Juu, suvaitaan meillä omaakin kulttuuria.Unohtamatta jos suomalainen kännissä toilailee.
Juu, suvaitaan meillä omaakin kulttuuria.Unohtamatta jos suomalainen kännissä toilailee.
Kun en ymmärrä mitä paheksuttavaa tuossa Oinosen mielipiteessä on. Vaikka en olekaan samaa mieltä Oinosen kanssa. Tietysti nämä mielensäpahoittajat, jotka pahoittavat mielensä milloin mistäkin, kun toiseutta pitäisi kohdata, pahoittivat mielensä tuostakin mielipiteestä. Tai no, toisenlainen toiseus on tietenkin hyvinkin jännää...
No, Oinosen arvopohja lepää Raamatussa, hänen ratkaisunsa on täysin looginen.
Suvaitsette jälleen kerran vain sen mitä itse suvaitsette. Olette joukkona pidemmän päälle yhteiskunnalle vaarallisia, koska teidänlaistenne vuoksi yhteiskunnan ilmapiiri kärjistyy. Kun ääriliikkeet saavat enemmän kannatusta, syy on mielestäni aika pitkälti juuri teidänlaistenne.
Kohta varmaankin ihmisiä ohjeistetaan suhtautumaan vähemmistöjen tekemiin rikoksiin ymmärtäväisesti, koska esimerkiksi raiskailu nyt vaan sattuu kuulumaan afrikkalaiseen kulttuuriin ja meillä suvaitaan vieraita kulttuureja. Homokin saa raiskata miehen, koska homoja on sorsittu satoja vuosia heteroiden toimesta, ja on ihan oikeutettua että kauan jatkunut vääryys oikaistaan antamalla korvaukseksi tiettyjä "erivapauksia". Eli pitäkää varalta voiteita mukananne, jos hintti saapuu peräämään (sic) epäämätöntä oikeuttaan yksipuoliseen nautintoon.
Samaa semantiikkaa käytät kuin Latekin tuossa. En oikeastaan ymmärrä miksi saivartelette. Vastasin jo tuohon. No, korjaan silti, vaikka tämä minulle onkin sama asia mutta kun teille ei, niin tässä teidän semantiikkaanne sopiva vastaus: Minun ymmärtääkseni paheksutte tässäkin ketjussa Oinosen mielipidettä homoudesta. Oinonen paheksuu homoja mutta ei Oinosen mielipidettä homoista. Käyttäjänimetön ei paheksu Oinosen mielipidettä homoista eikä homoja.Ei, minä paheksun Oinosen mielipidettä, joka paheksuu homoja.
Mutta kun vastustat Oinosen mielipidettä homoudesta, niin samalla vastustat Oinosen vapautta elää hänen mielestään oikeanlaisessa maailmassa. Ei kaikki nk. vapaus ole itseisarvoisesti oikein, niin kuin yleinen harhaluulo näyttää olevan. Minä sallin Oinosen mielipiteen, en pahastu siitä yhtään ja pidän hänen mielipidettään loogisena, kun hän on niin kovasti Raamattuun uskova. Minä en pidä hänen mielipidettään sen väärempänä kuin homotanssiaisiakaan kannattavien. Sitten äänestetään ja katsotaan millaisessa maailmassa eletään. Ei tämä ole sen kummempaa.Samaan aikaan ei voi puolustaa ja vastustaa vapautta. On älyllisesti epärehellistä esittää sananvapauden nimissä kannanottoja muiden ihmisten vapauden rajoittamiseksi.
Minä sallin Oinosen mielipiteen, en pahastu siitä yhtään ja pidän hänen mielipidettään loogisena, kun hän on niin kovasti Raamattuun uskova. Minä en pidä hänen mielipidettään sen väärempänä kuin homotanssiaisiakaan kannattavien. Sitten äänestetään ja katsotaan millaisessa maailmassa eletään. Ei tämä ole sen kummempaa.
Käyttäjänimetön ei paheksu Oinosen mielipidettä homoista eikä homoja.
Semantiikkaa? Onhan sillä helvetin iso merkitys onko ihmisen mielipidettä vastaan vai häntä vastaan ihmisenä.
Sanooko Oinonen paheksuvansa homoja? Ymmärtääkseni Oinonen paheksuu homojen tanssimista linnassa. Semantiikkaa? Onhan sillä helvetin iso merkitys onko ihmisryhmän käytöstä (=tanssiminen linnassa) vastaan vai ihmisryhmää vastaan ihmisryhmänä (=homoina).Ei, minä paheksun Oinosen mielipidettä, joka paheksuu homoja. Mikäli Oinonen ei paheksusi homoja, en minäkään paheksusi Oinosen mielipidettä. Oinosen mielipide aiheuttaa siis minun paheksunnan.
Sanooko Oinonen paheksuvansa homoja?
Lähinnä olen pohjimmiltani sitä ihmetellyt, että Oinosen mielipiteeseen paheksuen suhtautuvat antavat yleensä ymmärtää olevansa niitä suvaitsevaisia ja toista mieltä olevat ovat sitten ilmeisen epäsuvaitsevaisia. Minun mielestäni Oinosen mielipide on perseestä mutta täysin looginen hänen raamatullinen vakaumuksena huomioiden. Samoin on perseestä homojen halu saada tanssia linnan juhlissa keskenään, kun tietävät, että se voi loukata oinosenlaisia mutta silti heidän halunsa tanssia keskenään on täysin looginen.Mutta kuitenkin olet paheksunut sitä tapaa miten Oinosen mielipiteeseen on suhtauduttu?
Jos vastustaa Oinosen mielipidettä, vastustaa hänen vakaumustaan eli ei suvaitse kristinuskosta kumpuavaan käytökseen ja arvomaailmaan.
Jos vastustaa Oinosen mielipidettä, vastustaa hänen vakaumustaan eli ei suvaitse kristinuskosta kumpuavaan käytökseen ja arvomaailmaan.
Kuinkas yhteiskunta ja laajemmin elämä tällä maapallolla toimisi, jos kaikilla olisi rajoittamaton vapaus ihan kaikkeen? Etkö pelkää, että tuonkaltainen anarkia johtaisi hallitsemattomaan kaaokseen, väkivaltaan, oman käden oikeuteen ja heikkojen entistä törkeämpään sortamiseen?En yleensäkään vastusta juuri muuta kuin pyrkimyksiä vapauden rajoittamiseen.
Saa paheksua, kunhan ei anna ymmärtää, että on enemmän suvaitsevainen ja se toinen osapuoli ei ole. Tai jos antaa ymmärtää, niin perustelee, että miksi on. Tämä toinen puoli sitten perustelee takaisin, että miksi ei ole. Paradoksaalistahan tässä on yleensä tuo, että ns suvaitsevaiset ovat usein epäsuvaitsevaisempia kuin moni "epäsuvaitsevainen". Se on niin epärehellistä touhua, että ja tuota menin internetin keskustelupalstalle ihan homona kirjoittamaan toisia sanoja.Äh, en ymmärrä tätä ettei saisi paheksua ja vastustaa jotain mielipidettä - että pitäisi olla niin "suvaitsevainen" ja ymmärtäväinen, ettei paheksu ja vastusta mitään käsitystä.
Kai kansanedustaja saa kertoa oman olennaisen vakaumuksensa olennaisia asioita.olen eri mieltä hänen julkiseen mielipiteeseen, minkä hän antoi maamme kansanedustajana.
Saa paheksua, kunhan ei anna ymmärtää, että on enemmän suvaitsevainen ja se toinen osapuoli ei ole. Tai jos antaa ymmärtää, niin perustelee, että miksi on. Tämä toinen puoli sitten perustelee takaisin, että miksi ei ole. Paradoksaalistahan tässä on yleensä tuo, että ns suvaitsevaiset ovat usein epäsuvaitsevaisempia kuin moni "epäsuvaitsevainen".
Kai kansanedustaja saa kertoa oman olennaisen vakaumuksensa olennaisia asioita.
Hienoa. Kyllä nyt helpotti. Halataanko nyt silleen virtuaalisesti mutta ei kuitenkaan yhtään homosti.Vai niin. No, ei sitten koske minua. En ole erityisen suvaitsevainen. Olen liberaali.
Se on helvetin hienoa jos se toimii. Ihan kuin kommunismi: teoriassa hyvin kaunis ja idealistinen aate, mutta ei sitä ihmisillä voi toteuttaa.On selvää, että älyllinen suhtautuminen vapauteen perustuu siihen, että yksilö ei saa käyttää omaa vapauttaan toisten vapauksia vastaan.
Paradoksaalistahan tässä on yleensä tuo, että ns suvaitsevaiset ovat usein epäsuvaitsevaisempia kuin moni "epäsuvaitsevainen".
On selvää, että älyllinen suhtautuminen vapauteen perustuu siihen, että yksilö ei saa käyttää omaa vapauttaan toisten vapauksia vastaan.
Tästä juuri aiemmin kirjoitinkin, tosin eri sanoin. Oinosen vakaumuksen mukaan ei ole hyvä ja kivakaan olla samoissa kemuissa, joissa saattavat homouden kauhistukset tanssia keskenään. Homot tietävät - ainakin nyt - tuon Oinosen vakaumuksen ja silti voisi käydä niin, että linnan juhlissa homot tanssisivat keskenään ja Oinosen vakaumusta ei näin ollen kunnioitettaisi jos siis Oinonen olisi paikalla. Epäsuvaitsevaiset tanssijahomot ajattelisivat vain itseään ja se olisi Oinosen vapauksia vastaan.On selvää, että älyllinen suhtautuminen vapauteen perustuu siihen, että yksilö ei saa käyttää omaa vapauttaan toisten vapauksia vastaan.
Nyt kyllä tiputit mut kärryiltä. Miten ja miksi historia oikeuttaa nykyisiä tai tulevia epäkohtia? Tuolla perusteellahan mitään kehitystä ei koskaan voisi tapahtua.
... Epäsuvaitsevaiset tanssijahomot ajattelisivat vain itseään ja se olisi Oinosen vapauksia vastaan...