Jatkoajan virallinen homoketju

  • 899 882
  • 8 153

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
He ovat ihmisiä. Aivan kuten ne, jotka elävät vakaumuksensa mukaan. Ihmisiä tässä kaikki ollaan. En kuitenkaan paheksu Oinosen näkemystä vaan ihmettelen sitä ja sen perusteita. Se minulle tottakai suodaan. Parhaimmillaan sen ihmettelyn avulla saan vastauksia ja ymmärrän paremmin Oinosen näkemyksen. Hyväksyähän mun ei tarvitse. Toivoisin myös Oinoselta samaa eli vaikka hän ei hyväksyisi homoseksuaalisuutta, hän ymmärtäisi sitä sen verran, että pystyisi juhlia heidän kanssaan itsenäisyyttämme. Oinonen kuitenkin näkee asian jyrkemmin ja jättää juhlat valitettavasti väliin.

Meitä on niin moneen junaan. Itse voin jopa fyysisesti pahoin jos näen kahden miehen lähentelevän toisiaan. Kaikki eivät ole kuten te joita näkyy tälläkin palstalla tulleen taas useita kaapista ulos.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
En paheksu Oinosta, paheksun hänen tapaansa sotkea sotaveteraanit tähän mukaan.
Oinonen kertoi valinnastaan ja samalla siitä, mistä oli saanut vastakaikua. Miksi Oinonen ei olisi saanut sanoa, että sotaveteraani oli samaa mieltä? TosiFani haluaa olla sananvapauden rajoittaja?

Epäilen empiiriseltä mutupohjalta, että iso osa sotaveteraaneista pitäisi mieluummin linnan juhlat ilman homojen tanssintaa kuin homojen tanssinnan kanssa, joten Oinosen lausumaan ei sikälikään liittyne vain yksittäinen yhden sotaveteraanin mielipide.

Älyllisesti Oinonen oli siis rehellinen isoa osaa sotaveteraaneja kohtaan kuin myös arvojaan kohtaan. Suoraselkäistä toimintaa!
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Meitä on niin moneen junaan. Itse voin jopa fyysisesti pahoin jos näen kahden miehen lähentelevän toisiaan. Kaikki eivät ole kuten te joita näkyy tälläkin palstalla tulleen taas useita kaapista ulos.

Voitko pahoin, jos/kun suosikkijoukkueesi miespelaajat tanssivat mestaruuden voitettuaan kaulakkain pukukopissa hyvin vähissä kamppeissa - kenties munasuojat intiimialueidensa suojana? Vai onko tämä sitten eri asia, urheilutähdet, voitettuaan mestaruuden voivat tanssia ja halailla toinen toisiaan tarvitsematta pelätä homoksi tai vähintäänkin hintahtavaksi leimautumista "pikku-mixujen" mielessä?

***

Mitä tulee Oinoseen, Jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseensä, tämä mielipiteenäni mutta kuinka asian esittää ja miten, on sitten toinen asia. Ymmärrän Oinosen kieltäytymisen ja minulle henkilönä on aivan sama vaikka näitä "oinosia" ei nähtäisi juhlissa laisinkaan. Tai itseasiassa vielä parempi olisi se, jos koko juhlia - naurettavuuden huippua - ei järjestettäisi lainkaan.

vlad.
 
Suosikkijoukkue
- Raipe - All Mighty CCCP
Mitä lie ovat ne, jotka paheksuvat henkilöä, joka elää vakaumuksensa mukaan.

Niinpä. Eläähän Anders Breivikin vakaumuksensa mukaan. Eiks nää homo-liittojen vastustajat käytä vähän saman tyyppisiä rinnastuksia. Jos homot saa mennä naimisiin niin kohta myös eläimiin sekaantujat jne...
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Kalju on aina homo, se on geneettinen fakta.

Ai? Onko todella näin? Itse olen ollut siinä uskossa, että Urho Kekkonen, Martti Miettunen ja vaikkapa Il Duce ja Lenin olisivat olleet heteroita. Näemmä eivät ole olleet. No, aina sitä oppii uutta homohistorian saralla...
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Minä tunnen yhden homon erittäin hyvin ja lisäksi muutaman lesbosuhteessa elävän. He kaikki ovat hienoja ihmisiä ja varsinkin tämä miespuoleinen. Pari viikkoa sitten puhui avoimesti kuinka kamalan vaikeaa on löytää miesystävää. Hän on siis tullut kaapista, vaikuttaa käytökseltään täysin homoseksuaalilta ja on myös sen oloinen ulkoisesti. Mutta on muuten helvetin hyvä tyyppi. Olen muuten useaan otteeseen ollut saunassa hänen kanssaan kahden. Alasti. Mainio veikkonen ja ja yksi fiksuimmista nuorista joita olen tavannut. Minäkin huomasin ensimmäisellä kerralla samaan saunaan mennessä olleeni homofoobikko. En ole enää, kun siihen ei ole mitään syytä.

Toiset tykkää äidistä ja toiset tyttärestä. Pieni osa pitää miehistä. So what? Kaikki fobiat eri ihmisryhmiä vastaan on perseestä. Jos joskus tulee vastaan homo, niin suosittelen kertomaan ettet ole kiinnostunut hänestä, mutta kiinnostaa millaista on elää homoseksuaalina. Saattavat pian mielipiteet muuttua.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Mitä lie ovat ne, jotka paheksuvat henkilöä, joka elää vakaumuksensa mukaan.
Perussuomalaisia. Tai no, ainakin Pentti Oinonen on tässä tapauksessa ainoa joka paheksuu vakaumustensa mukaan eläviä henkilöitä.
 
Ai? Onko todella näin? Itse olen ollut siinä uskossa, että Urho Kekkonen, Martti Miettunen ja vaikkapa Il Duce ja Lenin olisivat olleet heteroita.
Mennäänpä vuosikymmen tai pari eteenpäin, niin todennäköisesti Kekkosestakin on siihen mennessä leivottu kaappi- tai jopa umpihomo. Eikös se ole tapana kun ravistellaan historiankirjoituksia ja käsitystä menneistä persoonista. Munasillaan tanssii Kekkonen Kiasmassa valkokankaalla Leninin kanssa.
 

J.J.Jasper

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Mikäs juttu tämä on?

Oinonen ei ole sotinut sekuntiakaan elämässään ja pelkää tanssivia homoja?

Hakkarainen yhdistelee lampaita vielä kuvioon? Mikä viittaus tuo on. Onko kyseessä jokin Viitasaaren juttu?
 
Viimeksi muokattu:

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Oinosella toki on oikeus mielipiteeseensä. Lopulta uskon, että hän tekee homoille palveluksen, kun tämä asia on taas tapetilla. 95% uutisen nähneistä ihmisistä luultavasti pitää tuollaista käytösytä erittäin junttina ja tyhmänä tällä hetkellä. Asenteita voi muuttaa myös niin ;)
 

Fordél

Jäsen
Epäilen empiiriseltä mutupohjalta, että iso osa sotaveteraaneista pitäisi mieluummin linnan juhlat ilman homojen tanssintaa kuin homojen tanssinnan kanssa, joten Oinosen lausumaan ei sikälikään liittyne vain yksittäinen yhden sotaveteraanin mielipide.

Älyllisesti Oinonen oli siis rehellinen isoa osaa sotaveteraaneja kohtaan kuin myös arvojaan kohtaan. Suoraselkäistä toimintaa!

Tätä mutuasi en todellakaan osta. Mitään kättä pidempää mulla ei ole väitteeni tueksi vaan ainoastaan oma kokemuspohjani. Sen perusteella en usko, että iso osa sotaveteraaneista pitäisi mielummin itsenäisyyspäivän vastaanoton ilman homoja kuin homojen kanssa. Ne sotaveteraanit, joihin itse olen törmännyt, ovat olleet suvaitsevaisia. Voisin jopa kuvitella, että moni heistä ajattelee taistelleensa vapaan maan puolesta, johon myös nämäkin keskustelun alla olevat asiat kuuluvat. Toki osa voi olla homoseksuaaleja vastaan, mutta en usko sen olevan iso osa. Sen sijaan uskon, että suurella osalla heistä ei ole mitään sitä vastaan, että homot tanssivat linnan juhlissa.
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oinosella toki on oikeus mielipiteeseensä. Lopulta uskon, että hän tekee homoille palveluksen, kun tämä asia on taas tapetilla. 95% uutisen nähneistä ihmisistä luultavasti pitää tuollaista käytösytä erittäin junttina ja tyhmänä tällä hetkellä. Asenteita voi muuttaa myös niin ;)

Pikemminkin sanoisin, että 95 % kohauttaa lähinnä olkapäitään luettuaan Oinosen yksittäisen kommentin. 3 % on Oinosen kanssa samaa mieltä, ja 2 % on näitä tässäkin ketjussa esiintyviä ammattiloukkaantujia, jotka yrittävät kaikin keinoin tuoda omaa muka-suvaitsevaisuuttaan esille.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse koen, että veteraaneja kunnioitetaan parhaiten elämällä sellaisten ihanteiden ja arvojen mukaisesti, joiden vuoksi myös kannatti puolustautua. Näitä ovat muiden muassa vapaus, tasa-arvo ja kaikenlaiset ihmisoikeudet ja toisten kunnioittaminen. Vaihtoehtona oli totalitääriseen järjestelmään liittyminen ja siellä ei käsittääkseni kovin julkisesti homosteltu. Se, että meillä voivat homot tanssia linnan juhlissa ilman pelkoa kivitetyksi tulemisesta, on yksi hieno osoitus siitä, että Suomi on monessa mielessä hyvä maa meille kaikille.

Minusta on ikävää, että jotkut vetävät veteraanien uhraukset lokaan yrittämällä kaventaa yksilöiden oikeuksia ja vapautta elää julkisesti sellaista elämää, jossa ovat onnellisia.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Pentti Oinonen on tässä tapauksessa ainoa joka paheksuu vakaumustensa mukaan eläviä henkilöitä.
Oinosella on vakaumus, että hän haluaa olla linnan juhlissa ilman homotanssijaisia, perustunee Raamattuun tuo hänen vakaumus. Sitä vakaumusta ja sen pohjalta Oinosen tekemiä käytöksiä sitten paheksutaan ja kohutaan, niin kuin myös nimimerkki JZZ tekee.

Tuo Oinonen oli kutakuinkin viimeinen henkilö, jota nykyisistä kansanedustajista äänestäisin. Olisi varmaankin juuri se viimeinen, mieluummin äänestäisin vaikka sitä Jani Toivolaa. Vaikka se Toivola onkin "mielipidenatsi" aivan samoin kuin on Oinonenkin.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Pikemminkin sanoisin, että 95 % kohauttaa lähinnä olkapäitään luettuaan Oinosen yksittäisen kommentin. 3 % on Oinosen kanssa samaa mieltä, ja 2 % on näitä tässäkin ketjussa esiintyviä ammattiloukkaantujia, jotka yrittävät kaikin keinoin tuoda omaa muka-suvaitsevaisuuttaan esille.
Tarkoitin lähinnä sitä, että suurin osa varmaan ajattelee asiasta kuten minä: Oinonen on niin tyhmä ja juntti jätkä, ettei sen mielipiteistä edes kannata pahoittaa mieltään. Asia olisi aivan toinen, jos esimerkiksi joku ministeri tällaisia lausuntoja antaisi, mutta Oinoselta kukaan ei varmaan mitään muuta odottanutkaan.
 
Viimeksi muokattu:

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Oinosella on vakaumus, että hän haluaa olla linnan juhlissa ilman homotanssijaisia, perustunee Raamattuun tuo hänen vakaumus. Sitä vakaumusta ja sen pohjalta Oinosen tekemiä käytöksiä sitten paheksutaan ja kohutaan, niin kuin myös nimimerkki JZZ tekee.

Siis mikä logiikka tässä nyt on? Julkinen mielipidekeskustelu pitäisi olla vain keltaisessa lehdistössä esitettyä monologia toisensa perään kenenkään kommentoimatta niiden sisältöä? Jos Oinonen suoltaa suustaan täällä mainitun kaltaisia typeryyksiä niin totta helvetissä niitä täytyy voida kommentoida kriittisestikin. "Mielipidenatsius" on ihan eri asia.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Perussuomalaisia. Tai no, ainakin Pentti Oinonen on tässä tapauksessa ainoa joka paheksuu vakaumustensa mukaan eläviä henkilöitä.
Ei kai homoseksuaalisuus mikään vakaumus ole. Ennemminkin seksuaalinen suuntautuminen, joka vakaumuksesta poiketen ei ole yksilön oma valinta. Oinonen on kristinuskoonsa pohjautuen valinnut vakaumuksen, jonka mukaan homoseksuaalisuus on synneistä hirvittävin. Taustalla saattaa olla myös monen muun homofoobikon lailla pelko ja epätietoisuus iysestään. Armeijassa tai jumppatunnin jälkeen pukuhuoneessa on toisten miesten seassa tuntunut munaskuissa outoa värinää ja paniikki iskee päälle. Mitä? Minäkö? Ei voi olla totta.
 

Isaa

Jäsen
Suomen puolesta siellä tosiaan taistelivat myös homoseksuaalit, joilla ei siihen aikaan ollut minkäänlaista sijaa Suomessa tai missään muuallakaan. Nyt sitten joku Oinonen loukkaantuu suuresti siitä, että homoseksuaalit kehtaavat tanssia itsenäisyysjuhlissa. Tuolla suorituksella Oinonen pärjää jo hyvin Jani Toivolaa vastaan loukkaantumiskisassa

Taitaa toki Oinoselle olla aivan uutta tietoa se, että homoja oli jo olemassa sodan aikaan, saati sitten se, että homoja oli mukana sotimassa.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sinänsä kummallinen perustelu Oinoselta rinnastaa homot ja sotaveteraanit, vaikka todellisuudessa sotaveteraanien keskuudessa homous on/oli monia muita ryhmiä yleisempää.

Pentti Oinonen on yksi tyhmimmistä kansanedustajista. Tämä ei ole ensimmäinen kerta kun hänen argumentointinsa on tätä tasoa. Olen hänen selityksiään kerran "livenä" ollut eräässä tilaisuudessa kuuntelemassa ja viimeistään tuolloin havahduin siihen, että millaisia puupäitä eduskuntaan valitaankaan.

---

Eräs kaverini tuli ulos kaapista vastikään. Huvittavaa tässä on se, että "piilossa" ollessaan hänestä ei olisi voinut homoutta päätellä, mutta astuttuaan esiin hän on alkanut muuttumaan täydelliseksi TOF-stereotypiaksi pukeutumistyyleineen ja käyttäytymisineen. Vaatteet ovat pienentyneet ihonmyötäisiksi ja värikkäämmiksi sekä jääkiekko on vaihtunut "korkeakulttuuriin".
En ole häntä montaa kertaa avautumisensa jälkeen tavannut, mutta tähän on syynä ihan perinteinen heterokavereiltakin tuttu parisuhteen alkamisesta johtuva kaverisuhteiden unohtaminen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös