Näin minäkin tämän näen. Koko joukkuetta ei voi vaihtaa, niin siellä on varmaan pohdittu, mikä voisi vallitsevaan tilanteeseen olla paras lääke? Vaikka kaikenlaista kyselen ja kritisoinkin joskus, uskoisin, ettei urheilu- ja valmennusjohto ole näitä hankintapäätöksiä Jatkoajan keskustelua lukemalla tehneet. Ovat nähneet molempien (tai kolmen) maalivahdin suoritukset peleissä ja treeneissä kohtuullisella aikavälillä, jonka seurauksena on tehty johtopäätös, että tuolle tontille vahvistuksen hankkiminen tässä talous- ja tarjontatilanteessa on paras ratkaisu.
Itse en lähtökohtaisesti voi sanoa Shostakin olevan Ruusua parempi, kun en peliäkään ole kaverilta nähnyt.
Aika samoilla ajatuksilla. Itse lähdin tähän kauteen niin, että maalivahtiosasto oli minulle kysymysmerkki ja halusin katsoa ainakin 10-15 peliä ennen kuin lähden maalivahteja isommin nostamaan tai laskemaan.
Tähän on tultu ja myös urheilujohto on reagoinut. Kuten olen jo aiemmin todennut, Ruusu ei ole mielestäni yksin syypää joukkueen ahdinkoon, mutta ei tunnu myöskään riittävän siihen mitä tarvitaan. Päävalmentajan lisäksi maalivahti on varmasti siinä roolissa, että ei ole pulaa odotuksista ja paineista. Pelipaikka on niin tärkeä ja näkyvä. Kovaa hommaa.
Toivottavasti Ruusu kääntää tämän koventuneen kilpailutilanteen lopulta edukseen. Jos JYP aikoo olla tavoitteidensa mukaisesti pudotuspeleissä, niihin karkeloihin olisi hyvä lähteä kahdella hyvällä ja varmalla maalivahdilla.
Minäkään en tiedä onko Shostak varmuudella Ruusua parempi, mutta lähtökohdat huomioiden oletan ja ennen kaikkea toivon, että on. Pakko luottaa, että JYPin urheilujohto tietää mitä hankkivat ja toivoa, että tavoitteet myös toteutuu.
En lähde tekemään parin pelin jälkeen vielä isompia arvioita Shostakista, vaan ajattelin katsoa taas useampia pelejä ja muodostaa vasta sitten isompaa mielipidettä. Aika näyttää vahvistaako Shostak maalivahtiosastoa ja sitä kautta joukkuetta.
Toivottavasti JYPin pelimerkit riittää ja olisi myös onnea matkassa siihen, että markinnoilta löytyy 1-2 joukkuetta vahvistavaa pelaajaa myös muille pelipaikoille, mutta se on eri ketjun kamaa se.