Miksi faktaa pitää perustella muuten kuin viittaamaalla asian olevan fakta? Enkä minä ole puhunut kuin sinun henkisestä rasitteestasi tämän asian kanssa. Mihin vähemmistöön koet kuuluvasi? Sinä et ole osoittanut yhtään mitään. Niele se fakta.Sinähän tässä intät, kun et perustele ollenkaan tai vastaa perusteluihini. Kai käsität, että vähemmistölle koituva henkinen rasite on homoliiton yksi pääargumenteista - joten et voi loogisesti käyttää sitä päinvastoin - ellet syrji jotain toista vähemmistöä, kuten olen tässä osoittanut tapahtuvan.
En minä ole todennut sinusta muuta kuin sen, että jos sinulle on henkisesti ylivoimaista mennä naimisiin, niin se on sinun oma valintasi. Yhteiskunnan arvoilla ja Suomen lainsäädännöllä ei ole mitään sinun avioliittoasi vastaan. Tuollaisen mainitsemasi syrjinnän en usko tuosta syystä toteutuvan. Sinä tunnut olevan ainoa ihminen tällä planeetalla, joka uskoo valtaväestön kärsivän homolaista. Siihen on ihan selkeä syykin. Olen sanonut sen syyn niin monta kertaa, että sen toistaminen ei ole enää hedelmällistä.Laki on yksi asia ja yhteiskunnallinen käytäntö toinen. Arvot liittyvät näihin molempiin. Sinä siis toteat puolestani, mitkä minun arvoni tulisi olla? Suurimmalle osalle ihmisiä avioliitto merkitsee jotain enemmän (tämä tulee suoraan luonnosta) ja itse kuulun tähän enemmistöön. Sen aliarvioiminen ilman perusteltuja syitä on aika erikoista. Pahoin pelkään, että vähemmistöt kuten homot tulevat tulevaisuudessa kokemaan uudenlaista syrjintää kun ihmisten tietoisuus kallistuu siihen, että käsittävät heidän saaneen erikoisoikeuksia valtaväestön kustannuksella. Valmis ase.
Vastaa mihin? Koko ajanhan minä keskustelen asiasta. Esitä suora kysymys, niin saat suoran vastauksen. This is what we call "reilu meininki". Mutta lakkaa tekemästä oletuksia minun puolestani. Se on ärsyttävää.Olen sitä perustellut, joten ei ole. Vastaa siihen ensiksi ennenkuin alat leimaamaan enempää. Jostain syystä et halua keskustella itse asiasta - koska oletat ilmeisesti yhdenvertaisuuden olevan jotakin absoluuttista.