Mainos

KalPa Hockey Oy – puuhastelijoista ammattilaisiksi

  • 154 536
  • 367

Kalakukko

Jäsen
Toisessa ketjussa pohdittiin avoimen kirjeen lähettämistä Savon Sanomien yleisönosastolle seuran tilanteesta. Minä en usko avoimen kirjeen tms voimaan. Seura järjesti talvella katsojakyselynkin, joten eiköhän toimistolla tiedetä tarkalleen, mitä seurasta ajatellaan ja mihin toivotaan muutosta. KalPassa on tehty paljonkin virheitä, mutta kaikista pahin virhe on katsojien ala-arviointi. Olen aiemminkin kirjoittanut seuran pyörittävän toimintaa itselleen, ei katsojille. Se on alati suureneva virhe. Ei organisaatiota tietenkään pidä millään huutoäänestyksellä johtaa, mutta nyt seuraan ei taida juuri kulmakatsomon rummunpaukuttajien lisäksi muut uskoa. Seuran tilanne näyttäytyy minulle kuin Titanicin loppuhetket. Paatti vuotaa vähän joka suuntaan, valot himmenneet, keula osoittaa kohti pohjaa, mutta orkesteri kyllä soittaa viimeiseen asti vielä vanhoja sävelmiä.

Jääkiekko on katsojille viihdettä, jota myydään pitkältä mielikuvilla. KalPaa seuraavien mielikuva seurasta negatiivinen, tai harmaa nyt korkeintaan. Seuraa on johdettu vuosia samojen henkilöiden toimesta ja joukkueen pelillinen identiteetti on pitkään vahvuuksineen ja heikkouksineen samanlainen. Vuosien myötä liigan pelilliset vaatimukset ovat muuttuneet, samaten omien kannattajien odotukset ovat muuttuneet. KalPa on profiloitunut runkosarjajoukkueeksi ja playoffeissa tie on tyssännyt nopeasti.

KalPan yleisömäärät ovat tippuneet huippuvuosista n. 25 %. Tämä tekee 30 kotiottelussa yhteensä yli 30 000 katsojan menetystä. Jokainen voi arvioida sitä, kuinka paljon nuo yli 30k lippua tekee rahassa. Seura on vastannut katsojamäärän romahtamiseen tuotteen houkuttelevuuden lisäämisen sijaan säästämällä joukkueeseen käytetystä rahamäärästä. Tähän mennessä pelaajabudjetti on tippunut 2,6 miljoonan huipuista 1,85 miljoonaan. Joukkueen halpuuttamisella on myös seurauksensa. Halvempi joukkue on likipitäen sama kuin heikompi tuote. Miten tällä mentaliteetilla korjataan suurin ongelma eli yleisön vähenevä kiinnostus ja täten pienenevät yleisömäärät?

Itse pidin varmana, että viime kauden jälkeen organisaatiossa aletaan viimein toimenpiteisiin luisun oikaisemiseksi. Ja mitä vielä. Aika tarkkaan koen seuraavani tuota touhua ja en voi kyllä sanoa huomaavani minkäänlaista muutosta, parempaan päin ainakaan. KalPa kotiottelujen sijaan lipun ostaminen kiinnostaisi seuran hallituksen kokouksiin. Seuran hallituksessa istuu sentään jokunen yrityselämässä menestystä saavuttanut vaikuttaja. Kyseenalaistaako sielläkään kukaan seuran linjauksia? Missä on tulosvastuu? Missä intohimo?

Organisaation ammattimaisuudesta kertoo paljon se, että seura maksoi päättyneen kauden palkkaa Tero Konttiselle, sillä "joku" unohti peruuttaa Konttisen sopimuksen option ajoissa. Uskomatonta.

Tulevaa arvailtaessa on syytä ottaa helpot pois: nähty yleisökato ei ole mitään tulevaan verrattuna. Mitä olen yhtään ihmisten tunnelmia aistinut, moni hallillakävijä on ilmaissut, että seura saa ns. pitää tunkkinsa. Pitää tapahtua ihme, jotta yleisökeskiarvo kohoaisi menneeseen kauteen nähden. Ehkä toimistollakin alkaa hieman otsa hiota, sillä lomien päätyttyä ovat alkaneet kauppaamaan yrityksille kausikorttidiilejä nimenomaan hinta-alella. Hyvin menee?

Mitä sitten pitäisi tapahtua asioiden muuttumiseksi?

1) Nähtyäkin syvempi kyykkäys kaukalossa/taloudessa, jotta
a) käännöstä parempaan haettaisiin henkilöstövaihdoksilla ja toimintatapoja kehittämällä, tai
b) Sami Kapanen luopuisi pääomistajuudestaan ja uusi omistaja muokkaisi taustoja haluamakseen.

2) Joukkueen ylisuorittaminen kaukalossa, jonka myötä muukin organisaatio saisi hieman happea.

Viime vuosikymmenen lopun nousu tapahtui ns. kentältä päin. Samaa toivoisi nytkin, mutta epätodennäköiseltä se nyt näyttää. Edelliseen "buumiin" verrattuna joukkueesta puuttuu pelitapaetu, sekä laatua ja kokemusta monellakin tapaa. Joukkue ei ole mielestäni kuitenkaan niin heikko, kuin tämän osion kirjoituksista voisi päätellä. Mielenkiinnoton, harmaa ja ylihintainen, mutta kaikista vähiten KalPassa on korjattavaa jään tasolla tapahtuvassa toiminnassa. Kaksi oikean kaliiberin ja profiilin hyökkääjää lisää joukkueeseen ja joukkueella olisi täydet mahdollisuudet kamppailla paikasta kuuden parhaan joukkoon runkosarjassa.

Tulevaan kauteen on todella vaikea asennoitua. Mielestäni kaikista pahin lopputulema kauden päätyttyä on sijoittua sijoilla 7-10. Paikka sääleissä antaa hiljaisen luottamuslauseen nykytoimille. Miten voin tulevalla kaudella nauttia voitoista, sillä osa minusta kokee jokaisen voiton olevan "turha" ja vain viivästyttävän väistämätöntä? Sääli joukkueen kannalta, sillä uskon pelaajien ja valmentajien (rooleissaan) tekevän kaikkensa parhaan tuloksen saavuttamiseksi. Ei tämä avautuminen ole edes mitään henkilökohtaista ketään nykytoimijaa kohtaan. Minulle kelpaisi aivan yhtä hyvin, että nämä nykyiset toimijat johtaisivat rakkaan seuramme gloriaan, en vain usko siihen edes vähää alusta.
 
Viimeksi muokattu:

Bondarev

Jäsen
Organisaation ammattimaisuudesta kertoo paljon se, että seura maksoi päättyneen kauden palkkaa Tero Konttiselle, sillä "joku" unohti peruuttaa Konttisen sopimuksen option ajoissa. Uskomatonta.

**huutonaurua**
Ei helvetti sentään mitä puuhastelua! Jos/kun tuo pitää paikkaansa, niin kyseessä on melkein yhtä iso HÄPEÄTAHRA seuralle kuin se tiedottelija :P
 

A.P.Järvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Jyväskylän Lohi
Case Konttinen. Kuulostaa... No, surkuhupaisaltahan se kuulostaa. Tuosta tapauksesta olisi mukava tietää tarkemminkin. Olen kuitenkin aiemmin luullut, että näitä seuran optioita ei tarvitse erikseen irtisanoa, vaan ne käytetään, jos pelaajan halutaan jatkavan. Luulisi myös, että Konttinen olisi pelannut ainakin osan kautta KalPassa, jos KalPa maksoi palkan. Muistaakseni siellä kuitenkin vedettiin jossain vaiheessa tammikuuta neljällä "oikealla" pakilla tai vast.
 

petete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalpa
Onkohan täällä ollut koskaan keskustelua, että organisaatiossa on aika pienet sisäsiittoiset piirit (huom. sarkasmihälytys)? Samin ja rouvan yhteisen Instagram-tilin perusteella rouva Kapanen siirtyy töihin KalPa Invest Oy:lle. Voihan hän olla raudanluja ammattilainen, mutta lähtökohtaisesti hiukan huvittaa.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Case Konttinen. Kuulostaa... No, surkuhupaisaltahan se kuulostaa. Tuosta tapauksesta olisi mukava tietää tarkemminkin. Olen kuitenkin aiemmin luullut, että näitä seuran optioita ei tarvitse erikseen irtisanoa, vaan ne käytetään, jos pelaajan halutaan jatkavan.

On yleistä myös niin, että seuran pitää ilmoittaa tiettyyn päivään mennessä, jos eivät aio käyttää optiota. Jollei tätä ilmoitusta tule, niin sopimus jatkuu siinä sovituin ehdoin myös toiselle kaudelle. Harri Tikkastahan yritettiin aikanaan metsästää kissojen ja koirien kanssa (olikohan SaiPan toimesta), jotta oltaisiin purkuilmoitus saatu annettua, mutta kaveri oli mystisesti hävinnyt maan alle ja purkuilmoitusta ei voitu antaa. Tikkanen pelasi sitten kuitenkin todella hyvän kauden, eli onni onnettomuudessa. Mutta näin on voinut Konttisen osalta toki siis käydä, liekö sitten Virta ollut se joka ei ole huolinut mukaan.
 

Wolves

Jäsen
Harri Tikkastahan yritettiin aikanaan metsästää kissojen ja koirien kanssa (olikohan SaiPan toimesta), jotta oltaisiin purkuilmoitus saatu annettua, mutta kaveri oli mystisesti hävinnyt maan alle ja purkuilmoitusta ei voitu antaa. Tikkanen pelasi sitten kuitenkin todella hyvän kauden, eli onni onnettomuudessa.

Onko mitään muistikuvaa millä kaudella tämä olisi tapahtunut? Aidosti olisin kiinnostunut tietämään millä kaudella tämä tapahtui, jos sellainen tieto jostain löytyy.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Onko mitään muistikuvaa millä kaudella tämä olisi tapahtunut? Aidosti olisin kiinnostunut tietämään millä kaudella tämä tapahtui, jos sellainen tieto jostain löytyy.

Ei mitään varmaa tietoa ole, mutta aikanaan siitä ns. varma huhu oli liikkeellä. Kun tilastoja katsoo, niin se voisi olla 03-04 tai 04-05 kausien jälkeen. Jossain kohtaa näiden KooKoo-visiittien yhteydessä tämä kuitenkin oli. Mutta se offtopicista.

Toivotaan KalPallekin positiivisempia vireitä tulevaisuudessa.
 

nahkis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappelemalla pelinsä pilaava KalPa
KalPan kausikorttimyynnin soisi siirtyvän pikku hiljaa 2010-luvulle. Käsittämätöntä, että vieläkään ei saada aikaiseksi palvelua, jossa kausari tilataan ja maksetaan netissä ja sitten se postitetaan kotiin.

Yritin ostaa kausikorttia, mutta miten työssä käyvä ihminen pääsee klo 9-16 välillä toimistolle arkisin. Pekkanenko siihen pitäisi ottaa? Sitä paitsi toimiston aukioloajat eivät saisi olla sidoksissa siihen, että asiakas pääsee kantamaan rahaa KalPan kassaan. Miten Helsingissä tai Joensuussa asuva tyyppi, joka vierailee Kuopiossa esim. viikonloppuisin, voi koskaan saada kausikorttia maksettua/haettua?

Selityksiä kyllä riitti. Laskutus on ulkoistettu ja plaa plaa plaa plaa. Alkaako Ikealta tai Verkkokauppa.comilta tulla selityksiä kun asiakas haluaa tuotteen postiin? Eivät voittoa tavoittelevat firmat selittele, vaan hoitavat asiakkaalle tuotteen, josta asiakas haluaa maksaa. Ja sillä sipuli.

Kuinka vaikeaa on vuonna 2016 tehdä nettipalvelu, joka myy muovisen lätkän ihmiselle?
 
Viimeksi muokattu:

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
KalPan kausikorttimyynnin soisi siirtyvän pikku hiljaa 2010-luvulle. Käsittämätöntä, että vieläkään ei saada aikaiseksi palvelua, jossa kausari tilataan ja maksetaan netissä ja sitten se postitetaan kotiin.

Yritin ostaa kausikorttia, mutta miten työssä käyvä ihminen pääsee klo 9-16 välillä toimistolle arkisin. Pekkanenko siihen pitäisi ottaa? Sitä paitsi toimiston aukioloajat eivät saisi olla sidoksissa siihen, että asiakas pääsee kantamaan rahaa KalPan kassaan. Miten Helsingissä tai Joensuussa asuva tyyppi, joka vierailee Kuopiossa esim. viikonloppuisin, voi koskaan saada kausikorttia maksettua/haettua?
Ei se vaikeaa ole laittaa sähköpostia toimistolle niin sieltä kyllä saa laskun jonka maksaa niin seuraavassa postissa ei sen vaikeampaa jos sen haluaa tehdä.
Toki nettikauppa olisi varmasti kiva juttu mutta olisiko sille oikeasti tarvetta on sitten kokonaan toinen juttu epäilen ettei sen kautta myynti olisi kuitenkaan mikään erityisen suuri jotta edes perustamiskulut saataisiin katettua kovin nopeasti.
Toisekseen tässä voi olla myös esteenä lippupalvelu/ticketmaster, joka hoitaa tuon lipunmyynnin muuten ja tuollainen nettikauppahan olisi suorakilpailija heidän omalle palvelulleen.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Eikö teillä kuitenkin joku fanikauppa ole sähköisesti? Useampi seura myy kausareita sen alustan kautta, vaikka on Ticketmaster.
 

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
Eikö teillä kuitenkin joku fanikauppa ole sähköisesti? Useampi seura myy kausareita sen alustan kautta, vaikka on Ticketmaster.
Kyllä kausikortteja saa tilattua KalPan sivujen kanssa ja on sinne saanut paikkatoiveitakin laittaa mutta nettikauppatoimintoa siinä ei ole.
Jos toivottua paikkaa ei ole vapaana niin toimistolta kyllä tulee yhteydenotto ja kyselyä mahdollisesta uudesta paikasta.
 

nahkis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappelemalla pelinsä pilaava KalPa
Ei se vaikeaa ole laittaa sähköpostia toimistolle niin sieltä kyllä saa laskun jonka maksaa niin seuraavassa postissa ei sen vaikeampaa jos sen haluaa tehdä.

Teoriassa kyllä. n. 10 sähköpostiviestin jälkeen käytäntö meni kuitenkin näin:
- Laskusta ei KalPan puolelta puhuttu ensin halaistua sanaa
- Lopulta taipuivat "erikoisjärjestelynä" sen lähettämään
- Sen jälkeen kun lasku on maksettu, niin kortti vasta TILATAAN. Elikkä se minun ensimmäinen kausikortin tilaus, jonka tein sivujen kautta, ei ollut edes mikään oikea tilaus. Vaan.. enpä tiedä mikä se oli. Sitä, kuinka kauan taiwanilaiset kääpiöt sitä muoviläpyskää lopulta valmistavat mikä mikä-maassa, ei kukaan tiedä
- Korttia yritetään nyt kiven kovaa toimittaa johonkin hallin A-ovelle jonkun pelin yhteydessä, vaikka yritin painottaa, että laittakaa nyt hyvänen aika se minulle normaaliin kirjepostiin.

Toki nettikauppa olisi varmasti kiva juttu mutta olisiko sille oikeasti tarvetta on sitten kokonaan toinen juttu epäilen ettei sen kautta myynti olisi kuitenkaan mikään erityisen suuri jotta edes perustamiskulut saataisiin katettua kovin nopeasti.

Vitsiäkö väännät? Aböyt 90% kamasta myydään nykyään netissä ja eihän kausikorttimyynti ole kuin jääkiekkoseuran yksi tärkeimmistä prioriteeteista. En kerta kaikkiaan käsitä, että mikä/miksi siinä maksaa/on vaikeaa, että kehitetään tuon ylhäällä lukevan sekoilun sijaan tällainen palvelu:

1. UKKELI MENEE INTER NETTIIN
2. UKKELI KLIKKAA (vaikka pro shopin sivuilta) MIELEISENSÄ KORTIN JA MAKSAA SEN NETTIPANKISSA
3. KORTTI TULEE KIRJEKUORESSA UKKELILLE

Kyseessä on 6,5 miljonan euron firma ja vuosi 2016. Haloo! Jos se on siitä kiinni, niin minä voin koodata tuollaisen palvelun yhden viikonlopun aikana (en kuitenkaan ens, koska lähen Helettiin). Ei ihme, että seura rämpii veloissa, kun tekevät kaikkensa, että asiakas ei saa kannettua seuralle selvää rahaa kultatarjottimella,
 

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
Teoriassa kyllä. n. 10 sähköpostiviestin jälkeen käytäntö meni kuitenkin näin:
- Laskusta ei KalPan puolelta puhuttu ensin halaistua sanaa
- Lopulta taipuivat "erikoisjärjestelynä" sen lähettämään
- Sen jälkeen kun lasku on maksettu, niin kortti vasta TILATAAN. Elikkä se minun ensimmäinen kausikortin tilaus, jonka tein sivujen kautta, ei ollut edes mikään oikea tilaus. Vaan.. enpä tiedä mikä se oli. Sitä, kuinka kauan taiwanilaiset kääpiöt sitä muoviläpyskää lopulta valmistavat mikä mikä-maassa, ei kukaan tiedä
- Korttia yritetään nyt kiven kovaa toimittaa johonkin hallin A-ovelle jonkun pelin yhteydessä, vaikka yritin painottaa, että laittakaa nyt hyvänen aika se minulle normaaliin kirjepostiin,
Kas kummaa onko sitten eroa siinä kuka palvelee vai miten itse sain sähköpostiin samantien vastauksen ja lasku, korttikin tuli sitten postissa kotiin.
Tuo kortti taas tulee jotain kautta ticketmasterin puolelta kun se on heidän softaansa ja sen toimitusaikaan ei KalPa voi vaikuttaa, toimitustapaan tai noutopaikkaan kyllä.
Tosin Postin toimitusvarmuuden ja kirjeiden seurattavuuden kannalta ymmärrän miksi KalPa ei välttämättä halua kortteja toimitetavan postin kautta.

Vitsiäkö väännät? Aböyt 90% kamasta myydään nykyään netissä ja eihän kausikorttimyynti ole kuin jääkiekkoseuran yksi tärkeimmistä prioriteeteista. En kerta kaikkiaan käsitä, että mikä/miksi siinä maksaa/on vaikeaa, että kehitetään tuon ylhäällä lukevan sekoilun sijaan tällainen palvelu:

1. UKKELI MENEE INTER NETTIIN
2. UKKELI KLIKKAA (vaikka pro shopin sivuilta) MIELEISENSÄ KORTIN JA MAKSAA SEN NETTIPANKISSA
3. KORTTI TULEE KIRJEKUORESSA UKKELILLE

Kyseessä on 6,5 miljonan euron firma ja vuosi 2016. Haloo! Jos se on siitä kiinni, niin minä voin koodata tuollaisen palvelun yhden viikonlopun aikana (en kuitenkaan ens, koska lähen Helettiin). Ei ihme, että seura rämpii veloissa, kun tekevät kaikkensa, että asiakas ei saa kannettua seuralle selvää rahaa kultatarjottimella,
Heh heh aika kovia lukemia heität toki nettikauppa on kasvanut mutta ei se todellakaan ole noissa lukemissa kuin jossain tietyssä tuoteryhmissä, joista toki lippukauppa on yksi suurimmista.
Juu varmasti tuollaista palvelulle käyttäjiä löytyisi mutta onko niitä silti riittävästi, että kausikortteja kannattaa myydä verkossa oman nettikaupan kautta josta joutuisi maksamaan myös provikat ticketmasterille.
Epäilen, että nettimyynnissä myytyjen kausareiden määrä on luokkaa maksimissaan muutama kymmenen jos sitäkään.
Yhä tietääkseni kun KalPan sivujen kautta laittaa sen kausikorttitilauksen niin sieltä tulee lasku, jonka maksettua saa kortin postissa tai noutamalla.
Toisekseen kenellä on kausikorttia ostaessa niin kiire ettei malta odottaa vähän aikaa sen laskun saapumiseen?
 

nahkis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappelemalla pelinsä pilaava KalPa
Epäilen, että nettimyynnissä myytyjen kausareiden määrä on luokkaa maksimissaan muutama kymmenen jos sitäkään.
Toisekseen kenellä on kausikorttia ostaessa niin kiire ettei malta odottaa vähän aikaa sen laskun saapumiseen?
Sinä et nyt taida ymmärtää asian pointtia.

Työsskäyvät ihmiset eivät jaksa säätää tuollaisten asioiden kanssa. Ei ruokakaupassakaan jaksa käydä kysymässä maitoa joka kerta myyjiltä ja odottelemaan tiskillä, että kirjoitellaan laskua. Sen homman pitää toimia kuin ajatus, tai sitten mennään k-kaupan sijasta lidliin.

On se kumma, että esim. Jukureilla tämä sama homma onnistuu.
 

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
Sinä et nyt taida ymmärtää asian pointtia.

Työsskäyvät ihmiset eivät jaksa säätää tuollaisten asioiden kanssa. Ei ruokakaupassakaan jaksa käydä kysymässä maitoa joka kerta myyjiltä ja odottelemaan tiskillä, että kirjoitellaan laskua. Sen homman pitää toimia kuin ajatus, tai sitten mennään k-kaupan sijasta lidliin.

On se kumma, että esim. Jukureilla tämä sama homma onnistuu.
Kumma miten moni muu työssä käyvä jaksaa sen tehdä.
Yhä kausikortin ostamisen vertaaminen maidon ostoon ei ole ihan sama juttu vaan tuota on syytä verrata enemmän johonkin muuhun kuin päivittäistavarakauppaan siellä sen homman pitääkin toimia toisella tavalla.

Jukureilla onnistuu kun heillä ei ole Ticketmasteria veikkaan, että KalPalle tuosta tulisi ihan mukavat provikat sinne suuntaan ja siihen seuran "ylimääräinen" tulo jäisikin kun tuossa olisi pakko käyttää heidän järjestelmäänsä.
Kyllähän KalPalla nettimaksu onnistuu KalPashopissa niin en usko etteikö tuota nettikauppaa myös kausikorttien suhteen olisi mietitty mutta seuralle siitä tuleva hyöty olisi tuon ticketmaster yhteistyöntakia ihan erilaista verratuna esim. Jukureihin.
Hyvänä esimerkkinä HIFK jonka kausikorttimyynti hoituu juurikin tuolta ticketmasterin järjestelmän kautta nettikauppa onnistuu mutta ihan puhtaana veikkauksena seuralle tulee tuosta vähemmän rahaa kuin siitä, että seura hoitaa itse tuon myynnin "hallinnoinnin".
 

nahkis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappelemalla pelinsä pilaava KalPa
Jukureilla onnistuu kun heillä ei ole Ticketmasteria veikkaan, että KalPalle tuosta tulisi ihan mukavat provikat sinne suuntaan ja siihen seuran "ylimääräinen" tulo jäisikin kun tuossa olisi pakko käyttää heidän järjestelmäänsä.
Kyllähän KalPalla nettimaksu onnistuu KalPashopissa niin en usko etteikö tuota nettikauppaa myös kausikorttien suhteen olisi mietitty mutta seuralle siitä tuleva hyöty olisi tuon ticketmaster yhteistyöntakia ihan erilaista verratuna esim. Jukureihin.
Hyvänä esimerkkinä HIFK jonka kausikorttimyynti hoituu juurikin tuolta ticketmasterin järjestelmän kautta nettikauppa onnistuu mutta ihan puhtaana veikkauksena seuralle tulee tuosta vähemmän rahaa kuin siitä, että seura hoitaa itse tuon myynnin "hallinnoinnin".

Mitä ihmeen proviikkaa siitä tarvitsee Ticketmasterille maksaa, jos sähköpostiin toimitettava lasku käsitellään sen sijaan esim. koodatun sovelluksen kautta? Kun asiakkaan maksama raha on tilillä, niin KalPa tilaa kausarin ja postittaa sen asiakkaalle. Kerrotko IT-alan ammattilaisena, että mikä tuossa asiassa on se, mikä tulee kalliiksi? Kyse on koodin pätkästä, jonka nörtti latoo näytölle. Kyseinen järjestelyhän nimen omaan säästäisi resursseja sekä KalPan, että asiakkaan puolelta.
 

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
Mitä ihmeen proviikkaa siitä tarvitsee Ticketmasterille maksaa, jos sähköpostiin toimitettava lasku käsitellään sen sijaan esim. koodatun sovelluksen kautta? Kun asiakkaan maksama raha on tilillä, niin KalPa tilaa kausarin ja postittaa sen asiakkaalle. Kerrotko IT-alan ammattilaisena, että mikä tuossa asiassa on se, mikä tulee kalliiksi? Kyse on koodin pätkästä, jonka nörtti latoo näytölle. Kyseinen järjestelyhän nimen omaan säästäisi resursseja sekä KalPan, että asiakkaan puolelta.
Yhä itsehän puhut nettikaupasta josta saisi kortin ostaa heti ja siihen tarvitaan sitä ticketmasterin järjestelmää koska sieltä ne varatut/vapaat paikat näkee.
Ethän kuitenkaan ole ostamassa sitä kausikorttia noin vaan jostain hintaluokasta tai ainakin epäilen suuresti sitä.
Laskutus puoli on sitten kokonaan toinen juttu jossa KalPalla olisi mahdollista parantaa mutta ilman Ticketmasteria tuo paikanvalinta yms. ei onnistu.
 

nahkis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappelemalla pelinsä pilaava KalPa
Yhä itsehän puhut nettikaupasta josta saisi kortin ostaa heti ja siihen tarvitaan sitä ticketmasterin järjestelmää koska sieltä ne varatut/vapaat paikat näkee.
Ethän kuitenkaan ole ostamassa sitä kausikorttia noin vaan jostain hintaluokasta tai ainakin epäilen suuresti sitä.
Laskutus puoli on sitten kokonaan toinen juttu jossa KalPalla olisi mahdollista parantaa mutta ilman Ticketmasteria tuo paikanvalinta yms. ei onnistu.
1. Missä olen puhunut nettikaupasta?
2. Kuinka vaikeaa on tehdä palvelun yhteyteen vaikkapa oma katsomokartta, johon päivitetään vapaat paikat?
3. Onko sulla jotain faktaa/lähdettä tälle, että HIFK menettää selvää rahaa, kun hoitavat tuon kausariasian 2010-luvun, eikä 1990-luvun tyylillä, kuten KalPa?

Täytyy myöntää, että kuten KalPalla, niin Jani82:llakin on heti selitysten bag of tricks kehissä. Siinä vaiheessa ollaan kyllä valmiita tekemään duunia kun selitellään miksi joku asia ei onnistu. Ehkä se ero kilpailijoihin nähden on juuri siinä, että KalPassa keskitytään keskimään selityksiä, miksi hommat eivät onnistu ja muualla keskitytään keksimään keinoja, että hommat onnistuisivat.
 

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
1. Missä olen puhunut nettikaupasta?
2. Kuinka vaikeaa on tehdä palvelun yhteyteen vaikkapa oma katsomokartta, johon päivitetään vapaat paikat?
3. Onko sulla jotain faktaa/lähdettä tälle, että HIFK menettää selvää rahaa, kun hoitavat tuon kausariasian 2010-luvun, eikä 1990-luvun tyylillä, kuten KalPa?

Täytyy myöntää, että kuten KalPalla, niin Jani82:llakin on heti selitysten bag of tricks kehissä. Siinä vaiheessa ollaan kyllä valmiita tekemään duunia kun selitellään miksi joku asia ei onnistu. Ehkä se ero kilpailijoihin nähden on juuri siinä, että KalPassa keskitytään keskimään selityksiä, miksi hommat eivät onnistu ja muualla keskitytään keksimään keinoja, että hommat onnistuisivat.
Sitähän tuo on jos siellä se ostetaan ja maksetaan kerralla.
Ei se varmasti vaikeaa ole mutta se edelyttää yhteyttä siihen ticketmasterin järjestelmään ja siihen on sanomista muillakin kuin KalPalla se on ihan faktaa.
Ei mutta se voi olla HIFK:lle kannattavaa kun heillä on yritysasiakkaita moninkertainen määrä kuin KalPalla ja kausikorttejakin myydään kolmin- vai nelinkertainen määrä KalPaan verrattuna.

Yhä et tunnu ymmärtävän, että KalPan ja Ticketmasterin sopimuksessa varmasti määritellään se kuinka paljon seura voi käyttää heidän järjestelmäänsä ulospäin ja kuin tickeymasterilla on valmis nettikauppa systeemi niin aivan varmasti KalPan tuollainen oma viritys on sen vastainen.
Eihän tuosta hyötyisi kuin KalPa ja tiecketmaster jäisi ilman mitään.
Yhä monessako seurassa jossa liput myydään ticketmasterin kautta on tuollainen systeemi?
 

-40

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Pallo feat. Veljmiehet
Haluan hiukan hämmentää tätä kiihkeää ja mielenkiintoista kausari-keskustelua. Tehkööt aluksi selväksi että puhun asioissa omasta kokemuksestani ja näkemyksistäni, joten tämä viisas tarinointi ei pyri kertomaan paskanjauhantaa yleisinä totuuksina vaan omina mietteitäni.

Vuosi 2016. Nykyihmisen ryhti on kääntynyt kumaraan, kun joka välissä räplätään älylaitteiden pieniä ruutuja. Ostovoimaiset ja viimeiset rahansa turhuuksiin tuhlaavat ihmiset ovat siirtyneet tekemään hankintojaan enemmän ja enemmän verkkoon. Kuulun tähän joukkoon. Ihminen haluaa että kaikki on saatavilla mahdollisimman helposti ja vaivattomasti, muutaman painalluksen päässä. Kuulun tähän joukkoon. Tämän ovat ymmärtäneet myös rakkauden lähettiläät, kuten Jukurit, Tinder ja RAY. Apinaa pumpataan. Kaikki-mulle-heti-nyt ihminen ei halua käydä kivikautisia sähköpostikeskusteluja edestakaisin, vaan asiat tulee saada hoitaa kerralla ns päätyyn. Kuulun tähän joukkoon. Kun palkkapäivä on käsillä, etsii tämä materiasta ja viihdykkeistä kiksinsä saava ihminen bittimerestä aarteita, jotka haluaa nostaa uppoavaan paattiinsa syleiltäväkseen. Hiukan harkitumpi ostos. Heräteostos. Kun kiekkokiima iskee kuluttajaan, on voittoa tavoittelevalla yrityksellä pakko olla sellainen toiminto, että se ottaa herkkäuskoisimmilta rahat heti pois. Ei laskulla, vaan heti. Myöhemmin kuluttaja itkee heikkoa hetkeään, mutta yrittäjä hymyilee kun jälleen on rahat saatu poimittua kassaan. Kuulun tähän joukkoon.

Haluan että KalPa hyväksikäyttää heikkojen ihmisten heikot hetket. Ottaa rahat pois kuljeksimasta. Kasvattaa tulojaan ja hankkii parempia pelaajia tai parempaa sometusta. Jos ostopäätöksen jälkeen on pieninkään kaupan poisvedon mahdollisuus, se on huono homma, sillä rahalla on mahdollisuus karata muualle. Rahat pitää saada nyhdettyä tililtä heti. Tästä syystä kannatan ehdottomasti sitä, että KalPan pitäisi mahdollistaa se että kuluttaja valitsee nettisovelluksesta paikan itselleen ja maksaa sen samantien. Se on tätä päivää.
 

nahkis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappelemalla pelinsä pilaava KalPa
Yhä monessako seurassa jossa liput myydään ticketmasterin kautta on tuollainen systeemi?

Näköjään kolmessa: TPS, Kookoo ja HIFK.
Tämän lisäksi ainakin näiden seurojen sivuilla voi maksaa/tilata kausikortin suoraan sivuilta: Ilves, Tappara, Ässät, Pelicans, JYP, Jukurit.

That being said, mitä väliä tällä nyt on? Tällainen kysymys kiinnostaa sitä kuluttajaa, kuin kilo paskaa. Ticketmasterin kanssa ei ole pakko olla naimisissa, vaan sitä kautta voi hoitaa vaikka vain irtoliput.


Yhä et tunnu ymmärtävän, että KalPan ja Ticketmasterin sopimuksessa varmasti määritellään se kuinka paljon seura voi käyttää heidän järjestelmäänsä ulospäin ja kuin tickeymasterilla on valmis nettikauppa systeemi niin aivan varmasti KalPan tuollainen oma viritys on sen vastainen.

Eihän tuosta hyötyisi kuin KalPa ja tiecketmaster jäisi ilman mitään.

Eikös KalPa itse ole sopimusosapuolena voinut vaikuttaa sopimuksen ehtoihin? Vai menikö ne samalla lailla kuin Suomella Moskovan rauhanneuvotteluissa: "NIMI TUOHON JA ULOS!!!"
 

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
Näköjään kolmessa: TPS, Kookoo ja HIFK.
Tämän lisäksi ainakin näiden seurojen sivuilla voi maksaa/tilata kausikortin suoraan sivuilta: Ilves, Tappara, Ässät, Pelicans, JYP, Jukurit.

That being said, mitä väliä tällä nyt on? Tällainen kysymys kiinnostaa sitä kuluttajaa, kuin kilo paskaa. Ticketmasterin kanssa ei ole pakko olla naimisissa, vaan sitä kautta voi hoitaa vaikka vain irtoliput.
TPS:n ja HIFK:n kaupat on niitä ticketmasterin omia eli se hoitaa palvelun ei seura itse uskon, että KalPan kohdalla on nimenomaan laskettu paljonko lisämyyntiä tuo toisi ja todettu kulujen olevan suuremmat kuin tulot sillä ei ticketmaster tuota vapaaehtoisesti tee.
Ei taida olla yhdelläkään seuralla tuollaista sopimusta, että ticketmaster hoitaa vain irtoliput ja joku seura sellaisen tekee niin he joutuisivat tekemään itse tuon kausikorttisysteemin kun ilman sitä ei ole digitaalista seurantaa siitä kuinka paljon yleisöä on oikeasti paikalla.
Onko sitten järkeä rakentaa kahta päällekkäistä systeemiä siihen hommaan niin voisin sanoa ettei ole.
KooKoon kauppa taas näyttää juuri siltä, että sieltä siten soitellan perään minkä paikan haluat eli juuri samalla tavalla kuin KalPalla tehdään ainut ero on se voiko tuotteen maksaa heti.


Eikös KalPa itse ole sopimusosapuolena voinut vaikuttaa sopimuksen ehtoihin? Vai menikö ne samalla lailla kuin Suomella Moskovan rauhanneuvotteluissa: "NIMI TUOHON JA ULOS!!!"
Varmasti voi mutta ei noita lippukauppiata ole kuitenkaan rajattomasti tarjolla ja se mitä seura saa kokonaispakettina on kuitenkin se isompi juttu.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Toki nettikauppa olisi varmasti kiva juttu mutta olisiko sille oikeasti tarvetta on sitten kokonaan toinen juttu epäilen ettei sen kautta myynti olisi kuitenkaan mikään erityisen suuri jotta edes perustamiskulut saataisiin katettua kovin nopeasti

1. UKKELI MENEE INTER NETTIIN
2. UKKELI KLIKKAA (vaikka pro shopin sivuilta) MIELEISENSÄ KORTIN JA MAKSAA SEN NETTIPANKISSA
3. KORTTI TULEE KIRJEKUORESSA UKKELILLE

Nykypäivää on, että kausarin osto kävisi yhtä näppärästi kuin nahkis hienosti asian esitti. Kehitys tulee menemään tähän suuntaan vääjäämättä ja KalPakin tulee hommaamaan tämänlaisen palvelun ennemmin tai myöhemmin. Sähköpostilla ja puhelimella viestittely kausikortin ostoaikeissa on savolaiselle urbaanille city-ihmiselle täysin etäiseltä tuntuva asia. Ehkä nettimyynti ei räjähtäisi heti valtavaan kasvuun, mutta pidemmällä aikavälillä siitä olisi hyötyä, varsinkin jos tavoitteena on saada uusia kasvoja hallille.

Pitää ottaa huomioon, että urbaanin savolaisen kallisarvoisesta vapaa-ajasta kilpailevat kymmenet eri tahot. Jos joutuu venkslaamaan hitaasti ja pitkään KalPan kausikortin kanssa, niin saattaa jäädä ostos tekemättä. Samaan aikaan esimerkiksi elokuvateatteriin saa sarjaliput koko pimeäksi talveksi n. viidessä minuutissa eikä tarvitse odotella kenenkään sähköpostivastauksia tai puhelinsoittoja.
 

A.P.Järvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Jyväskylän Lohi
Palaan itse ketjun otsikkoon "KalPa Hockey Oy - puuhastelijoista ammattilaisiksi" ja sen peruskysymykseen. Ketju on ollut pystyssä nyt reilut neljä vuotta. Mitäs olette mieltä - onko mainittu siirtyminen ammattilaisuuteen jo tapahtunut, vai millä kohtaa asteikkoa puuhastelu-ammattilaisuus liikutaan tällä hetkellä näin uuden kauden kynnyksellä? Joko on sitä paljon kaivattua tosi pro -meininkiä tarjolla? Hieman vakavammin sanottuna olisi hauska vaikka porukalla kerätä niitä asioita, jotka nyt ovat ammattimaisemmassa kunnossa kuin vappuna 2012.
 

HokiHero

Jäsen
Olen asunut aikuisikäni kaukana Kuopiosta enkä ole koskaan edes päässyt harkitsemaan kausikortin ostoa kun nuoruuden vuodet peleissä kuljettiin pelaajalisenssillä ja olin aidosti yllättynyt että tuo kausikorttien myynti on tuolla tasolla. Ei edes kahta sanaa tuosta että myynti täytyy tapahtua nopeasti, vaivattomasti yhdellä istunnolla. Verkkokaupan kasvu on oiva todiste tuosta ja pointti siitä, että tämä prosessi on joka tapauksessa edessä on hyvä.
Ainakin itselle tunne-ihmisenä tulee aina hetkittäin tilanteita jolloin raha polttaa taskussa/kaveri on saanut innostumaan jostain/on vain fiilis että nyt hankin jotain ja näihin on ehdottomasti iskettävä. Ihmiset jotka ovat tilanteessa 50/50 kääntyvät järjestään kuluttamaan rahansa johonkin muuhun helpompaan. Ei ole yksi tai kaksi kertaa kun olen jo ajatellut hankkivani jotain netistä ja kun sivu ei ole toiminut ja tilaus ei ole onnistunut samantien olen ajatellut että vitut, ei sitten.

Eihän tuo varmasti oleellisesti vaikuta tuloihin, mutta pitkässä juoksussa lisää asiakastyytyväisyyttä ja tuottoja.

Ja ei, en hetkeäkään usko että toimistolla on laskettu kannattavuuslaskelmia asian suhteen. Siellä on vain joku yksittäinen vanhoihin tapoihin orjautunut vastaava päättänyt pitää suunsa kiinni kun tällä on ennenkin pärjätty ja onhan se kiva nähdä ihmisiä toimistolla.


Hieno alustus A.P.Järveltä, täytyykin lukea ketjun ensimmäisiä viestejä. Helposti sitä unohtaa myös sen missä jamassa joskus asiat ovat olleet ja missä parannusta on tullut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös