Kirjoituksistasi tulee mieleen muutama oma oppilas, jotka perustelivat tekemisensä omilla oikeuksillaan. Heillä on sama oikeus puhua luokassa kuin opettajalla tai heillä on oikeus käydä tupakalla jos he haluavat, koska opettajatkin käyvät.
Tässä on perustavaa laatua oleva virhe, ei alaikäisillä mitään oikeuksia ole.
Sinäkin paasaat, että "...mä tasan päätin etten niiden paskakasojen edessä alistu...", vaikka kykysi koululaisena vastaanottaa ne velvollisuudet, jotka seuraavat oikeuksia, oli nolla. Meidän aikuisten VELVOLLISUUS on pitää huolta koululaisista, siitä että he saavat elää elämää huolettomana lapsena, eivätkä joudu kantamaan aikuisten murheita liian aikaisin.
Jotenkin sinun kirjoituksista tulee mieleen kesken kasvuinen ihminen, joka ei vieläkään ymmärtänyt, että ne "auktoriteetit" tekivät työtä sinun hyväksi, ei sinua vastaan. Nämä "auktoriteetit" pitävät tätä yhteiskuntaa turvallisena elää, myös sinulle.
Mielenkiintoinen ajatusrakennelma sulla on, ei voi mitään. Mulla nyt olisi ilmeisesti sun mukaan ollu oikeus alistua sen opettajalauman kiusattavaksi ja musta olis kasvanu "ei keskenkasvuiseksi "jäänyt aikuinen.
Joopati joo, jos minä sitten paasaan, niin sinähän tunnut saarnaavan. Kuitenkin olen olettanut keskenkasvuisuudessani, että ihmisoikeudet kuuluvat myös alaikäisille, mutta hyvä kun korjasit.
Vai oli minun kykyni murkkuiässä kantaa vastuuta tasan nolla? Voi kun olisit tuon kertonut aiemmin, nyt kun tuosta tiedosta ei juuri iloa enää ole.
Tossa kun toi analyysintynkä sulta lähtee kun hauki rannasta, niin et oo virtuaalipraktiikkaa aatellu laittaa? Meinaan saattasit päästä tienesteillekin, psykoanalyysi kun ei oo ihan halpaa lystiä.
Koita ny kuitenkin muistaa, että jos meinaa olla se auktoriteetti, pitää asemansa kyetä lunastamaan, niin alaikäisten, kuin aikuistenkin keskellä. Enkös minä tälläisestäkin ihmeestä opettajieni joukossa esimerkin antanutkin? Tiukkuudessaan ja oikeudenmukaisuudessaan on vielä näin vanhoillakin päivillä opettajistani se ykkönen. Merkillepantavaa oli, että kun sitä auktoriteettiä oli, ei sillä ollut mitään ongelmaa opettaa meitä yhteiskunnan roskakoriinkaan ajateltuja turhimuksia menestyksellisesti ja kumma kyllä kaikki pitivät hänestä, niin kiltit kun tuhmatkin.Oisko siinä analyysin paikka, wink, wink.
Mitä tulee tähän varsinaiseen po. draamaan, olen kai selvästi pohjustanut, ettei mulla, niinkuin muillakaan ole mediassa julkaistuja taustatietoja kummempaa ollu käsissäni, joten saman mutukolikon eripuolia tässä jokainen hinkkaa (jos nyt keskenkasvuisena aikuisena rohkenis luonnehtia jopa, että onanoi), mutta asiana tuo varmaan on sellainen, että synnyttää keskustelua. Minun kokemukseni siellä turvallisten auktoriteettien kainalossa saa myötätunnon pojan puolelle.
Sitä kun ei se murkun pakki ihan terävimmillään ole, se oikeiden auktoriteettien puute ikävä kyllä vie siellä lapsen tasolla taistelemiseen, eikä tulos ole koskaan hyvä, mutta lapsen vikahan tämä ilmiselvästi on, kuten täällä on todistettu aikuisethan nyt ei vaan voi osata tämmösiä hoitaa ilman kunnon katastrofia, joka on siis lapsen vika.