Kadonneen sentterin metsästys kaudelle 2018–2019

  • 145 724
  • 514

WPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK , Chicago Blackhawks, Leeds United
Ainakin HIFK:n pohjoisamerikan hankinnat ovat olleet keskimäärin aika kevyttä kauraa varsinkin johonkin Saipan vastaaviin verrattuna, paria positiivista poikkeusta lukuunottamatta. Tuo menee mielestäni kyllä väkisin Kautosen piikkiin. Ruotsalaisten kohdalla osumaprosentti on ainakin viime vuosina ollut jo parempaa luokkaa Wargista ja säba-Johanssonista huolimatta. Eikös Rindell ole keskittynyt enemmän Ruotsin sarjan pongauksiin? Seuraakohan kukaan tsekkien ja slovakkien tai muiden eurooppalaisten sarjoja, kun tuonti niistä on viime aikoina ollut kovin vähäistä - joo Santala löytyi Sveitsistä :)

Jos ei osumaprosentit ala kasvamaan ulkomailta, niin HIFK:n kannattaa kai sitten jatkossakin satsata Suomen liigassa tasonsa osoittaneisiin ulkkareihin. Se on tietysti kallis tie, mutta ei ole myöskään varaa mihinkään Walsh,Centomo,Block-totaalihuteihin.
 

Pekka Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadi
Mikä runsaus? Siellä on mielestäni tällä hetkellä vain kolme mitat täyttävää kahden kärkiketjun tasoista laituria Thorell, Rask sekä Kangasniemi ja näistäkin Rask on rukosarjassa todennäköisesti taas vähintään sen kymmenen matsia sivussa ja tehoton pörrääjä sekä Kangasniemi veti täydellisen vihkoon kauden jälkipuoliskon pelsuissa. Kyllä tuonne Enlund menisi enemmän kuin hyvin.
Siellähän on vaikka kuinka helvetisti omasta takaa laitureita. Eikai neljään ketjuun voida hommata kaikkiin jotain huippu-ukkoja? Junnuja on pakko ajaa sisään. Myös laituritarjonta siirtorajan kynnyksellä on ns. runsasta, kun verrataan muihin pelipaikkoihin.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Siellähän on vaikka kuinka helvetisti omasta takaa laitureita. Eikai neljään ketjuun voida hommata kaikkiin jotain huippu-ukkoja? Junnuja on pakko ajaa sisään. Myös laituritarjonta siirtorajan kynnyksellä on ns. runsasta, kun verrataan muihin pelipaikkoihin.

Ketäs kahden kärkiketjun laitureita tuolla mielestäsi sitten on? Minun mielestäni siellä on vain kolme tämmöistä ja kun mietitään vielä Raskin loukkaantumisherkkyys sekä runkosarjatehokkuus ja Kangasniemen sysipaska loppukausi niin en minä tuolla näe mitään tungosta kärkiketjujen laituritonteille. Alempiin ketjuihin sitten löytyy kyllä tungosta etunenässä Tallberg, Petrell, Jääskä, Keränen, Åsten ja Engberg. Nordgren lähtökohtaisesti saa varmasti mahdollisuuden kärkiketjuissa, mutta kyllä tuonne jo nyt voisi Enlundin ottaa hyvin mielin jos vain mitään saumaa on. Toki se ykkössentteri ja -pakki ovat tärkeämmät sitä ei voi kiistää.

Toistaiseksi joukkue vaikuttaa hyvin menneen kauden kaltaiselta, runko on ihan hyvä, mutta se keihäänkärki tuntuisi puuttuvan. Vielä on toki aikaa löytää ne oikeat kaverit kärkeen...
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Olen samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa, että ei tuo laituriosasto kärjen osalta mitenkään erityisen leveä ole. Kangasniemi, Rask ja Thorell. Tämän jälkeen pitää alka sovittelemaan Tallbergiä tai Petrelliä kahteen ensimmäiseen ketjuun mikä ei kovin ideaali tilanne ole. Ja kuten todettua, tuskin kovin montaa kertaa tulemme olemaan tilanteessa, jossa koko rosteri on yhtäaikaisesti terveenä. Viime kauteen verrattuna siellä on periaatteessa Haatajan kokoinen aukko täytettävänä, olettaen että tuleva ykkössentteri korvaa Carlssonin (vaikkei keskellä pelannutkaan kuin satunnaisesti).
 
Viimeksi muokattu:

444

Jäsen
Vai olisiko se tunari ollut kumminkin itse Nybari...
Siitä ei liene kellään epäilystä, etteikö Nybbendal olisi ryssinyt paljonkin asioita. Mutta en mä siltikään ihan vastikkeetta osta ajatusta, että Nybondas -> Salmelainen -liike korjaisi IFK:n surkuhupaisan historian omaavan pelaajatarkkailijatoiminnan automaattisesti.
Toki mukaan mahtuu hyviäkin osumia, mutta seuran resursseihin nähden melko vähän.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Rindellistä en osaa ottaa kantaa, mutta kyllä Kautosen pesti Islanderissa kertoo ihan jostain muusta.

Toiseksi me ei tiedetä kuinka monta näiden herrojen ehdottomaa pelaajaa on Nybis koko jättänyt palkkaamatta tai mokannut neuvotteluissa .

Kerro nyt ihmeessä edes muutama tarina per herra? Ei liene hankalaa, jos niitä on kymmeniä. Tarinat on kivoja.

Tuossa nyt @WPK jo aika pitkälti tiivisti asian Kautosen osalta. Tulokset puhuvat puolestaan, Kautosen kautta on tullut melkoista kuraa eikä yhtäkään suurnimeä. Hänestä löytyy kyllä niitä insiderhuhuja myös, jos jaksaa etsiä viestihistoriasta. Sekä "Kiva-Harri" että "Rindell" antaa maksimituloksen osumia haulla, eli 20 sivullista viestejä, en ala niistä kaivamaan näitä stooreja, mutta jos kiinnostaa, ne löytyvät kyllä myös viestihistoriasta. Voin kertoa yhden henkilökohtaisen pöyristyttävän anekdootin:

Juttelin Soppakauden päätösristeilyllä toukokuussa 2013 seuraavan kauden jengistä Rindellin kanssa, ja hän vakuutti että etenkin sentterit on täyttä timanttia, en tule pettymään. Olin sitä mieltä, että siellä ei ole riittävän kiekolliset pakit Söden taakse, sekä puuttuu täysin ykkössentteri ja Harri suuttui minulle, kun en halunnut kiltin fanin tavoin vain niellä paskaa vaan kyseenalaistin keskikaistan ja kiekolliset pakit. Kauteen lähdettiin sellaisilla kiekollisilla pakeilla kuin Eklund ja DeSantis ja senttereillä Kuparinen-Elkins-Fata-Hari-Nykopp-Pipari. Hari, joka oli Harrin hankinta, oli kyllä ihan ok vaikkakin vielä raakile, ja teki tehot 8+11 44 peliin. Ilmeisesti ykkössentteriksi(!) kaavailtu Kuparinen pelasi ennen loukkaantumistaan 12 peliä supertehoilla 1+2. Elkins kannatteli joukkuetta minkä pystyi ja Ramu hankittiin siirtorajalla, mutta ei oikein ehtinyt mukaan pelisysteemeihin siksi kaudeksi. Koko kausi hukattiin, koska luotettiin Harrin näkemyksiin paskoista senttereistä, ja tämä sama toistui myös viime kaudelle, kun Harri oli taas ylimielisesti ilmoittanut ettei ole syytä huoleen, meillä on jo loistava ykkössentteri eikä lisää tarvita. Kysymykseen, onko se ykkössentteri Carlsson vai Tyrväinen hän ei kuitenkaan osannut vastata. Kumpanakin kautena joukkueen suurin puute oli peliätekevä, ykkösylivoimaa pyörittävä ykkössentteri, ja kumpanakin kautena Harri oli etukäteen täysin sokea tälle asialle. Viime kaudella kaaduttiin siihen, ettei luotu riittävästi laadukkaita paikkoja pleijareissa, eikä ylivoima toiminut riittävän tehokkaasti. Harrin näkemys jääkiekon saralla ei yksinkertaisesti ole riittävä. Hän tyytyy aivan liian vähään, ei tajua mitä vaaditaan voittaakseen ja kuvittelee naiivisti että keskinkertaisuudet nostavat tasoaan useamman pykälän yhdessä kesässä.

Ei sillä, etteikö Enlund vahvistaisi joukkuetta, mutta laituritarjonnan runsaus ei puolla hänen hankintaansa. Etenkin, kun junnuille pitäisi ainakin alkukaudesta saada kunnon näytönpaikkoja.

Miksi Ramu pidemmällä diilillä? Itse näkisin mielialapelaajan ihannediilinä jonkun 1+1:sen. Toivon, vaikken tiedäkään paremmasta, kovempaa pelimiestä tuolle tontille.

Itse olen ajatellut, että se pidempi diili nimenomaan motivoisi Ramua ja laittaisi fokuksen siihen työntekoon, kun ajatukset eivät jatkuvasti olisi seuraavassa diilissä. Laitureita on, kuten @Walkin ja @-Kantor- jo mainitsi, alempiin ketjuihin, mutta runsaudenpulaa ei ole kahteen kärkiketjuun. Sinne mahtuu vallan mainiosti yksi Enlund vasempaan laitaan, ja silti Nikelle löytyisi paikka Santalan viereltä kolmosen oikeasta laidasta.
 

King Jeremy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool, Bayern München ja Boston Celtics
...Viime kaudella kaaduttiin siihen, ettei luotu riittävästi laadukkaita paikkoja pleijareissa, eikä ylivoima toiminut riittävän tehokkaasti...

Itse olen ajatellut, että se pidempi diili nimenomaan motivoisi Ramua ja laittaisi fokuksen siihen työntekoon, kun ajatukset eivät jatkuvasti olisi seuraavassa diilissä. Laitureita on, kuten @Walkin ja @-Kantor- jo mainitsi, alempiin ketjuihin, mutta runsaudenpulaa ei ole kahteen kärkiketjuun. Sinne mahtuu vallan mainiosti yksi Enlund vasempaan laitaan, ja silti Nikelle löytyisi paikka Santalan viereltä kolmosen oikeasta laidasta.

Totta, että ylivoima hyytyi playoffeissa, mutta voiko sitä noin edes sanoa, että "kaaduttiin" johonkin erityiseen, jos hävitään semit 3-4 Suomen mestareille, ja 7. matsi 1-2. Ja toisaalta, jos sitten kaaduttiin siihen sentteriin, niin kuinka suurella todennäköisyydellä yv:tä paremmin pyörittävä sentteri olisi kuitenkin ollut toisaalla heikompi, ja olisimmekin ehkä hävinneet semit otteluvoitoin 1-4. On hyvä muistaa aina se, että kun joku pelaaja tulee sisään, vaikka hänellä on joku erikoisosaamisalue, hänellä saattaa olla puutteita siellä, missä hänen tieltään poistuneella taas on vahvuuksia. Siksi itse olen kovin epäileväinen sen suhteen, olisiko esim. Ramstedt parantanut tilannetta viime kaudella ollenkaan noin kokonaisuutena.

Itse luotan enemmänkin siihen, että Salmelainen kuuntelee valmennusta pelaajahankintoihin liittyen, ja silloin asiat menevät juuri oikein. Silloin Atu ja kumppanit saavat juuri oikeat työkalut. Se on nimittäin niinkin, että jos tarvitset porakonetta, ja sulle tuodaan sitä pyytäessäsi moottorisaha, niin ei siinä hirveästi lämmitä, vaikka saha olisi kuinka kallis ja suorituskykyinen. Se ei kuitenkaan ole se porakone.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tulipa taas erehdyttyä Twitterin puolella ja katsottua vähän, mitä kiekosta siellä höpistään näin kesäkuumalla. Eikös siellä perkele ole kaikki paikat täynnä Ramun kannanottoja joka helvetin asiaan. Toivottavasti HIFK:lla todella olisi joku parempi suunnitelma kuin Ramu. Jotenkin niin väsynyt jätkä.

Ja ennen kuin joku tulee kysymään, että mikä vika Ramussa on, niin olen asiata jo aiemmin kirjoittanut + päälle vielä tuo somevouhotus. Ja jos joku kysyy, kukas sitten olisi se sentteri, niin vastaan Tami Tammisen sanoin: Järjissään olevia tulevia superorganisaatioita on todella vähän. Pelaajia ja valmentajia, vittu täällä on pilvinpimein!
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Tulipa taas erehdyttyä Twitterin puolella ja katsottua vähän, mitä kiekosta siellä höpistään näin kesäkuumalla. Eikös siellä perkele ole kaikki paikat täynnä Ramun kannanottoja joka helvetin asiaan. Toivottavasti HIFK:lla todella olisi joku parempi suunnitelma kuin Ramu. Jotenkin niin väsynyt jätkä.

Tänään tuli mullekin ihan sama fiilis, ekaa kertaa. Tähän asti olen jaksanut jotenkin noita juttuja, tosin kaikkea en ole jaksanut lukea.
 

444

Jäsen
Onhan se kiva tietenkin kiukutella siitä, että joku pelaaja on aktiivinen somessa ja mielipiteet eivät kohtaa omien kanssa täysin. Se että tuollaiselta ei osaa sulkea silmiään vaan päätyy mieluummin lukemaan juttuja ja pahoittamaan mielensä on luonnollisesti pelaajan huonoutta. Mutta ei se väärin ole, jokainen miettii omassa mielessään ykkössentterin tärkeimmät kriteerit ja arvostelee niiden mukaan.
 

Pekka Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadi
Olen samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa, että ei tuo laituriosasto kärjen osalta mitenkään erityisen leveä ole. Kangasniemi, Rask ja Thorell. Tämän jälkeen pitää alka sovittelemaan Tallbergiä tai Petrelliä kahteen ensimmäiseen ketjuun mikä ei kovin ideaali tilanne ole. Ja kuten todettua, tuskin kovin montaa kertaa tulemme olemaan tilanteessa, jossa koko rosteri on yhtäaikaisesti terveenä. Viime kauteen verrattuna siellä on periaatteessa Haatajan kokoinen aukko täytettävänä, olettaen että tuleva ykkössentteri korvaa Carlssonin (vaikkei keskellä pelannutkaan kuin satunnaisesti).

En mä pahoillani olisi jos Tallberg pelaa kahdessa ekassa kentässä. Oikealla roolituksella passaa ihan mainiosti. Lennu mua enemmän arvelluttaa.

Jos sinne ykkösen keskelle saadaan joku huipunveljes, niin laiturin kanssa ei ole niin kiire. Jos ei, niin mulle kyllä sopisi enemmän kuin mainiosti Enlundi.

Ehkä nää omat pohdinnat rupee menemään luuppia ja vetäydyn tästä ikiliikkujasta hetkeksi...Kauden alkuun vielä tovi.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Onhan se kiva tietenkin kiukutella siitä, että joku pelaaja on aktiivinen somessa ja mielipiteet eivät kohtaa omien kanssa täysin. Se että tuollaiselta ei osaa sulkea silmiään vaan päätyy mieluummin lukemaan juttuja ja pahoittamaan mielensä on luonnollisesti pelaajan huonoutta. Mutta ei se väärin ole, jokainen miettii omassa mielessään ykkössentterin tärkeimmät kriteerit ja arvostelee niiden mukaan.

No joo, itse tosiaan mietin että aijjai kun siellä olisi Ramu jakelemassa passeja mm. Raskille, Thorellille tai Kangasniemelle. Vois ns. verkko heilahtaa kerran jos toisenkin :)
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
voiko sitä noin edes sanoa, että "kaaduttiin" johonkin erityiseen, jos hävitään semit 3-4 Suomen mestareille, ja 7. matsi 1-2

Voi. Kyllä, totta munassa voi sanoa, että kaaduttiin juuri siihen. Olet oikeassa siinä, että jos lisää hyökkäysvoimaa se saattaa vähentää muita aspekteja kuten puolustustiiviyttä, mutta Ramu ei todellakaan ole ollut huono puolustustilastoissa etenkään viimeisinä liigavuosinaan. Olen täysin vakuuttunut siitä, että Ramulla meillä olisi yksi mestaruus lisää.

Olin yhtä vakuuttunut siitä, että jos Huntelaar olisi vaihdettu sen vitun paikkoja hukkaavan egoistisen vittupään Robbenin tilalle 2010 finaalin loppupuolen tienoilla, tai jos se ois saanu kunnolla peliaikaa tokalla puoliajalla Argentiinaa vastaan 2014 semifinaalissa, Hollannilla ois vähintään yksi maailmanmestaruus.

No, mun näkemykset nähdään aina reaaliaikaisesti radikaaleina ja kummallisina, ja vuosien päästä itsestäänselvinä. Haistakaa kaikki epäuskaliaat ja kategorisen rajoittuneet ekstrementtejä.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Kautosen kohdalla kannattaa muistaa, että pääasiallisen palkan maksaa NY Islanders, ei IFK. Ja ennen kun itsellä on minkäänlaista faktaa joka poistaisi Nybarin vastuuta pois, en tuomitse kumpaakaan. Fakta on, että Kautonen on Kekäläisen jälkeen seuraava pelaajatarkkailun johtaja joten ihan kaikkea mutu skeidaa en itse kyllä osta, ainakaan Kautosen osalta.

Rindellillä taas voi hyvinkin olla suojatyöpaikka IFK:ssa, mutta nyt on ero siinä ettei urheilijohtaja istu pelkästään toimistossa raapimassa persettä ja odottamassa Harrin raportteja. Veikkaan myös, että jollain aikavälillä Rindellin toimenkuvaa ainakin muutetaan ellei pestiä lopeteta kokonaan Harrin osalta.

Tätä scouttamisen tasosta voisi perustaa oman ketjun kun nyt keskustelu hieman on luisunut sivuraiteille.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Olin yhtä vakuuttunut siitä, että jos Huntelaar olisi vaihdettu sen vitun paikkoja hukkaavan egoistisen vittupään Robbenin tilalle 2010 finaalin loppupuolen tienoilla, tai jos se ois saanu kunnolla peliaikaa tokalla puoliajalla Argentiinaa vastaan 2014 semifinaalissa, Hollannilla ois vähintään yksi maailmanmestaruus.

Eihän Huntelaar ja Robben ole ikinä olleet toisilleen vaihtoehtoja maajoukkueessa Robbenin pelatessa laidalla ja Huntelaarin kärjessä. Van Persie <-> Huntelaar -vaihtoja toki nähtiin. Itse olen pitänyt aina Huntelaaria yliarvostettuna jalkapalloilijana; yksi loistokausi Bundesliigassa, mutta muuten ikuinen lupaus ja tuntuu, että siitä lunastamattomasta potentiaalista jankattiin vielä siinäkin vaiheessa kun pelaaja täytti 30 vuotta.

No tämä riittäköön offtopicina osaltani.
 

Pepper Jack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja ennen kun itsellä on minkäänlaista faktaa joka poistaisi Nybarin vastuuta pois, en tuomitse kumpaakaan.
Mahtava logiikka. Aivan yhtä järkevää olisi todeta tuomitsevansa nämä kaksi aivan yhtä vastuulliseksi epäonnistumisista kuin Nybari, ennen kuin itsellä on minkäänlaista faktaa. Kyllä scoutit joutuvat osan vastuusta kantamaan, vaikka siellä onkin ollut Nybondas puikoissa.

Itse en pidä tavasta, jolla kaikki huono kaadetaan yhden syntipukin niskaan. Nybondas on toki haukkunsa ansainnut, mutta minusta ei ole organisaatiota edistävä tapa ummistaa silmät muiden mahdollisilta epäonnistumisilta ja potkia vain syntipukki pois. Eikö tämä ollut myös yksi asia, josta Nybondas sai kritiikkiä Törmäsen potkujen yhteydessä? Toki täällä palstalla ei organisaatioon vaikuteta, mutta organisaation ravistelua ja uusia tuulia kaivanneena, on melko ahdistavaa luettavaa kuinka vain yksi henkilö on muka ollut vastuullinen kaikkeen huonoon.
 

444

Jäsen
Kautosen kohdalla kannattaa muistaa, että pääasiallisen palkan maksaa NY Islanders, ei IFK. Ja ennen kun itsellä on minkäänlaista faktaa joka poistaisi Nybarin vastuuta pois, en tuomitse kumpaakaan. Fakta on, että Kautonen on Kekäläisen jälkeen seuraava pelaajatarkkailun johtaja joten ihan kaikkea mutu skeidaa en itse kyllä osta, ainakaan Kautosen osalta.
Eiköhän IFK jotain Kautoselle maksa. Turhaan toki. Vai moniko nykyisistä tai aiemmista pelaajista on Kautosen käsien läpi kulkeneita? Nimet olisi kivoja, auttaisi hahmottamaan kokonaisuutta. Ammattimies hoitaa myös työnsä ylpeydellä eli ei päästä sutta ja sekundaa eteenpäin. Riippumatta siitä, kuka pääasiallisesti maksaa palkan. Jos sivutoimisuuteen ei riitä motivaatio, jaksaminen tms., niin sitten lopetetaan se sivutoiminen hillotolpan nuoleminen.
 

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mahtava logiikka. Aivan yhtä järkevää olisi todeta tuomitsevansa nämä kaksi aivan yhtä vastuulliseksi epäonnistumisista kuin Nybari, ennen kuin itsellä on minkäänlaista faktaa. Kyllä scoutit joutuvat osan vastuusta kantamaan, vaikka siellä onkin ollut Nybondas puikoissa.

Itse en pidä tavasta, jolla kaikki huono kaadetaan yhden syntipukin niskaan. Nybondas on toki haukkunsa ansainnut, mutta minusta ei ole organisaatiota edistävä tapa ummistaa silmät muiden mahdollisilta epäonnistumisilta ja potkia vain syntipukki pois. Eikö tämä ollut myös yksi asia, josta Nybondas sai kritiikkiä Törmäsen potkujen yhteydessä? Toki täällä palstalla ei organisaatioon vaikuteta, mutta organisaation ravistelua ja uusia tuulia kaivanneena, on melko ahdistavaa luettavaa kuinka vain yksi henkilö on muka ollut vastuullinen kaikkeen huonoon.

Tämä on jokin normaali fanien tapa ajatella. Muissakin seuroissa aina menestymättömyys kaadetaan jonkun yksittäisen tekijän niskaan. UTJ tai toimitusjohtaja yleensä on syypää ihan kaikkeen.

Kärppien Ahokin oli aivan sysipaska ja tuhoamassa koko organisaation. Kaikki hankinnat täyttä paskaa jne, kunnes yhtäkkiä ei enää olekaan kun joukkue voitti mestaruuden.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Mahtava logiikka. Aivan yhtä järkevää olisi todeta tuomitsevansa nämä kaksi aivan yhtä vastuulliseksi epäonnistumisista kuin Nybari, ennen kuin itsellä on minkäänlaista faktaa. Kyllä scoutit joutuvat osan vastuusta kantamaan, vaikka siellä onkin ollut Nybondas puikoissa.

Itse en pidä tavasta, jolla kaikki huono kaadetaan yhden syntipukin niskaan. Nybondas on toki haukkunsa ansainnut, mutta minusta ei ole organisaatiota edistävä tapa ummistaa silmät muiden mahdollisilta epäonnistumisilta ja potkia vain syntipukki pois. Eikö tämä ollut myös yksi asia, josta Nybondas sai kritiikkiä Törmäsen potkujen yhteydessä? Toki täällä palstalla ei organisaatioon vaikuteta, mutta organisaation ravistelua ja uusia tuulia kaivanneena, on melko ahdistavaa luettavaa kuinka vain yksi henkilö on muka ollut vastuullinen kaikkeen huonoon.

Eikö olekin? Nybondaksen tekemisistä on tarkaa faktaa mikä on mennyt perseelleen, mutta näiden kaksikon tekemisestä varsinaisesti ole. Ei ole minkäänlaista tietoa edes millä tasolla esimerkiksi Kautonen toimii IFK:n suuntaan. Itse veikkaan, että jakaa raportteja mahdollisista vahvistuksista P-Amerikan puoelta, mutta ei Kautosen resurssit riitä kartoittamaan koko aluetta IFK:lle. Siihen vaaditaan myös urheilujohtajan asiantuntemusta ja aktiviisutta mitä voi kyllä sano Nybarilta puuttuneen.

Nybondas on isoin syyllinen miksi 2012 jälkeen ajauduttiin syväluisuun vai vastasiko Kautonen ja Rindell MotherNature pelitavasta tai kokemattoman Sopan palkkaamisesta? Jos scoutit tarjoaa X määrän pelaajia joista urheilutomenjohtajan on valittava pelaajat peilaten pelitapaan ja tulevaisuuden visioon niin kyllä silloin suurin vastuu on juurikin urheilutomenjohtajalla. Nythän tilanne on siinä mielessä erilainen, että Salmelainen haastattelee jokaisen henkilökohtaisesti joten sudenkuopat pitäisi vähentyä.

Esimerkiksi Carlsson on hyvä esimerkki tästä osaamattomuudesta sijoittaa pelaajaa oikeaan rooliin. Carlsson pelasi käytännössä roolitta koko kauden ja tämä on erikosta siihen nähden, että Purren perässä juostiin jo pari vuotta sitten.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Eihän Huntelaar ja Robben ole ikinä olleet toisilleen vaihtoehtoja maajoukkueessa Robbenin pelatessa laidalla ja Huntelaarin kärjessä. Van Persie <-> Huntelaar -vaihtoja toki nähtiin. Itse olen pitänyt aina Huntelaaria yliarvostettuna jalkapalloilijana; yksi loistokausi Bundesliigassa, mutta muuten ikuinen lupaus ja tuntuu, että siitä lunastamattomasta potentiaalista jankattiin vielä siinäkin vaiheessa kun pelaaja täytti 30 vuotta.

No tämä riittäköön offtopicina osaltani.

Juurikin Hollanti teki total totaalvoetbalin tunnetuksi 70-luvulla ja pelasi 2000-luvun renesanssin aikaan hyvin pitkälti pelipaikatonta fudista. On hieman harhaanjohtavaa tässä valossa sanoa, ettei Huntelaar ikinä voisi olla Robbenille vaihtoehto. Jos nyt ajatellaan ihan staattisten pelipaikkojen suhteen, kyllä Hollanti usein on pelannut kahdella kärjellä, joten Van Persie-Huntelaar olisi aivan hyvin voinut olla se double punch joka olisi riittänyt ratkaisemaan pelit niin Espanjaa kuin Argentiinaa vastaan. Robben oli mielestäni molemmissa peleissä huono, hukkasi paikkoja ja egoistisesti yritti huonoja ratkaisuja sen sijaan että olisi syöttänyt aivan loistavissa paikoissa olleille Van Persielle, Sneijderille jne. No, offtopicci riittänee minunkin osaltani, mutta yhä olen katkera. Minulle se kaikki pettymys on samaistunut, tiivistynyt ja assosioitunut juuri Robbeniin.
 

Pepper Jack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eikö olekin? Nybondaksen tekemisistä on tarkaa faktaa mikä on mennyt perseelleen, mutta näiden kaksikon tekemisestä varsinaisesti ole. Ei ole minkäänlaista tietoa edes millä tasolla esimerkiksi Kautonen toimii IFK:n suuntaan. Itse veikkaan, että jakaa raportteja mahdollisista vahvistuksista P-Amerikan puoelta, mutta ei Kautosen resurssit riitä kartoittamaan koko aluetta IFK:lle. Siihen vaaditaan myös urheilujohtajan asiantuntemusta ja aktiviisutta mitä voi kyllä sano Nybarilta puuttuneen.

Nybondas on isoin syyllinen miksi 2012 jälkeen ajauduttiin syväluisuun vai vastasiko Kautonen ja Rindell MotherNature pelitavasta tai kokemattoman Sopan palkkaamisesta? Jos scoutit tarjoaa X määrän pelaajia joista urheilutomenjohtajan on valittava pelaajat peilaten pelitapaan ja tulevaisuuden visioon niin kyllä silloin suurin vastuu on juurikin urheilutomenjohtajalla. Nythän tilanne on siinä mielessä erilainen, että Salmelainen haastattelee jokaisen henkilökohtaisesti joten sudenkuopat pitäisi vähentyä.

Esimerkiksi Carlsson on hyvä esimerkki tästä osaamattomuudesta sijoittaa pelaajaa oikeaan rooliin. Carlsson pelasi käytännössä roolitta koko kauden ja tämä on erikosta siihen nähden, että Purren perässä juostiin jo pari vuotta sitten.
Eikö tuo Carlssonin tapaus ole malliesimerkki tilanteesta, jossa ilman parempaa tietoa saattaa myös scoutti jakaa suurtakin vastuuta siitä, että pelaaja hankittiin väärään rooliin. Vai onko sinulla tietoa siitä, että Carlsson oli juuri Nybarin haku, eikä scoutit tarjonneet/ehdottaneet häntä joukkueen ykkössentteriksi? Jos ei ole, niin en kaataisi varauksetta koko likasankoa Nybondaksen niskaan, vaikka osansa ansaitseekin.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Eikö tuo Carlssonin tapaus ole malliesimerkki tilanteesta, jossa ilman parempaa tietoa saattaa myös scoutti jakaa suurtakin vastuuta siitä, että pelaaja hankittiin väärään rooliin. Vai onko sinulla tietoa siitä, että Carlsson oli juuri Nybarin haku, eikä scoutit tarjonneet/ehdottaneet häntä joukkueen ykkössentteriksi? Jos ei ole, niin en kaataisi varauksetta koko likasankoa Nybondaksen niskaan, vaikka osansa ansaitseekin.

Carlsson hankittiin Törmäsen joukkueeseen, ei Selinin. Ja molemmat totesivat(Stögö ja Nyba), että pelaajan perässä ollaan oltu pari vuotta. Laitetaan sitten vaikka Stögön piikkiin, mutta scouttien piikkiin aika vaikea laittaa kun nyt kumminkin palasi Frölundan kakkossentteriksi.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Suuri osa Suomi Oy:sta on lomalla, mutta HIFK:n pitkä loma (20.06.-30.07.) on jo ylittänyt puolivälin. Tobben metsästys jatkuu siis elokuussa ellei se jatku paraikaa. Vapaita senttereitä on edelleen esim. AHL:ssä. Yksi hyvä esimerkki olisi Paul Reinhartin poika Max.
Onpa ainakin kiekkojuuret ja yhden kauden kokemus Saksasta (olikohan tutustumassa sukujuuriin?). Se on sitten ihan toinen juttu kiinnostaako ja onko liian kallis.
 

Red Label

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Miro Heiskanen
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös