Yksityisyydensuoja hankaloittaa varmaankin aika monin tavoin tällaisia julkistuksia.
Myönnetyt tuet ja perusteet voidaan kyllä luetetella ilman kytkyä henkilöön, hänen etniseen taustaansa, tuen myöntäjään, ajankohtaan jne. eli aika kaukaiseksi jäisivät riskit sille, että yksityisyydensuojaa luokattaisiin.
Mutta saattaisi olla mahdollista esitellä esimerkkipäätöksiä, mutta uskoisitko esimerkiksi sinä jos esiteltäisiin joitakin mallipäätöksiä jos ne osoittaisivatkin sen että samoilla perusteilla on samat tuet myönnetty?
Minulle tuollaisilla esimerkkipäätöksillä ei olisi mitään merkitystä, koska ne erilaiset päätöksethän huhujen taustalla ovat. Vai oletko sinä sitä mieltä, että legendat harkinnanvaraisilla tuilla kustannetuista satellittiantenneista, ajokorteista. maastofillareista sun muista todistaisiin vääriksi esittämällä identtiset hautauskuluja koskevat tukipäätökset?
Vai onko niin että jokaisen tuensaajan tulisi kantaa mukanaan tiliotteita joista jokainen huolestunut veronmaksaja voi tarkistaa mitä tuensaajalle on verorahoista maksettu?
No, nyt sinulla taitaa karata mopo lapasesta. Eihän tämä keskustelu ole johtamassa natseihin ja polttouuneihin - eihän?
Muutenkin olen sitä mieltä että kenelläkään ei pitäisi olla velvollisuutta kulkea oikomassa hänestä esitettyjä huhuja todisteiden kera. Vaan olen sitä mieltä että todistamisen taakka on väitteen esittäjällä. Minusta se on sillä tavalla mielekkäämpää.
Samaa mieltä yksityishenkilöjen osalta, mutta tulisiko tämän todistusvelvollisuuden koskea myös virkamiestä, joka väittää, että tuet myönnetään kaikissa tapauksissa samoin perustein ja samohin tarkoituksiin?