Roger Moore
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Upeeta Ville upeeta, KuPS
Eikai suoraan vastustamista mutta en minä ainakaan itse jaksaisi tuhlata aikaani palstalle jonka ilmapiiri ei miellytä. Mutta kukin tyylillään jne.Millä tavoin se on vastustamista?
Eikai suoraan vastustamista mutta en minä ainakaan itse jaksaisi tuhlata aikaani palstalle jonka ilmapiiri ei miellytä. Mutta kukin tyylillään jne.Millä tavoin se on vastustamista?
Kun riittävän moni tekee samoin, niin jatkoaikaa ei enää ole. Hyvin yksinkertaista.Millä tavoin se on vastustamista?
Millä tavoin neekereistä ja eskimoista kirjoittaminen on vastustamista? Se on tyhmyyttä eikä mitään vastustamista. Ja vaikka kuinka olisi oma mielipide, niin tässä tapauksessa se mielipide on väärä.Millä tavoin se on vastustamista?
Itse en ole sopeutunut, enkä varmaan koskaan sopeudu nyky-yhteiskuntaan, missä kaikkea pitää suvaita ja lähes kaikkea kritiikkiä ulkomaalaisia kohtaan pidetään rasismina. Vihaan sitä, että asioista ei saa puhua oikeilla nimillään. Maailma oli mielestäni parempi paikka vielä kaksi vuosikymmentä sitten. Silti tiedostan, että maailma on muuttunut ja itse kuulun ajatuksieni kanssa vähemmistöön ja nykymaailmassa vika on minussa. Tämän takia myös en ala noista yhteiskunnallisesti herkistä asioista vänkäämään.@Porvoon Kärppä Maailmaa missä yrität elää ei ole enää olemassa. Vaikutat vahvasti kuuluvan leiriin "Ei meillä ole rasismia jos meidän neekerit osaa käyttäytyä". Sen lisäksi siis että olet mahdollisesti aiheuttanut sanoillasi ja teoillasi toisille ihmisille vakaviakin henkisiä (toivon että et sentään fyysisiä) haavoja, koet olevasi oikeutettu loukkaantumaan siitä että et enää saisi vapaasti niin tehdä. Suosittelen vakavaa itsetutkiskelua. Väittäisin, että ongelma ei ole Jatkoajassa tai maailmassa, vaan sinussa.
Tämän takia myös en ala noista yhteiskunnallisesti herkistä asioista vänkäämään.
Tältä se saattaa tuntua, mutta ei tämä paikkaansa pidä. Kyllä kaikkia ja kaikkea saa kritisoida kunhan sen tekee asiallisesti, faktoihin pohjaten ja aiheesta. Esimerkiksi maahanmuuttajien osuus väkivaltatilastoissa on niin korkea, että aiheesta pitääkin keskustella kritikoiden, sillä vikaa on niin monella suunnalla ja asioita on tehty väärin. Toisin sanoen, kaikkea ei tarvitse sokeasti suvaita, eikä ole koskaan tarvinnutkaan.Itse en ole sopeutunut, enkä varmaan koskaan sopeudu nyky-yhteiskuntaan, missä kaikkea pitää suvaita ja lähes kaikkea kritiikkiä ulkomaalaisia kohtaan pidetään rasismina.
Et varmaankaan tarkoita tätä näin, mutta kun tämän keskustelun konteksti on @Porvoon Kärppä n halu puhua tummaihoisista käyttäen n-sanaa, tämä näyttää aika pahalta. Ja tähänkin sanoisin, että asioista saa kyllä puhua oikeilla nimillään ja suoraan, kunhan se ei tarkoita rasistista, ksenofobista, misogynistista tms. kielenkäyttöä. Eli kun puhutaan, puhutaan niin, ettei aseteta mitään ihmisryhmää vihan kohteeksi, käytetä loukkaavia sanoja (kuten n-sana) tai yleistetä ja alisteta.Vihaan sitä, että asioista ei saa puhua oikeilla nimillään.
Minä erehdyin joskus otteluseurannassa arvostelemaan Jussi ”Jumala” Jokisen maalintekotaitoja. Oli paluunsa jälkeen tehnyt kolmessa pelissä vähemmän maaleja kuin Micke-Max Åsten n. 30:ssä. Tästä rienauksesta napsahti viikon pelikielto, kun oli kuulemma tarkoituksellisen provosoivaa. Se kalikka kyllä kalahti johonkin oululaismoderaattoriin ja lujaa.No kerran pyytämällä pyysit paikalle niin otetaan kantaa...
Tämän palstan tuomaritoiminnassa on pahitten pielessä se että eri kirjoittajille sääntöjä luetaan eri tavoin. En usko että kenellekään muulle kuin minulle on annnettu parin viikon pannat sen takia että olen todennut toisesta kirjoittajasta että hän ei osaa käyttää internettiä. Paljon pahempia loukkauksia näkee palstalla päivittäin ilman, että nistä seuraa rikepisteitäkään. Mielelläni otan vastaan tähän vastatodisteet, mutta todennäköisesti sinä, kuten niin monet muutkin, jotka minun valituksiani kommentoivat, liukenet paikalta kun pitäisi jotain esittämieni argumentteja vastaan osata sanoa. Helppo on sinun puskista huudella.
Mulla on kanssa tapana boikotoida natsi-Kärkkäistä sillain, että meen sinne päivittäin ostoksille, ostan kaikkea turhaa ja sitten vittuilen muille kaupassa kävijöille ja kaupan kassoille. Koska se on parasta boikotointia ikinä. Paljon parempaa kuin se, että en menisi ko. kauppaan ollenkaan.Niin, mitä minä voin tehdä? Mulla ei ole mitään muita keinoja vastustaa Jatkoaikaa kuin kirjoittaa tänne omia mielipiteitäni. En pysty vaihtamaan moderaattoreita, mulla ei ole valtaa päättää mistään Jatkoajan linjauksista, enkä myöskään pysty mitenkään lakkauttamaan koko sivustoa. Ainoa keinoni on vittuilla vastaan aina kun tarvetta ilmenee.
Mulla on kanssa tapana boikotoida natsi-Kärkkäistä sillain, että meen sinne päivittäin ostoksille, ostan kaikkea turhaa ja sitten vittuilen muille kaupassa kävijöille ja kaupan kassoille. Koska se on parasta boikotointia ikinä. Paljon parempaa kuin se, että en menisi ko. kauppaan ollenkaan.
Aika paska vertaus. Voisit myös mennä sinne kauppaan ja ilmaista mielipiteesi kyseisestä natsi-Kärkkäisestä ilman että sun tarvitsee vittuilla asiakkaille. En minäkään ole täällä vittuillut muille käyttäjille sen takia, jos modet rankoo mua. Sen sijaan mulle kyllä näköjään vittuillaan siitä, jos haukun moderaattoreita.Mulla on kanssa tapana boikotoida natsi-Kärkkäistä sillain, että meen sinne päivittäin ostoksille, ostan kaikkea turhaa ja sitten vittuilen muille kaupassa kävijöille ja kaupan kassoille. Koska se on parasta boikotointia ikinä. Paljon parempaa kuin se, että en menisi ko. kauppaan ollenkaan.
Ei sulle vittuilla siitä, että haukut moderaattoreita. Sulle ei ylipäänsä ole edes vittuiltu tässä ketjussa. On vain tuotu esille, että jos sulla ei ole edes aikomusta muuttaa tyyliäsi sellaiseen suuntaan, joka on tällä palstalla katsottu hyväksyttävämmäksi, niin aika nihkeästi varmaan sataa uhrisympatioita, kun julistat huutavasi jatkossakin neekeriä ja inkkaria sun muuta. Kun todellisuudessa sun perustelut tässä keississäsi on vain yksinkertaisesti tosi paskoja.Aika paska vertaus. Voisit myös mennä sinne kauppaan ja ilmaista mielipiteesi kyseisestä natsi-Kärkkäisestä ilman että sun tarvitsee vittuilla asiakkaille. En minäkään ole täällä vittuillut muille käyttäjille sen takia, jos modet rankoo mua. Sen sijaan mulle kyllä näköjään vittuillaan siitä, jos haukun moderaattoreita.
Onko Jatkoajalla aidosti tarvetta käyttäjille jotka ovat avoimen rasistisia ja vihamielisiä? Kuitenkin isoista ovista laitetaan pihalle porukkaa jos kirjoitusasu on heikko tai provosoiva. Eikö rasistiset nillitykset ja housuun kusemiset olisi sama siivota pois?
Kumpi varataan aiemmin 1st overallina, neekeri vai suomalainen? Nyt ollaan tasoissa.
Tulipahan vaan mieleen kun tv-lähetyksen kommentaattoritkin katsoivat parhaaksi korostaa Byfieldin ihonväriä. Mainitsivat että on korkeimmalla varattu neekeri tähän mennessä.
Se on akkojen hommaa muuttaa mielipidettään päivän kunnon ja kuukautiskierron mukaan. Miehet ei ensinnäkään tee hätiköityjä päätöksiä, mutta sitten kun päätöksiä tehdään, niissä myös pysytään.
Aika paska vertaus. Voisit myös mennä sinne kauppaan ja ilmaista mielipiteesi kyseisestä natsi-Kärkkäisestä ilman että sun tarvitsee vittuilla asiakkaille. En minäkään ole täällä vittuillut muille käyttäjille sen takia, jos modet rankoo mua. Sen sijaan mulle kyllä näköjään vittuillaan siitä, jos haukun moderaattoreita.
Minä en todellakaan ole rasisti. Kaukana siitä. Mulle on kaikki ihmiset lähtökohtaisesti tasa-arvoisia, ihonväriin tai etniseen taustaan ylipäätään katsomatta. Mulla on neekereitä ihan lähipiirissä ystävinäkin. Olen nussinut varmasti lähes kaikkia rotuja mitä maailmasta löytyy. Vieraillut jokaisessa maanosassa ja kymmenissä eri maissa ja tullut aina paikallisten kanssa hyvin toimeen.Ei, nyt olet väärässä. Sulle vittuillaan koska olet rasisti
Tällä logiikalla Teuvo Hakkarainen ei voi olla rasisti.Olen nussinut varmasti lähes kaikkia rotuja mitä maailmasta löytyy.
Ehkä siinä tapauksessa olet huomannut, että kaikki eivät välttämättä ilahdu, jos heitä neekeriksi nimitellään.Mulla on neekereitä ihan lähipiirissä ystävinäkin. Olen nussinut varmasti lähes kaikkia rotuja mitä maailmasta löytyy. Vieraillut jokaisessa maanosassa ja kymmenissä eri maissa ja tullut aina paikallisten kanssa hyvin toimeen.
Sovinisti saatan hyvinkin olla. Sitä en kiellä. Mutta sekin johtuu vain siitä, että olen vittuuntunut feministeihin. Jonkun pitää niillekin laittaa kampoihin.Tällä logiikalla Teuvo Hakkarainen ei voi olla rasisti.
Olisit lopettanut edes tuohon Testamenttiisi. Silloin olisit ollut "vain" muutosvastainen rasisti, nyt tunnustauduit myös sovinistiksi. Tai no, @aurora borealis :in tekemän viestiseulonnan puolesta olit tehnyt sen jo aikaisemmin.
Mutta kun se sana ei ole olennainen! Olennaista on se, miten sitä käytetään. Itse asiassa neekereiden keskuudessa, varsinkin jenkeissä, on ihan tavallista että neekerit itse kutsuvat toisiaan neekereiksi. Ovatko he silloin rasisteja? Minä voin sanoa ja olen monta kertaa sanonutkin päin naamaa ystävilleni tyyliin: vitun neekeri. Eivät he siitä pahastu, koska tietävät etten oikeasti sorra heitä mitenkään ihonvärinsä takia.Ehkä siinä tapauksessa olet huomannut, että kaikki eivät välttämättä ilahdu, jos heitä neekeriksi nimitellään.
Sinun viestisi on tulkittu selvästi rasistisiksi niin monen ihmisen toimesta, että voidaan todeta niiden oikeasti olevan rasistisia. Ja tämä tekee sinusta jossain määrin rasistin.Minä en todellakaan ole rasisti. Kaukana siitä. Mulle on kaikki ihmiset lähtökohtaisesti tasa-arvoisia, ihonväriin tai etniseen taustaan ylipäätään katsomatta. Mulla on neekereitä ihan lähipiirissä ystävinäkin. Olen nussinut varmasti lähes kaikkia rotuja mitä maailmasta löytyy. Vieraillut jokaisessa maanosassa ja kymmenissä eri maissa ja tullut aina paikallisten kanssa hyvin toimeen.
Koko alkuperäinen viestini, josta sain pelikieltoa, ymmärrettiin väärin. Mulla ei ole tarvetta sen kummemmin painottaa mitään rasistisia sanoja. Pointtini oli siinä, että arvostan vapaata ja elävää puhetapaa. Jos nyt joskus käyttää vaikka sitä neekeri-sanaa tai jäätelöpuikon nimi on eskimo niin mun mielestä sellaisesta on aivan turha vetää herneitä nenään. Se on aivan pelkkää ylireagointia eikä mitään muuta. Sitä samaa mielensäpahoittamista, mikä nykyisin on vallalla joka paikassa. Mitä helvetin merkitystä silläkään on mihinkään että esim. Washington Red Skins joutui vaihtamaan nimensä? Aivan täyttä pelleilyä. Toivottavasti Chicago Blackhawks ei ikinä suostu vastaavaan.
Kirjoitin juuri tuon nussimisasian tahallaan ihan vain tärpiksi. Paljastaakseni idiootit, jotka tarttuvat viestistä juuri siihen kaikkein epäolennaisimpaan asiaan.En minä ole rasisti, nussin neekeriäkin!
Ei jumalauta kuinka paljon sun pitää väkisin käyttää näitä rasistisia sanoja? Siis eihän tässä ole mitään tolkkua. Ihan turha väittää että et ole rasisti, kun kielenkäyttö on jatkuvasti samaa paskaa, vaikka siitä on huomautettu toistuvasti.Mutta kun se sana ei ole olennainen! Olennaista on se, miten sitä käytetään. Itse asiassa neekereiden keskuudessa, varsinkin jenkeissä, on ihan tavallista että neekerit itse kutsuvat toisiaan neekereiksi. Ovatko he silloin rasisteja? Minä voin sanoa ja olen monta kertaa sanonutkin päin naamaa ystävilleni tyyliin: vitun neekeri. Eivät he siitä pahastu, koska tietävät etten oikeasti sorra heitä mitenkään ihonvärinsä takia.
Boldaus oma.Pointtini oli siinä, että arvostan vapaata ja elävää puhetapaa. Jos nyt joskus käyttää vaikka sitä neekeri-sanaa tai jäätelöpuikon nimi on eskimo niin mun mielestä sellaisesta on aivan turha vetää herneitä nenään.
Ensinnäkään minä en suostu näyttäytymään tai näyttelemään mitään mitä en oikeasti ole. Se on ihan ensimmäinen ja yksi tärkeimmistä periaatteistani. Minä en halua antaa muille ihmisille valheellista kuvaa itsestäni. Minä olen mitä olen ja muut saavat vapaasti tehdä siitä johtopäätöksensä.Sinun viestisi on tulkittu selvästi rasistisiksi niin monen ihmisen toimesta, että voidaan todeta niiden oikeasti olevan rasistisia. Ja tämä tekee sinusta jossain määrin rasistin.
Ja kyllä sinulla todellakin tuntuu olevan huutavan kova tarve painottaa rasistisia sanoja. Ihan turha väittää mitään muuta, kun tekstisi kertovat täysin päinvastaista tarinaa.
Jos et halua näyttäytyä muille ihmisille rasistina, niin älä käyttäydy kuten rasisti. Tämä on hyvin yksinkertaista.