En ole sievässä pöhnässä ja farkut on vedetty jalkaan, joten suoritan palstarikoksen viestittämällä tänne. Mutta, pakko pistää teille SaiPaa kannattaville kavereille:
Odottakaa vaan yhä. Seura on ollut olemassa 72 vuoden ajan ja voittanut yhden pronssimitalin 1960-luvulla, toki. Ei runkosarjan voittoja, ei vielä ainuttakaan kevättä loppuotteluissa, ei mainittavampaa menestystä. Suuret saavutukset varsin harvassa.
Mutta niin pitkään kuin on mahdollista kurkottaa korkealle osallistumalla uuteen kauteen, on toivoa. On mahdollisuuksia. On olemassa tsäänssi. Ehkä pelkkää sananhelinää, kenties, mutta minusta SaiPa ja mustakeltainen Lappeenranta on juurikin se paikka, jonne ainakin minä soisin jonkin mitalin tai vaikka mestaruuden matkaavan vielä jonakin kirkkaana keväänä, kullankirkkaana keväänä.
Ässiltä kesti 22 vuotta päästä finaaleihin ja 35 vuotta voittaa kolmas mestaruus. Tapparallakin on ollut 13 ja 15 vuoden tauot kahden kultakevään välillä. Lukko oli keväällä 2015 yhden ainoan voiton päässä ensimmäisestä finaalipaikasta 27 vuoteen ja tänä keväänä olisivat saattaneet mennä viimeinkin päätyyn asti. Ja SaiPa: yhden voiton päässä toisesta pronssimitalista keväällä 2014, pitkän 48 vuoden tauon jälkeen, jääden lopulta maalin päähän.
Blues onnistui saavuttamaan mitalin 2008, Pelicans 2012.
Se voi osua vielä SaiPankin kohdalle. Meikäläinen myös viihtyi Kisapuiston tulikasteessani helmikuun alkupäivänä sekä keskustassa peli-illan jälkeisenä yönä. Ei pahaa sanottavaa. SM-liigassa on aina tilaa SaiPalle. Ei siksi koska seurassa olisi jotain mammuttimaisen suurta, vaan koska se on vanha tuttu SaiPa. Sympaattinen, silloin tällöin kova, joskus yllättävä ja aina hankala Ässille. Kuten kirjoitin aiemmin tänään nimimerkille
@Krepo, jokaisella liigaa seuraavalla on sydämessään paikka yhdelle SaiPalle. Ainakin minulla.
Paljon peukkuja teille ja valoisampia aikoja tulevaisuuteen. On kaikkea muuta kuin helppoa kannattaa SaiPaa. Padankaan tukeminen ei muistuta joka vuosi porilaisten marssia, mutta profiili ja historia ovat vähän SaiPaa kovemmat. Yhtä kaikki, toivon kaikille teille palstan sputnikeille sitä yhtä mitalikevättä, edes yhtä, miksei useampaakin. Minulla on kait vielä vuosikymmeniä aikaa olla Ässien matkassa ennen kuin olen edes keski-ikäinen, mutta teillä vanhemmilla eli aikuisilla on vähemmän hiekkaa tiimalasin yläsäilössä. Idän ihme hoitaa vielä, uskon siihen. Ainakin tahdon uskoa.
Valmista. Halusin vaan sanoa tämän. Voin livetä paikalta ja mennä ämmän tapaan litkimään mineraalivettä. Kiitos ja näkemiin.
Valtteri