Kaikki kunnossa IFK:n organisaatiossa?

  • 215 890
  • 797

Jake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
#12 kirjoitti:
Jos lätkä-HIFK:n tavoitteena olisi pelkästään maksimoida urheilullinen tai taloudellinen menestys, näyttäisi johto ja sen toiminta todennäköisesti hieman toisenlaiselta. Nyt se näyttää HIFK:lta. What's the problem?
Ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää, mikä sinun mielestä on lätkä-IFK:n tavoite, jos se ei ole urheilullisen ja taloudellisen menestyksen maksimointi?

Pitääkö IFK:n näyttää siltä, että se tekee joka vuosi raskaita tappiota, palkkaa surkeita ulkomaalaispelaajia istuttaen osaa katsomossa ja vuokraamalla osaa ilmaiseksi muihin liigaseuroihin, häviämällä useimmiten paikallisvastustajalle, erottamalla valmentajan lähes joka kausi jne.? Summa summarum, IFK:n pitää näyttää naurettavalta organisaatiolta, jolle irvaillaan ympäri maakuntia? Sellaiselta en halua ainakaan minun IFK:n näyttävän.
 

Clocks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jake74 kirjoitti:
Sitä tässä myös ihmettelen, miksi seura aikoinaan ajautui Mobergin hyppysiin, ja minkä takia Stubb luopui hallituspaikasta vapaaehtoisesti jättäen Mobergin yksinvaltiaaksi?

Kyselin aikoinaan itse samansuuntaisia, ja joku aikalaisista kertoi Stubbin ja Mobergin suksien menneen ristiin raha-asioissa. Kyse oli kai lähinnä siitä mihin ja miten seuran rahoja käytetään, Mobergin näkemyksen ollessa ratkaisevasti Stubbin vastaavaa laveampi. Eiköhän joku vaareista ärähdä, jos nyt meni ihan metsään.
 

#12

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jake74 kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää, mikä sinun mielestä on lätkä-IFK:n tavoite, jos se ei ole urheilullisen ja taloudellisen menestyksen maksimointi?

Pitääkö IFK:n näyttää siltä, että se tekee joka vuosi raskaita tappiota, palkkaa surkeita ulkomaalaispelaajia istuttaen osaa katsomossa ja vuokraamalla osaa ilmaiseksi muihin liigaseuroihin, häviämällä useimmiten paikallisvastustajalle, erottamalla valmentajan lähes joka kausi jne.? Summa summarum, IFK:n pitää näyttää naurettavalta organisaatiolta, jolle irvaillaan ympäri maakuntia? Sellaiselta en halua ainakaan minun IFK:n näyttävän.

Lätkä-HIFK:n tavoitteet asettaa sen johto, eli dinot ja niitä pitää kysyä heiltä eikä minulta. Aiheesta on kyllä ollut juttua mm. Hbl:ssa ja valtamediassakin Sheddenin sopimuksen julkaisemisen yhteydessä.

Stubbin ansiot olen jo aiemminkin myöntänyt, mutta et kai tosissasi väitä, että "Brewer olisi luonut HIFK:n suuruuden"? Ainutlaatuinen profiilipelaaja hän toki oli, joka toi särmää koko suomalaiseen kiekkoon jne., mutta nythän puhutaan organisaation johdosta eikä pelaajistosta. Vissi ero.

Vähissä ovat sinunkin HIFK-ilot, jos päällimmäisenä on suuri pelko että "maakunnissa irvaillaan".
 

Jake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
#12 kirjoitti:
Lätkä-HIFK:n tavoitteet asettaa sen johto, eli dinot ja niitä pitää kysyä heiltä eikä minulta. Aiheesta on kyllä ollut juttua mm. Hbl:ssa ja valtamediassakin Sheddenin sopimuksen julkaisemisen yhteydessä.
No kysytään sitten niin, että minkälaiselta sinä HALUAISIT IFK:n näyttävän? Ja onko IFK näyttänyt siltä esim. viimeisen viiden vuoden aikana?
 

bambamcam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Boston Bruins
Nuorempi Nelson kirjoitti:
Matikaisen valtakausi alkoi vuonna 2001, tänä aikana IFK on menestynyt alle odotusten.

Todella hyvää settiä Nelson juniorilta. Faktat ovat pahat, vaikka kuinka yrittäisi asiaa kierrellä. Propaganda-osastolla riittää vuosittain puuhaa saada asiat näyttämään HIFK:n kannalta suotuisilta. Itse odotan HIFK:n olevan joka kausi mukana mitalipeleissä.
 

outsider49

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Daespoo kirjoitti:
Ei se TJ:n vaihtaminen mitään auta koska TJ on vain hallituksen sätkynukke. Jos halutaan OIKEITA muutoksia niin Heino ja Moberg lähtevät.

Moberg on valinnut kaikki jätkät nykyjohdossa, eka valitsi Heinon seuraajakseen 90-luvun alussa hallituksen PJ:nä, sitten nappasi Tuohimaan hallituksen 'nokkamieheksi' (joka on käytännössä Heinon ja Mobergin tossun alla) ja sitten yhdessä hankkivat Penan TJ:ksi.

Sisäsiittoisempaa touhua joutuu hakemaan Yhdysvaltain etelävaltioiden trailer-park alueilta.

Ni oikke Daespoo, ni oikke , kts yst. avaamani ketju "kriisistä kriisiin", mitään muutosta ei ole tapahtunut kirjoittamani jälkeen, kukaan ei ole lähtenyt, tulokset ja touhu edelleen sitä samaa paskaa vuodesta toiseen. Olisko nyt muutoksen tuulet puhaltamassa? Pidetään liekki palamassa, Muppe ja Kife ulos, nyt heti!!
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
#12 kirjoitti:
Ka
Jos lätkä-HIFK:n tavoitteena olisi pelkästään maksimoida urheilullinen tai taloudellinen menestys, näyttäisi johto ja sen toiminta todennäköisesti hieman toisenlaiselta. Nyt se näyttää HIFK:lta. What's the problem?

Voitko sen paremmin sanoa. Yritin tätä samaa tuhannella sanalla. Tässä se tuli lyhyesti, joka sana pelkkää asiaa.

Sitten ihan pari faktaa. Lätkä-IFK on noiden dinojen oma jengi. Niillä on oma suljettu yhdistys, johon ei sääntäjen mukaan muita oteta, ellei yhdessä sovita. Se yhdistys omistaa tuon osakeyhtiön, mikä pyörittää liigajengiä. Ei ne ole vastuussa kenellekään. Ne on rakentanut tän kaiken itse ja tekevät sillä mitä haluavat. Se ei miellytä kaikkia, mutta niin kauan kun se miellyttää lähes 7000 katsojaa per peli, se ilmeisesti kelpaa noille dinoille. Ne istuu melkoisen omaisuuden päällä, kun ne löis tuon osakeyhtiön rahoiksi tai myisivät vaikka vain osan osakkeista muille. Ei IFK:n taloudessa ole mitään ongelmia, käyttämättömiä resursseja on vaikka kuinka. Mutta toistaiseksi dinot eivät ole myyntiin suostuneet. Ja toivottavasti eivät ihan heti suostukaan.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
#12 kirjoitti:
Lätkä-HIFK:n tavoitteet asettaa sen johto, eli dinot ja niitä pitää kysyä heiltä eikä minulta. Aiheesta on kyllä ollut juttua mm. Hbl:ssa ja valtamediassakin Sheddenin sopimuksen julkaisemisen yhteydessä.

Eli toisinsanoen myönnät itsekkin että sinulla ei ole mitään hajua mitkä lätkä-HIFK:n tavoitteet ovat? Kiitos, tätä vähän ounastelinkin. Sinun ja parin muun kirjoituksista huokuu vain sellainen, anteeksi nyt vaan, teinimäinen uho tyyliin "me ollaan HIFK, me tehdään mitä me halutaan, meitä ei kiinnosta fyrkka eikä mitalit, meitä kiinnostaa brändi' vaikka sinulla ei brändistä ole mitään hajuakaan.
 

#12

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Daespoo kirjoitti:
Eli toisinsanoen myönnät itsekkin että sinulla ei ole mitään hajua mitkä lätkä-HIFK:n tavoitteet ovat?

Valopää. Et sitten viitsinyt vastata edelliseen viestiin vaan lataat uutta sontaa nopeammin kuin bluusin valmennusjohto vaihtuu?

Ja vastauksena kysymykseen yllä: Myönnän ettei sillä ole mitään merkitystä mitä mieltä minä olen Lätkä-HIFK:n tavoitteista. Samalla myönnän, että ymmärrän ettei niistä viisasteleminen nimimerkkien takaa ole rakentavaa eikä fiksua. Etenkin jos ilmoittaa olevansa jonkun muun joukkueen kannattaja ja on luonut tavaramerkikseen kroonisen HIFK-kateuden.

Ja mitä tulee omaan brandiosaamiseeni, niin uskon sen olevan riittävä ainakin työnantajani mielestä. Jos tämä asia jostain syystä kiinnostaa erityisesti, voidaan siitä keskustella YV:llä.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
#12 kirjoitti:
Valopää. Et sitten viitsinyt vastata edelliseen viestiin vaan lataat uutta sontaa nopeammin kuin bluusin valmennusjohto vaihtuu?

Ja vastauksena kysymykseen yllä: Myönnän ettei sillä ole mitään merkitystä mitä mieltä minä olen Lätkä-HIFK:n tavoitteista. Samalla myönnän, että ymmärrän ettei niistä viisasteleminen nimimerkkien takaa ole rakentavaa eikä fiksua. Etenkin jos ilmoittaa olevansa jonkun muun joukkueen kannattaja ja on luonut tavaramerkikseen kroonisen HIFK-kateuden.

Ja mitä tulee omaan brandiosaamiseeni, niin uskon sen olevan riittävä ainakin työnantajani mielestä. Jos tämä asia jostain syystä kiinnostaa erityisesti, voidaan siitä keskustella YV:llä.

1) Jos et osaa sanoa mikä on HIFK:n tavoite vaan sitä pitää kysyä herroilta Heino ja Moberg niin miten helvetissä pystyt täällä sitä puolustamaan?

2) Onko sinulle ylipäätään mahdollista vastata kertaakaan viestiin ilman että tuot Bluesin-mukaan keskusteluun? Nopea empiirinen tutkimus väittää että ei.

3) Sorry, pitäisikö meidän kirjoittaa tänne oikeilla nimillä ennenkuin suostut keskustelemaan aiheesta lätkä-HIFK:n tavoitteet joita itse et edes tiedä?

4) Miksi luulet että sinun brändi-osaamisesi noin yleensä kiinnostaa minua vitun vertaa? Puhuin the brändistä, en brändeistä yleensä.
 

Punalippu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Pentin pojat (kukkuu-osasto)
Isaksson kirjoitti:
Voitko sen paremmin sanoa. Yritin tätä samaa tuhannella sanalla. Tässä se tuli lyhyesti, joka sana pelkkää asiaa.

Sitten ihan pari faktaa. Lätkä-IFK on noiden dinojen oma jengi. Niillä on oma suljettu yhdistys, johon ei sääntäjen mukaan muita oteta, ellei yhdessä sovita. Se yhdistys omistaa tuon osakeyhtiön, mikä pyörittää liigajengiä. Ei ne ole vastuussa kenellekään. Ne on rakentanut tän kaiken itse ja tekevät sillä mitä haluavat. Se ei miellytä kaikkia, mutta niin kauan kun se miellyttää lähes 7000 katsojaa per peli, se ilmeisesti kelpaa noille dinoille. Ne istuu melkoisen omaisuuden päällä, kun ne löis tuon osakeyhtiön rahoiksi tai myisivät vaikka vain osan osakkeista muille. Ei IFK:n taloudessa ole mitään ongelmia, käyttämättömiä resursseja on vaikka kuinka. Mutta toistaiseksi dinot eivät ole myyntiin suostuneet. Ja toivottavasti eivät ihan heti suostukaan.

-Väitätkö ihan vakavissasi että kun osakeyhtiön taustalla oleva yhdistys on suljettu, tämä tarkoittaa sitä että yhdistyksen hallituksessa istuvat henkilöt omistavat itseasiassa yhtiön osakkeet ja voivat myydä yhtiön osakkeet, sekä käyttää rahat itse,eikä niitä käytettäisikään yhdistyksen säänöissä määrättävällä tavalla? Taitaisipa näille "dinoille" tulla linnareissu vielä vanhoilla päivillä, jos yhdistyksen rahoja alettaisiin jakaa Muppeteille&Moppeteille ja heidän perikunnilleen.Sen vaikutelman tuosta kirjoituksestasi saa että väität näiden henkilöjen omistavan yhtiön osakkeet.
 

Aurinkotuuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK & useat muut punapaidat & Pallopojat
Keskustelun analyysin perusteella selvää on, että

1) kaikki ei ole kunnossa IFK:n organisaatiossa

2) organisaatiossa itsessään on ongelmana sadomasokistiliigaan osallistuvan osakeyhtiön ja sen taustaorganisaation avoimuus (tai lähinnä sen puute) ja se tosiseikka, että IFK:n omistusta ei ole avattu sen paremmin

a) laskemalla liikenteeseen lisää osakeyhtiön osakkeita (korottamalla osakepääomaa joko suunnatulla osakeannilla tai myymällä osakkeita esimerkiksi kannattajille/yhteistyökumppaneille/muulle taholle)
b) vaihtamalla liigatoimintaa harjoittavan osakeyhtiön taustayhteisö esimerkiksi osakeyhtiöksi

3) liigatoimintaa harjoittava organisaatio (osakeyhtiö) on ammattitaidottomissa käsissä, koska

a) toimitusjohtaja ei ymmärrä mitään liigajoukkueen kokoamisesta tai muusta syystä epäonnistuu joukkueen kokoamisessa kerta toisensa jälkeen
b) toimitusjohtaja ei kykene viiksiensä vahaamisen ohella hoitamaan scouttausta, koska hän ei

b 1) seuraa kotimaista ja kansainvälistä jääkiekkoa riittävästi (vrt. esimerkiksi hra Kekäläinen)
b 2) ole kiinnostunut urheilullisesta menestyksestä, joten koko scouttaushomma ei kiinnosta Pielisen vertaa
b 3) välitä muusta kuin taloudellisen tappion välttämisestä

IFK:n suuruuden loivat organisaation osalta Göran Stubb, valmennuksen osalta Jorma Rikala ja omalla esimerkillään Carl Brewer. Herrojen Heino ja Matikainen omat ansiot jääkiekon parissa eivät riitä edes solmimaan näiden herrojen kenkiä tai puhdistamaan heitä esittäviä valokuvia.
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jake74 kirjoitti:
Sitä tässä myös ihmettelen, miksi seura aikoinaan ajautui Mobergin hyppysiin, ja minkä takia Stubb luopui hallituspaikasta vapaaehtoisesti jättäen Mobergin yksinvaltiaaksi?
Voi olla, että muisti pettää pahasti, mutta kokeillaan nyt kuitenkin. (Paremmin muistava saa sitten korjata).

Frank teki seuran kanssa sopparin, jossa Frankille tuli prosenttipohjaiset bonarit uusista sponsorisopimuksista (olisiko ollut 10 pinnaa sponsorisopparista). Mitä teki Frank? Teki uudet (jatko-)sopparit vanhojen sponsoreiden kanssa, ja otti tietty näistä uusista soppareista sen oman osuutensa. Göranin mielestä tämä provikkadiili olisi koskenut vain sellaisia sponsorointidiilejä, joissa seura sai uuden sponsorin. "Uusi sopimus" ja "uusi sponsori" -termien välinen ero tuli seuralle aika kalliiksi, ja Frank pääsi hyville tuloille. Herroilla meni siis sukset ristiin, ja Göran poistui hiekkalaatikolta.
 

Solomon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Helmiä sioille...?

Urheiluruudun mukaan IFK:n pelaajabudjetti on liigan suurin. Kyllähän minä sitä vähän ajattelinkin, kun tuon rosterin ensimmäistä kertaa näin.

Kuinka paljon rahaa on jäljellä? Eikö löydetä tarpeeksi kalliita pelaajia?
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Solomon kirjoitti:
Helmiä sioille...?

Urheiluruudun mukaan IFK:n pelaajabudjetti on liigan suurin. Kyllähän minä sitä vähän ajattelinkin, kun tuon rosterin ensimmäistä kertaa näin.

Joo näin pidetään hyväuskoiset ruodussa.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Jake74 kirjoitti:
Sitä tässä myös ihmettelen, miksi seura aikoinaan ajautui Mobergin hyppysiin, ja minkä takia Stubb luopui hallituspaikasta vapaaehtoisesti jättäen Mobergin yksinvaltiaaksi?

Moberg oli jo yksinvaltias ja koska Stubb ja Järn kokivat, etteivät asialle yksinkertaisesti voi mitään, erosivat hallituksesta. Kyseessähän oli siis Ligaföreningen HIFK rf. Siellä nimittäin yhdistyksen hallituksen säännöt sanoivat että puheenjohtajan ääni ratkaisee ja kun jäseniä oli neljä, joista yksi (Nybondas) oli Mobergin talutusnuorassa jäivät Stubb ja Järn aina äänestystilanteessa 2-2 alakynteen, koska Mobergin ääni ratkaisi. Näin on asian minulle kertonut toinen eronneista.
 

baddinki

Jäsen
Suosikkijoukkue
iiefkoo
Solomon kirjoitti:
Helmiä sioille...?

Urheiluruudun mukaan IFK:n pelaajabudjetti on liigan suurin. Kyllähän minä sitä vähän ajattelinkin, kun tuon rosterin ensimmäistä kertaa näin.
?

No tuohon ilmoitettuun pelaajabudjettiin on laskettu jo mahdollisten hankintojen liksat.
 

Solomon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
baddinki kirjoitti:
No tuohon ilmoitettuun pelaajabudjettiin on laskettu jo mahdollisten hankintojen liksat.

Nimenomaan. Kun nykyistä tilannetta arvioi, niin luulisi, että tuon budjetin kuluttamiseksi saa tehdä tosissaan vielä työtä.
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Solomon kirjoitti:
Nimenomaan. Kun nykyistä tilannetta arvioi, niin luulisi, että tuon budjetin kuluttamiseksi saa tehdä tosissaan vielä työtä.

Vähintään 3-4 uutta pelaajaa lokakuun loppun mennessä. Ja näiden pelaajien tulee olla 1-2 ketjun pelaajia. Jos tämä ei toteudu, niin sitten voidaan sanoa Penan epäonnistuneen, ja pahasti. Mutta täällä vallitsevasta itkumuurimeiningistä huolimatta itse en ainakaan vielä valita, sillä tilanne on juuri tänä vuonna NHL-tilanteen takia poikkeuksellinen: normaalivuosina tällainen joukkueen rakentaminen ei olisi missään tapauksissa hyväksyttävää. Nyt on, sillä varauksella että ne tarvittavat vahvistukset myös saadaan tänne training campien jälkeen.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Isaksson kirjoitti:
Höpö, höpö. Se nyt on aivan selvää, että IFK ei ole mikään brändi millään muulla alueella kuin kiekossa. Ja vuonna 68 tuosta kiekkobrändistä ei kukaan tiennyt mitään.

Tästä näkee juuri sokeutesi ja tietämättömyytesi HIFK:n historiasta, sorry!
En väittänytkään, että tällä hetkellä olisi olemassa HIFK:n futis-brändiä tai muuta. Peräänkuulutit jokin aika sitten lukemisen ymmärtämistä. Miten on omasi laita?
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Punalippu kirjoitti:
-Väitätkö ihan vakavissasi että kun osakeyhtiön taustalla oleva yhdistys on suljettu, tämä tarkoittaa sitä että yhdistyksen hallituksessa istuvat henkilöt omistavat itseasiassa yhtiön osakkeet ja voivat myydä yhtiön osakkeet, sekä käyttää rahat itse,eikä niitä käytettäisikään yhdistyksen säänöissä määrättävällä tavalla?

No lue siitä viestistä, näinkö väitin. Täällä on liian paljon ihmisiä, joilla luetun ymmärtäminen on liian vaikeaa. Oikeasti, väitinkö näin ? Mitä itse vekkaat ?
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Svante kirjoitti:
Tästä näkee juuri sokeutesi ja tietämättömyytesi HIFK:n historiasta, sorry!

Kyllä IFK:n jalkapallohistoria 7 mestaruuksineen on täysin hallussa, mutta brändi ? Ei Svante, ei sentään brändiä.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Isaksson kirjoitti:
Voitko sen paremmin sanoa. Yritin tätä samaa tuhannella sanalla. Tässä se tuli lyhyesti, joka sana pelkkää asiaa.

Sitten ihan pari faktaa. Lätkä-IFK on noiden dinojen oma jengi. Niillä on oma suljettu yhdistys, johon ei sääntäjen mukaan muita oteta, ellei yhdessä sovita. Se yhdistys omistaa tuon osakeyhtiön, mikä pyörittää liigajengiä. Ei ne ole vastuussa kenellekään. Ne on rakentanut tän kaiken itse ja tekevät sillä mitä haluavat. Se ei miellytä kaikkia, mutta niin kauan kun se miellyttää lähes 7000 katsojaa per peli, se ilmeisesti kelpaa noille dinoille. Ne istuu melkoisen omaisuuden päällä, kun ne löis tuon osakeyhtiön rahoiksi tai myisivät vaikka vain osan osakkeista muille. Ei IFK:n taloudessa ole mitään ongelmia, käyttämättömiä resursseja on vaikka kuinka. Mutta toistaiseksi dinot eivät ole myyntiin suostuneet. Ja toivottavasti eivät ihan heti suostukaan.

Tämähän on täyttä sontaa, jälleen. Miten sä voit lataa tällaista tänne?
Luulis nyt sinullakin olevan hiukan parempaa tietoa näistäkin asioista. Kaikkea sinäkin latelet faktana!! En olisi uskonut, että tällaista asiatonta tekstiä tulee sinun keyboardiltasi.
Ota vaikka yhteyttä HIFK:n keskushallitukseen ja esim. puhenjohtajaan niin saat sieltä ihan oikeata faktaa. Nyt puhut ihan vasten parempaa tietämystä.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Isaksson kirjoitti:
Kyllä IFK:n jalkapallohistoria 7 mestaruuksineen on täysin hallussa, mutta brändi ? Ei Svante, ei sentään brändiä.

Sinä sitten jaksat ymmärtää asioita ihan päin helvettiä. Minä puhun urheiluseurasta nimeltä HIFK, siis kokonaisuudesta, ja sinä lajeista.
 

scholl

Jäsen
Olen nyt ajatellut asiaa ja tullut siihen lopputulokseen, että tämä on välikausi IFK:lle. Eikä siinä mitään pahaa ole. Jos ei menestytä, vaan pudotaan jopa niinkin aikaisin kuin puolivälierissä niin luodaan kuitenkin pohja tulevaisuuden menestykselle. Valmentajan osalta alku näyttää hyvältä ja miehelle pitää antaa nyt työrauha (ellei tule ihan fiaskokautta) luoda jotain suurta tulevaisuutta.

Mietin tuota mitä Rautiainen sanoi Barcelonan futisjengistä niin tottahan se on. Itse olin ihan ihmeissäni, kun Rivaldo ja kumppanit lähtivät mäkeen ja pelit menivät muutaman kauden vituralleen samanaikaisesti, kun Real Madrid osti kaikki kovat nimet. Mutta junioreja tuottavat systeemit olivat kunnossa ja kun täsmähankinnat tyyliin Ronaldinho, Deco, Eto'o ovat nyttemmin onnistuneet paremmin kuin vähän aikaa sitten (Saviola, Riquelme jne.) alkaa tulosta tulla. Pitäisikin ennestään vielä IFK:n panostaa junioripuoleen ja pitää huoli siitä, että se tuottaa huippupelaajia. Miksei niitä voi houkutella jo lukioiässä muualta IFK:hon? siis niitäkin, jotka eivät ole käyneet Kalle Branderin kiekkokoulua. Sehän on niin, että Mäkelänrinteessä on urheilulukio, joten parhaita kundeja vaan sieltä sporareittien ulkopuoleltakin IFK:n junioreihin rohkeasti.

Toinen asia mikä tulee mieleen on se, että on ulkomaalaisia, jotka pelaavat täällä siksikin, että viihtyvät Helsingissä ja että perhe viihtyy täällä. Nyt kun AHL maksaa huonosti, eivät kaikki saa 1-suuntaisia diilejä änäriin. Joillekin Darren Boyko henkisille pelaajille on tavoitteena pidempiaikainen pesti yhdessäjoukkueessa, eikä pelkkä rahanperässä juoksu. Aika moni kanadalainen on lähtöisin vähän pienemmistä ympyröistä ja tällainen ei niin suuri metropoli, mitä Helsinki on sopii heille hyvin. Voi kävellä himasta hallille jne. Pitäisi löytää pari sellaista ulkomaalaista karalahtea ja kiinnittää vuoteen 2010. Uskon, että kun nyt pelataan pari kautta NHL:ää tauon jälkeen ja kaikille tulee selville se, mikä homman nimi uudessa työehtosopimuksessa on ja kelle työpaikkoja sieltä irtoaa, on meille helpompaa saada päteviä vahvistuksia kuin nyt tässä odottavassa tilanteessa, jossa jokainen yrittää siellä vielä onneaan.

IFK:lla pitäisi olla sama systeemi kuin tietyillä futisseuroilla on. Eli puheenjohtajasta olisi vaalit ja jäsenet äänestäisivät. Siis meni IFK:lla ihan miten tahansa niin itse olen sitä mieltä, että sukupolvenvaihdos tarvittaisiin. Eläkeläiset pitää siivota pois ja uusia johtoa. Joku 40-55v ifk-henkinen businessjätkä kehiin ja uudet tuulet. Puheenjohtajalla pitäisi olla selkeä ohjelma, millä seuraa johtaa ja se pitää pystyä viestimään myös ulospäin. Siis jos minut valitaan niin hankin sellaisia ja sellaisia pelaajia ja pelaamme sellaista ja sellaista jääkiekkoa ja saavutamme seuraavat tavoitteet. Jos jääkiekkoseura on oy niin silloin toimitusjohtaja voi olla täysin talousmies, joka toimii vain yhtenä osana puheenjohtajan alaisuudessa. Ei siis mikään entinen pelaaja tai valmentaja, vaan talousmies. Utj tai joku muu olkoon se jääkiekkomies. Ja ennenkaikkea puheenjohtaja on se herra ja hidalgo, joka määrää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös