Mainos

Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

• 2 496 134
  • 15 436

pancor

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, New Orleans Saints, Україна
Kovin heppoisesti nyt kyllä lähti JepeMahti isoista ovista ulos.
Jos luet kaverin viestihistoriaa niin ei kyllä kovin yllätyksenä voi tämä poisto tulla.

Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
@Kheldaur in poistosta pisteet modetiimille, vaikka olisi pitänyt tapahtua jo sillon kesällä. Tommonen kaverin harjoittama silmitön, hävytön rasististen herjojen heittely ei sovi tänne lainkaan. Parempi myöhään kun ei milloinkaan, mitä tähän porttikieltoon tulee.

JJT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kun tuosta kymppisäännöstä on toisinaan tullut vähän parranpärinää, niin kysynpäs huvikseni yhden hieman hypoteettisen kysymyksen. Eli minkälainen kakku olisi tiedossa ao. viestistä?

Tämä *nimimerkki x* on muuten nimeltään Matti Möttönen, aiemmin asunut Lappeenrannassa mutta muuttanut sittemmin Helsinkiin. Kirjoitteli aikoinaan SaiPan omalle keskustelupalstalle nickillä *nimimerkki y* ja aina Kisapuiston fanikatsomossa asti oltiin kaveriin kyllästyneitä. Helsingissä asuessaan puolestaan HIFK-SaiPa -peleissä Lappeenrannasta paikalle tulleet koittavat välttää hallin käytävillä viimeiseen asti. Samainen kaveri on muuten jo ainakin kahdesti kärynnyt ratista, ja huhupuheiden mukaan elatusmaksut lapsen äidille ovat toistuvasti myöhässä. Terveisiä kaverille voi lähettää esim. Facebookin kautta (linkki), numeroon 0501234567 tai miksei vaikka sähköpostilla mottis.masa(at)hotmail.fi. Jos ei vastaa viesteihin, niin kaveri muuten asuu osoitteessa Käpylänkatu 69 B 2, ovikoodi alaoveen 4321.

Kaikki yksityiskohdat siis täysin keksittyjä eivätkä linkit vie mihinkään, mutta pointti tuli varmaan selville. Tämmöisestä viestistä ei varmaankaan selviäisi kuukauden bannilla?

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kun tuosta kymppisäännöstä on toisinaan tullut vähän parranpärinää, niin kysynpäs huvikseni yhden hieman hypoteettisen kysymyksen. Eli minkälainen kakku olisi tiedossa ao. viestistä?

Kaikki yksityiskohdat siis täysin keksittyjä eivätkä linkit vie mihinkään, mutta pointti tuli varmaan selville. Tämmöisestä viestistä ei varmaankaan selviäisi kuukauden bannilla?
Veikkaisin, että tuosta todennäköisesti lentäisi kerrasta pihalle. Se kuukauden kakku on minimi, mutta jos paljastetaan henkilötietoja ihan kunnolla, niin se on jo paljon vakavampi rike.

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Veikkaisin, että tuosta todennäköisesti lentäisi kerrasta pihalle. Se kuukauden kakku on minimi, mutta jos paljastetaan henkilötietoja ihan kunnolla, niin se on jo paljon vakavampi rike.
Juu siinähän puhutaan jo vähän rajummista tietosuojarikoksista.

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
En ole moderaattori, enkä gynekologi, mutta voisin hieman vilkaista. Tuota viestiä.

Jos tuollaisesta viestistä ei lennä kerta kerrasta pihalle Jatkoajasta, ja toivottavasti myös internetistä, niin pyydän ylläpitoa saman tien poistamaan käyttäjätunnukseni ja kaikki palstalle kirjoittamani viestit.

Toki kyseessä on oltava oikea henkilö oikeilla yhteystiedoilla, eikä hyvin tehty parodia selvästi humoristisilla tiedoilla henkilön Janis Petke henkilötunnuksen ollessa 715517-1507 ja puhelinnumeron +66 627 219 07 (Pattayan AA-kerhon puhelinnumero - löysin ihan vain Googlella - sitä ei tosin usko kukaan - jätin yhden numeron pois ettei tule ruuhkaa).

4

444

Siis mistä päätöksestä on kyse? Kun niitä enemmän surkeita ja vähemmän surkeita päätöksiä on nähty pilvin pimein tässä historian saatossa. Toki ehkä muutama ihan hyväkin.

Barney

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL-SaiPa
Moderaattoreilta nähtiin sitten yksi palstahistorian surkeimpia päätöksiä.
Mistä me nyt voidaan vitsailla? Tamistakaan ei saa enää sanoa muuta kuin hänen Wikipedia-sivultaan löytyviä asioita. Nyt voisi olla varjomoderaattorien aika nousta vallankumoukseen ja ottaa palsta haltuun. Ovatko muut mukana?

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tänään on tullut harvinaisen selväksi, että populaarimielipiteen vastaisesta mielipiteestä ja sen julkisesta julkaisemisesta seuraa joillekin kanssakeskustelijoille lupa:
  • hyökätä asiallisesti esitetyn mielipiteen esittäjän henkilön kimppuun
  • alentaa ja solvata henkilökohtaisesti keskustelijaa
Olen todistanut hyvin lyhyessä ajassa seuraavat:
  • olen kehityksestä jäljessä, koska ajattelen siten kuin yritän kirjallisesti esittää
  • olen idiootti, koska edes esitän tällaisen mielipiteen
  • puolustan raiskaajia & raiskauksen peittelijöitä
  • moraalinen kompassini on rikki ja olen sairas
Toivoisin, että moderaattorit ottaisivat aika pikaisesti kantaa siihen, ovatko nämä sivistyneen ja järkevän keskustelun elementtejä. Mihin piirtyy raja siitä, millaisia henkilökohtaisia solvauksia on lupa esittää, jos joku on kanssasi eri mieltä? Tuleeko näistä seuraamuksia. Toivottavasti tulee.

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tänään on tullut harvinaisen selväksi, että populaarimielipiteen vastaisesta mielipiteestä ja sen julkisesta julkaisemisesta seuraa joillekin kanssakeskustelijoille lupa:
  • hyökätä asiallisesti esitetyn mielipiteen esittäjän henkilön kimppuun
  • alentaa ja solvata henkilökohtaisesti keskustelijaa
Olen todistanut hyvin lyhyessä ajassa seuraavat:
  • olen kehityksestä jäljessä, koska ajattelen siten kuin yritän kirjallisesti esittää
  • olen idiootti, koska edes esitän tällaisen mielipiteen
  • puolustan raiskaajia & raiskauksen peittelijöitä
  • moraalinen kompassini on rikki ja olen sairas
Toivoisin, että moderaattorit ottaisivat aika pikaisesti kantaa siihen, ovatko nämä sivistyneen ja järkevän keskustelun elementtejä. Mihin piirtyy raja siitä, millaisia henkilökohtaisia solvauksia on lupa esittää, jos joku on kanssasi eri mieltä? Tuleeko näistä seuraamuksia. Toivottavasti tulee.
Ymmärrän hyvin myös sinun kantaasi, mutta huomauttaisin, että tuossa kyseisessä keskustelussa oli käsittelyssä hyvin vakava ja tunteita herättävä aihe. Jos siihen lähtee mukaan muista poikkeavilla mielipiteillä, niin on vaarana, että käy kuten nyt kävi.

Eli vaikka en suoranaisesti hyväksy kaikkia saamiasi kommentteja, niin joudut kyllä ottamaan vastuuta myös itse. Noin vakavan aiheen kanssa on syytä olla varovainen, koska pelkät erilaiset näkökannat voivat loukata toisia ihmisiä ja saada aikaiseksi voimakkaita vastareaktioita.

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Eli vaikka en suoranaisesti hyväksy kaikkia saamiasi kommentteja, niin joudut kyllä ottamaan vastuuta myös itse. Noin vakavan aiheen kanssa on syytä olla varovainen, koska pelkät erilaiset näkökannat voivat loukata toisia ihmisiä ja saada aikaiseksi voimakkaita vastareaktioita.

Sieltä löytyy minulta kohta sellainen 30 kommenttia, jos edes riittää aiheen tiimoilta. Siellä on hyvin varovaisia viestejä mukana aiheesta ja kannan mielelläni vastuuta siitä, että kanssani ollaan eri mieltä. En missään nimessä tuomitse yhtäkään, joka on kanssani eri mieltä. Otan omista kommenteistani täyden vastuun, mutta minun oma moraalini ei kyllä anna siihen peräksi, vaikka muuten moraalissa onkin vikaa, että toisen käyttäjän halventaminen tietyissä tilanteissa on luvallista. Erittäin halventavia kommentteja ja niistä pitää tulla rangaistuksia. 5+20 ja katsotaan uudestaan sitten muutaman päivän päästä.

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sieltä löytyy minulta kohta sellainen 30 kommenttia, jos edes riittää aiheen tiimoilta. Siellä on hyvin varovaisia viestejä mukana aiheesta ja kannan mielelläni vastuuta siitä, että kanssani ollaan eri mieltä. En missään nimessä tuomitse yhtäkään, joka on kanssani eri mieltä. Otan omista kommenteistani täyden vastuun, mutta minun oma moraalini ei kyllä anna siihen peräksi, vaikka muuten moraalissa onkin vikaa, että toisen käyttäjän halventaminen tietyissä tilanteissa on luvallista. Erittäin halventavia kommentteja ja niistä pitää tulla rangaistuksia. 5+20 ja katsotaan uudestaan sitten muutaman päivän päästä.
Vaikka kirjoitustyylisi on varovainen, niin silti kirjoitetut sanat eivät välttämättä sitä ole. Ainakaan kaikkien mielestä. Jos tyylisi olisi vähänkin huonompi, niin saattaisi olla tulossa isoa kakkua tuon ketjun viesteistä.

Siitä samaa mieltä, että jotain rankkua voisi noista solvauksista jakaa, mutta itse olen aina ollut sitä mieltä, että jos rangaistaan reaktioista toisen käyttäjän viesteihin, niin on syytä katsoa myös tarkkaan mihin siinä on reagoitu.

Kuten sanoin, niin saatoit tuossa - todennäköisesti tahattomasti - loukata monia ihmisiä viesteilläsi. Vaikka olisikin tahatonta, niin jokainen on silti vastuussa omista tekemisistään.

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
Mistä ketjusta @peterra n tapauksessa on kyse?

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
@Domi28 löydät koko materiaalin nyt tuolta Breaking Law - NHL:n puolelta.
@Nelfor täytyy miettiä asiaa tuolta näkökannalta. Jos kuitenkin olen henkilökohtaisesti loukannut jotain ihmistä niin pyydän sitä kyllä julkisesti myös anteeksi. Tarkoitukseni ei missään nimessä ole ollut vähätellä seksuaalirikoksia ja jos jollakin on henkilökohtaista kokemusta vastaavasta niin pyydän sitä myös anteeksi.
En osannut ajatella tulkintaani ihan noin kauas, että loukkaan mielipiteilläni ihan konkreettisesti jotain henkilöä. Jos näin on tapahtunut niin olen oikeasti pahoillani. Yritin katsoa asiaa kauempaa ja keskustella ehkä sitten liian kaukana siitä kokemusmaailmasta, jossa muut ovat.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy