Hohhoijaa. Että minäkö lapsellinen, kun tässä on koko ajan puhuttu homoparien oikeudesta. Ei siis yksittäisen homon, jolla on koko aika ollut oikeus mennä naimisiin, saada lapsi heteron kanssa tai vaikka hakea sitä adoptiota. Homopari ei tässä maailmassa voi lisääntyä. Se että näin yksinkertainen asia on niin vaikea hyväksyä, kertoo tarpeeksi. Muutit siis aihetta kesken keskustelun. Kuten niin moni muukin tämän asian ympärillä rummuttaja.
Minä en ole missään väittänyt, että homopari ei voi lisääntyä mutta olen kirjoittanut sitä yleistystä vastaan etteikö homo voi lisääntyä - homo voi lisääntyä jollei mitään biologista estettä ole edessä.
Oletko käynyt koskaan noissa maissa? No tästä meillä on ilmeisesti eri kokemus. Sivistys tarkoittaa ennenkaikkea satojen, tuhansien vuosien aikana kertynyttä kokemusta. Tätä ei Suomessa ole mistä seuraa kaikkea typerää
Niin paitsi, että puhuit "maailmankulttuureista" et sivistyksestä sanaakaan.
Maailmankulttuuri on kuitenkin huomattavasti laveampi nimitys kuin "sivistys", Kiina ja Venäjä ovat maailmankulttuureja mutta eivät läheskään kaikessa sivistyneitä - toisaalta sivistykseen kuuluu muitakin kuin kynsien repimistä, päiden katkomista ja elävältä hautaamista... Tai loistavaa kirjallisuutta, filosofiaa, taidetta etc.
Mutta ollakseni rehellinen, niin voisinpa veikata, että kuulun tällä palstalla niihin harvoihin jotka arvostavat venäläistä kulttuuria, kirjallisuutta, elokuvataidetta, tai taidetta yleensä - minulle Venäjä on voimakas ja tärkeä kulttuurimaa, mutta ei sitä kaikessa voi nimittää tai kutsua sivistyneeksi maaksi siinä mielessä missä me sivistyksen vuoden 2014 Suomessa määrittelemme - siis yleisesti ottaen. (Toki joidenkin mielestä sivistys on muuta kuin tasa-arvo, ihmisoikeudet, demokratia etc.)
Ja Venäjällä - tarkemmin sanoen Pietarissa - kävin viimeksi lokakuun alkupuolella. Käyntikertoja on yhteensä Venäjälle kertynyt kuusi ja sen lisäksi yksi käynti Leningradiin Neuvostoliiton aikakaudella. Kiinassa en ole vielä päässyt käymään.
Ei, muttei se myöskään tarkoita sitä että kaikki pitää laittaa joka asiassa samalle viivalle. Eikä noin tehdäkään...
Kaikkea ei pidäkään laittaa samalle viivalle, tai jos näin tekisimme niin siellä samalla viivalla ovat myös ne pedofiilit ja sikojen nussijat - joita osa niin kovin pelkää. Mutta jokaisen luulisi ymmärtävän, että tasa-arvoinen avioliittolaki (tai tasa-arvoisenpi avioliittolaki) ei tarkoita, että seuraavaksi sille samalle viivalle laitetaan vaikkapa kumipamppuaan nussiva vlad.
En nyt viitsi tämän tarkempaan määritellä asiaa, koska minun on niin kovin vaikea asettua sellaisen ihmisen asemaan, joka kuvittelee, että seuraavaksi ne homot ryhtyvät rykimään urakalla perseeseen kaduilla ja kuppiloissa jokaista heterovastaantulijaa.
Hyviä esimerkkejä miksi Suomi on jo käytännössä asumiskelvoton maa. Tämä päivä kirsikkana kakun päälle
Minulle tämä päivä toi edes pienen positiivisen uutisen, muutoin en oikein koe olevani suomalainen tai miellä Suomea isänmaakseni - olen vain sattunut syntymään tänne, ikävä kyllä.
vlad.