Kaikki kunnossa IFK:n organisaatiossa?

  • 215 908
  • 797

BigReds73

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, TuuU, HJK, Liverpool
Sen verran on kommentoitava tän päivän keskustelua, että:
Kritiikkiä saa ja pitää esittää, mutta fanitettavaa seuraa ei ikinään vaihdeta! Eiköhän ne takinkääntäjät ole kaikki jo valmiiksi niissä parissa muussa hallissa!?! HIFK on todellakin jotain muuta ja suurempaa mitä ulkopuoliset eivät aina ymmärrä!
 

Clocks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Metukka kirjoitti:
Tätähän mä juuri yritin sanoa että otettin riski joka nyt nähdyn perusteella oli hallitsematon koska sen seurauksena on saatu tälle kaudelle kasaan ehkä HIFK:n kaikkien aikojen huonoin joukkue.
Fanit ja katsojat voivat sokaistua vauhdin huumassa mutta seuran toiminnasta vastaavien ei, eli budjetoida pitäisi aina ns. worst-casen mukaan.

Tuo viimeinen on hyvä ohjenuora ja yksi näkökulma riskinottoon, mutta ei mikään absoluuttinen totuus. Periaatteessa olenkin samaa mieltä, mutta näen viime kauden erikoistapauksena työsulusta ja halukkaiden paluumuuttajien suuresta määrästä johtuen. Joskus juhlimisesta seuraa krapula, vaikka ilta olisi ollut huono. Minä henkilökohtaisesti pidän otettua riskiä ja väitettyjä seuraamuksia (en ole nähnyt lukuja) hyväksyttävinä - kertaluonteisesti ja edellämainituista erikoispiirteistä johtuen.

Ja tästä "ehkä kaikkien aikojen huonoimmasta" joukkueesta - tuolla logiikalla (nimien perusteella) meillä oli viime kaudella ehkä HIFK:n kaikkien aikojen paras joukkue. Antaa poikien pelata ensin.

Häivyn kohta päätteeltä, mutta luen kyllä vastauksesi myöhemmin jos sellaiseen on tarvetta. Omasta puolestani tämä on tässä.
 

JanJ

Jäsen
BigReds73 kirjoitti:
HIFK on todellakin jotain muuta ja suurempaa mitä ulkopuoliset eivät aina ymmärrä!
sama pätee SaiPaan Lappeenrannassa, Lukkoon Raumalla ja Ässiin Porissa.
Takinkääntäjät ovat oma rotunsa.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Isaksson kirjoitti:
Kukaan ei ole sanonut, että tuosta noin vain, mutta kun vuosi toisensa jälkeen jatkuu sama kitinä eikä mitään tehdä oikein ja kaikki on perseestä niin on aika miettiä, josko oma valinta on väärä.

Muistatko itse minkä takia valitsit HIFK:n omaksi suosikkiseuraksi joskus 60-vai oliko se 70-luvulla?
 

Wäinö#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks, Red Wings, Griffins
BigReds73 kirjoitti:
Sen verran on kommentoitava tän päivän keskustelua, että: Kritiikkiä saa ja pitää esittää, mutta fanitettavaa seuraa ei ikinään vaihdeta! Eiköhän ne takinkääntäjät ole kaikki jo valmiiksi niissä parissa muussa hallissa!?! HIFK on todellakin jotain muuta ja suurempaa mitä ulkopuoliset eivät aina ymmärrä!

Näinhän se menee. DDR-hallin ovellakin vielä varmistetaan, ettet kai vaan ole koskaan kääntänyt takkia. HIFK-faniksi ikään kuin synnytään, jonka jälkeen maailma näyttääkin pelkästään punaiselta. Ellet pysty todistamaan, että olet syntynyt tähän sisäpiiriin, ei ole paljon asiaa siihen leiriin.

Vai kannattaisikohan sittenkin pitää ajatukset ja maailma avarana. Pääasia, että koittaa päästä itsestään selvyyteen ja antaa muille vapauden tehdä samoin. Henk.koht. en osaa arvostaa takinkääntäjiä tai pikemminkin en heitä ymmärrä. Mutta annan heille mahdollisuuden elää ja kasvaa ja kyllä he mun kanssa mahtuvat samaan halliin. Ja mikäs siinä, jos joku elementti peleissä ja joukkueessa miellyttää.

Ei lopulta mikään ihme, että Jokerit oli mun joukkue kevään -83 toisesta finaalista lähtien. Taidan olla varsinainen gloryhunter. Mutta nyt sen ymmärrän, että eihän mulla olisi ollut mitään mahiksia edes tulla HIFK-faniksi, kun yksinkertaisesti geenit ovat väärät.

Päivä päivältä Jokerit näyttää silmissäni huomattavasti avoimemmalta organisaatiolta kuin tämä punainen kilpailija. Avoimuus on voimavara, eikä sitä tulisi pelätä ja samalla avoimuus tarkoittaa myös tervettä kritiikkiä. Avoimuus on suuri hyve ja sitä voi olla avoin menettämättä sisintään ja sieluaan. Minusta alkaa tuntua, että HIFK on ikään kuin brändinsä vanki. Kaikkea verrataan tähän brändiin. Faneja, pelaajia, toimihenkilöitä, kaljaa, cheerleadereitä, makkaroita, you name it. Ei ihme jos alkaa ahdistamaan. Etenkin kun tällaisen vaikeastimääriteltävän brändin vaaliminen alkaa mennä sen pääasian eli hyvän ja menestyvän jääkiekon edelle.

Jokereiden brändi on ehkä sekavampi, sen myönnän ilomielin. Punakeltainen lanka on kuitenkin hyvä jääkiekko, maustettuna aika ajoin juonikkailla ja taitavilla pelaajilla. Niitä ei ole koskaan minun Jokereissani liikaa. Mutta kyllä sinne mahtuu koviakin pelaajia ja hyviä taklaajia. Sekin on taitoa. Tosin toki kun Jokereista puhutaan niin tässä "hyvässä jääkiekossa" on monesti sympaattisesti menty päin männikköä niin että kolisee:)
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
toimittaja kirjoitti:
Niin, tai sitten voi miettiä olisiko organisaatiossa tosiaan jotain vikaa. Mutta tosiaan, eihän siellä voi olla mitään parannettavaa.

Etsi kohta, missä väitin, että mitään parannettavaa ei ole. Mutta se on niin helppoa oikoa mutkat ja ymmärtää kuten haluaa. Niin täällä ovat ymmärtäneet monet muutkin. Lukutaidossa olisi kohennettavaa yhdellä jos toisella.
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Svante kirjoitti:
Muistatko itse minkä takia valitsit HIFK:n omaksi suosikkiseuraksi joskus 60-vai oliko se 70-luvulla?

Muistan toki, se oli 68. Mutta silloin kun minä valitsin IFK:n, yhtään mestaruutta ei ollut voitettu eikä brändistä kukaan tiennyt mitään, se oli vasta kehittymässä. Se IFK ja tämän päivän IFK eivät ole mitenkään vertailukelpoisia. Nyky IFK:lla on noin 40 vuotinen taival pääsarjassa, silloisella muutama kausi ulkojäillä. Sikäli en ymmärrä pointtiasi.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Jake74 kirjoitti:
Matikaisella tulee viisi vuotta täyteen IFK:n peräsimessä ensi keväänä. Mielestäni ei ole kohtuutonta vaatia, että jos mestaruutta tai edes finaalipaikkaa ei kauden päätteeksi tule, on aika etsiä hänelle korvaaja. Kyllä viidessä vuodessa IFK:n kokoisen seuran pitäisi saavuttaa ainakin finaalipaikka, olla joka kausi pudotuspeleissä ja mielellään välierissä. Ja taloudellisella puolella saavuttaa ainakin nollatulos.

Kohtalaisen asiallista tekstiä. Olen samaa mieltä.
 

#12

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Täältä ilmoittautuu yksi Isakssonilainen lisää. Vaikka kitiseminen on osa suomalaista kansanluonnetta niin tarvitaan näköjään HIFK-fani sen viemiseksi uusiin ulottuvuuksiin. Ihan uskomatonta porailua ja nillitystä päivästä toiseen. Lisäisin Isakssonin ansiokaaseen kirjoitukseen vain yhden pointin niille, jotka jatkuvasti kritisoivat koukkupolvia (ml. P. Sihvonen):

Tehkää itse paremmin! Jokaisella on vapaat kädet lähteä mukaan urheilujärjestöelämään ja kehittää yhdistyksiä ja niiden toimintaa itselleen mielekkääseen suuntaan. Tuhannet urheilijat, vanhemmat ja yhdistysihmiset tekevätkin näin päivittäin nettipalstoilla itkemisen sijaan.

Lätkä-HIFK:n suuruuden luojat pyörittävät edelleen kulisseissa sen toimintaa ja täällä jotkut nobody-nick:it vinkuvat että "ottakaa Summanen", "ottakaa Keklu" ja ottakaa vittu joku Lintunen. Paskat. Tehkää itse oma HIFK:nne ja valitkaa sen johtoon se valitsemanne Arja Saijonmaa! Minusta Frank & co. on ansainnut leikkiä haluamallaan tavalla itse rakentamallaan hiekkalaatikolla.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
#12 kirjoitti:
Lätkä-HIFK:n suuruuden luojat pyörittävät edelleen kulisseissa sen toimintaa ja täällä jotkut nobody-nick:it vinkuvat että "ottakaa Summanen", "ottakaa Keklu" ja ottakaa vittu joku Lintunen. Paskat. Tehkää itse oma HIFK:nne ja valitkaa sen johtoon se valitsemanne Arja Saijonmaa! Minusta Frank & co. on ansainnut leikkiä haluamallaan tavalla itse rakentamallaan hiekkalaatikolla.

Frank & kopla eivät todellakaan ole hiekkalaatikkoa itse rakentaneet. Tulivat kyllä valmiiseen laatikkoon, ryöstivät lelut muilta ja heittivät nämä sitten pois häiritsemästä leikkiä kun kritiikkiä alkoi tulla.
 

Carlos

Jäsen
#12 kirjoitti:
Täältä ilmoittautuu yksi Isakssonilainen lisää. Vaikka kitiseminen on osa suomalaista kansanluonnetta niin tarvitaan näköjään HIFK-fani sen viemiseksi uusiin ulottuvuuksiin.

Anteeksi, tunsin piston sydämessäni. Siispä ehdotankin Hifk:n uudeksi yhtiöjärjestykseksi seuraavaa mietelmää:

1. HIFK ja HIFK:n johto on tabu, hyveiden summa, aina oikeassa eikä koskaan väärässä.

2. HIFK ja HIFK:n johto ei osaa tehdä virheitä, moinen teko ei kuulu heidän tietoisuuteensa, he ovat toimissaan täydellisiä.

3. HIFK on olemassa vain ja ainoastaan HIFK:n johdon miellyttämiseksi, älköön kukaan koskaan luulko että Helsingin jäähallissa pelattavat jääkiekko-ottelut olisivat yleisölle tai tv-yleisölle suunnattua, esim. viihdettä.

4. HIFK on brändi.

5. HIFK ja HIFK:n johto on pyhän ykseyden kolminaisuuden keskittymä.

6. HIFK:n kannattajista tulee pyrkiä pääsemään eroon, sillä he haittaavat liiketoimintaa väärine ja epäkunnioittavine mielipiteineen.

7. HIFK:n liigajoukkue on aina liigan kovin ja paras.

8. Jokainen HIFK:ssa uuden kauden aloittava pelaaja parantaa automaattisesti vähintään 20%, kuitenkin enintään 60% tasoaan edellisestä kaudesta, tarpeesta riippuen. Tarpeen määrän määrittää HIFK:n johto.

9. HIFK:n johdossa ei tapahdu muutoksia luonnollisesta poistumasta tahi mistä tahansa muista syistä johtuen

10. Kuka ikinä tätä yhtiöjärjestystä rikkoo tai lukee ääneen epäkunnioittavaan sävyyn, tulee karkoittaa välittömästi Helsinkin Ilmalaan tahi Espoon Tapiolaan. Lisäksi henkilön joka on millään lailla epäkunnioittava herraamme HIFK:n johtoa kohtaan, tulee osoittaa kykenevänsä itse tekemään kyseiset hommat paremmin.

11. Henkilö joka on millään muotoa edes hitusen etäisen lievästi varauksellinen HIFK:n erehtymättömän ja täydellisen johdon toimintaa kohtaan on tyhmä ja tulee poistaa.
 

#12

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Metukka kirjoitti:
Frank & kopla eivät todellakaan ole hiekkalaatikkoa itse rakentaneet. Tulivat kyllä valmiiseen laatikkoon, ryöstivät lelut muilta ja heittivät nämä sitten pois häiritsemästä leikkiä kun kritiikkiä alkoi tulla.

Oho. Aika rankka väite.

Toki lankut oli jo höylätty, mutta kyllä se laatikko dinojen tekemä on.
Stubbin työtä mitenkään vähättelemättä.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yksi iso asia mikä minua ifk.ssa kiehtoo on se old-school -meininki. En mä ainakaan haluaisi että ifk tekisi jotain blues-tyylisiä ratkaisuja. Ehkä tästä syystä mulle ifk on monta kertaa tärkeämpi juttu kuin esim maajoukkue. Siellähän voi esimerkiksi vaihtua vaikka kaikki pelaajat ja valmentajat seuraaviin mm-kisoisin, ja pelityyli olisi tylsää puolustusvoittoista, tappeluita yms. rähinöitä ei ole ollenkaan jne. Ifk.ssa on jotain pysyvää, ja mua kiehtoo ifk.n tyyli ja tapa toimia. Mä olisin tosi ylpeä ifk-fani vaikka ifk tulisi sarjassa viimeiseksi. Mielummin niin, kuin että Ifk.hon tulisi iso remontti, esimerkiksi johtoporras vaihtuisi, Karalahtien tilalle tulisi machuldoja ja pirneksiä (vaikka ovatkin hyviä pelaajia, mutta mä en henk.koht niistä tykkää), halli vaihtuisi isoon ja moderniin 20000 katsojaa vetävään jne, niin samalla menisi joukkueen historia. Tyyli ja brändi kärsisivät, ja ifk menettäisi osan faneista.

Mä en jaksanut lukea tän ketju kaikkia viestejä läpi, kun ei näissä paljoa asiaa ole. Vapaa keskustelu -osiossakin on paljon fiksumpaa keskustelua. Mä monesti mietin kuinkahan paljon ifk merkitsee noille tänkin ketjun kitisijöille. Ja minkähän takia juuri he valitsivat suosikkijoukkueeksi ifk.n. Täällä nuo muutama kitisiä kirjoittaa noin puolet ketjun viesteistä, niin saa helposti kuvan että moni ifk-fani olisi samaa mieltä. Mä uskon että todellisuudessa asia on toisinpäin.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Carlos kirjoitti:
- - -
Siispä ehdotankin Hifk:n uudeksi yhtiöjärjestykseksi seuraavaa mietelmää:
- - -

Aika huikea ja oikeaan osunut, liki täydellinen mietelmä.

Jos jotain voisi lisätä, niin §12: Jere on kingi. Ja kahdeksas pykälä on loistava hatunnosto Nicke Hedbergille.

Huomaa, että kauden alkua odotellaan taas parta täristen. Ja kun oikeata asiaa ei ole, niin väitellään nyt sitten vaikka taaas tästä samasta ikuisuusaiheesta.
 

pXi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, EPS
Metukka kirjoitti:
Ei niin suurella riskillä voi toimia että homman mennessä vituiksi vaarannetaan seuraavankin kauden toiminta kun ei rahat riitä enään kilpailukykyisen joukkueen kasaamiseen.
Taloussanomien (10.9.) mukaan pelaajakuluista (näin ymmärsin) ollaan leikkaamassa yli seitsemän prosenttia viimevuotisesta. 7 prosenttia tai vähän enemmän ei vielä kuulosta siltä, että viime kaudella otettiin liian suuri riski ajatellen tätä kautta. Kova kylläkin, muttei hallitsematon. Minusta tuo leikkaustarve kuulostaa yhden huippupelaajan palkalta+muut kustannukset. Voin olla väärässäkin, kun tuo talouspuoli ei ole niin tuttua.

Minusta talouspuoli ei ole niin huonossa kunnossa etteikö sillä joukkueen iskukykyä vielä paranneta. Harvoinpa liigan avauksessa pelaa sama ryhmä kuin kauden päättyessä. Vielä ei HIFK:n joukkueelle voi antaa Paskin Ikinä -palkintoa.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Isaksson kirjoitti:
Se IFK ja tämän päivän IFK eivät ole mitenkään vertailukelpoisia. Nyky IFK:lla on noin 40 vuotinen taival pääsarjassa, silloisella muutama kausi ulkojäillä. Sikäli en ymmärrä pointtiasi.

Valitan mutta IFK:n peruspointti on sitten sinulta mennyt ohi.
Kerran IFK - Aina IFK!
On ihan sama missä milloinkin HIFK pelaa/pelasi jne. jne.
Sinullakin oli syysi tulla HIFK:n kannattajaksi ja on vieläkin, niin myös hieman kriittisemmin asioihin suhtautuvailla kirjoittajilla. Kaikki syyt hyväksytään kuten mielipiteetkin, mutta HIFK:ta ei jätetä - koskaan!
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Isaksson kirjoitti:
Muistan toki, se oli 68. Mutta silloin kun minä valitsin IFK:n, yhtään mestaruutta ei ollut voitettu eikä brändistä kukaan tiennyt mitään, se oli vasta kehittymässä. QUOTE]

Sorry, että otan tämän näin erikseen.
Kuten niin moni aikaisemmin on kirjoittanut on HIFK paljon enemmän kuin jääkiekko-HIFK. Tuolloin brändiä rakensi yleisurheilu ja jalkapallo. Myös jääpallo oli kova sana siihen aikaan. Jääkiekko-HIFK on sitten jatkanut ansiokkaasti brändin rakentelua ja kiillottelua.
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
pXi kirjoitti:
Taloussanomien (10.9.) mukaan pelaajakuluista (näin ymmärsin) ollaan leikkaamassa yli seitsemän prosenttia viimevuotisesta.

Yleisestihän on annettu ymmärtää, että IFK:n pelaajapalkat viime vuonna olivat n. 3.000.000 euroa, tuosta 7% on 210.000. Siis pelaajakuluihin on varattu tänä vuonna 2,8 miljoonaa euroa. Ei se ihan köyhän seuran budjetti ole SM-liigatasolla. Triplavähennyskin (21%) jättää jäljelle isomman budjetin, kuin millään muulla seuralla on.

Ja edelleen peräänkuulutan lukutaitoa. En voi mitenkään käsittää, että aamuisesta tekstistä saa irti pelkästään sen, että kaikki on täydellistä. En kirjoittanut mitään sen suuntaistakaan, mutta olkoon nyt sitten. Paska jengi, paska johto, paskaa kaikki. Jos olisin tuota mieltä, kuten valtaosa täällä, siirtyisin oitis johonkin toiseen osioon kirjoittamaan.
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Svante kirjoitti:
Kuten niin moni aikaisemmin on kirjoittanut on HIFK paljon enemmän kuin jääkiekko-HIFK. Tuolloin brändiä rakensi yleisurheilu ja jalkapallo. Myös jääpallo oli kova sana siihen aikaan. Jääkiekko-HIFK on sitten jatkanut ansiokkaasti brändin rakentelua ja kiillottelua.

Kyllä, IFK on joillekin muutakin kuin jääkiekkoa, mutta fakta on se, että tänne kirjoittaville se on 90%:sti vain jääkiekkoa. Että sikäli tuon muun voi jättää omaan arvoonsa tällä palstalla.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Isaksson kirjoitti:
Yleisestihän on annettu ymmärtää, että IFK:n pelaajapalkat viime vuonna olivat n. 3.000.000 euroa, tuosta 7% on 210.000. Siis pelaajakuluihin on varattu tänä vuonna 2,8 miljoonaa euroa. Ei se ihan köyhän seuran budjetti ole SM-liigatasolla. Triplavähennyskin (21%) jättää jäljelle isomman budjetin, kuin millään muulla seuralla on.
Jos sitä fyrkkaa kerran on, niin miksi niitä pelaajia ei hankita/ole hankittu?
Kuukauden (10-20 peliä) antaminen eteen mahdollisesti lokakuussa tehtäviä hankintoja varten on sekin aika paljon.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Isaksson kirjoitti:
Kyllä, IFK on joillekin muutakin kuin jääkiekkoa, mutta fakta on se, että tänne kirjoittaville se on 90%:sti vain jääkiekkoa. Että sikäli tuon muun voi jättää omaan arvoonsa tällä palstalla.

Eiköhän tuo nyt ole kaikille jo selvinnyt, turhaa siitä nyt asiaa on tehdä. Tartuin lähinne siihen, kun väitit ettei v. 68 brändistä kukaan tiennyt mitään. Roskaa, kuten tiedät.
HIFK:n jääkiekkobrändiä ei olisi tässä mittakaavassa ellei HIFK olisi muutakin, mutta se lienee monelle vaikeata ymmärtää.

Metukka: Ei Frank & kopla heittänyt Stubbia eikä Järniä pihalle. Kummatkin lähtivät vapaaehtoisesti.

P.S. Isaksson: Tule joskus katsomaan HIFK nelosdivarin futismatsia siellä käy moni muu lätkä-HIFK:n kannattaja, ihan B2:stakin.
 

muropakkaus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Metukka kirjoitti:
Jos sitä fyrkkaa kerran on, niin miksi niitä pelaajia ei hankita/ole hankittu?
Kuukauden (10-20 peliä) antaminen eteen mahdollisesti lokakuussa tehtäviä hankintoja varten on sekin aika paljon.

Niin jos rahaa kerran vielä on kunnolla käyttämättä, eikö olisi kannattanut lähteä huutokauppaan mukaan ja hankkia muutama kotimainen pelaaja esim. Eskelinen, Torkki ja Voutilainen?
 

X-Hearted

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Florida Panthers
Pikkuinen, mutta elintärkeä kysymys

Anteeksi, en jaksanut koluta läpi kyseistä ketjua, mutta mieleeni juolahti kysyä Helsingin suunnalta, että miksei IFK:lla ole noin yleisesti ottaen urheilutoimenjohtajaa, jos tämä on todettu - Jarmo Kekäläisen aikana - hyväksi vakanssiksi? Tämähän helpottaisi Matikaisenkin päiväduunia - ja purkkapusseja - puolella. Sitä paitsi, eikö viimeisin mestaruus vuonna 1998 ole voitettu juuri Kekäläisen aikana? Aikana, jolloin mies oli HIFK:n GM.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Routainen Sydän kirjoitti:
Anteeksi, en jaksanut koluta läpi kyseistä ketjua, mutta mieleeni juolahti kysyä Helsingin suunnalta, että miksei IFK:lla ole noin yleisesti ottaen urheilutoimenjohtajaa, jos tämä on todettu - Jarmo Kekäläisen aikana - hyväksi vakanssiksi?

Meillä ei juuri nyt ole käyttöä millekään vakanssille, joka parantaisi joukkueen mahdollisuuksia kamppailla mestaruuksista.

Toisin sanoen asiaa pitäisi kysellä herroilta Moberg&Heino.
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Svante kirjoitti:
Eiköhän tuo nyt ole kaikille jo selvinnyt, turhaa siitä nyt asiaa on tehdä. Tartuin lähinne siihen, kun väitit ettei v. 68 brändistä kukaan tiennyt mitään. Roskaa, kuten tiedät.

Höpö, höpö. Se nyt on aivan selvää, että IFK ei ole mikään brändi millään muulla alueella kuin kiekossa. Ja vuonna 68 tuosta kiekkobrändistä ei kukaan tiennyt mitään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös