Ei ollenkaan. Näin voisi kuvitella, jos on hyvin ohut käsitys siitä mistä kokonaisuudesta puhutaan. Syntymekanismi, tai oikeastaan ilmiön olemus kaikenkaikkiaan on ainakin omalta kannaltani hyvinkin ratkaisevassa roolissa sen suhteen miten asiaan suhtaudun.
Tällä hetkellä vaikuttaisi siltä että on todellakin olemassa esimerkiksi "väärään sukupuoleen" syntyneitä ihmisiä, joilla siis biologinen ja fysiologinen rakenne on ristiriitainen. Ihminen on siis sisältä eri paria! Hyvin yksioikoisesti todettuna tyttö jolla on munat, tai henkilö jolla on jopa molemmat laitteistot. Näppäräähän tuo varmasti on, mutta tuskin käyttäjä itse on kovin tyytyväinen. Saattaapa jossainpäin maailmaa joutua jopa "poistetuksi". On selvää että tällaiset havaittavat poikkeavuudet ovat synnynnäisiä; tohtiiko tai pitäisikö noita kutsua "virheiksi" on sitten asia erikseen, mutta poikkeamia kuitenkin. Noin niinkuin tasa-arvoisessa mielessä sanottuna. Ihmisarvosta on silti pidettävä visusti kiinni.
Mutta seksuaalisuus onkin sitten jännä juttu. Se ei olekaan havaittavaa, eikä tule geenien mukana. Seksuaalisuus ei ole sukupuoli eikä se plumpsahda sieltä äiteen toosasta ulos värkkien mukana. Ehei! Seksuaalisuus kehittyy ja se onkin sitten mielenkiintoista, mistä se kehittyy. Minä itse olen suhteellisen vakuuttunut siitä, että seksuaalisuus on erilaisten valintojen, kokemusten ja muiden ulkoisten tekijöiden summa joka johtaa lopulta niihin konkreettisempiin käännepisteisiin joita voidaan kutsua valinnoiksi, jotka johtavat lopulta siihen suureen "kaapista ulos tulemiseen" ja lopulta sitten julkitulemiseen. Ei, en kirjoittanut väärin, vaan oikein.
Onko siis homoseksuaalisuus tietyllä tasolla valinnaista, aiheutuvaa vai onko se kivi joka tulee vyörymään päälle teitpä mitä tahansa, se on iso juttu koko asian käsittelyn kannalta ja totta hitossa se vaikuttaa minun mielipiteeseeni. sehän muuttaa käytännössä kaiken, senkin että kivojen sateenkaarilippujen tilalle tulee tylsät ja mitäänsanomattomat kliiniset leimat ja ei ollakaan välttämättä enää niin trendikkäitä ja erilaisia rohkeita ihmisiä, vaan ihan vain "jotain". Nyt tänä päivänä, tämän tietämyksen valossa on tietysti massojen mielestä hämmästyttävää kun joku kivikaudella raapaisee tulitikun, luolamiehet kerääntyvät taputtamaan joukolla viereen ja kumartelevat hämmästyksissään.
Äh, Jatkoaika meni rikki...