Jokelan yläasteella Tuusulassa ammuttu

  • 285 448
  • 1 244

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
En tiedä paljonko olet tutustunut lapsen kehitykseen, mutta itse olen tätä opiskellut viimeiset vuodet Suomen johtavien auktoriteettien kanssa. Heidän mielipiteensä tästä on selvä, äiti on lapselle se tärkein. En halua tässä syyllistää äitiä, mutta on turha kieltää vanhemmuuden merkitystä tällaisissa tapauksissa.

Ihmettelen, jos väität kerta työskenteleväsi huostaanotettujen lapsien kanssa, tuota väitettäsi että äiti on tärkein. Lapselle tärkein ihminen on se läheisin ja luotettavin. Voi olla äiti, isä, mummo tai lastenkodinohjaajakin huonossa tapauksessa.

Ketkä nämä Suomen johtavat auktoriteetit on ja mikä koulutus sinulla on? Kysyn samalla alalla olevana.

Jokelan tapauksessa mielestäni on kenenkään turha sanoa mikä on ollut äidin rooli tai vaikutus kun kerta ei ole kärpäsenä katossa ollut seuraamassa äidin ja pojan vuorovaikutussuhdetta. Näen kuitenkin aika selvän yhteyden siinä, että kummallakin on taustalla radikaaleja näkemyksiä. Joskin pojalla epäterveellisiä sellaisia.
 

Solomon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
En tiedä paljonko olet tutustunut lapsen kehitykseen, mutta itse olen tätä opiskellut viimeiset vuodet Suomen johtavien auktoriteettien kanssa. Heidän mielipiteensä tästä on selvä, äiti on lapselle se tärkein. En halua tässä syyllistää äitiä, mutta on turha kieltää vanhemmuuden merkitystä tällaisissa tapauksissa.

En tiedä lapsen kehityksestä juuri hölökäsen pöläystä, mutta käsittääkseni pahimmin häiriintyneiden ihmisten useasti katsotaan jääneen jostakin paitsi tai saaneen jotakin liikaa varhaislapsuudessa. Tätä tapausta en lähde sen kummemmin lokeroimaan vailla tietoa.

Tässä olen puhunut lähinnä äidin yhteiskuntakriittisistä ajatuksista, jotka ovat minusta kokonaan toisarvoinen asia. Ellei äiti sitten jossakin muualla ole kehottanut Jokelan tragedian kaltaisiin vulgaareihin hirmutekoihin tai jotenkin Linkolan tavoin todennut kannattavansa niitä.

Mikäli äiti ei tuollaista ole tehnyt, hänen voi silti nähdä olevan vastuussa siitä, että ei ole kaitsenut poikaansa tarpeeksi. Toisaalta tällöin pitää ymmärtää se, että murrosikäisen kaitseminen voi olla melko hankalaa.

En nähdäkseni missään ole kieltänyt vanhempien merkitystä. Sen sijaan olen varoitellut syyllistämästä vanhempia ilman perusteita tai väärin perustein. Tuohon jälkimmäiseen liittyen olen lisäksi todennut, ettei äidin yhteiskuntaradikalistista ajattelua voi syyttää mistään tai pitää mitenkään ratkaisevana noiden aiemmin postattujen katkelmien perusteella. Niissä ei ole mitään sellaista ainesta, minkä tulisi edes rankasti tulkiten johtaa tuon kaltaisiin tekoihin.

Halutessani voin perustella massamurhan helposti vaikka yhdistelemällä Jatkoajan otteluraporteissa esitettyjä lauseita ja sanoja. Jos siis saan toimia täysin mielivaltaisesti ja vääristäen.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ihmettelen, jos väität kerta työskenteleväsi huostaanotettujen lapsien kanssa, tuota väitettäsi että äiti on tärkein. Lapselle tärkein ihminen on se läheisin ja luotettavin. Voi olla äiti, isä, mummo tai lastenkodinohjaajakin huonossa tapauksessa.

Ketkä nämä Suomen johtavat auktoriteetit on ja mikä koulutus sinulla on? Kysyn samalla alalla olevana.

Jokelan tapauksessa mielestäni on kenenkään turha sanoa mikä on ollut äidin rooli tai vaikutus kun kerta ei ole kärpäsenä katossa ollut seuraamassa äidin ja pojan vuorovaikutussuhdetta. Näen kuitenkin aika selvän yhteyden siinä, että kummallakin on taustalla radikaaleja näkemyksiä. Joskin pojalla epäterveellisiä sellaisia.

En ymmärrä miksi sinulla on hirveä tarve hyökätä minua vastaan tässä asiassa. Lähetän sinulle yv:nä meidän työnohjaajien nimet, kaksi naista, psykologia, joiden lähtökohtana on ollut lapsen/ nuoren varhaislapsuuden merkitys kehitykselle. Tämän teorian mukaan murrosikä on toinen mahdollisuus korjata varhaislapsuudessa tapahtuneita traumoja. Viimeksi torstaina työnohjaajamme sanoi: "Äiti on lapsen napa, keskipiste." En osaa sanoa onko hän oikeassa, mutta kovat näytöt hänellä on.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ei tässä voida mielestäni toisinajattelua ruveta polkemaan maahan sillä perusteella, että se mahdollisesti tekee lapsesta massamurhaajan tai muun rikollisen. Mielestäni toisinajattelu kuuluu osana ihmisen vapautta elää ja ilmaista itseään, tykkäsi muut siitä tai ei. Tietyssä pisteessä kulkee tietysti raja, jos se alkaa selvästi yllyttämään väkivaltaan, sortamiseen ja lakien rikkomiseen, niin puuttua voi. Se, että mieltää ihmiskunnan kelvottomaksi, ei vielä riitä.

Itseasiassa tuon Auvisen äidin puheissa, sen verran mitä nyt olen lukenut, on mukana samanlaisia asioita, mitä itse ajattelen. Ei välttämättä nyt yksi yhteen, mutta sukulaismietteitä silti. En silti näe, että minusta olisi vaaraa kenellekään, koska pidättäydyn väkivallasta ja voimakeinoista niin pitkälle kun se on mahdollista. Enkä muutenkaan usko, että anarkialla ja terrorismilla saavutetaan mitään muutoksia.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Itseasiassa tuon Auvisen äidin puheissa, sen verran mitä nyt olen lukenut, on mukana samanlaisia asioita, mitä itse ajattelen. Ei välttämättä nyt yksi yhteen, mutta sukulaismietteitä silti. En silti näe, että minusta olisi vaaraa kenellekään, koska pidättäydyn väkivallasta ja voimakeinoista niin pitkälle kun se on mahdollista. Enkä muutenkaan usko, että anarkialla ja terrorismilla saavutetaan mitään muutoksia.

Näissä ajatuksissa ei ole mitään vaarallista, kunhan niitä ei istuteta totuutena kenenkään päähän.

Kun puhutaan Pekan ratkaisusta, vastuu on vain hänellä.

Nyt puhutaan mistä hän on saanut vaikutteita. Mitkä ovat olleet Pekalle ne auktoriteetit, jotka ovat kasvattaneet hänen yhteiskuntavihansa?? Jokainen voi pohtia sitä.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
En ymmärrä miksi sinulla on hirveä tarve hyökätä minua vastaan tässä asiassa. Lähetän sinulle yv:nä meidän työnohjaajien nimet, kaksi naista, psykologia, joiden lähtökohtana on ollut lapsen/ nuoren varhaislapsuuden merkitys kehitykselle. Tämän teorian mukaan murrosikä on toinen mahdollisuus korjata varhaislapsuudessa tapahtuneita traumoja. Viimeksi torstaina työnohjaajamme sanoi: "Äiti on lapsen napa, keskipiste." En osaa sanoa onko hän oikeassa, mutta kovat näytöt hänellä on.

Ei minulla ole mitään tarvetta hyökätä sinua vastaan. Minulla on tarve ottaa kantaa kirjoittamaasi asiaa vastaan, koska oman työkokemukseni kautta olen eri mieltä tai pidän kirjoittamaasi liian mustavalkoisena. Sitten kun höystät vielä juttujasi "Suomen johtavilla auktoriteeteillä" niin tottakai minua kiinnostaa olenko omassa työssäni / koulutuksessani kenties ymmärtänyt väärin näitä asioita.

Teoria on paikkaansa pitävä, mutta työnohjaajasi väite on aivan liian mustavalkoinen yleistettäväksi esimerkiksi Auvisen tapaukseen kun käsittääkseni edes työnohjaajallasi ei ole sen perheen vuorovaikutussuhteisiin mitään käsitystä.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Teoria on paikkaansa pitävä, mutta työnohjaajasi väite on aivan liian mustavalkoinen yleistettäväksi esimerkiksi Auvisen tapaukseen kun käsittääkseni edes työnohjaajallasi ei ole sen perheen vuorovaikutussuhteisiin mitään käsitystä.

Ei mitään voida yleistää, eikä nytkään olla syyttämässä vanhempia. Vanhempien pitää tietää mitä heidän lapsensa tekee.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Nyt puhutaan mistä hän on saanut vaikutteita. Mitkä ovat olleet Pekalle ne auktoriteetit, jotka ovat kasvattaneet hänen yhteiskuntavihansa?? Jokainen voi pohtia sitä.

Tai tarkemmin: mistä suomalaiset miehet saavat yhteiskuntavihansa ja vihansa kanssakansalaisiaan kohtaan? Mistä se viha Tavjaa (joka kuului Auvisenkin vihalistalle), väärän puolueen, väärän ammatin, väärän liiton, väärän kaupungin tai väärän seuran kannattajia kohtaan?

Suomi on Euroopan väkivaltaisimpia valtioita. Mikä tekee meistä eli teistä väkivaltaisia meitä muita kohtaan, jatkoaikalaiset?
 

pp33

Jäsen
Itse ainakin pyrin luomaan kontaktia oppilaisiini. Yritän saada nämä sulkeutuneet henkilöt mukaan luokkatoimintaan. Ja joskus kun näen jonkun yksin, niin menen juttelemaan. Muutenkin juttelen oppilaiden kanssa heidän harrastuksista. Se on sitten hauskaa kuinka joitakin opettajia tämä toiminta närkästyttää - eihän oppilaiden kanssa saisi jutella olla heistä oikeasti kiinnostuneita... mehän olemme täällä vain töissä. En voi ymmärtää sellaista. Ja tätä varmaan itsekin hait tuossa, että jotkut opettajat eivät vaan välitä tarpeeksi.

Samanlaisia ajatuksia löytyy myös itseltäni. Suoraan sanottuna ahdistaa joidenkin opettajien asenne, jossa oppilaisiin täytyy pitää selvä välimatka. Aivan kuin pelättäisiin oman auktoriteetin luhistumista, mikäli osoittaa pystyvänsä esim. juuri juttelemaan oppilaiden kanssa samalla tasolla. Kai tämäkin kuvastaa omalla tavallaan nykyajan pintasiloitettua yhteiskuntaa, jossa se ulkokuori ja tuloksenteko ovat kaikki kaikessa.

Kun kerran opettaja olet, niin onko tästä asiasta aikaisemmin informoitu opetushallitusta, missä nykyään kuljetaan resulssien suhteen?

Ei opetusministeriö voi olla niin hukassa, etteikö henkilökuntaa voitaisi palkata lisää, jos tarvetta kerran selkeästi on olemassa.

Omassa kunnassani(kin) lakkautettiin "kannattamattomia" kyläkouluja puhtaasti taloudellisiin seikkoihin vedoten. Niiden puolesta taistellessa tuli eteen paljonkin näihin resursseihin ja niiden käyttöön liittyviä asioita ja esim. opetusmimisteriön rooli yleensä opetuksen järjestämisessä ruohonjuuritasolla ei ole kovinkaan merkittävä. Hallitus lähinnä päätöksillään ohjailee, miten järjestettyä opetusta tuetaan (esim. liian pienet yksiköt pyritään lakkauttamaan tukemalla niitä alimitoitetusti). Kunnat itse päättävät, miten saadut varat käytetään. Ja usein se juuri kustannusten minimoimiseksi tarkoittaa suuria opetusryhmiä, koska näin kuntien henkilöstömenot ovat pienemmät. Eli vaikka tarvetta lisähenkilöstölle olisi, ei hallitus palkkaa henkilökuntaa ja kunnat toimivat hallituksen taloudellisten linjausten mukaisesti omillaan. Ja kun ne palkkamenot ovat se suurin menoerä kuntien sivistystoimien budjeteissa, se alleviivattiin hyvin selkeästi. Money talks, mikään muu ei näy viivan alla vuoden päätyttyä.

Se vaan ei tunnu juolahtavan mieleen kenellekään, että ylisuuret opetusryhmät erityisesti tuo mainittu oppilashuollon resurssien riittämättömyys aiheuttavat jo pelkästään taloudellisessa mielessä lisäkuluja pidemmällä aikavälillä.

Lisäksi ainakin kotikunnassani esim. juuri suuret ryhmäkoot tekevät inkluusion toteuttamisen mahdottomaksi, mikä puolestaan lisää painetta jo muutenkin resurssipulassa painivan erityisopetuksen suhteen. Tästä ja siihen liittyvistä ilmiöistä voisin jauhaa vaikka kuinka pitkään, mutta se taitaa mennä ohi aiheen.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Vanhempien pitää tietää mitä heidän lapsensa tekee.

Näin sen pitäisi olla. Vanhempien pitäisi olla aidosti kiinnostuneita lapsensa hyvinvoinnista. Tietysti voisi miettiä miten vanhemmilta on voinut mennä ohi pojan noin suuri paha olo, jos he aidosti olivat kiinnostuneita pojansa elämästä.
Tai ehkä he olivat ja hakivat pojalleen apua, mutta Pekka oli liian heikko ja liian syvällä jo? Se jäänee ikuiseksi mysteeriksi.

Laajemmassa mittakaavassa nuorten mielenterveys huolehduttaa näin alalla työskentelevänä. Kärjistäen voisi sanoa, että ennen lastenkodin asukit ,esimerkiksi, olivat pikkurikollisia ja rajattomia. Nykypäivänä yhä enemmän on totaalisen kiinnittymättömiä lapsia, joilla on sekä mielenterveydellisiä ongelmia että päihderiippuvuutta. Yhä useammin huumeita tai sekakäyttöä. Nämä seikat ovat järjestään vain oireita syistä, jotka juontavat sinne varhaislapsuuden vanhemmuussuhteisiin.
 

leivoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Pauli - Non established since 1910
Aika kovasti tuo Auvinen tuntuu viljelevän tuota "Humanity is overrated" -mantraa. Eikös kyseessä ole Dr. Housen slogan, josta on vielä painatettu paitoja, jollainen lienee Auvisellakin ollut yllään...
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Olen löytänyt itselleni uuden inhokin. Kyseessä on radiotoimittaja ja julistaja Pasi Turunen, joka pitää tänne jo aiemmin linkitettuä blogia http://uskonpuolesta.blogspot.com/. Mieshän kirjoitti tuonne blogiinsa omaa kreationistista vakaumustaan pönkittävän tekstin jo varhaisessa vaiheessa tätä tragediaa. Toki nyttemmin mies on tekstin tuolta poistanut, kun palaute taisi olla sen verran jyrkkää. Nyt mies väläyttää seuraavaa:

Tämän päivän Iltapäivälehdet julistavat jo erikoisnumerojensa lööpeissä miten heidän lehdessään kerrotaan kaikki surmatyön tekijästä ja mitä koulun sisällä tapahtui "hetki hetkeltä". Jotenkin ironista, että vajaa päivä sen jälkeen kun oppilaat ja opettajat henkensä kaupalla ovat paenneet tapahtumia ulos (kuka ikkunoista kuka ovista), lehdet ovat viemässä koko Suomen takaisin sisälle kouluun keskelle järkyttäviä tapahtumia - "hetki hetkeltä".

Kysyn vain, että mikä helvetti tuossa on ironista? Kysyn myös, että miten tämä eroaa siitä toiminnasta, jota the Pasi harrasti edellisessä postauksessaan blogiinsa? Tekisi mieli vittuuksissaan soittaa miehen ohjelmaan radio Deihin ja sanoa muutama valittu sana.
 

Näkemys

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllä alkaa mielestäni entistä enemmän käydä selväksi, että vanhemmat eivät huolehtineet tarpeeksi lapsestaan. Sosiaalihuollon lienee syytä ottaa nuorempi lapsi huostaansa, vai mitä mieltä olette?

Jos kaveri tosiaan kulkee ala-asteen toisella luokalla mustassa puvussa salkun kanssa kouluun, niin voiko kiusaamista ja muuta härdelliä välttää?

En osaa edelleenkään syyttää P-E Auvista. Tuo ainakin Iltelehden sivulta löytyvä Auvisen tuottama video kertoo siitä inhimillisestä hädästä, jota hän koki ainakin vielä kuukausi ennen iskua. Jos olisin asunut tuon kaltaisen hätääntyneen ihmisen kanssa samassa taloudessa, uskallan väittää, että olisin havannut jotain normaailsta poikkeavaa.

MISSÄ ON RAKKAUS JA VÄLITTÄMINEN?
 

tutzba

Jäsen
Jos kaveri tosiaan kulkee ala-asteen toisella luokalla mustassa puvussa salkun kanssa kouluun, niin voiko kiusaamista ja muuta härdelliä välttää?

Helposti voi. Itse tiedän yhden kaverin joka veti aina puku päällä yläasteelta saakka lukioon, eikä kiusausta ilmennyt yhtään. Uskallan ainakin väittää, että ala-asteella ei niin paljoa erilaisuudesta välitetä kuin yläasteella.

En osaa edelleenkään syyttää P-E Auvista

Minä osaan. En mitään muuta osaakaan tehdä. Tiedän (uskoisin) että miehellä on ollut vaikeata, hänet on ajettu nurkkaan ja mitä vielä. Ihmisen mieli on heikko, senkin tiedän. Ahdistettuna ihminen kykenee tekoihin, joihin ei "terveenä" uskoisi pystyvänsä, mutta silti... ainoa mihin kykenen, on puhdas viha. Aina kun näen tämän miehen kuvan, nousee vitutus. Tiedän, että pitäisi tuntea sympatiaa häntä kohtaan. Hänellä oli varmasti todella vaiketa, mutta hänen tekonsa puolesta en vain pysty säälimään häntä.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Äidin mielestä ihmiskunnan olisi parempi tuhoutua, jos se ei kykene elämään sovussa luonnon kanssa. Lisäksi äiti sanoo häpeävänsä suomalaista hyvinvointia. Tarkoittaa tällä selvästi sitä, että hänen mielestään suomalainen hyvinvointi rasittaa liiaksi maapallon ekosysteemiä.

Poika taasen korostaa, että elämä on sattumanvarainen asia. Hän haluaa "laittaa luonnonvalinnan takaisin raiteilleen". Hänen mielestään hänellä on luonnollisena valitsijana oikeus eliminoida kaikki, jotka hän näkee epäsopiviksi.

Jos Jokelan ampujan ja tämän äidin kirjoituksissa olisi yhtäläisyyksiä, niin asia ehkä saattaisi olla kiinnostava, mutta ainakaan näissä postaamissasi ei ole nähdäkseni mitään jaettua tematiikkaa.

Äidinkin ajatukset toki sinänsä voi nähdä melko radikaaleiksi, mutta ei pojan vulgaareilla höpinoillä yhtään mitään tekemistä tällaisen aidon ja ainakin monilta perusteiltaan laajalti tunnustetun ja ymmärretyn yhteiskuntakritiikin kanssa.

Äidin ajatukset ovat radikaaleja, kyllä. Onneksi niitä ei pidä lukea kuin piru raamattua. Pojan ajatukset ovat paljon hienoja sanoja poimittuna sieltä ympäröityinä monien muiden kirjoituksiin. "Älykäs" kuva on helppo luoda puhumalla hienoilla termeillä. Oman ajattelun määrä on todennäköisesti ollut minimi.

Yksi asia joka tässä on ihmetyttänyt noissa lehtien jutuissa on ollut se, että ensin todetaan että "eihän näin voi Suomessa käydä" ja perään ihmetellään miksei kukaan reagoinut pojan muutoksiin yms. Jokaisen nuoren luonne muuttuu, suuntaan tai toiseen. Eräs syistä miksei kukaan reagoinut ehkä sillä tavoin kuin lehdissä haetaan on se että muutkin ajattelivat ettei Suomessa tapahdu tällaista. Se harhaluulo on nyt suruksemme tuhottu. Pelottava tilanne, koska valitettavasti tästä on seurannaisia. Toivottavasti ei samassa mittakaavassa.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Ei opetusministeriö voi olla niin hukassa, etteikö henkilökuntaa voitaisi palkata lisää, jos tarvetta kerran selkeästi on olemassa.

Jos henkilökuntaa palkataan lisää, valittavat The Original Jagsin kaltaiset ihmiset Suomessa olevan jo ennestäänkin liikaa virkamiehiä (jonkalaisiksi he siis lukevat niin opettajat, poliisit, palomiehet...) — ja kukapa nyt virkamiehiä lisää haluaisi, byrokraatteja!
 

Hanhi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, AS Roma
Voi tulla vanhana, mutta selvisipä hepun nimen tausta. Pekka (Albert Järvinen) - Eric (Eric Clapton) Auvinen.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Olen varmasti nyt missannut jotakin, mutta kysyn silti: Voisitko tarkentaa, mitä siis on tapahtunut ja millä perusteella?
En ole Hanhi, mutta oletan, että meinaat tuota vanhaa? Se on sanonta, kun joku juttu on kerrottu tuhat ja yksi kertaa aiemmin, mutta silti joku sen vielä kertoo.

En sitten tiedä nimien alkuperästä, mutta eikös tuon Auvisen isä joku kitaristi ole, joten sinänsä olisi ihan "loogista". En sitten tiedä mitä tämä itse asia liittyy mihinkään aiheeseen liittyen.
 

Metsästäjä

Jäsen
Suosikkijoukkue
JVDT
Viimeksi torstaina työnohjaajamme sanoi: "Äiti on lapsen napa, keskipiste." En osaa sanoa onko hän oikeassa, mutta kovat näytöt hänellä on.
Yleistystä! Onhan äiti lapselle tärkeä persoona kuten isäkin, mutta myös ilman vanhempiensa läheisyyttäkin ihminen voi kasvaa ihan kunnolliseksi ja tasapainoiseksi kansalaiseksi. Kyllä me yksilöinä olemme lähinnä perintötekijöiden, olosuhteiden, sattumien, kaveripiirin ja ns. kasvattajiemme (keitä ne sitten ovatkin) luomia kokonaisuuksia.
Ei voi syyttää joka asiasta vanhempiakaan, mikäli olosuhteet ja ympäristö muokkaavat ihmistä sellaiseksi kuin hän on.

En ole oikeastaan lukenut missään, että tämä ns. murhaajaksi epäilty olisi yhä edes asunut kotonaan. Kuinka paljon täysi-ikäinen kaveri yleensäkään viettää aikaansa kotona? Yleistyksiä ja johtopäätöksiä on helppo tehdä. Mediahan noita yleistyksiä ja ajatuksiaan tuputtaa valmiiksi muodostettuina aivoihimme.

Tosin vanhempien rooli kasvattajina tulisi olla selviö. Kyllä ihminen yksilönä kunnioittaa lähimmäisen turvallisuutta normaalisti, vaikka olisikin rikkonainen menneisyys. Taitaa pahempi tilanne olla se, että tuo ns. napanuora hallitsee ja suojelee liikaa lapsensa elämää. Kaikki ihmisethän virheitä tekee. Se on sitten asia erikseen, että miten omiin virheisiimme suhtaudumme.
 

Hanhi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, AS Roma
En sitten tiedä nimien alkuperästä, mutta eikös tuon Auvisen isä joku kitaristi ole, joten sinänsä olisi ihan "loogista". En sitten tiedä mitä tämä itse asia liittyy mihinkään aiheeseen liittyen.

Timo Auvinen on juu kitaramiehiä. Asiaa tai ei niin totesinpahan vain.
 

redcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, SAFC, Denver Broncos, LA Kings, TB Rays
Emäntä kertoi, että hänen yhden ystävättären tytär on tuon Jokelan lukion oppilaita. Rinnakkaisluokalla (jos nykyisessä luokattomuus-systeemissä voi tuota sanaa käyttää) olleena hän oli ollut joillakin samoilla kursseilla tämän ampujapojan kanssa, joten tiesi kenestä oli kyse. Tyttö oli, jostain tiedostamattomasta syystä, poissa koulusta tapahtumapäivänä. Kuulemma ollut hieman sätkynä keskiviikon jälkeen. Ja onko tuo mikään ihme. Huonolla säkällä olisi saattanut olla ampujan kohteena koulussa ollessaan. :-/
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös