Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

  • 2 247 496
  • 13 711

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Edelleenkin pointtini on siinä, että mun mielestä kielenkäyttö saisi olla vapaata ja värikästä. Ilman että sieltä tarpeettomasti poimittaisiin vaikkapa rasistisia ilmauksia asiayhteydestä irrottaen ja leimattaisiin sen takia .
Kielenkäyttö varmaan voi olla vapaata ja värikästä ilman että sinne tarpeettomasti lisätään rasistisia ilmauksia asiayhteydestä irrottaen.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Mutta en käytä niitä loukkaustarkoituksessa.
Voi luoja, tämä ihminen on aivan täysin pimeällä kujalla.

Tiedoksesi, että sun tarkoitusperilläsi ei ole merkitystä, vaan sillä kielellä, jota käytät. Ja jos luulet, että loukkaava termistö on "vapaata ja värikästä" kieltä, niin on sulla kyllä aika paljon oppimista.

@Moderaattorit varmaan löytävät nämä täältä?
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ensinnäkään minä en suostu näyttäytymään tai näyttelemään mitään mitä en oikeasti ole. Se on ihan ensimmäinen ja yksi tärkeimmistä periaatteistani. Minä en halua antaa muille ihmisille valheellista kuvaa itsestäni. Minä olen mitä olen ja muut saavat vapaasti tehdä siitä johtopäätöksensä.

Toisekseen, joo, tietyllä tavalla olet oikeassa. Käytän ikään kuin "kapinahengessä" noita neekeri- ja muita sanoja melko usein. Mutta en käytä niitä loukkaustarkoituksessa. Edelleenkin pointtini on siinä, että mun mielestä kielenkäyttö saisi olla vapaata ja värikästä. Ilman että sieltä tarpeettomasti poimittaisiin vaikkapa rasistisia ilmauksia asiayhteydestä irrottaen ja leimattaisiin sen takia .
Kuinka vaikeaa se on ymmärtää, että sinun "kapinahenkinen" sanojen käyttö loukkaa jatkuvasti useita ihmisiä? Tästä on sinulle sanottu aiemminkin, mutta jatkat samaa rataa edelleen, joka tarkoittaa, että loukkaat ihmisiä tarkoituksella. Se ei ole enää tahatonta, kun asiasta on huomautettu, mutta käytös jatkuu edelleen.

Kielenkäyttö saa pääsääntöisesti olla vapaata ja värikästä, mutta jos tietyt sanat loukkaavat tiettyjä ihmisryhmiä, niin järkevä ihminen ei niitä sanoja silloin käytä. Saat asiasi ihan takuulla sanottua ilman rasistisia sanojakin.

Tällä hetkellä olet täysin tahallisesti ja tarkoituksellisesti rasisti. Siitä ei pääse mihinkään. Loukkaat ihmisiä tarkoituksella ja tietoisesti.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Nimimerkistä @Porvoon Kärppä tulee mieleen ihan nykyisin yli kahdeksankymppinen isoisäni, joka myöskin ihmetteli pitkään ja jolla meni kauan sisäistää se, että sana "neekeri" on sopimaton ja rasistinen. Hän kun oli sitä mieltä, että musta rotu on nimeltään neekerirotu, eihän siinä ole mitään loukkaavaa kun neekereitähän he ovat nimeltään? Ja hänen nuoruudessaanhan näin olikin.

Maailma kuitenkin muuttuu, ja hänellekin se on iän myötä mennyt jakeluun, ettei sen sanan käyttö ole enää soveliasta, joten hän ei sitä enää puheessaan viljele. Ja nykyään välttelee tietoisesti ko. sanan käyttöä, sivistynyt kun kuitenkin on. Mutta jos joku vielä tämänkään jälkeen ei ota tästä asiasta onkeensa, niin silloin se on yksinkertaisesti junttia.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Voi luoja, tämä ihminen on aivan täysin pimeällä kujalla.

Tiedoksesi, että sun tarkoitusperilläsi ei ole merkitystä, vaan sillä kielellä, jota käytät. Ja jos luulet, että loukkaava termistö on "vapaata ja värikästä" kieltä, niin on sulla kyllä aika paljon oppimista.

@Moderaattorit varmaan löytävät nämä täältä?
Totta helvetissä sillä tarkoitusperällä on merkitystä! Sehän on kaiken a ja o.

Kuinka monta kertaa olet kuullut vaikka lausahduksen: vitun homo?

Tuota lausetta on käyttänyt tai ainakin kuullut lähes jokainen ihminen ja erityisesti teinien keskuudessa se on ihan arkipäivää.

Silti on erittäin olennaista, millä tarkoitusperällä lausetta käytetään. Sitä voi käyttää pilkkaamismielessä tai hyväntahtoisesti vittuillen tai monella muullakin tavalla. Ja edelleenkin ne sanat on täysin samat: vitun Homo.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Sovinisti saatan hyvinkin olla. Sitä en kiellä. Mutta sekin johtuu vain siitä, että olen vittuuntunut feministeihin. Jonkun pitää niillekin laittaa kampoihin.
Eli taistelet jokaista ihmisryhmää vastaan, joka yrittää viedä maailmaa sieltä 50-luvulta tähän päivään? Aika vähissä on siis kelpuuttamasi viiteryhmät, mieleen tulee lähinnä muslimit, lestadiolaiset yms. jyrkän konservatiiviset kristityt (itse suomalainen kirkkohan on hyvinkin feministinen ja monikulttuurinen) ja tietty osa persuista.

Feministikin on aika laaja käsite. Eivät ne kaikki ole jotain kaljupäisiä rintaliivien polttajia, vaan joukossa on aivan "normaaleja", maltillisia ihmisiä jotka tiedostavat naisilla olevan tiettyjä etenemisesteitä yhteiskunnan puolesta.

Mitä sinä siis oikein pelkäät? Sitäkö, että koska et saa sanoa neekeri, olet jotenkin sorretussa asemassa? Vai sitä, että tässä maailmanajassa yksilönvapaudet ovat lisääntyneet valtavasti? Minua ihan oikeasti kiinnostaa tietää, koska et ole yksin. Moni mieshenkilö on ollut varsinkin nykyiseen hallitukseen raskaasti pettynyt, koska Viisikko koostuu arvoliberaaleista naisista ja nimenomaan naisilla tuppaa menemään miehiä paremmin, koska amisalojen työt ovat vähentyneet ja vastaavasti naisten koulutus on korkeammalla tasolla = paremmat työpaikat ja enemmän varaa valita parisuhdemarkkinoilla.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Totta helvetissä sillä tarkoitusperällä on merkitystä! Sehän on kaiken a ja o.

Kuinka monta kertaa olet kuullut vaikka lausahduksen: vitun homo?

Tuota lausetta on käyttänyt tai ainakin kuullut lähes jokainen ihminen ja erityisesti teinien keskuudessa se on ihan arkipäivää.

Silti on erittäin olennaista, millä tarkoitusperällä lausetta käytetään. Sitä voi käyttää pilkkaamismielessä tai hyväntahtoisesti vittuillen tai monella muullakin tavalla. Ja edelleenkin ne sanat on täysin samat: vitun Homo.
Tarkoitusperällä on merkitystä, mutta se ei ole ainoa millä on merkitystä. Tietyt sanat ovat aina rasistisia ja tietyt sanat tietyissä yhteyksissä ovat aina loukkaavia ja niitä ei tulisi käyttää.

Itsekin käytin nuorempana homo-sanaa kuvaamallasi tavalla, vaikka en ole koskaan ollut homofobinen, enkä tarkoittanut sitä pahalla. Sittemmin olen ymmärtänyt, että on loukkaavaa sanoa noin, vaikka sillä ei tarkoittaisi mitään pahaa. Ymmärtääkseni nykynuorison keskuudessakin on tämä ymmärretty ja toimintamallit ovat muuttuneet parempaan suuntaan.

Varmasti jokainen meistä on joskus käyttänyt tahattomasti loukkaavia sanoja väärissä yhteyksissä, mutta sivistynyt ja järkevä ihminen pystyy oppimaan virheistään ja muuttamaan toimintatapojaan.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mitä sinä siis oikein pelkäät? Sitäkö, että koska et saa sanoa neekeri, olet jotenkin sorretussa asemassa? Vai sitä, että tässä maailmanajassa yksilönvapaudet ovat lisääntyneet valtavasti? Minua ihan oikeasti kiinnostaa tietää, koska et ole yksin. Moni mieshenkilö on ollut varsinkin nykyiseen hallitukseen raskaasti pettynyt, koska Viisikko koostuu arvoliberaaleista naisista ja nimenomaan naisilla tuppaa menemään miehiä paremmin, koska amisalojen työt ovat vähentyneet ja vastaavasti naisten koulutus on korkeammalla tasolla = paremmat työpaikat ja enemmän varaa valita parisuhdemarkkinoilla.
Nykyinen hallitus on täydellinen esimerkki siitä, miksi naisia ei pitäisi koskaan päästää mihinkään johtoon. Pelkkää keskinäistä riitelyä ja ihan kujalla oikeista asioista. Marin vie tätä menoa Suomen konkurssiin. Ja riitaantuu siinä sivussa kaikkien muiden naispoliitikkojen kanssa. Naisilla ja erityisesti juuri Sanna Marinilla on aivan liian iso tarve pönkittää sitä omaa johtoasemaansa. Niin iso, että se vie keskittymisen itse tehtävän hoidolta.

Noin yleisesti ottaen olen vittuuntunut feministeihin siksi, että he eivät edes halua sukupuolten tasa-arvoa vaan naissukupuolelle etua. Otetaan vaikka armeijakeissi. Feministit halusivat aikanaan naiset armeijaan. Miten kävi? Naiset saavat nykyään valita, menevätkö armeijaan vai eivät. Asepalvelus on naisille vapaaehtoista, miehille se on edelleen velvollisuus. Onko tämä tasa-arvoista? Haluaisin nähdä sen feministin, joka pystyy naama peruslukemilla väittämään että on.
 

Barney

Jäsen
Melkein 20 vuoden kirjoittelun jälkeen nähdään sitten tällainen palstaitsemurha. Eiköhän modet laita viimeistään aamulla stopin tälle äijjjäperformanssille.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Nykyinen hallitus on täydellinen esimerkki siitä, miksi naisia ei pitäisi koskaan päästää mihinkään johtoon. Pelkkää keskinäistä riitelyä ja ihan kujalla oikeista asioista. Marin vie tätä menoa Suomen konkurssiin. Ja riitaantuu siinä sivussa kaikkien muiden naispoliitikkojen kanssa. Naisilla ja erityisesti juuri Sanna Marinilla on aivan liian iso tarve pönkittää sitä omaa johtoasemaansa. Niin iso, että se vie keskittymisen itse tehtävän hoidolta.
Ja lainaamani viesti on täydellinen esimerkki siitä, miten ihmisiä ja kokonainen sukupuoli voidaan leimata erinäisten ahtaiden ennakkoluulojen ja stereotypioiden kautta. Itse tiedän ja tunnen paljon sellaisia naisia, jotka ovat aivan erinomaisia johtajia ja mikäli heidän ylenemisensä olisi sukupuolen perusteella torpattu aitoon 1700-luvun tyyliin, niin se olisi ollut valtava menetys koko työyhteisölle.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ja lainaamani viesti on täydellinen esimerkki siitä, miten ihmisiä ja kokonainen sukupuoli voidaan leimata erinäisten ahtaiden ennakkoluulojen ja stereotypioiden kautta. Itse tiedän ja tunnen paljon sellaisia naisia, jotka ovat aivan erinomaisia johtajia ja mikäli heidän ylenemisensä olisi sukupuolen perusteella torpattu aitoon 1700-luvun tyyliin, niin se olisi ollut valtava menetys koko työyhteisölle.
Ahtaiden ennakkoluulojen? Luuletko että olin jo syntyessäni sitä mieltä ettei naisista ole johtajiksi? No, en ollut. Se käsitys on muodostunut vankan elämänkokemuksen pohjalta. Myönnän kyllä, että nainenkin voi olla hyvä johtaja. Mutta siinä pitää olla rinnalla ehdottomasti miehiä, että se olisi mahdollista. Naisvaltainen johto on aina ja joka paikassa ollut täysi katastrofi. Eihän naiset perhana vie tule vapaa-ajallaankaan keskenään toimeen. Jokaisella naisella on toki yksi tai korkeintaan kaksi bestistä, mutta toimiva naisporukka on yhtä harvinainen kuin yksisarvinen. Se on satavarma riita ennemmin tai myöhemmin kun lyödään useampi nainen keskenään yksiin. Eikä nykyinen Suomen hallituskaan ollut poikkeus.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ahtaiden ennakkoluulojen? Luuletko että olin jo syntyessäni sitä mieltä ettei naisista ole johtajiksi? No, en ollut. Se käsitys on muodostunut vankan elämänkokemuksen pohjalta. Myönnän kyllä, että nainenkin voi olla hyvä johtaja. Mutta siinä pitää olla rinnalla ehdottomasti miehiä, että se olisi mahdollista. Naisvaltainen johto on aina ja joka paikassa ollut täysi katastrofi. Eihän naiset perhana vie tule vapaa-ajallaankaan keskenään toimeen. Jokaisella naisella on toki yksi tai korkeintaan kaksi bestistä, mutta toimiva naisporukka on yhtä harvinainen kuin yksisarvinen. Se on satavarma riita ennemmin tai myöhemmin kun lyödään useampi nainen keskenään yksiin. Eikä nykyinen Suomen hallituskaan ollut poikkeus.
Mitä jos lähdetään siitä, että jokaisessa tehtävässä täytyy olla siihen soveltuva henkilö - sukupuolesta riippumatta. On täysin turhaa lähteä yleistämään. Tiedän vähintään yhtä paljon huonoja miesjohtajia kuin naisjohtajia. Miesvaltaiset johdot ovat jotakuinkin yhtä ongelmallisia, vaikka ne ongelmat voivat olla erilaisia. Miesten on ehkä helpompi ymmärtää miesvaltaisen johdon ongelmia, kun taas naisten voi olla helpompi ymmärtää naisvaltaisen johdon ongelmia.

Lopulta ihmiset ovat kuitenkin yksilöitä. Sukupuoli ei määritä soveltuvuutta tehtävään.
 

RajatOn

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kyllä noissa Porvoon Kärpän viesteissä on paljon asiaa, vaikka toki yleistystäkin. Itse olen huomannut ihan saman, että jos on pelkästään naisia, niin monesti homma ei toimi ja tämän olen saanut kuulla myös naisilta.

Totta kai samaa löytyy myös miehistä,
mutta väittäisin että suhteessa vähemmän. Tasa-arvosta olen myös sitä mieltä, että se on kääntynyt enemmän naisten oikeudeksi. Ketjuhan on ihan väärä tähän keskuteluun, mutta täyty osallistua, kun kerran täällä aktiivista väkeä on..
 

teppana

Jäsen
Tämähän oli virkistävällä tavalla erikoinen palstaitsemurha.

Sinänsä sääli että tällaisia ajatusmalleja vieläkin elää, missä naiset eivät ole johtajia vaan tarvitsevat vahvan miespreesensin rinnalleen. Toki nämä ajatukset ovat täysin ääripäätä ja marginaalissa, mutta kyllä niitä vielä löytyy. Täytyypä eksälle sanoa kun tänään nähdään kahvin merkeissä, että parempi vaan luovuttaa päivystyksen ylilääkärin asema yli 50-vuotiaalle miehelle. Ei niinkään väliä mikä tuo miehen koulutus on, koska alle 35-vuotias nainen ei voi johtaa tuollaista yksikkö. Siinähän on joka kuukausi se verenvuotohulluus ja sitten hysteriat sun muut.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Porvoon Kärpän viestit naurattaisivat ellen tietäisi että ihan vastaavaa retoriikkaa esiintyy myös ns. tosielämän puolella ja ilman huumorin häivää, Omassa kantapubissani eräs pitkäaikainen kantis sai vähän aikaa sitten ikibannit koska hän nyt halusi hokea neekeriä kovaan ääneen keskellä baaria sananvapauden nimissä. Eikä tämä vielä mitään, mutta kun henkilökunnan pyyntö muuttaa kielenkäyttöä edes vähän oli liikaa, heitti kyseinen sankari naispuolista työntekijää grogilasilla päähän.

Ei siis sympatiaa tällaiselle. Näihin on puututtava heti ja uskon että @Moderaattorit näin myös tekevät.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Kuinka monta kertaa olet kuullut vaikka lausahduksen: vitun homo?
Hei tervetuloa 2000-luvulle: "vitun homo" on loukkaavaa kielenkäyttöä. Kyse on tästä: mieti miltä ihmisryhmän edustajasta tuntuu, jos se yleistetään halventavaksi haukkumasanaksi. Huom. yleistetään halventavaksi. Näitä ovat juurikin nämä tässä käyttämäsi. Olet vastaansanomattomasti rasisti, ksenofobi, misogyyni ja sovinisti. Toivottavasti emme koskaan tapaa oikeassa elämässä.
 
Ajattelimme ilmoittaa tässä vaiheessa, että kurinpito on tietoinen tämän ketjun tapahtumista ja viimeisten sivujen "tähti" ei kykene viesteihinne vastaamaan. Lopullinen kurinpitopäätös tulee sitten kun olemme päättäneet pelikiellon pituudesta ja sen sellaisesta.

Samalla tässä voisi olla hyvä hetki keskittyä yhden nimimerkin juttujen sijasta vaikka ketjun aiheeseen.
 

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
GKS Tychy #92, Savinainen ja Ässien sylkykupit
Harvemmin tulee luettua tätä ketjua, mutta kun tänne kirjoittelee arvostamiani nimimerkkejä, niin se saa aina välillä vilkaisemaan mistä täällä keskustellaan. Myönnän ihan rehellisesti, että olen melkoisen hämmästynyt siitä, että tällaista keskustelua joudutaan käymään vuonna 2021 Jatkoajassa. Hiukan vakavammaksi asian mielessäni tekee se, että vaikuttaa vahvasti, ettei kyseessä ole edes perinteinen trollaus. Jottei homma mene OT:ksi, niin moderaattorit ovat toimineet episodin taustalla olleessa tapauksessa ihan oikein ja palstaveljet ovat jo sanoneet kaiken olennaisen. Minulle jää vain syvä ihmetys.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Kyllähän sieltä ihan tuntuva kakku nasahti Porvoon Kärpälle ja ihan aiheesta. Toki sitä mietin että jos kyseessä ei olisi lähes 20 vuotta palstalle kirjoittanut jäsen niin olisiko lähtenyt kokonaan pellolle, mutta toisaalta kun käyttäjällä ei ihan älytöntä rikehistoriaa muuten ole niin sinänsä ok. Toki rasismin suhteen sitä toivoisi että olisi vielä tiukempi linja.
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Kyllähän sieltä ihan tuntuva kakku nasahti Porvoon Kärpälle ja ihan aiheesta. Toki sitä mietin että jos kyseessä ei olisi lähes 20 vuotta palstalle kirjoittanut jäsen niin olisiko lähtenyt kokonaan pellolle, mutta toisaalta kun käyttäjällä ei ihan älytöntä rikehistoriaa muuten ole niin sinänsä ok. Toki rasismin suhteen sitä toivoisi että olisi vielä tiukempi linja.
Sen verran mautonta settiä kokonaisuutena, että mielestäni olisi pitänyt laittaa kokonaan pihalle.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Sen verran mautonta settiä kokonaisuutena, että mielestäni olisi pitänyt laittaa kokonaan pihalle.
Ei tuokaan nyt varsinaisesti väärin olisi ollut. Toki jos kyseessä on sanojensa mittainen periaatteen mies niin kai tuo lopettaa itse kirjoittamisen, niinhän tuo vähän vihjaili. Vähän toki epäilen.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mä oon samaa mieltä. Jos oot jo melkein 20 vuotta sitten kirjoittanut rasistisesti ja edelleen jatkat samalla linjalla, niin luuleeko joku, että tämän 2 kuukauden aikana tapahtuu joku ihmeellinen muutos?
Ei kai @Porvoon Kärppä nimimerkillä mitään 20 vuoden rasististen kirjoitusten taustaa ole? Toki luen lähes yksinomaan jääkiekko-osiota, eli en nyt varma voi olla. Ihan järkeviä ajatuksia hänellä jääkiekosta on ollut, ainakin ajoittain. Muutoin kyllä vaikuttanut kapeakatseiselta periaatteen mieheltä, joka arvostaa vain toista periaatteen miestä. Rasistisia kirjoituksia en kuitenkaan ole häneltä huomannut kuin viime aikoina.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös