Jatkoajan virallinen homoketju

  • 880 356
  • 8 125

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mielenkiintoista nähdä poliitikkojen selittelyt, jos tuo lakialoite ei sitten jostain syystä menekään läpi. Meillä on kuitenkin Kristillisdemokraatit hallituksessa, joten mitenkään itsestäänselvää tuo lainmuutos ei ole.

Pitäisikö kaikkien aloitteiden, jotka saavat esim. 300 000 allekirjoitusta, mennä automaattisesti läpi? 300 000 allekirjoitustahan ei kerro vielä juuri mitään todellisesta kannatuksesta, se voi olla vaikka vain 45% kaikkien suomalaisten keskuudessa. Jos joku tekee aloitteen vaikka raiskauksesta annettavien rangaistusten kiristämisestä ja todellisuudessa vaikka 90% suomalaisista kannattaisi sitä, niin silti aloite ei todennäköisesti keräisi yhtä paljon allekirjoituksia kuin homoliitto -aloite. Tämä johtuu valtavasta media(sekä perinteinen että sosiaalinen)hypestä joka aloitteen ympärillä on. Tällä hetkellä mulla taitaa olla 10 kaveria jotka on linkittänyt aloitteen fb seinälle, joten aloite saa niin valtavasti medianäkyvyyttä että todella suuri osa (suhteessa muihin aloitteisiin) niistä henkilöistä jotka tätä kannattavat myös allekirjoittavat kyseisen aloitteen.

Siksi siis ei ole mitenkään "väärin" vaikka eduskunta 300 000 allekirjoituksen aloitteen hylkäisikin, sillä 300 000 allekirjoitusta ei ole vielä kansan enemmistön tahto. Ja lisäksi eduskuntahan tekee jatkuvasti kansan enemmistön vastaisia päätöksiä, esimerkiksi Kreikan tukipaketeilla ei todellakaan ole kansan enemmistön tukea (kansanedustajistakin 130 vastusti lisäpaketteja ennen vaaleja).
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Kannatan sitten varmaan epätasa-arvoa, kuten tuossa sanoit, kun nyt olen tässä asiassa erimieltä kanssasi. Tämä on kyllä ihme. Jos et kannata homopareille naima oikeutta olet välittömästi pohjasakkaa.

Minun mielestäni se ei kyllä ole ihme. Olet sitä mieltä, että on "hyvä näin", etteivät homoseksuaalit saa samoja oikeuksia kuin heteroseksuaalit, etkä näe siinä epätasa-arvoa? Se on kyllä ihme.

Pohjasakkaa tuskin kukaan sanoo sinun olevan. Kyllä maailmaan mielipiteitä mahtuu. Siitä olen kanssasi samaa mieltä, että esimerkiksi 200 000 äänestysikäistä ei ole prosentuaalisesti vielä juuri mitään, mutta jos sillä (ja galluptuloksilla) saadaan muutamat kansanedustajat vakuuttuneiksi siitä, että kannattaa äänestää sukupuolineutraalin avioliittolain puolesta, niin se on hieno juttu.

Tämä kansalaisaloite on vasta alkua, vielä pitäisi saada laki voimaan.
 
Suosikkijoukkue
Lukko
Sitten, kun asiasta tehdään kansanäänestys, kuten vaaleissa, niin sitten uskon asian olevan näin. Hienoa, jos aloite saa, vaikka 200000 nimeä, mutta aika pientä kannatus tulee kuitenkin prosenteissa olemaan.

58 % kannatti tasa-arvoista avioliittolakia edellisessä mittauksessa, ihan riittävä kannatus.

Minusta on täysin oikein, että ihmiset jotka kannattavat epätasa-arvoa ja syrjimistä leimataan roskasakiksi.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
58 % kannatti tasa-arvoista avioliittolakia edellisessä mittauksessa, ihan riittävä kannatus.
Kertokaas poliitikot, miten se menee. Eli jos aloite otetaan eduskunnassa äänestykseen, niin riittääkö läpimenoon yksinkertainen enemmistö vai vaaditaanko 2/3? Ainakin perustuslakiasioissa ilmeisesti tarvitaan, mutta sitä en nyt tiedä onko tuo sellainen, enkä jaksa kuuklata.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Vai pitäisikö avioliitto poistaa laista? Itse en ymmärrä mikä vitun järki siinä on. Avioliitto pois ja rekisteröity parisuhde tilalle (niin heteroilla kuin homo- tai lesbopareilla). Adoptio-oikeutta en itse haluaisi antaa näille vähemmistöille. Mutta se on kyllä varmaan totta että nuokin parit selviäisit paremmin lapsen hoidoista kuin jotkut biologiset vanhemmat.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Kertokaas poliitikot, miten se menee. Eli jos aloite otetaan eduskunnassa äänestykseen, niin riittääkö läpimenoon yksinkertainen enemmistö vai vaaditaanko 2/3? Ainakin perustuslakiasioissa ilmeisesti tarvitaan, mutta sitä en nyt tiedä onko tuo sellainen, enkä jaksa kuuklata.
Yksinkertainen enemmistö riittää. Kansalaisaloitteesta lähtenyt lakiehdotus käsitellään normaalin lakiehdotuksen tavoin, eli kuten hallituksen esityksestä.

edit: siis toki yksinkertainen enemmistö riittää vain tässä tapauksessa, tässä kun ei ole kysymys perustuslaista. Myös perustuslakien muuttamista voi ajaa kansalaisaloitteena, jolloin siis vaaditaan 2/3 enemmistö seuraavalta eduskunnalta.
 
Viimeksi muokattu:

Mas@

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Lassi Etelätalo
Minusta on täysin oikein, että ihmiset jotka kannattavat epätasa-arvoa ja syrjimistä leimataan roskasakiksi.

No johan on! Tästähän voisi vaikka pahoittaa mielensä sillä kyseessä on epätasa-arvoinen analyysi eri mieltä olevista.

Ja EN allekirjoita tuollaista aloitetta. Olen juntti.
 

Sim_Sam

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP, Punamustat pelipaidat, 60min paine ja DDR
Kyllä meitä juntteja ja roskasakkia tuntuu riittävän, vaikka eletään 2000-luvulla. Anteeksi. Eletään vuotta 2013. Katoavaa kansanperinnettä, joten pakko pitää kiinni kunnon juntteudesta ja olla vastaan homoavioliittoja.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Siksi siis ei ole mitenkään "väärin" vaikka eduskunta 300 000 allekirjoituksen aloitteen hylkäisikin, sillä 300 000 allekirjoitusta ei ole vielä kansan enemmistön tahto. Ja lisäksi eduskuntahan tekee jatkuvasti kansan enemmistön vastaisia päätöksiä, esimerkiksi Kreikan tukipaketeilla ei todellakaan ole kansan enemmistön tukea (kansanedustajistakin 130 vastusti lisäpaketteja ennen vaaleja).

Täysin samoilla linjoilla. 50000 on aika kärpäsenpaska määränä kun esim. presidentinvaaleissa oli 4,4 miljoonaa äänioikeutettua. Ja vaikka laitettaisiin 0 perään niin eipä sekään vielä kerro mitään koko kansan mielipiteestä.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Kyllä meitä juntteja ja roskasakkia tuntuu riittävän, vaikka eletään 2000-luvulla. Anteeksi. Eletään vuotta 2013. Katoavaa kansanperinnettä, joten pakko pitää kiinni kunnon juntteudesta ja olla vastaan homoavioliittoja.
Olen juntti, sekä roskasakkia ja elän vuodessa 2013. Kansalaisaloitteen allekirjoittaminen ei estä minua olemasta edellämainittuja, eikä pitämästä kiinni niistä.
 

Tupu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, JHT
Hep! Yksi juntti ja roskasakkiin kuuluva ilmoittautuu täältäkin. Eivätköhän homot tule saamaan vielä jossain vaiheessa adoptio-oikeudenkin, mutta minä tulen olemaan aina hiljaa mielessäni sitä vastaan. Homojen ja suvaitsevaisten hyvisten onneksi mielipiteeni ei tule vaikuttamaan mihinkään millään lailla.
 

Hans Geering

Jäsen
Suosikkijoukkue
Doncaster Spinners

Teet tuollaisen irrationaalisen väitteen aluksi, sitten pahoitat mielesi ja sitten alat martyyriksi... kaapin ovi narisee...

Itse aiheeseen, aina kannatettu ja nyt allekirjoitettukin aloite, toivottavasti menee läpi niin kun pitääkin mennä.
 

Nahkanaama

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Tässä kirjoitus teille kaikille suvaitsemattomille, itsekkäille, ahdasmielisille roskasakkiin kuuluville junteille, jotka ette aloitetta aio allekirjoittaa tai sen tavoitetta tue:

Avoin kirje sukupuolineutraalin avioliiton vastustajille | Eikö ketään edes hävetä

Nyt väännetään niin paksua rautalankaa että pitäisi upota puupäisimmänkin keilan kalloon, miksi te olette niin saatanan väärässä.


Linkki vie blogikirjoitukseen aiheesta

Varsinkin tämä kohta tuntui kovin tutulta:

"“Oletko tullut ajatel…”
“LAPSELLA ON OIKEUS ISÄÄN JA ÄITIIN!”
“Tiedätkö tutkimuks…”
“LAPSELLA ON OIKEUS ISÄÄN JA ÄITIIN!”
“Oletko henkilökohtaisesti tav…”
“LAPSELLA ON OIKEUS ISÄÄN JA ÄITIIN!”
“Joo hohhoijaa, suksi suohon.”
“LAPSELLA ON OIK… haha kato, me väiteltiin tuo nurin, ei niillä ole mitään järkeviä perusteita!”"

Hoho
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tässä kirjoitus teille kaikille suvaitsemattomille, itsekkäille, ahdasmielisille roskasakkiin kuuluville junteille, jotka ette aloitetta aio allekirjoittaa tai sen tavoitetta tue:

Avoin kirje sukupuolineutraalin avioliiton vastustajille | Eikö ketään edes hävetä

Nyt väännetään niin paksua rautalankaa että pitäisi upota puupäisimmänkin keilan kalloon, miksi te olette niin saatanan väärässä.


Linkki vie blogikirjoitukseen aiheesta

Mitäs jos käytän vain oikeuttani olla tukematta aloitetta, joka ei liikuta paskan vertaa. Ja luotan siihen, että demokraattisesti valitut kansanedustajat tekevät päätöksen joka edustaa kansan enemmistöä.

Voinko tehdä näin olematta suvaitsematon, itsekäs tai ahdasmielinen paska. Ei kun se oli juntti.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Kauhea meuhkaaminen taas vaihteeksi tästä asiasta. Mitäs sitten, jos minä en allekirjoita tuota aloitetta siksi, koska se on minulle aivan se ja sama. Pitäisikö minun allekirjoittaa aloite asiaan, joka ei sinällään minua kiinnosta eikä varsinkaan minua koske?
Vaihtoehto a) Olen ahdasmielinen juntti, joka ei ymmärrä tasa-arvosta hevonkukkua, kun jätän mainituista syistä vetoomuksen allekirjoittamatta. Onneksi tämä vetoomus ei ole minun nimestäni kiinni, koska minua ei yksinkertaisesti kiinnosta. Allekirjoitetaan sitten, kun kiinnostaa.
Vaihtoehto b) Allekirjoitan aloitteen ilman sen kummempia perusteita - "kun se vaan oli kiva laittaa nimi siihen"- fiiliksellä, niin saan kimppuuni aloitteen vastustajia, kun en ymmärrä mistään mitään ja allekirjoitan "saastaa" vain huvin vuoksi.

E. Tombe76 luki ajatukseni.
 

Nahkanaama

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hämmentävää miten silti pitää tulla kommentoimaan vaikka asia ei millään tasolla kiinnosta. Jos oikeasti asia on se ja sama niin luulisi ettei tuo viestini hetkauta suuntaan tai toiseen.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kauhea meuhkaaminen taas vaihteeksi tästä asiasta. Mitäs sitten, jos minä en allekirjoita tuota aloitetta siksi, koska se on minulle aivan se ja sama...

Tuskin täällä ketään juntiksi haukutaan sen takia, että hän ei allekirjoita alotetta. Eiköhän tämä "junttius" liity näihin aloitteen vastustajien argumentteihin.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Tuskin täällä ketään juntiksi haukutaan sen takia, että hän ei allekirjoita alotetta. Eiköhän tämä "junttius" liity näihin aloitteen vastustajien argumentteihin.

Niin, näinhän se juuri on. Tässä ketjussa vain on nähtävissä taas se, että ollaan joko puolesta tai vastaan. Luultavasti suurin osa suomalaisista on samassa "ihan sama"-jengissä kuin minä ja jatkaisi elämää ihan normaalisti, meni tämä aloite läpi tai ei. Minulla on homoseksuaalisia kavereita enkä ole homokammoinen ihminen, mutta tämä asia on minulle aivan se ja sama. Kuten on ollut kaikille homoseksuulisille kavereillenikin (ainakin mitä minä heitä tunnen) aina, kun tästä asiasta ei ole nostettu niin jumalatonta älämölöä.
 

Sim_Sam

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP, Punamustat pelipaidat, 60min paine ja DDR
Teet tuollaisen irrationaalisen väitteen aluksi, sitten pahoitat mielesi ja sitten alat martyyriksi... kaapin ovi narisee...

Olen marttyyri. Tunnustan asian suoraan. Ja nyt pitää tunnustaa, että pahoitin todellakin mieleni tässä asiassa. Traumojahan tästä ketjusta varmasti tulee jäämään loppuiäksi, mutta koitetaan selvitä tästäkin sopasta kunnialla. Vai, että ihan irrationaalisen väitteen? Piti ihan googlella tarkistaa, mitä asia mahdollisesti tarkoittaa (koska juntti). Eli tarkoitatko väitettäni tuosta enemmistö asiasta, että kansasta suurin osa on homoliittoja vastaan? Käsittääkseni perustelin asian jo kertaalleen. Minusta vaan ei 1000 ihmisen haastattelu tai 100000 ihmisen allekirjoittama aloite ei ole riittävä peruste sille, että kansan enemmistö on todellakin homoliittojen puolella. Ja pari muutakin ihmistä on asian perustellut. Mutta voin toki olla myös väärässä ja jokaisella olkoon oma mielipiteensä asiaan. Ei kaikki tykkää samasta keitosta. Ovet narisee aina.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuskin täällä ketään juntiksi haukutaan sen takia, että hän ei allekirjoita alotetta. Eiköhän tämä "junttius" liity näihin aloitteen vastustajien argumentteihin.
Tässä asiassa olet kyllä väärässä, katso vaikka nimimerkkien Simon ja Nahkanaama anti tässä ketjussa.

Aloitteen "vastustajia" (joka on muuten varsin erikoinen määritelmä) voi toki syyttää monista asioista, mutta miten ihmeessä ne ovat leimanneet aloitteen kannattamisen juntiksi? Tällainen argumentointi on ainakin minulta mennyt kokonaan ohi.
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Tässä kirjoitus teille kaikille suvaitsemattomille, itsekkäille, ahdasmielisille roskasakkiin kuuluville junteille, jotka ette aloitetta aio allekirjoittaa tai sen tavoitetta tue

Tässä toisen hihhulipuolen koko kuva todellisessa typeryydessään: olet suvaitsematon, itsekäs, ahdasmielinen roskasakkiin kuuluva juntti jos et allekirjoita tai tue tavoitetta.

Eli nekin ketkä eivät vastusta?
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Tässä toisen hihhulipuolen koko kuva todellisessa typeryydessään: olet suvaitsematon, itsekäs, ahdasmielinen roskasakkiin kuuluva juntti jos et allekirjoita tai tue tavoitetta.

Eiköhän se ole yhtä naurettavaa haukkua näitä vastustajia junteiksi, kun naureskella kannattamista suvaitsevaisuuden riemuvoittona.
 

julle-jr

Jäsen
Tässä kirjoitus teille kaikille suvaitsemattomille, itsekkäille, ahdasmielisille roskasakkiin kuuluville junteille, jotka ette aloitetta aio allekirjoittaa tai sen tavoitetta tue:

Avoin kirje sukupuolineutraalin avioliiton vastustajille | Eikö ketään edes hävetä

Nyt väännetään niin paksua rautalankaa että pitäisi upota puupäisimmänkin keilan kalloon, miksi te olette niin saatanan väärässä.
Minusta linkitetyssä kirjoituksessa homoperheen lasten kiusaamisargumenttia kumoamaan pyrkivä vasta-argumentti oli melko hatara:

"Mitä jos lakkaisit itse olemasta homofobinen ihmisperse ja kertomasta lapsillesi, että homot on yök, eiköhän se kiusaamisongelma ratkeaisi sillä?"

En usko, että sillä on yleisesti ottaen kiusaamiseen paljoakaan vaikutusta, että mitä minä kerron lapsilleni. Kiusaamisongelma ei missään nimessä ratkea minun toimintani kautta. Minulla on asiaan melko vähän vaikutusmahdollisuuksia. Ja ilmeisesti blogistinkin mielestä kiusaamisongelma on todellinen, kun hän puhuu tämän ongelman ratkaisemisesta.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Hämmentävää miten silti pitää tulla kommentoimaan vaikka asia ei millään tasolla kiinnosta. Jos oikeasti asia on se ja sama niin luulisi ettei tuo viestini hetkauta suuntaan tai toiseen.


Kai täällä keskustelua saa seurata, että pysyy "ajan hermolla". Ja aika selvästi tuossa edellä leimattiin myöa porukka joka ei allekirjoita.

Mua ehkä enemmön kiinnostaa tämä kansalaisaloite ja sen julkisuus. Onko Suomessa nyt tulevaisuudessa trendikästä kerätä nimiä jos koko kansan äänestämät edustajat eivät tee itseä miellyttäviä päätöksiä. Enemmän mua tässä asiassa häiritsee tämä julkinen paatos, kuin itse asia. Vähän sama kuin pressanvaaleissa. Haavisto kyllä olisi sopinut Suomen ykkösmieheksi, mutta kannattajat tekivät päätöksen lopulta todella helpoksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös