Tällainen palvelu on toki mitä hienoin "demokratian" ilmentymä, mutta helppoudellaan se inflatisoi yksittäisen allekirjoituksen arvon. Toisin sanoen, voin käydä allekirjoittamassa aloitteen ihan vain huvikseni, koska se on helppoa, vaikka asia ei minua hetkauttaisi lainkaan.
Varsinkin tällaisen somessa leviävässä kansanliikkeessä tämä aiheuttaa helposti vääristymän, koska allekirjoittamisen nähdään olevan niin hip ja pop, että se käydään tekemässä itse kysymystä sen kummemmin pohtimatta.
Tästä samaa mieltä. Kansalaisaloitteet pitäisi olla listoina joissain tietyissä paikoissa, vaikka sitten posteissa tms. Ja samasta syystä olen aika vahvasti myöskin vaalien nettiäänestämistä vastaan, koska se on aivan liian helppoa ja muiden mielipiteiden vietävissä. Jos ei saa sen vertaa itsestään irti, että kävisi äänestyspaikalla antamassa äänensä, niin olkoot äänestämättä. Tällöin asiaan vaikuttaisivat vain ja ainoastaan ne, joita asia oikeasti kiinnostaisi.
Vähän sama nähtiin tosiaan Haaviston kohdalla pressanvaaleissa ja silloinkin se vei keskustelun monin paikoin väärille urille. Käytännössä siis kisapuistojen kanssa inttämiseksi siitä, onko homostelu iljettävää.
Kun otit minut esimerkiksi, niin kommentoin hieman. Ei asiassa pitäisi olla mitään keskusteltavaa, että onko homous iljettävää vai ei. Minusta ja joidenkin muiden mielestä on. Joidenkin toisten mielestä taas ei ole. Ja siinäpä se "keskustelu" sitten olikin. En ole kehoittanut ketään väkivaltaan homoja vastaan enkä itsekään harrasta väkivaltaa ketään kohtaan, sen sijaan jokunen nimimerkki on ilmaissut halunsa lyödä minua. Enkä minä ole yrittänyt kääntää ketään sen kannalle, että homous olisi iljettävää. Sen sijaan todella moni nimimerkki on yrittänyt käännyttää minua toiseen suuntaan, osittain vieläpä aika raflaavin sanankääntein ja suoraan haukkumalla, tuoden samalla julki kuinka hyviä ihmisiä he kuvittelevat olevansa ja kuinka paha minä heidän mielestään olen, enkä ymmärrä ollenkaan että mitä he sillä kuvittelevat voittavansa. En minä heidän takiaan tule mielipidettäni muuttamaan (eivätkä he toki minun) vaikka kuinka haukkuisivat. Silti he ovat olevinaan fiksuja ja minä sitten idiootti.
Itse asiassa se ei liikuta minua tippaakaan, kun nimimerkkien takaa huudellaan, vieläpä sellaisin perustein, jotka eivät kestä lähempää tarkastelua eivätkä näin ollen ole itse asiassa perusteluita ollenkaan. Ja tämä on se suurin ongelma, ei se että homous on mielestäni vastenmielistä.
Mutta onko homoliittojen laillistaminen joku ihmisoikeuskysymys? No ei ole, lukekaa vaikka se ihmisoikeusjulistus.
Onko homoliittojen laillistaminen tasa-arvokysymys? No ei ole, termillä tasa-arvo ei ole nykyisellään mitään tekemistä sukupuolisen suuntautumisen kanssa, vaan kyse sukupuolten välisestä tasa-arvosta. Se toteutuu tällä hetkellä Suomessa käytännössä täysin. Homoliittolaissa on kyse sukupuolineutraalista avioliittolaista, mutta jostakin syystä tätä termiä eivät asian puolustelijat halua käyttää.
No mutta onko kyse sitten siitä, että mitä kaksi täysi-ikäistä ihmistä keskenään vapaasta tahdostaan yhteisellä sopimuksella tekevät? Ei ole, se on nähty monen asiaa puolustelevankin "puheenvuoroista". Näille samoille nimimerkeille tuntuu olevan täysin käsittämätöntä, että samalla perustelulla he tulevat puolustaneeksi täysi-ikäisten lähisukulaistenkin parisuhteita, jotka ovat tällä hetkellä ihan laissa kiellettyjä ja joita monet heistä pitävät täysin sairaana ja perverssinä toimintana. Ja kun tätä kyseistä perustelua kahden ihmisen välisestä sopimuksesta kaytetään, niin sillä samalla perustelulla kumotaan homoparien mahdollisuus adoptioon. Ainakin minun käsittääkseni se mahdollinen lapsi on kolmas osapuoli, eikä ole tehnyt mitään sopimusta kenenkään kanssa.
Ja kuten olen sanonut, ei minua haittaa tippaakaan jos homot saavat käyttää omasta virallistetusta parisuhteestaan termiä avioliitto. Ihan vapaasti, jos haluavat. Mahdollisuus adoptioon pois sekä kirkolle vapaus vihkiä juuri ne parit kuin itse haluaa, niin asia on ihan läpihuutojuttu. Mutta eihän se tietenkään puolustajille käy, koska ei sillä termillä avioliitto ole heille oikeasti mitään merkitystä. Se on vain keppihevonen.