauralla. Ei se määränpää vaan se matka, näin SaiPan kannattajana tilanne pitää nähdä, kun realistista mahdollisuutta mestaruuteen ole.

Yli 30 vuotta katsomossa seisoneena olisi hiton hienoa tämän elämän aikana nähdä kannattamani seuran saavuttavan mitalin. Ainahan se uusi kausi tulee, mutta kuinka pitkään sitä voi itsekään odottaa, saatikka vanhemman liiton kannattajat.

Gennadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, R.I.P M-juna, Ketterä
Vaimo täyttää tänään pyöreitä. Pikku siivut punkkua ja olutta siivotessa ja ruokaa tehdessä. Pari vierasta tässä meillä nytten. Äsken aukesi SaiPan mitalia varten säästelty Bollinger shamppanjapullo. Maistuu kyllä! Viimeeksi shamppanjaa juotu tässä taloudessa, kun SaiPa pelasi pronssista Lukkoa vastaan. Jesse Mankinen miun muistin mukaan teki ottelun ensimmäisen maalin, ja silloin tässä olohuoneessa aukesi hienompi kuohujuoma. Pettymyksen illaksihan tuokin kääntyi, kuten muutkin kaudet SaiPan kannatajana. Toki onhan noita hienoja hetkiäkin tässä kannattajauralla. Ei se määränpää vaan se matka, näin SaiPan kannattajana tilanne pitää nähdä, kun realistista mahdollisuutta mestaruuteen ole.

Yli 30 vuotta katsomossa seisoneena olisi hiton hienoa tämän elämän aikana nähdä kannattamani seuran saavuttavan mitalin. Ainahan se uusi kausi tulee, mutta kuinka pitkään sitä voi itsekään odottaa, saatikka vanhemman liiton kannattajat.

Mulla on edelleen XO-konjamiini minkä ostin handelista armeijan päivärahoilla SaiPan mestaruutta varten -00. Tuskin pulloon tarvitseee koskea ikinä. Olkoot satanan paska siellä!

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Erikoiseksi muuttui ilta. Vieraat lähtivät, mutta tyttären hamsteri kuoli. Hautajaiset
tälle illalle sitten vielä. Kiva otus oli omasta mielestänikin kyllä.

(1)
  • Tykkää
Reactions: npc

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Erikoiseksi muuttui ilta. Vieraat lähtivät, mutta tyttären hamsteri kuoli. Hautajaiset
tälle illalle sitten vielä. Kiva otus oli omasta mielestänikin kyllä.

Nyt pääset sanomaan sen kliseen, että Karjalassa hautajaiset on hauskemmat kuin Hämeessä häät.

Toki otan osaa otuksen poismenon johdosta.

tjj67

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Liverpool
Saunasta tulin ja olutta siemailen. Nyt otan "pienet kalsarit" rakkaalle isälleni, jonka tänään saatoimme haudan lepoon.
Konjakit siis hänelle. Ja toisetkin...
Kiitos Isä!
Ikävä isää! (Pablo - Suuri ikävä isää)

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
En ole sievässä pöhnässä ja farkut on vedetty jalkaan, joten suoritan palstarikoksen viestittämällä tänne. Mutta, pakko pistää teille SaiPaa kannattaville kavereille:

Odottakaa vaan yhä. Seura on ollut olemassa 72 vuoden ajan ja voittanut yhden pronssimitalin 1960-luvulla, toki. Ei runkosarjan voittoja, ei vielä ainuttakaan kevättä loppuotteluissa, ei mainittavampaa menestystä. Suuret saavutukset varsin harvassa.

Mutta niin pitkään kuin on mahdollista kurkottaa korkealle osallistumalla uuteen kauteen, on toivoa. On mahdollisuuksia. On olemassa tsäänssi. Ehkä pelkkää sananhelinää, kenties, mutta minusta SaiPa ja mustakeltainen Lappeenranta on juurikin se paikka, jonne ainakin minä soisin jonkin mitalin tai vaikka mestaruuden matkaavan vielä jonakin kirkkaana keväänä, kullankirkkaana keväänä.

Ässiltä kesti 22 vuotta päästä finaaleihin ja 35 vuotta voittaa kolmas mestaruus. Tapparallakin on ollut 13 ja 15 vuoden tauot kahden kultakevään välillä. Lukko oli keväällä 2015 yhden ainoan voiton päässä ensimmäisestä finaalipaikasta 27 vuoteen ja tänä keväänä olisivat saattaneet mennä viimeinkin päätyyn asti. Ja SaiPa: yhden voiton päässä toisesta pronssimitalista keväällä 2014, pitkän 48 vuoden tauon jälkeen, jääden lopulta maalin päähän.

Blues onnistui saavuttamaan mitalin 2008, Pelicans 2012.

Se voi osua vielä SaiPankin kohdalle. Meikäläinen myös viihtyi Kisapuiston tulikasteessani helmikuun alkupäivänä sekä keskustassa peli-illan jälkeisenä yönä. Ei pahaa sanottavaa. SM-liigassa on aina tilaa SaiPalle. Ei siksi koska seurassa olisi jotain mammuttimaisen suurta, vaan koska se on vanha tuttu SaiPa. Sympaattinen, silloin tällöin kova, joskus yllättävä ja aina hankala Ässille. Kuten kirjoitin aiemmin tänään nimimerkille @Krepo, jokaisella liigaa seuraavalla on sydämessään paikka yhdelle SaiPalle. Ainakin minulla.

Paljon peukkuja teille ja valoisampia aikoja tulevaisuuteen. On kaikkea muuta kuin helppoa kannattaa SaiPaa. Padankaan tukeminen ei muistuta joka vuosi porilaisten marssia, mutta profiili ja historia ovat vähän SaiPaa kovemmat. Yhtä kaikki, toivon kaikille teille palstan sputnikeille sitä yhtä mitalikevättä, edes yhtä, miksei useampaakin. Minulla on kait vielä vuosikymmeniä aikaa olla Ässien matkassa ennen kuin olen edes keski-ikäinen, mutta teillä vanhemmilla eli aikuisilla on vähemmän hiekkaa tiimalasin yläsäilössä. Idän ihme hoitaa vielä, uskon siihen. Ainakin tahdon uskoa.

Valmista. Halusin vaan sanoa tämän. Voin livetä paikalta ja mennä ämmän tapaan litkimään mineraalivettä. Kiitos ja näkemiin.

Valtteri
Lämmittää mieltä todella kirjoituksesi. Kiitos!

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tuohon @Punamusta ' n hienoon ja kannustavaan viestiin pitää lisätä se, että pienemmällä seuralla pitää kyllä osua kaikki tähdet kohdilleen, jotta menestystä tulee.

Pitää olla hyvä valmentaja, pitää olla pitkäjänteinen projekti, ja silti pitää onnistua täydellisesti pelaaja-arpajaisissa niin ulkkareiden kuin kotimaistenkin pelaajien kanssa, koska vaihtuvuus joukkueissa on joka kaudella suuri. Ja pitää olla vähän tuuriakin. Mielellään joidenkin isojen seurojen pitää kyykätä sillä samalla kaudella - se kyllä helpottaa hommaa.

SaiPalla oli viime vuosikymmenen puolivälissä paketti hyvin kasassa, ja mitali oli lähellä. Valitettavasti näitä tilaisuuksia ei pienemmille seuroille kovin usein tule. Voihan tämä KooKoonkin loistava kausi jäädä ikuiseksi jossitteluksi: minne oltaisiin sen yhden kerran päästykään, jos kausi olisi pelattu normaalisti loppuun.

Mutta aina on se seuraava kausi.

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Tuohon @Punamusta ' n hienoon ja kannustavaan viestiin pitää lisätä se, että pienemmällä seuralla pitää kyllä osua kaikki tähdet kohdilleen, jotta menestystä tulee.

Pitää olla hyvä valmentaja, pitää olla pitkäjänteinen projekti, ja silti pitää onnistua täydellisesti pelaaja-arpajaisissa niin ulkkareiden kuin kotimaistenkin pelaajien kanssa, koska vaihtuvuus joukkueissa on joka kaudella suuri. Ja pitää olla vähän tuuriakin. Mielellään joidenkin isojen seurojen pitää kyykätä sillä samalla kaudella - se kyllä helpottaa hommaa.

SaiPalla oli viime vuosikymmenen puolivälissä paketti hyvin kasassa, ja mitali oli lähellä. Valitettavasti näitä tilaisuuksia ei pienemmille seuroille kovin usein tule. Voihan tämä KooKoonkin loistava kausi jäädä ikuiseksi jossitteluksi: minne oltaisiin sen yhden kerran päästykään, jos kausi olisi pelattu normaalisti loppuun.

Mutta aina on se seuraava kausi.
Kookoolla vasta alettu odottamaan menestystä. Itse ollut odottamassa tuota tuskallisen pitkän aikaa. Josko ensi kaudella,.taikka seuraavalla, taikka joskus.. odottavan aika on pitkä. Pienen seuran kannattajana on ilon aiheet löydettävä pienemmästäkin. Game 7 jyppiä vastaan kstsottu melko pajon...surullista sinäänsä, että seuran huippuetket on puolivälierissä. ....kannattaja vuosia kuitenkin takana jonkin verran. Siltikin keltamusta sydän sykkii. Josko joskus tehtäisi porin ihanaa saatana ihme täälläkin.
Pakko on uskoa, että joskus on meidän aikammekin.

npc

Jäsen
Kun kerran kerroin sukunimeni tänne niin jatkan tarinaa. Juha on Suomen yleisin etunimi ja Mäkelä puolestaan viidenneksi yleisin sukunimi. Eli minulla on todella paljon täyskaimoja. Opiskeluaikana kävin Sammonlahdessa vuokraamassa videon ja kolmas tai neljäs Juha Mäkelä olin vasta minä.

Mutta Czesckuja on vain yksi eli minä. Ei löydy googlen mukaan muita edes muualta maailmasta.
SaiPassa ei kai ole pelannut yhtään tuollaista eikä kai Csczheskuakaan.

Ps. Melkein paloi kotinavetta tänään, mutta ei kai sitten kumminkaan.

E: TuTossa viilettää. Juho Mäkelä at eliteprospects.com

E2: Eiku oli virhe, mutta narreista löytyy yksi junnu: Juha Mäkelä at eliteprospects.com

Viimeksi muokattu:

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kookoolla vasta alettu odottamaan menestystä. Itse ollut odottamassa tuota tuskallisen pitkän aikaa. Josko ensi kaudella,.taikka seuraavalla, taikka joskus.. odottavan aika on pitkä. Pienen seuran kannattajana on ilon aiheet löydettävä pienemmästäkin. Game 7 jyppiä vastaan kstsottu melko pajon...surullista sinäänsä, että seuran huippuetket on puolivälierissä. ....kannattaja vuosia kuitenkin takana jonkin verran. Siltikin keltamusta sydän sykkii. Josko joskus tehtäisi porin ihanaa saatana ihme täälläkin.
Pakko on uskoa, että joskus on meidän aikammekin.

Jos tämä nyt mitään lohduttaa, niin KooKoon tämän kauden myötä olen alkanut arvostaa todella paljon tuota SaiPan viime vuosikymmenen puolivälin suorittamista. Jälkeenpäin on helppo jakaa sympatioita ja silitellä päätä, mutta olisin kyllä oikeasti toivonut, että SaiPa olisi tuosta hyvästä työstään saanut mitalin, konkreettisen todisteen. Tuollainen tasonnosto on pienemmältä seuralta aivan valtavan työn takana, ja kuten sanoin, siinä pitää kaikkien tähtienkin osua kohdalleen. Kouvolassa nähtiin nyt tällä kaudella samanlainen tasonnosto, mutta mitään ei jäänyt käteen, kiitos lepakoita syövien kiinalaisten. Ja vaikka Lappeenrannassa on odotettu menestystä tietenkin pidempään, jo pidemmän liigahistorian takia, niin kyllä sitä menestystä Kouvolassakin odotetaan yhtä kiihkeästi. Eli siis jollain tavalla I feel you. Mutta ehkä vielä kohdataan finaalien seiskapelissä Sumulaaksossa, jossa KooKoo vie jatkoajalla. Ja hymiö tähän.

npc

Jäsen
Joo ei mutta tänään oli tuossa yläosassa näkyvissä uutisissa joku Juho Mäkelä. Piti vilkaista uudestaan kun kelasin ensin ohi ja näytti että olisi puhuttu jostain täyskaimastani, mutta ei ihan sentään.
Muokkasin viestiäni, nyt sinä löydyit, narrijunnu! saatana. Onnea kumminkin hopeamitalista.

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Nokitetaan nyt tuosta SaiPan vuoden 1966 pronssista: tunnen siinä joukkueessa pelanneen äijän. Koulukaverin isä.

Synkkä SaiPa-yhteys paljastuu pala palalta.

npc

Jäsen
Pääseekö tällä piireihin: juttelin tässä vuoden sisään jonkun SaiPa-tyypin kanssa joka oli pelannut Lallin kanssa joko samassa jengissä tai sitä vastaan SaiPan paidassa kun Lalli oli jo Hifkissä. Muistikuvat on valitettavasti vähän kehnot enkä sen nimeäkään kehdannut kysyä etten olisi ollut liian tunkeileva. Tai sitten kysyin ja se sanoa, mutten enää ikinä muista.

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Pitää vissiin lisätä tuonne sympatiajoukkueisiin SaiPa, kun sen kanssa ollaan niin saatanan syvällä suossa. Toki olen tästä jossain aiemminkin avautunut.

Ei SaiPa ole paha eikä huono, KooKoo on vain parempi.

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tuutko tähän melkein naapuriin tappelee? Tai varmaan juomapeli sopisi meille paremmin. Minulla oli joskus aikoinaan jopa singstar ps kolmoselle, mutta olen heittänyt mikit mäkeen kun silloinen pleikkari hajosi. Sain tosin siskolta heidän vanhan ps3 ja tuo singstar levy on jossain tallella vieläkin. Mutta ei ole enää niitä siihen ostettuja biisejä tallessa.

Mielelläni tulisin, mutta nyt on jo aika myöhä. Nopeastihan tuolla Volvolla sinne päräyttäisi, ihan parissa minuutissa, mutta kun ei viitsisi kännissä ajella. Se on tosi pelottavaa, ja siitä voi päästä käräjillekin.

Tappeleminen sinänsä kuulostaisi houkuttelevalta.

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ootko saanu uuden auton jo kolarin jäljiltä?

Ota taksi, juomaa mukaan (minulla ei ole tarjottavaa ja omatkin loppuu parin tunnin sisään) ja tuu tänne ryyppää jos ei oo koronaa.

Sama vanha raato tuossa pihassa on edelleen, voi sillä ajaa jos kehtaa ja uskaltaa. Väännän nyt sijaisautosta, näyttää kyllä siltä että sen saan. Kaikkein iloisinta olisi se, että auto lunastukseen, tonnit tilille ja uutta Volvoa ostamaan.

Ja ihan kaikille tapausta seuraamattomille: Haista sinä porilainen rekkakuski pitkä kanoottimainen vittu, joka halusit lähennellä meitsin Volvoa kehällä. Miten voi ammattiautoilija olla noin saatanan sokea juntti ja torspo.

Suonikohju

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Reds, Oulun Kärpät
Kivaa alkuiltaa ihmiset! Nyt kun SaiPa on kaikkien huulilla (legenga) niin herää muistoja vuosien takaiselta tuplapelireissulta....Lappeenrannan yökerho(?) Järvempään Hannu tuli raataamaan ku jätettiin pelipaiat narikkaan. Hieno paikka. Hienoja ihmisiä...lupsakoita...niinku täälläki.

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo

Tämä biisi on jotain niin järjetöntä. Kaveri on maailman kovin Skynyrd-fani, on käynyt lähemmäs 20 keikkaa Suomessa ja ulkomailla, ja yhdessä on käyty keikkoja, ja silti sille tulee roska silmään aina tätä kuullessaan. Ja tätä se spämmää suunnilleen joka viikko somessa, nyt on taas Free Bird kuunneltu. No toki läpällä.

Skynyrd on vähän kuin sellainen uskonlahko, johon olen päässyt tämän kaverin myötä tutustumaan. Ja ehkä vähän olen itsekin siihen päässyt sisään. Onhan se Skynyrd ihan vitun hyvä, ja Free Bird yksi parhaita lauluja, joita on tässä maailmassa tehty.

Tälläinen vuosikertarock on vain niin helvetin hyvää, että siihen sekoaa. Ei minulla muuta selitystä ole.

(1)
  • Tykkää

npc

Jäsen

Tämä biisi on jotain niin järjetöntä. Kaveri on maailman kovin Skynyrd-fani, on käynyt lähemmäs 20 keikkaa Suomessa ja ulkomailla, ja yhdessä on käyty keikkoja, ja silti sille tulee roska silmään aina tätä kuullessaan. Ja tätä se spämmää suunnilleen joka viikko somessa, nyt on taas Free Bird kuunneltu.

Skynyrd on vähän kuin sellainen uskonlahko, johon olen päässyt tämän kaverin myötä tutustumaan. Ja ehkä vähän olen itsekin siihen päässyt sisään. Onhan se Skynyrd ihan vitun hyvä, ja Free Bird yksi parhaita lauluja, joita on tässä maailmassa tehty.

Tälläinen vuosikertarock on vain niin helvetin hyvää, että siihen sekoaa. Ei minulla muuta selitystä ole.

Mikä kummitus sinä oikein olet kun tulet joka yö känneihini iskemään parasta musaa iki?

Irtisanon nettiyhteyteni jos tulet vielä kerrankin joku kaunis ilta hehkuttamaan vaikkapa Doorsia.

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mikä kummitus sinä oikein olet kun tulet joka yö känneihini iskemään parasta musaa iki?

Irtisanon nettiyhteyteni jos tulet vielä kerrankin joku kaunis ilta hehkuttamaan vaikkapa Doorsia.

Laitappa netti poikki. Doors on ihan vitun hyvä.

Bändi, joka hämmensi ja veti turpiin niin monia.

(1)
  • Tykkää

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
En ole ikinä Lynyrd Skynyrdia kuuntelemalla kuunnellut, mutta tuosta tyylistä tuli kyllä UFOn eka levy mieleen. Tämä alla oleva Doctor Doctor nyt ei ole oikeastaan hyvä esimerkki lainkaan (muut biisit olisivat, mutta en nyt pikatubehaulla löytänyt).

UFOn Doctor Doctor on hyvä esimerkki mistä tahansa. Loistava biisi. Maiden soittaa tätä sisääntulobiisinä.

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä biisi on jotain niin järjetöntä. Kaveri on maailman kovin Skynyrd-fani, on käynyt lähemmäs 20 keikkaa Suomessa ja ulkomailla,
Olen kyllä nähnyt näitä keikkoja muutamia, mutta valitettavasti aina vain sen Johnnyn version, jonka yllä leijuu lievä cover-bändi leima. Toki maailman paras Lynyrd-coveroija, mutta silti aina mietin, kunpa olisin voinut kokea sen ainoan oikean Ronnie Van Zantin yhtyeen...

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Heart: Barracuda

Naispuolisten rokkareiden ikääntymisestä ei ole vielä puhuttu. Ann Wilson oli ihan vitun hot silloin nuorena, mutta ei se aika käsittele meitä samalla tavalla. Kunnioitus silti säilyy. Ann Wilson on yksi kaikkien aikojen kovimpia naispuolisia rock n´roll -laulajia.

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En ole ikinä Lynyrd Skynyrdia kuuntelemalla kuunnellut, mutta tuosta tyylistä tuli kyllä UFOn eka levy mieleen. Tämä alla oleva Doctor Doctor nyt ei ole oikeastaan hyvä esimerkki lainkaan (muut biisit olisivat, mutta en nyt pikatubehaulla löytänyt).
Doctor, Doctor ei ole UFO:n ekalta levyltä...

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy