Kaikki kunnossa IFK:n organisaatiossa?

  • 215 908
  • 797

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Isaksson kirjoitti:
Höpö, höpö. Se nyt on aivan selvää, että IFK ei ole mikään brändi millään muulla alueella kuin kiekossa. Ja vuonna 68 tuosta kiekkobrändistä ei kukaan tiennyt mitään.

Minustakin ko. brändi luotiin enemmänkin 70-luvulla, Stadin kingejä hehkutettiin Turun seudullakin silloin päiviä ennen hokimatseja. Ja yleisö piti näkemästään. Voi toki olla että muistan väärinkin.

HIFK ei toden totta ole brändi muissa lajeissa. Jalkapallo ja käsipallo esimerkkeinä. Sählyä ei edes lasketa.
 

chico

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Metukka kirjoitti:
Jos sitä fyrkkaa kerran on, niin miksi niitä pelaajia ei hankita/ole hankittu?
Koska kaikki, jopa Pentti, tietävät että voittavan joukkueen kokoaminen alkaa syksyllä, viimeistään joulun aikoihin. Muut kokoavat ensi kauden ja Pentti tämän kauden joukkuetta.
 

tiki10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nybbe Ja Tobbe All-Stars
En tiedä sitten...

...että on tämä HIFK:n nykytilanne Pentin vai herrojen Moberg & Heino syytä. Päitä olisi kuitenkin pikkuhiljaa hyvä saada vadille. Ei kait tällainen pelleily voi jatkua. Joku toimittaja voisi nostaa kissan pöydälle ja hieman kaivaa tietoja, mistä oikein kiikastaa. Rahaa pitäisi olla jne, mutta amatöörit taitavat olla asialla.

Olkoot nyt sitten niin, että vahvistuksia tulisikin lokakuussa. Edesvastuutonta kuitenkin antaa muille joukkueille niin paljon eteen, ettei jo sarjan alkaessa kasassa ole hyvä joukkue. Jos HIFK olisi kuin mikä muu tavallinen OY, niin johto olisi viimeistään nyt saanut potkut. Ei Oy:tä voi näin johtaa. Tottakai talous on tärkeätä, mutta THE BRÄNDI kärsii näistä amatöörimoveista todella pahasti. Ei hemmetti! YÖK! HYI!
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt kun olemme liiga-avauksen kynnyksellä, vastaan lupaukseni mukaisesti omasta puolestani, mutta tähän, sopivampaan ketjuun

Metukka kirjoitti:
Et todellakaan ole ainoa. Olisi tosiaan kiva kuulla kyseisten nimimerkkien kommentit joukkueesta ja onko näkemys pysynyt vielä samana.

Minä olen kauden aloittavaan nimilistaan helvetin pettynyt.

Aloitan uuden kappaleen, jotta ylläoleva saa tarkoittamani huomion. Miksikö olen pettynyt? Eniten siksi, että Pena on moneen kertaan kesän aikana eri haastatteluissa todennut, ettei tuleva kausi ole välivuosi, kahta - neljää "ykköskentän miestä haetaan". Ilmeisesti uskottelun on "ostanut" myös Shedden, joka noin kuukausi sitten itsekin puhui kahdesta-neljästä selkeästä vahvistuksesta. Eniten minua silti vituttaa, että IFKn on pitänyt mennä uskottelemaan, että vahvistuksia olisi tulossa. Kesän aikana on muihin liigaseuroihin tullut jopa liigatasolla mitattuna kelpo pelimiehiä, mutta IFK-kannattajille tarjotaan tyhjä arpa. Lässytetty on koko kesä ilman, että miehen sanojen takana olisi sanahelinää kummempaa. En muista, milloin olisin ollut niin pettynyt sinänsä arvostamani toimitusjohtajan tekemiseen, siis tekemättömyyteen. Kusetuksen makua, Pentti. Mitä, jos Salmelainen ja Pikkarainen olisivatkin menneet?

Tuossa juuri hetki sitten Pena selitteli telkussa, että pääasia on "paluu juurille". Hyvä ja hieno juttu, mutta silloin olisi kannattanut ehkä pitää suu supussa vahvistusten määrien suhteen koko kesän ajan, jos ei mies pysty pysymään sanojensa alla. Mikäli hallitus on ohjeistanut suu-säkkiä-myöten -säästökuurille, olisi ollut pelkästään suoraselkäistä kertoa siitä kannattajille, joiden edelleen uskon olevan IFKssa tärkeässä asemassa. Kife ja Frankki ainakin ymmärtävät sen. Jos se nyt on ylläolevan perusteella jäänyt kenellekään vielä epäselväksi: olen starttiin helvetin pettynyt.

Sitten positiivinen vaihde päälle:

Parasta, mitä minä olen osannut aistia IFKsta alkavalle kaudelle, on Shedden. Jaksan vakaasti uskoa, että hän

- tarjoaa meille monia viihteellisiiä hetkiä ja tunteen paloa. Lehtiotsikoita unohtamatta.
- saa pelaajien "käyttöasteen" lähemmäs kapasiteettia verrattuna moneen muuhun viime vuosien valmentajiin. Mukayrittämistä ei pidetä minään.
- pystyy, ainakin osittain, palauttamaan IFKn pelityylin lähemmäs juuriaan. Toivottavasti en pety tähän odotukseen. Ison osan kikseistäni saan tästä osiosta
- pystyy tietyllä ankaruudellaan kehittämään pelaajia myös yksilöinä enemmän, kuin esimerkiksi joidenkin arvostama Ape "ajatelkaa mistä olette tulossa ja mihin menossa" -tyyleineen. Olen saanut vaikutelman, että valmennuksensa on suoraviivaista, rehellistä sekä palautteet tulevat heti ja edessäpäin
- tulee ravistelemaan kommenteillaan sinänsä umpiharmaata ja yhä nimettömämpää SM-Liigaa. Viihdettä lie siis tiedossa. I like.
- haluaa Suomen visiitin olevan aidosti hyvä plussa omaan CV:hen
- laittaa itsensä, ammattitaitonsa, arvovaltansa ja osaamisensa peliin umpiköyhästä nimilistasta huolimatta. Antaumus on työelämässä piirre, jota esiintyy peräti harvoin.

Pakotan itseni henkihieveriin ilmentääkseni lisää positiivisuutta: Penalla täytyy olla jokin plan B ja hän nauraa tällä hetkellä partaansa pomppiessaan enterin päällä naureskellen meidän epäuskoisuutta Jatkoajan keskustelupalstalla. Haluan uskoa, että päässäynnäilyni perusteella budjetista käyttämätön noin miljoona euroa käytetään pariin-kolmeen veretseisauttavaan täsmäostoon siinä vaiheessa, kuin kotoliigaa on jäljellä enää alle 6 kuukautta. Nimittäin jos niin ei tapahdu, ihmettelen entistä avoimemmin Penan upporikasta ja rutiköyhää. Nice to see.

Tämän hetkisen rosterin perusteella veikkaan IFKn yltävän monin mustelmin varustettuna runkkiksen sijoille 7-8. Säälipleijarit ovat täysin mahdolliset, kädet ja taito eivät vaan riitä. 5-6 olisi jo Sheddenin ammattitaitoa ja hyvyyttä. Parempi kuin viisi on lapsenuskoa.

Ainiin, ettei kenellekään jää silti koskaan epäselväksi: ylläkirjaamani pettymys ei vaikuta piiruakaan siihen, mitä IFK on ollut ja tulee aina olemaankin minulle:

The.

Siihen ei mahdu kahta sanaa. IFK on minulle aina isompi, kuin työntekijänsä yhteensä, puhumattakaan kenestäkään erikseen. Paska saattaa putoilla rattailta, mutta karavaani kulkee.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Senior kirjoitti:
Ainiin, ettei kenellekään jää silti koskaan epäselväksi: ylläkirjaamani pettymys ei vaikuta piiruakaan siihen, mitä IFK on ollut ja tulee aina olemaankin minulle:

The.

Siihen ei mahdu kahta sanaa. IFK on minulle aina isompi, kuin työntekijänsä yhteensä, puhumattakaan kenestäkään erikseen. Paska saattaa putoilla rattailta, mutta karavaani kulkee.

Äärimmäisen hyvin kirjoitettu ja olisin voinut lainata vaikka koko tekstin ja suurin piirtein allekirjoittaa.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Senior kirjoitti:
:
Sitten positiivinen vaihde päälle:

Parasta, mitä minä olen osannut aistia IFKsta alkavalle kaudelle, on Shedden. Jaksan vakaasti uskoa, että hän

Kirjoituksesi oli niin helvetin pitkä, että en jaksanut sitä kokonaan lukea, mutta on totta, että juuri Sheddenissä saattaa piillä HIFK:n kauden pelastus. Olen täysin yllättynyt, että harjoituspelinne ovat sujuneet noinkin hyvin materiaaliin nähden. Lisäksi Sheddenin puheet, etenkin tänään kuultu, ovat todella tasapainoisia ja menestymään tottuneen miehen puheita.

Shedden ei varmasti alistu. Etukäteen kuvittelin, että kyseessä on mies, jolle on tärkeämpää se, että tapellaan ja ollaan esillä. Näin ei taida kuitenkaan olla. Mies osaa aistia olosuhteet ja ohjeistaa pelaajat oikealla tavalla. Päämäärä on menestyä ei pelkästään aiheuttaa puhetta.

Käsiä ei vielä liikaa ole, mutta tuohon pari kolme täsmähankintaa ja sarja on taas täysin avoin.

Toivottavasti homma ei kuitenkaan vielä avauspelissä toimi.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vakio kirjoitti:
Kirjoituksesi oli niin helvetin pitkä, että en jaksanut sitä kokonaan lukea, ...

Kiitos. Jos Sinä et edes jaksanut lukea sitä, niin ajattelepa, miten helvetissä minä jaksoin sen kirjoittaa? Ikä ei tule yksin.

Oli pakko, koska olin tullut luvanneeksi ottaa kantaa, enkä kehdannut vain parilla rivillä kommentoida luokkaa: tää kausi on hävitty. Tarvittaessa hymiö.

Vakio kirjoitti:
Lisäksi Sheddenin puheet, etenkin tänään kuultu, ovat todella tasapainoisia ja menestymään tottuneen miehen puheita.

Minä aistin niistä tyypillisen kanukin tavan kommentoida ja toimia. "Minä olen hommassani hyvä ja haluan, että tuloksia tulee. Muu kiinnostaa vain hyvin rajallisesti". Kovin epäsuomalaista ja siksipä odotan sen asian suhteen mielenkiinoista kautta.

Vakio kirjoitti:
Shedden ei varmasti alistu. Etukäteen kuvittelin, että kyseessä on mies, jolle on tärkeämpää se, että tapellaan ja ollaan esillä. Näin ei taida kuitenkaan olla. Mies osaa aistia olosuhteet ja ohjeistaa pelaajat oikealla tavalla. Päämäärä on menestyä ei pelkästään aiheuttaa puhetta.

Shedden ja "tää kausi on hävitty" ovat toivottavasti epäyhtälö. Veikkaan, ettei Sheddenin johtama IFK ujostele myöskään tappeluita ja esilläoloa.

Vakio kirjoitti:
Toivottavasti homma ei kuitenkaan vielä avauspelissä toimi.

Väärä vastaus. Toivottavasti homma toimii nimenomaan avauspelissä.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Senior kirjoitti:
Minä aistin niistä tyypillisen kanukin tavan kommentoida ja toimia. "Minä olen hommassani hyvä ja haluan, että tuloksia tulee. Muu kiinnostaa vain hyvin rajallisesti". Kovin epäsuomalaista ja siksipä odotan sen asian suhteen mielenkiinoista kautta.

Vastauksesi oli kaiken kaikkiaan ällöttävän diplomaattinen. Mistään ei saa enää kiinni vaikka yrittäisi. Toisaalta et myöskään sortunut nuoleskelemaan, vaikka joku naapurileiristä tuli kehumaan koutsianne.

Mitähän siis kommentoisi. Tunnen jonkun verran kanadalaisia ja toki ovat kohteliaita ja myös omanarvontuntoisia, mutta harvemmin haihattelijoita. Ovat erittäin omistautuneita asialleen.

Sheddenin kohdalla taitaa olla kiinni siitä saako hän joukkueen uskomaan itseensä. Veikkaan, että saa. Parempi koutsi kuin Eaves oli Suomessa.
 

tohtori4

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pro Pena- leiri
Vakio kirjoitti:
Sheddenin kohdalla taitaa olla kiinni siitä saako hän joukkueen uskomaan itseensä. Veikkaan, että saa.

Ei ole vaihtoehtona kuin, että saa...perkele

Mutta jos sitten takaisin tähän itse topicin aiheeseen, niin mikäli ei urheilullinen puoli tälläkaudella parannu, ja jos talous näyttää myös yhä tappiollisia lukuja, niin koko HIFK:n johdon saa minun puolestani potkia pois.

Mutta sitäkään ei tiedä kuinka paljon Pena vaikuttaa päätöksiin...siis loppujen lopuksi oikeasti. Mutta urheilutoimen johtajan pestiä kyllä tarvitaisiin organisaatioon ja nopeasti...meinaan lienee TJ:ltä mahdotuus hoitaa hyvin sekä pelaaja hankintoja, että seuran taloutta.

EDIT: Pilkkusäännöt olisi kiva hallita....
 
Viimeksi muokattu:

toimittaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Senior kirjoitti:
Ainiin, ettei kenellekään jää silti koskaan epäselväksi: ylläkirjaamani pettymys ei vaikuta piiruakaan siihen, mitä IFK on ollut ja tulee aina olemaankin minulle:

The.

Siihen ei mahdu kahta sanaa. IFK on minulle aina isompi, kuin työntekijänsä yhteensä, puhumattakaan kenestäkään erikseen. Paska saattaa putoilla rattailta, mutta karavaani kulkee.

Hyvin vedetty taas Seniorilta. Carlosin yhtiöjärjestyksen ohella paras teksti tänään.

Karmea kritiikki ja käsittämätön puolustelu ovat kyllä karanneet käsistä aikaa sitten. Totuus on varmaankin siinä puolen välin korvilla.

Sheddenin kykyihin luotan minäkin mutta nekään eivät voi kantaa loputtomiin. Jengi voi ylisuorittaa mutta se tarkoittaa sijoitusta 4-6.
Voi olla meikäläisen omasta olotilasta johtuva aistimus mutta jotenkin Sheddenin haastatteluissa tulee tunne että mies alkaa olemaan hieman ahdistunut. Voisin kuvitella että on luvattu hänellekin vähän liikoja eikä hän uskonut tulevansa tänne valmentamaan tämän tasoista joukkuetta, kun näinkin 'suuresta brändistä' on kyse. Toivoa sopii että Shedden ei kyllästy kun rosteriin tupsahtelee lisää a-junnuja vahvistusten sijaan. Ei olisi ennen näkemätöntä että joku häipyisi vähin äänin - eipä tarttis tällä kaudella tehdä Hjalliksia, eikun Penoja, siis erottaa valmentajaa.

Pentti taas on ollut haastattelu haastattelun jälkeen yllätyneempi kun pelaajien hinnat vaan nousevat. Olisiko sittenkin pitänyt tehdä ne kaupat silloin keväällä vaikka hinta tuntui hieman korkealta? Joulukuussa ei valitettavasti pelimiehiä ole vapaana, pitäisihän sekin jo tietää. NHL-leireiltä putoaa toki pelaajia mutta ottajia on edelleen kymmeniä ennen meitä.

Noh, kausi alkaa ja lippujen hinnat ovat alusta saakka korkeat joten voinemme odottaa heti menestystä ja viihdettä. Näin ainakin toivotaan.
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Eriorille ei kun Seniorille ablodit seisaaltaan.

Eikä tämä ollut ensimmäinen kerta kun puheet ovat muuta kuin teot IFK:n leiristä. Toisaalta onhan Penalla varmaan aika vaikea tilanne tällä hetkellä, koska vielä ei ole parhaat hankittavissa tai ainakaan sopuhintaan ja toisaalta
esim. maalivahtikysymys varmaan pakottaa hiukan miettimään mihin pelaajia
hankitaan. Kaiken lisäksi jostain pitäisi löytyä suomen passilla pelaavia kavereita, sääli ettei meillä pelata samoilla säännöillä kuin esim. Makedonia koripallossa (päivässä kansalaisuus).

Se mitä itse "pelkään" eniten on, että joukkueelle on syntynyt liian suuri paine suuren joukon epäillessä taitoja ja menestyksettömyyttä, joka näkyy pienenä apinana selässä. Toivotaan parasta huomiselle, on tietyllä tavalla tärkeä peli kuitenkin ja näyttää suuntaa kaudelle.
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
ultrar kirjoitti:
Eriorille ei kun Seniorille ablodit seisaaltaan.


Se mitä itse "pelkään" eniten on, että joukkueelle on syntynyt liian suuri paine suuren joukon epäillessä taitoja ja menestyksettömyyttä, joka näkyy pienenä apinana selässä. Toivotaan parasta huomiselle, on tietyllä tavalla tärkeä peli kuitenkin ja näyttää suuntaa kaudelle.

Minä puolestani uskon, että tämä epäilijöiden ja median luoma 'ei tolla jengilla voi pärjätä' posmotus auttaa pelaajia parempiin suorituksiin. Uskon, että Shedden nimenomaan osaa tällaisessa tilanteessa hoitaa hommat himaan.
Minua ei oikein huolestuta IFKn jengissä tällä hetkellä mikään muu kuin veskariosasto. Hyökkäykseen on tulossa 2 heeboa lisää ja pakkiosastokin saanee 1 täydennyksen. Saa nähdä ketä IFKn toimiston tuulikaapin jonoon ilmestyy?
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Scoutti kirjoitti:
todennäköisesti ainakin 2 syytä: odotetaan NHL-training campit loppuun ja toisaalta odotetaan verottajan takia ns. puolen vuoden sääntöä joka täyttyy lokakuussa.

Joo ymmärtäisin tämän jos meillä olisi jotakuinkin valmis joukkue nyt, mutta kun ei ole. Puuttuu ykköskentällinen. Nyt me lähdetään kauteen Pelicans-tason hyökkäyksellä.
Ja vaikka niitä vahvistuksia olisi lokakuussa tulossa, niin kuten aiemmin sanoin 10-20 peliä eteen on liikaa. Kausikorteista on maksettu täysi hinta ja mielellään sitä haluaisi rahoilleen vastinetta koko kaudelle.
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Metukka kirjoitti:
Kausikorteista on maksettu täysi hinta ja mielellään sitä haluaisi rahoilleen vastinetta koko kaudelle.

Eikös kannattaisi ensin 1 kotimatsi katsoa, ennenkuin tietää saako rahoilleen vastinetta vai nou? Maksoihan jengi viime kevään pleijarikorteistakin ' täyden hinnan', eikä 'vastinetta' saanut kun Luttisen tekemästä jatkoaika maalista ja 4. matsissa kentälle juosseesta 'sakukoivusta'
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Brewer kirjoitti:
Eikös kannattaisi ensin 1 kotimatsi katsoa, ennenkuin tietää saako rahoilleen vastinetta vai nou? Maksoihan jengi viime kevään pleijarikorteistakin ' täyden hinnan', eikä 'vastinetta' saanut kun Luttisen tekemästä jatkoaika maalista ja 4. matsissa kentälle juosseesta 'sakukoivusta'

Ne rahathan on saatu takaisin hyvityksenä uusissa kausareissa.
 

Kermit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Brewer kirjoitti:
Minä puolestani uskon, että tämä epäilijöiden ja median luoma 'ei tolla jengilla voi pärjätä' posmotus auttaa pelaajia parempiin suorituksiin. Uskon, että Shedden nimenomaan osaa tällaisessa tilanteessa hoitaa hommat himaan.

Jos nyt heittäytyisin oikein positiiviseksi, niin vertaisin Suomen MM-joukkueeseen keväällä -92. Silloinhan Prahaan lähti "huonoin joukkue ikinä", johon mm. Selänne kieltäytyi lähtemästä häviämään. Tulos: MM-hopeaa ja Varvio voitti maalikuninkuuden. Valmentajana The Pentti. Tämä siis jos heittäytyisin yltiöposittiviseksi, mitä en missään nimessä tee. Me on hävitty tää kausi.
 

Begbie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Vakio kirjoitti:
Parempi koutsi kuin Eaves oli Suomessa.

Huippurohkea veikkaus.

IFK:n kannalta positiivista (!) tässä alkavassa liigakaudessa on se, että nyt nämä paljon paskaa niskaansa saaneet (suureksi osaksi aiheesta) "Omat pojat" -projektin jäsenet voivat osoittaa tuomitsijoidensa olleen väärässä. Ja mikäli homma menee tällä(kin) kaudella heidän osaltaan reisille, niin eivätpä ainakaan pääse kiikkustuolissa sitten selittämään, että: "Kyllähän minä, mutta kun IFK ei ikinä antanut KUNNON mahdollisuutta". Tai voivat, mutta samalla syyllistyvät itsepetokseen.

Shedden tuli mitä otollisimpan aikaan IFK:n peräsimeen, koska hän, jos joku, saa nämä "menetetyt lupaukset" ainakin antamaan jäällä kaikkensa. Ja samalla on todennäköisimmillään se, että myös heidän pitkään kaivattu pelaamisen tasonsa (mikäli sitä on olemassa) tulee täysmääräisesti esiin. Tämä kausi määrittelee kuitenkin pitkälti sen, löytyykö heille joskus TODELLISTA kysyntää muualtakin kuin Lappeenrannasta ja Jyväskylästä.

Miksi Shedden sitten saisi sen pelaamisen tason löytymisen aikaan? IFK:ssa on näiden "omien poikien" liigauran aikana koko ajan ollut aika lailla sen hetkinen nimekkäin ja arvostetuin suomalainen valmentaja. Juuri tästä syystä nyt IFK:ssa tarvitaan nimenomaan ulkomaalaista (lue: Pohjois-amerikkalaista) ja kokenutta (lue: meriittejä omaavaa) valmentajaa, ettei homma mene alpoiluksi.

Ihan yhdistyspohjalta vaan...
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaikki kunnossa?

Luettuani “kaikki kunnossa” ketjua olen kieltämättä vähän ihmeissäni. Yllättävän moni kirjoittaja on tyytyväinen seuran nykyiseen tilaan. Matikaisen valtakausi alkoi vuonna 2001, tänä aikana IFK on menestynyt alle odotusten. Talouden kehityksestä voi tietenkin olla montaa mieltä. Tiedän että joidenkin mielestä Matikainen on onnistunut hyvin. liikevaihto on kasvanut ja varainhankinta on kehittynyt. Omasta mielestäni satojentuhansien eurojen tappiot ajavat taloudenkin arvosannan aika alas.

Matikainen on rakentanut neljä joukkuetta. Sijoitukset taitavat olla 10,7,3 ja 6 (hatusta vedettyä). Keskiverto sijoitus on ehkä kuudes sija. Neljän vuoden aikana IFK ei ole kyennyt hankkimaan ykkösmaalivahtia. Neljän vuoden aikana IFK ei ole hankkinut yhtään ”hyvää tuntematonta runkopelaajaa” maakunnista. Neljän vuoden aikana IFK:ssa on käynyt reilusti yli kymmenen ulkomaalaista, joista yksikään ei ole onnistunut kiitettävästi (paitsi ehkä Harkins toissa vuonna). Sopiikin kysyä, miksi Matikaista puolustetaan? Joukkue ei menesty, tehdään taloudellista tappiota. Mitä hyvää te näette hänessä?

Matikaisen NHL-pelaajien tänne raahaaminen on muka ositus miehen kyvyistä. Minusta kyseessä on juuri päinvastainen tilanne. Helppohan se oli ilman pelipaikkaa olleita pelaajia tänne houkutella. Itsekin olisin kyennyt kyseiset pelaajat ”scouttamaan”. Minä näen tilanteen näin. ”Nyt on pakko voittaa mestaruus, maksoi mitä maksoi”. Täysin väärä lähestymistapa ... IFK:n resursseilla mestaruuden tulee olla mahdollinen joka vuosi.

Montako todellista löytöä Matikainen on siirtomarkkinoilla tehnyt? Minusta ei yhtään. Söderholm on toki loistava löytö, on kuitenkin kysyttävä onko todellinen sankari Söden tapauksessa IFK:n juniorimylly vai Matikainen? Itse kallistun sille kannalle, että ilman siteitä seuraan Söderholm olisi pelannut jossain muualla. Hauhtonen on ensimmäinen yritys sitten Jonni Vauhkosen tuoda maakunnista osaamista seuraan. Toivotaan että kyseessä on hieman parempi pelaaja. Totean vielä että kaikki osaavat hankkia Pärssisen, harvaa osaa hankkia nuoren Tommi Santalan.

Nykyinen joukkue on pääsääntöisesti IFK:n juniorimyllyn tuotetta. Ulkomaalaiset, Hauhtonen ja Saarinen ovat ulkopuolelta. Loput ovat pelanneet A-junnuissa tai omaavat siteet seuraan (Pelasiko Lundell A-junnuissa?). Minusta on aivan aiheellista kysyä tuleeko IFK:n todellakin olla 80-90% omavarainen suomalaisten pelaajien suhteen. Oma mielipiteeni on että ei tule. IFK on suomen mittakaavassa suurseura, seura jonka tulee pystyä hankkimaan parhaat pelaajat maakunnista. Tämän on Kollien ”omistaja” Nybondas ymmärtänyt. Muistakaa vuonna 2007, että Robert Nyholm ei ole Matikaisen löytö.

Vuonna 1995 Moberg palkkasi Kekäläisen. Kekäläinen palkattiin koska seuralla ei ollut visiota, eikä hajuakaan mihin suuntaan kulkea. Pelillinen katastrofi pakotti Mobergin ja Heinon reagoimaan. Minä näen paljon samaa vuonna 2005. Organisaatio oli menossa parempaan suuntaan, Matikaisen tulon jälkeen olemme hiljaa tehneet matkaa kohti vuotta 1995. Nyt olemme hyvin lähellä. Nuorisoleikkaus epäonnistui, yhtään suomalaista runkopelaaja (okei Saarinen) ei ole hankittu neljään vuoteen. Blues ajaa kohta ohi, Jokerit on jossain valovuosia edellä.

Kausikortti on taas ostettu. Kärsin kyllä hallilla. En kuitenkaan voi sanoa olevani iloinen....


Hallitus ei tajua erota, kunpa edes Matikainen tajuaisi....
 

punainenpeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NYR
Kiitos Nuorempi Nelson

Kiitos. Joka sana totta, mitä kirjoitit.

Penalle kuitenkin propsit viime kauden rakentamisesta. Paljon muusta ei propseja voi jakaakaan.

Se, että kritisoi (ansaitusti) IFK:n menoa, ei tarkoita etteikö rakastaisi valitsemaansa joukkuetta. A5:ssa istutaan taas perjantaista lukien.
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Nuorempi Nelson kirjoitti:
Hallitus ei tajua erota, kunpa edes Matikainen tajuaisi....

Kuka tilalle? Minkä asian uskoisit IFKssa 'muuttuvan', jos TJ vaihdettaisiin?
Se on vaan nyt niin, ettei yksi(1) ukko riitä hoitamaan koko balettia nykyajan menossa. Lisää päteviä, yhteistyökykyisiä heppuja kööriin. Pena hoitakoon 'yhteiskuntasuhteet', kun se homma häneltä käy. UTJ + pari scouttia Penalle avuksi.
Niin, ja Sakke vittuun ja tilalle kunnon maalivahtivalmentaja. Siis kunnon, ei mitään talebaneja, eikä muovikassiosastoa. Tänks!
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Brewer kirjoitti:
Kuka tilalle? Minkä asian uskoisit IFKssa 'muuttuvan', jos TJ vaihdettaisiin?
Se on vaan nyt niin, ettei yksi(1) ukko riitä hoitamaan koko balettia nykyajan menossa. Lisää päteviä, yhteistyökykyisiä heppuja kööriin. Pena hoitakoon 'yhteiskuntasuhteet', kun se homma häneltä käy. UTJ + pari scouttia Penalle avuksi.
!


En minä osaa vastata siihen kuka tulisi ottaa tilalle. Tiedän vain sen että Matikainen ei ole onnistunut. UTJ:n palkkaaminen olisi askel oikeaan suuntaan ja olisin erittäin iloinen jos tähän ratkaisuun päädyttäisiin.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Ei se TJ:n vaihtaminen mitään auta koska TJ on vain hallituksen sätkynukke. Jos halutaan OIKEITA muutoksia niin Heino ja Moberg lähtevät.

Moberg on valinnut kaikki jätkät nykyjohdossa, eka valitsi Heinon seuraajakseen 90-luvun alussa hallituksen PJ:nä, sitten nappasi Tuohimaan hallituksen 'nokkamieheksi' (joka on käytännössä Heinon ja Mobergin tossun alla) ja sitten yhdessä hankkivat Penan TJ:ksi.

Sisäsiittoisempaa touhua joutuu hakemaan Yhdysvaltain etelävaltioiden trailer-park alueilta.
 

#12

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Daespoo kirjoitti:
Sisäsiittoisempaa touhua joutuu hakemaan Yhdysvaltain etelävaltioiden trailer-park alueilta.

Kai tässä sitten edustetaan ääripäitä. Sun jengis on varsinainen ostaa-myy-vaihtaa-var...-sirkus ja HIFK patakonservatiivinen ja sisäänpäinkääntynyt dinosaurus. Miksi kaikkien pitäisi olla samanlaisia?

HIFK ei ole minkään sijoittajan tai -ryhmittymän tuloksentekokone, ei myöskään yhden tai muutaman lööppijulkisuuteen pyrkivän "lätkämogulin" astinlauta. Se on kasvanut esiin parrasvaloihin näiden dinojen johdonmukaisen toiminnan tuloksena. Ehkä sitten on niin, että keinot ovat 80-lukulaiset ja siten 70-luvulla aikaansa edellä ja nyt hieman vanhakantaiset. Entäs sitten?

Jos lätkä-HIFK:n tavoitteena olisi pelkästään maksimoida urheilullinen tai taloudellinen menestys, näyttäisi johto ja sen toiminta todennäköisesti hieman toisenlaiselta. Nyt se näyttää HIFK:lta. What's the problem?
 

Jake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
#12 kirjoitti:
Lätkä-HIFK:n suuruuden luojat pyörittävät edelleen kulisseissa sen toimintaa ja täällä jotkut nobody-nick:it vinkuvat että "ottakaa Summanen", "ottakaa Keklu" ja ottakaa vittu joku Lintunen. Paskat. Tehkää itse oma HIFK:nne ja valitkaa sen johtoon se valitsemanne Arja Saijonmaa! Minusta Frank & co. on ansainnut leikkiä haluamallaan tavalla itse rakentamallaan hiekkalaatikolla.
Kuten Metukkakin korjasi, nykyisin hallituksessa istuvat dinot eivät ole rakentaneet IFK:n suuruutta. Heino tuli IFK:n hallitukseen vasta 90-luvun vaihteessa, jonka jälkeen IFK ei todellakaan ole pahemmin suurentunut. Vai onko? Yksi mestaruus sen jälkeen. Toki Moberg on ollut IFK:n organisaatiossa monta vuosikymmentä, mutta eiköhän suurin kunnia IFK:n suuruuden ja brändin luomisesta pidä antaa Göran Stubbille ja Carl Brewerille.

Sitä tässä myös ihmettelen, miksi seura aikoinaan ajautui Mobergin hyppysiin, ja minkä takia Stubb luopui hallituspaikasta vapaaehtoisesti jättäen Mobergin yksinvaltiaaksi?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös