En nyt muista olenko aiemmin jo näistä jutuista tänne kirjoittanut mutta laitetaan nyt jotakin.
Olin vuosi sitten 3 kk koulun kautta harkassa Corkissa, Irlannissa. Harjoittelupaikkana toimi The Other Place Cork, eli seksuaalivähemmistökahvila ja -tukikeskus. Menin sinne tekemään nuorisotyötä, mutta lähinnä tuli tehtyä tuota kahvilatyötä. Suurin osa työstä oli siis lähinnä hengailua paikallisten homojen kanssa. Töissä pääsi tutustumaan tyyppeihin joista suurin osa oli mukavia ja osa aivan täysiä runkkuja, osa ärsyttäviä ja osa todella huippu tyyppejä. Eli ihan niinkuin missä tahansa muussakin ihmisryhmässä.
Harkkapaikan valinnassa halusin haastaa itseäni, avartaa mieltä ja nähdä vähän erilaista menoa (har har har, erilaista kuin Suomessa perus nuorisotyössä) ja toki oppia paremmin englantia. Työkavereitten kanssa tuli käytyä paljon homobaareissa ja yksillä isoilla homokarnevaalikemuilla. Ei tuollaisiin juttuihin tulisi ikinä täällä mentyä. Kuitenkin voisin esimerkiksi nim.
@Klose16 suositella todella paljon jotain tuollaista kokemusta. Siinä kun saattaisi selvitä sellainen jännittävä asia, kuin että homot ovat ihmisiä siinä missä muutkin, eikä heissä ole mitään pelättävää tai vastenmielistä. Uskon myös, että sellainen jumala joka syrjii millään perusteella ihmisiä ei ole hyvä tai seuraamisen arvoinen jumala. Itse en jumaluuksiin usko, mutta mulle on ihan fine jos joku uskoo, silloin kun se usko ei haittaa ketään muuta. Tuossa tapauksessa kun uskonnon nimissä rajoitetaan toisten elämää mennään metsään ja pahasti.
Tuolla Corkissa ehdottomasti mielenkiintoisin kokemus oli, kun saimme keskustella 3-4h Irlannin transgenderliiton puheenjohtajan kanssa. On melko karua settiä kuulla trans-ihmisten elämistä, järkyttäviä lukuja esim viiltelyn ja itsemurhatilastojen suhteen.
Tuolla reissulla karisivat viimeisetkin ennakkoluulot ja -asenteet. Silloin kun jotain asiaa ei ymmärrä sitä helposti pelkää.
Rakkaus on kaikkien oikeus. On helvetin typerää, että tälläisesta asiasta pitää vielä nykypäivänä vääntää tällä tavalla. Tämä on niin selkeä ihmisoikeuskysymys.
Silti sulla on Klose mun puolesta oikeus mielipiteisiisi, en vain ole samaa mieltä kanssasi.