Rindellistä en osaa ottaa kantaa, mutta kyllä Kautosen pesti Islanderissa kertoo ihan jostain muusta.
Toiseksi me ei tiedetä kuinka monta näiden herrojen ehdottomaa pelaajaa on Nybis koko jättänyt palkkaamatta tai mokannut neuvotteluissa .
Kerro nyt ihmeessä edes muutama tarina per herra? Ei liene hankalaa, jos niitä on kymmeniä. Tarinat on kivoja.
Tuossa nyt
@WPK jo aika pitkälti tiivisti asian Kautosen osalta. Tulokset puhuvat puolestaan, Kautosen kautta on tullut melkoista kuraa eikä yhtäkään suurnimeä. Hänestä löytyy kyllä niitä insiderhuhuja myös, jos jaksaa etsiä viestihistoriasta. Sekä "Kiva-Harri" että "Rindell" antaa maksimituloksen osumia haulla, eli 20 sivullista viestejä, en ala niistä kaivamaan näitä stooreja, mutta jos kiinnostaa, ne löytyvät kyllä myös viestihistoriasta. Voin kertoa yhden henkilökohtaisen pöyristyttävän anekdootin:
Juttelin Soppakauden päätösristeilyllä toukokuussa 2013 seuraavan kauden jengistä Rindellin kanssa, ja hän vakuutti että etenkin sentterit on täyttä timanttia, en tule pettymään. Olin sitä mieltä, että siellä ei ole riittävän kiekolliset pakit Söden taakse, sekä puuttuu täysin ykkössentteri ja Harri suuttui minulle, kun en halunnut kiltin fanin tavoin vain niellä paskaa vaan kyseenalaistin keskikaistan ja kiekolliset pakit. Kauteen lähdettiin sellaisilla kiekollisilla pakeilla kuin Eklund ja DeSantis ja senttereillä
Kuparinen-
Elkins-
Fata-
Hari-
Nykopp-
Pipari. Hari, joka oli Harrin hankinta, oli kyllä ihan ok vaikkakin vielä raakile, ja teki tehot 8+11 44 peliin. Ilmeisesti ykkössentteriksi(!) kaavailtu Kuparinen pelasi ennen loukkaantumistaan 12 peliä supertehoilla 1+2. Elkins kannatteli joukkuetta minkä pystyi ja Ramu hankittiin siirtorajalla, mutta ei oikein ehtinyt mukaan pelisysteemeihin siksi kaudeksi. Koko kausi hukattiin, koska luotettiin Harrin näkemyksiin paskoista senttereistä, ja tämä sama toistui myös viime kaudelle, kun Harri oli taas ylimielisesti ilmoittanut ettei ole syytä huoleen, meillä on jo loistava ykkössentteri eikä lisää tarvita. Kysymykseen, onko se ykkössentteri Carlsson vai Tyrväinen hän ei kuitenkaan osannut vastata. Kumpanakin kautena joukkueen suurin puute oli peliätekevä, ykkösylivoimaa pyörittävä ykkössentteri, ja kumpanakin kautena Harri oli etukäteen täysin sokea tälle asialle. Viime kaudella kaaduttiin siihen, ettei luotu riittävästi laadukkaita paikkoja pleijareissa, eikä ylivoima toiminut riittävän tehokkaasti. Harrin näkemys jääkiekon saralla ei yksinkertaisesti ole riittävä. Hän tyytyy aivan liian vähään, ei tajua mitä vaaditaan voittaakseen ja kuvittelee naiivisti että keskinkertaisuudet nostavat tasoaan useamman pykälän yhdessä kesässä.
Ei sillä, etteikö Enlund vahvistaisi joukkuetta, mutta laituritarjonnan runsaus ei puolla hänen hankintaansa. Etenkin, kun junnuille pitäisi ainakin alkukaudesta saada kunnon näytönpaikkoja.
Miksi Ramu pidemmällä diilillä? Itse näkisin mielialapelaajan ihannediilinä jonkun 1+1:sen. Toivon, vaikken tiedäkään paremmasta, kovempaa pelimiestä tuolle tontille.
Itse olen ajatellut, että se pidempi diili nimenomaan motivoisi Ramua ja laittaisi fokuksen siihen työntekoon, kun ajatukset eivät jatkuvasti olisi seuraavassa diilissä. Laitureita on, kuten
@Walkin ja
@-Kantor- jo mainitsi, alempiin ketjuihin, mutta runsaudenpulaa ei ole kahteen kärkiketjuun. Sinne mahtuu vallan mainiosti yksi Enlund vasempaan laitaan, ja silti Nikelle löytyisi paikka Santalan viereltä kolmosen oikeasta laidasta.