JYPissä käytiin tulinen valtataistelu, joka päättyi Jukka Rautakorven ja Ville Niemisen potkuihin. Näkemyserot repivät entistä menestysseuraa riekaleiksi junioritasolta edustusjoukkueeseen saakka.
www.is.fi
Erittäin mielenkiintoista luettavaa
Pari poimintaa tuolta jutusta voisi tehdä:
- Kuten yllä jo mainittiin, niin oikeastaan ainoa uusi tieto oli tuo Hämäläisen taustan avaaminen ja hänen päästäminen ääneen. Koko Hämäläinen on varmaan isolle yleisölle tuntematon nimi. Olisi voinut tehdä koko jutun hänestä eikä kerrata vanhoja.
- "
Urheilulehden useista lähteistä saamien tietojen mukaan pääomistaja-puheenjohtaja Seppänen ja urheilujohtaja Viitanen eivät olisi edes halunneet palkata Rautakorpea ja Niemistä JYPin valmentajiksi vaan hankkia päävalmentajan ulkomailta tai vähintään reilusti Jyväskylän kiekkokuplan ulkopuolelta." Millä logiikalla Rautakorpi ja Nemo tulivat Jyväskylän kiekkokuplan sisältä? Rautakorpi toki aloitti valmentajauransa 100 vuotta sitten JYPissä ja Nieminen oli aiemmin melkein JYPin pelaaja (silmäniskua
@opelix - jotkut jutut ne ei unohdu koskaan), mutta mielestäni heidän palkkaamisen jujuna oli tuo, että otetaan laadukkaat koutsit JYPin kiekkokuplan ulkopuolelta.
- "
Seppänen on ollut ainakin osittain oikeilla jäljillä perustellessaan Rautakorven potkuja sanomalla, että JYP oli ollut pitkälti tehokkaan ylivoiman ja maalivahtipelin varassa." Juu, näin Seppänen totesi, mutta itse ihmettelen, mikä tukee tuota Seppäsen väitettä, että JYPin suht hyvä menestys oli hyvän maalivahtipelin ansiota? Ei ainakaan mitkään edistyneet tilastot. Jotkut selostajat hehkuttavat välillä, miten Veini pitää yksin Jyppiä pelissä mukana, mutta itse olen vähän eri mieltä. Veini on hyvä mokke, mutta ei ole pelannut hyvää kautta. Muutamia tosi hyviä pelejä, useita huonoja pelejä. Niin tai näin, ei ole ollut mikään avain JYPin menestyksessä. Tilastot tällä hetkellä: Torjuntaprosentti 89,51%, päästetyt maalit 2,97/ottelu - Liigan kolmanneksi huonoin. No, Seppänen on puhunut paljon muutakin höpöhöpöä, joten eipä siinä mitään uutta, mutta tulipahan tämäkin sanottua.