Tammisen kohdallahan kyse ei ole siittä etteikö hän olisi urallaan jotain saavuttanut. Eikä varmasti kukaan jääkiekkoa seuraava hänen saavutuksiaan halua vähätellä. Minulle ei sinällään ole ongelma, vaikka ihmisellä on hyvä itseluottamus, kunhan jutuissa on joku järki ja tarkoitus.
Tamminenhan itse tekee itsestään käyttäytymisellään ihan idiootin normaalin ihmisen silmissä. Hän ottaa itseensä jokaisesta kriittisestä lauseesta ja siitä, jos joku uskaltaa häntä jostain asiasta kritisoida. Aina tulee sama vuorisaarna hänen tekemisistään ja yritetään tavallaan vanhoilla meriiteillä hiljentää toinen osapuoli. Sitten namedroppaillaan "veljiä" mukaan keskusteluun ja taas nostetaan omat tekemiset muiden yläpuolelle. Minusta tuntuu, että Tamminen kokee että hänen ikäisensä ihminen saa käytyä ihan miten haluaa. Ja se valitettavasti näkyy myös Tammisen mielipiteissä ja hänen julkisuuteen antamassa kuvasta itsestään. Hyvä itseluottamus on ihan hieno asia, mutta Tammisen tapauksessa kysymys ei minusta ole koskaan ollut siittä. Enemmänkin tuntuu, että Tamminen yrittää huonoa itseluottamustaan paikata jatkuvasti näillä ulostuloillaan. Yleensä näissä hänen vuorisaarnoissa ei ole mitään järkeä ja tekemistä todellisuuden kanssa.
Tamminenhan paljon puhuu tästä hänen brändinsä päälle kusemisesta, niin kukaan muu kuin hän itse ei ole viime vuosien aikana kussut pahemmin oman brändinsä päälle. En tiedä mitä yritykset oikein ajattelevat, kun tilaavat Tammista esiintymään ja kertomaan asioita. Ei kysymys voi olla kuin siittä, että halutaan vanha mies tuoda hauskuuttaan ihmisiä ja ihmiset saa nauraa hänelle. Vaikea kuvitella, että kukaan kuuntelija voi Tammista kovinkaan vakavasti ottaa. Ja minusta Tamminen itse on suurin syyllinen siihen, että hänestä on tullut monen mielestä humoristinen persoona, mutta sillä erotuksella ettei Tammisessa todellisuudessa ole mitään hauskaa. Enemmänkin on surullista, että tuon ikäinen ja tuollaisen elämänkokemuksen omaava ihminen käyttää energiaansa aivan turhaan möykkäämiseen ja sekoiluun. Milloin viimeksi Tamminen on julkisuudessa käyttäytynyt edes järkevästi ja asiallisesti? Aika kaukaa saa varmaan hakea tälläistä ulostuloa.
Pahin esimerkki oli tämä sakkokohu ja siihen liittyvä toiminta Tammisella. Siinäkin hän yritti kuvitella olevansa lain yläpuolella ja kuvitella että kyllä hän saa ajaa autolla, vaikka kortti oli kuivumassa. Tämähän kertoo kaiken oleellisen siittä, että Tamminen ei piittaa pätkääkään yhteisistä säännöistä. Tässäkään hän ei nähnyt mitään väärää toiminnassaan. Entä Niki Juusela case? Aivan harmiton pila, josta aikuinen mies vetää aivan kauheat raivarit. Tuomas Enbusken kanssa käyty keskustelu on niin vaivaannuttavaa kuunneltavaa, että sillon ihan oikeasti hävetti Tammisen puolesta. Se toi valitettavan karusti esiin sen, että Tamminen elää oikeasti aivan omassa kuplassaan. Tämä viimeisen tapaus taas kertoo siittä ettei Tammisen pää kestä kritiikkiä yhtään ja aika ala-arvoista kommentointia Hussista. Taas kerran tuodaan omat saavutukset esiin ja todennäköisesti niitä liioitellaan valtavasti.
Tamminen aina itse vinoilee kitisijöistä sen sellaisesta. Jos katsotaan Tammisen käyttäytymistä valmentajana ja mediapersoonana, niin mitä teillä tulee ensimmäisenä mieleen viime vuosilta? Milloin sätitään vastustaja, milloin omat pelaajat tai järjestelmä. Syytetään muita ja tehdään selväski että muut ovat väärässä. Kaiken kunnian hän mielellään ottaa saavutuksista, aivan kuin hän olisi yksin vastuussa näistä. Sehän ei tietenkään pidä paikkaansa. Kun on tullut epäonnistumisia, niin syyt löytyvät aivan varmasti muista kuin hänestä. Muista seurassa työskentelevistä tai pelaajista. Missään nimessä Tammisessa itsessään ei ole mitään vikaa.
Lopuksi pitää toivoa, että Tamminen ymmärtäisi liputtaa itse sivuun ja nauttia eläkepäivistään. Ei tuollainen mesoaminen pidemmän päälle terveydellekkään tee hyvää. Ei Tamminen enään kuitenkaan mikään nuori mies ole. Mutta eiköhän tätä sekoilua ja möykkäämistä kuulla vielä valitettavan monta vuotta. Tai siihen asti, kun lehdet jaksaa hänen mielipiteitään julkaista ja ottaa häneen yhteyttä.