Harkkapaikan valinnassa halusin haastaa itseäni, avartaa mieltä ja nähdä vähän erilaista menoa (har har har, erilaista kuin Suomessa perus nuorisotyössä) ja toki oppia paremmin englantia. Työkavereitten kanssa tuli käytyä paljon homobaareissa ja yksillä isoilla homokarnevaalikemuilla. Ei tuollaisiin juttuihin tulisi ikinä täällä mentyä. Kuitenkin voisin esimerkiksi nim.
@Klose16 suositella todella paljon jotain tuollaista kokemusta. Siinä kun saattaisi selvitä sellainen jännittävä asia, kuin että homot ovat ihmisiä siinä missä muutkin, eikä heissä ole mitään pelättävää tai vastenmielistä.
Heh, itse taas olen vakuuttunut että juuri ateisteilla on eniten ennakkoluuloja, mistä esim. tuo sinun kehotuksesi kertoo. Hassua sinänsä kun en ole täällä homoja sen kummemmin arvostellutkaan. Mistä voit tietää elämästäni noin tarkkaan?! No etpä tiedäkään, joten kerron että minulla on fb-kavereina muutamakin homo/bi/transseksuaali joista ainakin kolme ovat tulleet sinne ihan oikean elämän kautta. Yksi kysyi (irl) mitä mieltä olen homoavioliitoista ja vastasin eikä silti poistanut kavereista. Nyt selvisi tämäkin jännittävä asia.
Uskon myös, että sellainen jumala joka syrjii millään perusteella ihmisiä ei ole hyvä tai seuraamisen arvoinen jumala. Itse en jumaluuksiin usko, mutta mulle on ihan fine jos joku uskoo, silloin kun se usko ei haittaa ketään muuta. Tuossa tapauksessa kun uskonnon nimissä rajoitetaan toisten elämää mennään metsään ja pahasti.
Aha, et nyt taida olla kovin perehtynyt uskontoihin saatika metafysiikkaan yleensä, mutta perinteiseen Jumalakuvaan (huom. isolla) kuuluu luominen, kyllä, myös ihmisten. Ihmiset ovat erilaisia eläen eri aikakausina eri paikoissa, eikö totta? Tämä erilaisuus kuuluu vahvasti ihmisyyteen, eikö totta? Ts. Jumala on siis syrjinyt ihmisiä todella monissa eri asioissa jo siinä vaiheessa! Ja silti tämä Jumala ei olisi ihmisen mielestä jo tuosta syystä tarpeeksi hyvä, kun on luonut
syrjien tuon saman ihmisen. Heh. Ehkä se tästä.
Miten muuten uskonnon perusteella toteutettu rajoittaminen on pahempaa kuin jokin muu? Kyllä sinuakin rajoitetaan joka päivä ihan muistakin syistä, sellaisilla tavoilla jotka sivuutat edes niitä huomaamatta.
Rakkaus on kaikkien oikeus. On helvetin typerää, että tälläisesta asiasta pitää vielä nykypäivänä vääntää tällä tavalla. Tämä on niin selkeä ihmisoikeuskysymys.
Silti sulla on Klose mun puolesta oikeus mielipiteisiisi, en vain ole samaa mieltä kanssasi.
Eihän homoliittolaissa rakkaudesta
per se olekaan kysymys, eikä ihmisoikeudesta kts. edellinen kappale. Perhe tulee tai sen pitäisi tulla yhteiskunnallisissa arvoissa ykkösenä. Näin myös on maailman vanhimmissa kulttuureissa. Homoseksuaalit taas eivät voi muodostaa keskenään perhettä. Näin yksinkertaiseen tilanteeseen tuo hyvin pitkälti perustuu, mutta todellisuus halutaan sulkea mielestä koska se estää tiettyjä nautintoja jne.