En.
Se nyt vielä puuttuisikin, että asiakkaalle ei anneta edes vaihtoehtoa päättää itse siitä, haluaako hän ostaa jonkun tuotteen.
Aika kummallista, että visiot siitä, miten KalPa voisi parantaa toimintaansa tulkitaan "antipatiaksi seuraa kohtaan". Jos minä olisin oikeasti antipaattinen seuraa kohtaan, en ensinnäkään ostaisi mitään kausikortteja. Sen sijaan listaisin kaikki paskimmat toimintatavat ja seuran työntekijät ja hehkuttaisin niitä viikottain Toimitusjohtajalle.
Ei tässä nyt tosiaan ole kyse siitä, etteikö kanta-asiakkaiden sitouttaminen olisi tärkeää. Edelleen vaan ihmetyttää, että miksi tämä täytyy tehdä jonkun Nigerilaiskirjeen avulla, eikä esimerkiksi rakentamalla toimiva nettikauppa, josta saa muiden tuotteiden ohjella kausikortin helposti ja nopeasti seuran ystävällisten sanojen kannustamana.
Tuollainen "TÄSSÄ LASKU. MAKSA NYT. UUGA BUUGA. OLETAMME, ETTÄ SINÄ MAKSAA, KOSKA SINA MAKSAA AIEMMIN." -tyyppinen lähestymistapa ei ainakaan hälvennä niitä aiempien vuosien käsityksiä seuran ylimielisestä suhtautumisesta katsojiin, jossa heitä pidetään raha-automaatteina, eikä asiakkaina. Kai sitä pitäisi nöyryys säilyä maksavia asiakkaita kohtaan silloinkin kun on voitettu hopeaa?