Niin tuosta keittimestä tuli mieleen, että sain käyttööni perkolaattorin ja luultavasti en enää ikinä palaa tavalliseen kahvinkeittimeen. Johtuu varmasti suodatinkahvin erilaisuudesta mutta esim. Juhla Mokkakin maistuu hyvälle tuolla keitettynä.
Suosittelen
Olisiko kenelläkään suositella vielä ns. makuisampaa kahvia. Eli missä olisi pitkä jälkimaku ja enemmän makua kuin tässä nykyisessä.
Kuka tarvitsee keitintä, kun pressopannukin on keksitty? Parasta kahvia. Ikinä. Missään.
En juokaan kotioloissa espressoa. Hiukan harhaanjohtava nimi muutenkin. Käyttäisin mieluummin sanaa bistropannu.Ei saa cremaa sillä, kun ei ole painetta. "Pressopannu" (jolla ei siis espressoa saa keitettyä) matkoille mukaan toki, mutta himaan ostin kahvallisen keittimen.
En juokaan kotioloissa espressoa. Hiukan harhaanjohtava nimi muutenkin. Käyttäisin mieluummin sanaa bistropannu.
Juon kahvia kotona sen verran harvoin (=viikonloppuisin ja etäpäivinä), että satsaan mielelläni laatuun pavuissa. Valmiiksijauhettua en ole käyttänyt yli vuoteen, kun tuo kahvimylly tykkää siitä, että sitä käytetään. Aina ei ole aikaa käydä erikoisliikkeissä ostoksilla, joten nyt piti kokeilla vaihteeksi jotain muuta kuin sitä ikuista Pauligin Kenyaa, vaimitäseoli. Niinpä rohkaistuin Löfsbergin lilaan. Hinta/laadultaan ihan kelvollista. Kuitenkin hiukan kismittää, että tuo paikallinen CM hyvistä valikoimistaan huolimatta tarjoaa lähes pelkkää bulkkia, mitä kahvipapuihin tulee. Onhan tuo alkuperämaa-Kenya paljon parempaa kuin joku perus-kultamokka, mutta kymppi puolen kilon about peruskahvisäkistä on kuitenkin melko suolainen hinta.
Olisiko kenelläkään suositella vielä ns. makuisampaa kahvia. Eli missä olisi pitkä jälkimaku ja enemmän makua kuin tässä nykyisessä.
Saman lafkan Classic Reko on erittäin hyvää. Kannattaa testata.Olisiko kenelläkään suositella vielä ns. makuisampaa kahvia.
Minulta jäi juomatta.Saman lafkan Classic Reko on erittäin hyvää. Kannattaa testata.
Itse siirryin tyystin juomaan Jakobsens krönung-merkkistä kahvia. Suomalaisiin kahveihin verrattuna todella pehmeä ja täyteläinen maku. Kahvin alkuperämaa taitaa olla Saksa.
Tuota Kopi Luwakia voi kyllä suositella. Hieman kallistahan se on mutta mikäs hifistely nyt siwa-hintoja tottelisi?
Jumaleissön! Jengi jauhaa kissanpaskaa kahvikuppiinsa!
Syödäänhän sitä kananmuniakin.
Meinaat, että kana syö munan ja prosessoi sitä niin, että ulos tullessaan se on suorastaan herkullinen oikein valmistettuna?Syödäänhän sitä kananmuniakin.
Meinaat, että kana syö munan ja prosessoi sitä niin, että ulos tullessaan se on suorastaan herkullinen oikein valmistettuna?
Täytyykin tästä katsastaa omaa keitintä jos löytyisi esim. käytettynä joku ok-tasoinen laite. Tehdäänkö tuota cappuccinoa aina siitä ns. jauheesta vai onko tuo joku pikakahvin merkki?
Ihan maidosta se tehdään, vaahdottamalla. Mitä minä en kyllä ole vielä kunnolla oppinut, sotku-lopputuote -suhde on aina jotain 70-30. En tosin tiedä, onko meikän keitinkään nyt ihan aito oikea vai pelkästään joku saksalainen versio.
Tarkoitin siis itse sitä ns. kahvipurua. En ole hirveästi vielä tutustunut mutta olen siinä käsityksessä että tuo cappuccino/espresso on monesti ns. jauhemaista. Olenko aivan metsässä? Saako noihin itse jauhaa papuja?
edit: näyttää olevan ihan tavallinen juttu tuokin kun on vähän tutkinut. Löytyy jauhettavia papuja ja valmiita. Se jauhe on taas sitten kait juuri se feikki.
edit: näyttää olevan ihan tavallinen juttu tuokin kun on vähän tutkinut. Löytyy jauhettavia papuja ja valmiita. Se jauhe on taas sitten kait juuri se feikki.
Kahvipaketit ovat meikäläisellä ehdottomasti jääkaapissa, olipa avattu tai ei. Kahvin rasvat härskiintyvät siinä missä muutkin rasvat.Jotkut pyrkivät parantamaan jauheen säilyvyyttä mättäämällä avatun paketin jääkaappiin, mutta itse en oikein diggaa tuota ratkaisua.
Kyllä pressopannulla muodostuu cremaa kahvin pinnalle, tosin ei siinä määrin kuin muttereilla.Ei saa cremaa sillä, kun ei ole painetta. "Pressopannu" (jolla ei siis espressoa saa keitettyä) matkoille mukaan toki, mutta himaan ostin kahvallisen keittimen.