Kadonneen sentterin metsästys kaudelle 2018–2019

  • 145 746
  • 514

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Boldaus oma, mutta muistaakseni täällä oli kyllä jonkin verran nimimerkkejä jotka epäilivät olisiko Santala lopulta oikeasti yhtään Malista parempi, muistaakseni itsekin olin hieman skeptinen tästä "vaihdosta" kun selvisi, että Malinen siirtyy Tapparaan ja Santala saapuu stadiin.

Näin voi toki olla. Itse muistan etten ollut oikein varma että mitä Santalasta odottaa, mutta Malisen poistuminen ei minua juurikaan tainnut harmittaa. Väritön pelaaja minun makuuni. Ehkä olin väärässä, mutta onhan tässä toki kauttakin vielä rutkasti jäljellä.
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Jokavuotista skeidaa, itketään pelaajien perään, jotka nyt onnistuvat muualla! Luulisi nyt ihmisen ymmärtävän että, jos esityksesi on firmassa a) ollut heikko/keskinkertainen voit olla firmassa b)hyvä/erinomainen. Mieho oli pelkkä raakile ja on idioottimaista edelleen vääntää, kun joka tuutista kerrottu että halusi muualle isompaan rooliin nyt saanut sitä ja täyttänyt sen hyvin. Itse olisin kiinnittänyt PW:n ja siitä Suomelan "lähdön" jälkeen ilmaisin, mutta ei kuulemma olisi riittänyt. Suomelan tiedossa olevan lähdön jälkeen herra sisään edes pienellä sopimuksella. Tyrväinen,PW, Santala, Lundell, tolla olisi voinut jo hengittää nyt ollaan kusessa ja on toivottava, että Tyrväisen taso pitää ja Lundell pystyisi täyttämään helvetin isot saappaat! Itse olin tyytyväinen vaihtoon Malinen-Santala, mutta voihan sitä taas jälkiviisastella ja tässäkin tapauksessa olisiko Malinen tyytynyt rooliin, kun edellä oli Suomelaa Tyrväistä ja Santalaa=Tuskin halusi isompaan rooliin.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Joku voisi kuvitella, että HIFK julkisti Pikkaraisen päävalmennusdiilin jo nyt siksi, että iso kala meni ohi, joukkueessa on paljon loukkaantumisia/sairastamista eikä pelaajauutisia ole tiedossa.

Se iso kala ui Siperiaan, Novosibirskiin. Jos se oli Brule.Toki en tiedä voiko kyrillisillä harakanvarpailla skrivattuun uutiseen netin syövereissä täysin luottaa. Näin siellä kuitenkin niillä kerrottiin.

Luulen että olet koko viestisi suhteen ytimessä.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Köyhän miehen Brule, Rok Ticar, tupsahti juuri vapaille markkinoille. Onko tässä Salmelaisen Plan B?
En oikein tiedä miten voisi olla Plan B kun vasta sai kenkää. Ainakaan suunniteltu sellainen. Koko ajan Salmelainen maalaillut kuvaa ettei mitään tehdä hätiköiden. Haiskahtaisi hätäriltä tämä niihin puheisiin peilaten. Löytyykö tuolle paikkaa lähempää kotiaan, Bratislavasta? Tämä siis kokonaan verrattuna siihen kuvaan jonka Salmelainen on hankintapolitiikastaan ja prosesseistaan antanut.

Korjattu Zagreb -> Bratislava
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
En oikein tiedä miten voisi olla Plan B kun vasta sai kenkää. Ainakaan suunniteltu sellainen. Koko ajan Salmelainen maalaillut kuvaa ettei mitään tehdä hätiköiden. Haiskahtaisi hätäriltä tämä niihin puheisiin peilaten. Löytyykö tuolle paikkaa lähempää kotiaan, Bratislavasta? Tämä siis kokonaan verrattuna siihen kuvaan jonka Salmelainen on hankintapolitiikastaan ja prosesseistaan antanut.

Korjattu Zagreb -> Bratislava

Kunhan viskasin vastaan tulleen nimen hieman sarkastisesti ilmoille. Oikeastihan playmaker-profiilin senttereitä ei kauheasti ole markkinoilla ja jos sellainen jostain sinne tupsahtaa, niin on taustalla pakostakin jonkinasteinen floppaus kuluneella kaudella. Tai sitten jotain muita murheita.
 

penalalli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Leeds United
Koska jumppamaikkaa ei ole onnestanut 07.06.2018-11.01.2019 välisenä aikana pelaajamarkkinoilla, on tietysti
ainoa ratkaisu peluuttaa Julle Tyrväinen ihan puhki.

Kohta IFK etsii kahta sentteriä.
 
Viimeksi muokattu:

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Minulla ei ole tapana lyödä vetoa, mutta melkein voisin sen tehdä, siitä että (vaikka asiasta ei ole mitään pitkään aikaan utj:n toimesta informoitu) sentteriä ei enää tällä kaudella tulla hankkimaan. Loppukausi mahdolliseen informointiin asti on pelkkää ajanpeluuta tai viivyttelytaistelua toivoen, että joukkue suorittaisi ilman sitä sentteriä riittävän hyvin. Ehkä fanit unohtaisivat koko tarpeen ja lupauksen.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Minulla ei ole tapana lyödä vetoa, mutta melkein voisin sen tehdä, siitä että (vaikka asiasta ei ole mitään pitkään aikaan utj:n toimesta informoitu) sentteriä ei enää tällä kaudella tulla hankkimaan. Loppukausi mahdolliseen informointiin asti on pelkkää ajanpeluuta tai viivyttelytaistelua toivoen, että joukkue suorittaisi ilman sitä sentteriä riittävän hyvin. Ehkä fanit unohtaisivat koko tarpeen ja lupauksen.

Salmelainen kyllä sanoi Salmisen tulon yhteydessä joukkueen olevan tässä. Otsikko muutenkin voisi olla "kadonneen pelintekijän etsintä." Nimittäin jos Turunen tulee niin ei sitä sentteriä tule ensi kaudellakaan ellei Suomela sitten kyllästy AHL:ässä tahkoamiseen.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Nimittäin jos Turunen tulee niin ei sitä sentteriä tule ensi kaudellakaan ellei Suomela sitten kyllästy AHL:ässä tahkoamiseen.
Eikai se AHL:ään kyllästyminen tarkoita Suomelan kohdalla kuitenkaan sitä että automaattisesti IFK:hon tulisi? Teki kyllä sopimuksen IFK:n kanssa, mutta jos nyt oikein olen ymmärtänyt niin nuo vanhat sopimukset taitaa purkautua kun NHL-sopimus astuu voimaan, ja jos kesken kaiken tullaan pois niin ollaan vapaita tekemään sopimus mihin tahansa. Vrt. Joonas Lyytinen joka teki sopimuksen Kärppiin, sai NHL-sopimuksen ja lopulta se sopimus purettiin ja mies tuli IFK:hon.

Eihän se Suomelan "paluu" IFK:hon toki mahdotonta ole silloin jos sopimus puretaan, mutta kyllä niitä ottajiakin varmaan on.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
@Roger Moore Se Suomela oli puolihuumorinen heitto kun huomasin ettei ole löytänyt enää tietä ylös farmista. Ottajia varmasti on pitkin Eurooppaa jos takaisin tulee ja en rehellisesti usko Suomeen tulevan. En kyllä usko, että pelaa ensi kaudella P-Amerikassakaan ellei nouse AHL:stä ylöspäin.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Salmelainen kyllä sanoi Salmisen tulon yhteydessä joukkueen olevan tässä. Otsikko muutenkin voisi olla "kadonneen pelintekijän etsintä." Nimittäin jos Turunen tulee niin ei sitä sentteriä tule ensi kaudellakaan ellei Suomela sitten kyllästy AHL:ässä tahkoamiseen.
Kiitos tiedosta, en ollut nähnyt tuota utj:n kommenttia. Sehän sitten tarkoittaa, että utj on aikamoinen paskanpuhuja, kun ensin lupaa hankkia ykkössentterin eikä sitten hankikaan. Mutta sehän oli tiedossa jo kesällä, ettei siitä tule kuin kartoittamista, hieromista ja jumppaamista. No, jumppaaminen taisi olla jälkeenpäin julkistettu sanonta.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Kiitos tiedosta, en ollut nähnyt tuota utj:n kommenttia. Sehän sitten tarkoittaa, että utj on aikamoinen paskanpuhuja, kun ensin lupaa hankkia ykkössentterin eikä sitten hankikaan. Mutta sehän oli tiedossa jo kesällä, ettei siitä tule kuin kartoittamista, hieromista ja jumppaamista. No, jumppaaminen taisi olla jälkeenpäin julkistettu sanonta.

Itse olen tyytyväinen Salmisen saapumiseen vaikka sentteri ei tullut. Salmisen ja Ikosen tulon jälkeen en itse näe sentterille tarvettakaan. Kärkiketjun sentterillä jouduttaisiin rikkomaan paljon osia jotka toimivat. Eikä sellaista tainnut olla tarjollakaan. Perjantai hyvin osoitti ettei rosterilla voiteta yhtään peliä. Ehkä jättää jatkossa yksilöimättä lupauksiaan.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Juuri tuosta Tyrväisen (ja Santalan) liiallisesta (puhki)peluutuksesta olen kirjoittanut pitkin syksyä muihin ketjuihin, ja jos Salminen korjaakin pelinteon osalta tarpeet, tarvittaisiin edelleen aloitustaitoinen sentteri. Jääskän puolustuspeli on ihan mallillaan, mutta aloitustaito on olematon. Luottoni olin laittanut Keräseen, mutta hänen kautensa on mahdollisesti pilalla, eikä nousse enää loppukaudesta vaaditulle tasolle. Ikonen ja Åsten ovat huomattavasti hyödyllisempiä laidassa. Kukaan näistä ei siis ole optimaalinen sentteri neloseen ja alivoimalle (antamaan Tyrväiselle vähän lepoa). Sen sijaan toivon että Lundellista olisi ottamaan huomattavasti isompi rooli tulosketjuissa, antaen niin Santalalle kuin Tyrväiselle hieman lepoa.

Jos Keränen on timanttia heti palattuaan, myös aloituksissa, voidaan mennä näillä kenttäpelaajilla. Muuten tarvitaan yksi "Töykkälä".
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös