1. Vain ja ainoastaan näiden tiettyjen tapausten melusaasteen konkretisoitumista. Järjestötoimintaa, kulkueissa käymistä ja kaikkeen mahdollisiin osallistumista JOS esittää tämän asian olevan niin helvetin tärkeä kuin se joillekin muka on.
2. No niin ja sieltä saatiin homofobia kaivettua esiin. Vastataan silti, eli minulla ei ole homoja vastaan yhtään mitään. Vastustan ainoastaan näitä tiettyjä muka ymmärtäjiä sekä myötäilijöitä. Tässä minulla ei ole aseina muuta kuin näppäimistö sekä ääneni, mutta minulle tämä ei olekaan mikään missio.
Sille en valitettavasti mahda mitään jos yksi nimimerkki ei ymmärrä alleviivattua sarkasmia ja toinen keskittyy vain henkilökohtaisuuksiin menemiseen. En laita produktioon Criminal Minds Jatkoaikaa, mutta sisäinen hotchnerini sanoo etteivät arvon palstaveljet alunperinkään halunneet ymmärtää mistä puhuin. Sen on toki tälle keskustelulle erittäin luonnollista, mutta odotin itseäni paremmilta kirjoittajilta vähän enemmän kuin #homofobia#spedeily#uhriutuminen yms.
Ihan sama mistä asiasta keskustellaaan, oli se sitten homoista, Natosta tai jääkiekosta, aina löytyy ihmisiä, jotka menevät henkilökohtaisuuksiin. Ei tämä ole mikään Pro Homo-liikkeen etuoikeus. Se on valitettavaa, mutta tosiasia, joka ei tule koskaan muuttumaan.
Ihmiset ovat keskimäärin melko mukavuudenhaluisia ja laiskoja. Harva jaksaa nousta barrikaadeille agendansa vuoksi ja tämäkään ei ole mikään homomyötäilijöiden etuoikeus. Kuinka moni esimerkiksi vauhkoaa kovimmista rangaistuksista rikollisille, mutta ei silti osallistu järjestötoimintaan tai mielenosoituksiin asian korjaamiseksi? Ihmisillä on myös rajallisesti vapaa-aikaa ja vaikka pitäisikin homojen oikeuksia erityisen tärkeänä asiana, ei se tarkoita sitä etteikö elämässä olisi muitakin tärkeitä asioita, jotka vievät suuren osan siitä rajallisesta vapaa-ajasta. Sosiaalinen media ja kansalaisaloite ovatkin tämän takia oivia tapoja nykypäivän ihmisille vaikuttaa poistumatta kotisohvalta. Ja juurihan tässä todistettiin, että ne ovat myös toimivia tapoja vaikuttaa, joten mielestäni vähättelet niiden merkitystä.