En tiedä onko mulla nyt liian vahvat värilasit päässä vai mitkä, mutta ainakin pari viimeistä sivua voisi hyvin printata tasa-arvoista (vai tasavertaista, ihan sama) avioliittolakia vastustaville. Mun silmään kun tämä näyttää siltä, että argumentaatiossa kyseistä arvokysymystä vastustavia viedään enemmän tai vähemmän pahasti kahville ja suvaitsevaisuus jyrää yli.
Henkilökohtaisesti mulle on aivan se ja sama mitä kaksi aikuista ihmistä tekee. Jos he rakastavat toisiaan, haluavat jakaa kaiken keskenään ja elää yhdessä, niin be my guest. Sukupuolesta riippumatta. Ei Matin oikeuksista puhuttaessa pitäisi merkitystä olla sillä, pitääkö Matti Maijasta vai Martista. Mitä sitten adoptioon tulee, niin tulkoot. Väitän, että adoptioprosessin läpikäyvä homo- tai lesbopari on varsin kykeneväinen hoitamaan tulokasta. Yksittäistapauksien kohdalla mennään metsään, mutta näitähän nyt tulee heterosuhteistakin. Mielummin vaikka se nistipariskunnan vahinkolapsi annetaan homoparilla adoptoitavaksi kuin pidetään vanhempien luona katsomassa rännitystä, väkivaltaa sun muuta. Ja tuurijuopoista faijoista kärsii liian moni skidi noin muutenkin. Ei vanhempien suuntautuminen takaa lapsen parempaa tulevaisuutta ja monissa tapauksissa jopa "ikävä tilanne koulussa kahden isäinpäiväkortin takia" on pienempi paha kuin asuminen heikosti toimivassa heterovanhempien tai -vanhemman lukaalissa, ulkomailla orpokodissa tai vastaavaa. Itse uskallan väittää, että lasten kannalta homovanhemmat voivat olla paras realistinen vaihtoehto tietyissä tilanteissa. Vaikka tiettyjä ikävyyksiä (sosiaalinen paine, kiusaaminen, jne.) voisivatkin iskeä, olisi skidin elämä vielä pahempaa ilman homovanhempia ja kunnollisia/päteviä/mikäonoikeatermi heteropariskuntia ei taida aivan jokaiselle riittää nyt kuitenkaan.
En lähde gaypridelle marssimaan, mutta äänestystilanteessa puoltaisin näiden vähemmistöjen oikeuksia. Ei se multa ole pois, että aikuiset ihmiset voivat kuunnella sydäntään kumppanin sukuelimistä riippumatta. Voin olla vähän ehkä tyhmä tai hidas, mutta kovasti ihmettelen tämän keskustelun tarvetta vielä vuoden 2015 lähetyessä. Ihminen on käynyt kuussa, moni ihminen on päivittäin tekemisissä erilaisista taustoista olevien ihmisten kanssa ja jopa Yhdysvalloissa on jo pitkään ollut musta presidentti. Sili Suomessakin täytyy vielä käydä keskustelua siitä, saavatko täysi-ikäiset Maija ja Meiju rakastaa toisiaan ihan noin lain kirjaimen mukaisestikin. Samaan aikaan talous sakkaa ja tällä saralla näkymät ovat mitä ovat, Venäjän ulkopolitiikka on aggressiivisinta sitten kylmän sodan ja suomalaisiakin lähtee teroilemaan ulkomaille. Jotenkin tästä tulee mieleen se, että väännetään kättä auton maalipinnasta auton ollessa tulessa. Jokainen tietää mustan olevan hyvä väri autolle ja vaikka ei tietäisikään, ei se "oma valihtoehto" paljoa auta jos auto palaa kunnolla.