Lasten kasvatuksessa vanhempien sukupuolella ei ole merkitystä, miehen tai naisen malli voi tulla ydinperheen ulkopuolelta.
Miten sä voit kerta toisensa jälkeen jauhaa tätä skeidaa? Ei se vaan tod. ole sama.
Lasten kasvatuksessa vanhempien sukupuolella ei ole merkitystä, miehen tai naisen malli voi tulla ydinperheen ulkopuolelta.
Miten sä voit kerta toisensa jälkeen jauhaa tätä skeidaa? Ei se vaan tod. ole sama.
Minä en ymmärrä millä tavalla tämä vastauksesi liittyy kommenttiini. Voisitko kertoa sen minulle seuraavaksi.Mikä homoilussa on ongelma? Jos kaksi samaa sukupuolta olevaa rakastaa toisiansa ja haluavat naimisiin, miksi se pitäisi estää? Mikä ongelma?
Minä en ymmärrä millä tavalla tämä vastauksesi liittyy kommenttiini. Voisitko kertoa sen minulle seuraavaksi.
Oletkohan lukenut ketjua tai jos olet niin onkohan sulla kykyä ymmärtää lukemaasi. Referoin vapaasti ja koitetaanpas aukeaisiko sulle tällä kertaa:Jos homoilu on ok, niin silloin kahden ihmisen välinen rakkauskin on ok ja sitä kautta avioliitto. Mutta jos homoilu on sinun mielestä luonnon vastaista, niin se pitää vaan kertoa.
... Tosi rasittavaa selittää tällaista mutta en ole yllättynyt kun huomioin kysyjän nimimerkin.
Tämä on vähän kuin keskustelisi vajaaälyisen kanssa. Ensimmäinenkään kirjoittamani asia ei anna oikeutusta esittää minulle noita kysymyksiä eikä minua niihin kiinnosta vastata.Miksi kysyt moista asiaa, jos homoilu on sinusta ok? Miksi eläinten sukurutsaus on sinulle tärkeä juttu, jos homoilu on sinusta ihan ok juttu?
Voisiko joku puppeli perustella miksi ihminen ei voisi avioitua esim. siskonsa tai veljensä kanssa? Vertailukohtana se argumentti että "homoilu on luonnollista koska sitä esiintyy eläinkunnassakin". Rutsailuakin esiintyy luonnossa.
Kyllä. Sieltä leiristä onkin tullut kaikki mielipiteet huomioonottavaa settiä. Milloin seksuaalivähemmistöjä on rinnastettu pedofiileihin, milloin eläimiinsekaantujiin, milloin moniavioisiin. Milloin kyseistä lakia kannattavia heteroja retalejengiin, roskasakkiin yms... Minulla isoisä makaa tuossa sankarihaudassa noin 50 metrin päässä. Toki jos voisin, niin mielelläni kysyisin, että kumpi on hänen mielestään parempi; tuo rajantakainen ryssämeininki, vai suomalainen tämän hetken mielipideilmasto. Harmi vaan etten voi, kun meni hän kaatumaan Taipaleenjoella 1940.Hieman maltillisemman kannan ottaisin teinä, jotka haluatte savustaa tämän avioliittolain vastustajat niin sanotusti pellolle ja pidätte heitä tyhminä. Kannattaa muistaa, että isovanhempamme eivät halunneet Suomeen sukupuolineutraalia avioliittolakia ja homoutta pidettiin jopa rikoksena vuosia sitten. Kuitenkin nämä ihmiset saivat Suomen itsenäistymään, pitivät sen itsenäisenä Venäjän hyökätessä Suomeen ja rakensivat tämän Suomen, missä me elämme.
Aloitetaanko vaikka sillä, että sellainen lakialoite ei saisi 50 000 allekirjoitusta.
Aloitetaanko vaikka sillä, että sellainen lakialoite ei saisi 50 000 allekirjoitusta.
Se ei ole vielä pätevä selitys tietyn seksuaalivähemmistön syrjimiseksi. Oliko homoavioliittojenkin kieltäminen niin pitkään ok, kunnes saatiin 50k nimeä paperiin? Mielestäni ei.
Ei tietenkään. Muokkasin kirjoitustani lisäyksellä.
Tämä menee mielenkiintoiseksi. Jos sisarukset ovat homoja niin lakiasiaa ei tarvitse tarkastella niin tarkkaan kuin heterosisarusten välisissä tapauksissa. Syrjitäänkö tässä nyt seksuaalienemmistöä vai vähemmistöä? Eikös ihmisten pitäisi olla tasavertaisia oikeuden edessä riippumatta sukupuolisesta suuntautumisesta?Ei tietenkään. Muokkasin kirjoitustani lisäyksellä.
Toistan vielä, että minusta veli ja sisko saisivat mennä keskenään naimisiin, jos he molemmat sitä haluavat. Lain näkökulmasta asiaa pitää katsoa tarkemmin kuin esimerkiksi homojen kohdalla, koska sisaruksilla voi olla samat perintöoikeudet sukulaisiinsa. Ei siis saa tapahtua mitään sellaista, että avioliitto mahdollistaisi kolmannelle sisarukselle epätasa-arvon perintöasioissa.
Lapsen hankkiminen sisaren ja veljen kesken pitäisi kuitenkin kieltää, koska sen negatiivisiin vaikutuksiin on näyttöä. Jos joku pystyy todistamaan tänään vääräksi, niin voin toki muuttaa mielipidettäni.
Mikä siinä sisarusten lisääntymisessä sitten olisi niin paha?
negatiivisiin vaikutuksiin on näyttöä
pitäisi tehdä tarkkaa tutkimusta
Jatketaan nyt ketjun perinteen mukaisesti kaltevalla pinnalla. Mikä siinä sisarusten lisääntymisessä sitten olisi niin paha? Rotuako tässä nyt ollaan jalostamassa? Eiköhän lyödä samantien lisääntymiskielto periytyvien sairauksien geenikartoituksen perusteella (sitten kohta kun se on tarpeeksi edullista toteuttaa väestötasolla), tai tehdään vaikka fysiikka- ja älykkyystestit ja annetaan vain kyvykkäimpien lisääntyä?
Tämä menee mielenkiintoiseksi. Jos sisarukset ovat homoja niin lakiasiaa ei tarvitse tarkastella niin tarkkaan kuin heterosisarusten välisissä tapauksissa. Syrjitäänkö tässä nyt seksuaalienemmistöä vai vähemmistöä? Eikös ihmisten pitäisi olla tasavertaisia oikeuden edessä riippumatta sukupuolisesta suuntautumisesta?
Meillähän on tässä erilaisia pariskuntiaVertasin homoparia, joiden osapuolet eivät ole sukua toisilleen, sisaruksiin, jotka haluavat pariutua (ei välttämättä lisääntyä) keskenään. Pahoittelut, jos se ei tullut ilmi.