Mainos

Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

• 2 496 200
  • 15 436
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ei, nyt olet väärässä. Sulle vittuillaan koska olet rasisti
Minä en todellakaan ole rasisti. Kaukana siitä. Mulle on kaikki ihmiset lähtökohtaisesti tasa-arvoisia, ihonväriin tai etniseen taustaan ylipäätään katsomatta. Mulla on neekereitä ihan lähipiirissä ystävinäkin. Olen nussinut varmasti lähes kaikkia rotuja mitä maailmasta löytyy. Vieraillut jokaisessa maanosassa ja kymmenissä eri maissa ja tullut aina paikallisten kanssa hyvin toimeen.

Koko alkuperäinen viestini, josta sain pelikieltoa, ymmärrettiin väärin. Mulla ei ole tarvetta sen kummemmin painottaa mitään rasistisia sanoja. Pointtini oli siinä, että arvostan vapaata ja elävää puhetapaa. Jos nyt joskus käyttää vaikka sitä neekeri-sanaa tai jäätelöpuikon nimi on eskimo niin mun mielestä sellaisesta on aivan turha vetää herneitä nenään. Se on aivan pelkkää ylireagointia eikä mitään muuta. Sitä samaa mielensäpahoittamista, mikä nykyisin on vallalla joka paikassa. Mitä helvetin merkitystä silläkään on mihinkään että esim. Washington Red Skins joutui vaihtamaan nimensä? Aivan täyttä pelleilyä. Toivottavasti Chicago Blackhawks ei ikinä suostu vastaavaan.

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Olen nussinut varmasti lähes kaikkia rotuja mitä maailmasta löytyy.
Tällä logiikalla Teuvo Hakkarainen ei voi olla rasisti.

Olisit lopettanut edes tuohon Testamenttiisi. Silloin olisit ollut "vain" muutosvastainen rasisti, nyt tunnustauduit myös sovinistiksi. Tai no, @aurora borealis :in tekemän viestiseulonnan puolesta olit tehnyt sen jo aikaisemmin.

Suosikkijoukkue
Kärpät
Mulla on neekereitä ihan lähipiirissä ystävinäkin. Olen nussinut varmasti lähes kaikkia rotuja mitä maailmasta löytyy. Vieraillut jokaisessa maanosassa ja kymmenissä eri maissa ja tullut aina paikallisten kanssa hyvin toimeen.
Ehkä siinä tapauksessa olet huomannut, että kaikki eivät välttämättä ilahdu, jos heitä neekeriksi nimitellään.

Suosikkijoukkue
Kärpät
Tällä logiikalla Teuvo Hakkarainen ei voi olla rasisti.

Olisit lopettanut edes tuohon Testamenttiisi. Silloin olisit ollut "vain" muutosvastainen rasisti, nyt tunnustauduit myös sovinistiksi. Tai no, @aurora borealis :in tekemän viestiseulonnan puolesta olit tehnyt sen jo aikaisemmin.
Sovinisti saatan hyvinkin olla. Sitä en kiellä. Mutta sekin johtuu vain siitä, että olen vittuuntunut feministeihin. Jonkun pitää niillekin laittaa kampoihin.

Suosikkijoukkue
Kärpät
Ehkä siinä tapauksessa olet huomannut, että kaikki eivät välttämättä ilahdu, jos heitä neekeriksi nimitellään.
Mutta kun se sana ei ole olennainen! Olennaista on se, miten sitä käytetään. Itse asiassa neekereiden keskuudessa, varsinkin jenkeissä, on ihan tavallista että neekerit itse kutsuvat toisiaan neekereiksi. Ovatko he silloin rasisteja? Minä voin sanoa ja olen monta kertaa sanonutkin päin naamaa ystävilleni tyyliin: vitun neekeri. Eivät he siitä pahastu, koska tietävät etten oikeasti sorra heitä mitenkään ihonvärinsä takia.

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minä en todellakaan ole rasisti. Kaukana siitä. Mulle on kaikki ihmiset lähtökohtaisesti tasa-arvoisia, ihonväriin tai etniseen taustaan ylipäätään katsomatta. Mulla on neekereitä ihan lähipiirissä ystävinäkin. Olen nussinut varmasti lähes kaikkia rotuja mitä maailmasta löytyy. Vieraillut jokaisessa maanosassa ja kymmenissä eri maissa ja tullut aina paikallisten kanssa hyvin toimeen.

Koko alkuperäinen viestini, josta sain pelikieltoa, ymmärrettiin väärin. Mulla ei ole tarvetta sen kummemmin painottaa mitään rasistisia sanoja. Pointtini oli siinä, että arvostan vapaata ja elävää puhetapaa. Jos nyt joskus käyttää vaikka sitä neekeri-sanaa tai jäätelöpuikon nimi on eskimo niin mun mielestä sellaisesta on aivan turha vetää herneitä nenään. Se on aivan pelkkää ylireagointia eikä mitään muuta. Sitä samaa mielensäpahoittamista, mikä nykyisin on vallalla joka paikassa. Mitä helvetin merkitystä silläkään on mihinkään että esim. Washington Red Skins joutui vaihtamaan nimensä? Aivan täyttä pelleilyä. Toivottavasti Chicago Blackhawks ei ikinä suostu vastaavaan.
Sinun viestisi on tulkittu selvästi rasistisiksi niin monen ihmisen toimesta, että voidaan todeta niiden oikeasti olevan rasistisia. Ja tämä tekee sinusta jossain määrin rasistin.

Ja kyllä sinulla todellakin tuntuu olevan huutavan kova tarve painottaa rasistisia sanoja. Ihan turha väittää mitään muuta, kun tekstisi kertovat täysin päinvastaista tarinaa.

Jos et halua näyttäytyä muille ihmisille rasistina, niin älä käyttäydy kuten rasisti. Tämä on hyvin yksinkertaista.

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mutta kun se sana ei ole olennainen! Olennaista on se, miten sitä käytetään. Itse asiassa neekereiden keskuudessa, varsinkin jenkeissä, on ihan tavallista että neekerit itse kutsuvat toisiaan neekereiksi. Ovatko he silloin rasisteja? Minä voin sanoa ja olen monta kertaa sanonutkin päin naamaa ystävilleni tyyliin: vitun neekeri. Eivät he siitä pahastu, koska tietävät etten oikeasti sorra heitä mitenkään ihonvärinsä takia.
Ei jumalauta kuinka paljon sun pitää väkisin käyttää näitä rasistisia sanoja? Siis eihän tässä ole mitään tolkkua. Ihan turha väittää että et ole rasisti, kun kielenkäyttö on jatkuvasti samaa paskaa, vaikka siitä on huomautettu toistuvasti.

Voin kertoa, että jenkeissäkin asuvien tummaihoisten mielestä sinä olet 100% rasisti. Sillä todellakin on merkitystä kuka niitä sanoja käyttää ja missä yhteydessä. Sinä käytät jatkuvasti väärin ja se tekee sinusta rasistin.

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Pointtini oli siinä, että arvostan vapaata ja elävää puhetapaa. Jos nyt joskus käyttää vaikka sitä neekeri-sanaa tai jäätelöpuikon nimi on eskimo niin mun mielestä sellaisesta on aivan turha vetää herneitä nenään.
Boldaus oma.

Tämä luultavasti kaikuu kuuroille korville, mutta: tässä ei ole kyse sinun mielipiteistäsi. Ne eivät merkitse mitään arvioitaessa sitä, onko kielenkäyttösi rasistista.

Sinä, valkoisena valtaväestöön kuuluvana et voi päättää, minkälainen kielenkäyttö on loukkaavaa sorrettuja kohtaan ja minkälainen ei, varsinkaan jollain perstuntumallasi. Herää nyt! Sanoilla on konnotaatiot, ja n-sanan konnotaatio, kun se tulee valkoiselta tummaihoiselle, viittaa ihmiskunnan historian rasistisimpaan toimintaan. Jos et tätä pysty hyväksymään, olet aivan helvetin paljon enemmän rasisti kuin vielä hetki sitten ajattelin.

Suosikkijoukkue
Kärpät
Sinun viestisi on tulkittu selvästi rasistisiksi niin monen ihmisen toimesta, että voidaan todeta niiden oikeasti olevan rasistisia. Ja tämä tekee sinusta jossain määrin rasistin.

Ja kyllä sinulla todellakin tuntuu olevan huutavan kova tarve painottaa rasistisia sanoja. Ihan turha väittää mitään muuta, kun tekstisi kertovat täysin päinvastaista tarinaa.

Jos et halua näyttäytyä muille ihmisille rasistina, niin älä käyttäydy kuten rasisti. Tämä on hyvin yksinkertaista.
Ensinnäkään minä en suostu näyttäytymään tai näyttelemään mitään mitä en oikeasti ole. Se on ihan ensimmäinen ja yksi tärkeimmistä periaatteistani. Minä en halua antaa muille ihmisille valheellista kuvaa itsestäni. Minä olen mitä olen ja muut saavat vapaasti tehdä siitä johtopäätöksensä.

Toisekseen, joo, tietyllä tavalla olet oikeassa. Käytän ikään kuin "kapinahengessä" noita neekeri- ja muita sanoja melko usein. Mutta en käytä niitä loukkaustarkoituksessa. Edelleenkin pointtini on siinä, että mun mielestä kielenkäyttö saisi olla vapaata ja värikästä. Ilman että sieltä tarpeettomasti poimittaisiin vaikkapa rasistisia ilmauksia asiayhteydestä irrottaen ja leimattaisiin sen takia .

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Edelleenkin pointtini on siinä, että mun mielestä kielenkäyttö saisi olla vapaata ja värikästä. Ilman että sieltä tarpeettomasti poimittaisiin vaikkapa rasistisia ilmauksia asiayhteydestä irrottaen ja leimattaisiin sen takia .
Kielenkäyttö varmaan voi olla vapaata ja värikästä ilman että sinne tarpeettomasti lisätään rasistisia ilmauksia asiayhteydestä irrottaen.

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mutta en käytä niitä loukkaustarkoituksessa.
Voi luoja, tämä ihminen on aivan täysin pimeällä kujalla.

Tiedoksesi, että sun tarkoitusperilläsi ei ole merkitystä, vaan sillä kielellä, jota käytät. Ja jos luulet, että loukkaava termistö on "vapaata ja värikästä" kieltä, niin on sulla kyllä aika paljon oppimista.

@Moderaattorit varmaan löytävät nämä täältä?

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ensinnäkään minä en suostu näyttäytymään tai näyttelemään mitään mitä en oikeasti ole. Se on ihan ensimmäinen ja yksi tärkeimmistä periaatteistani. Minä en halua antaa muille ihmisille valheellista kuvaa itsestäni. Minä olen mitä olen ja muut saavat vapaasti tehdä siitä johtopäätöksensä.

Toisekseen, joo, tietyllä tavalla olet oikeassa. Käytän ikään kuin "kapinahengessä" noita neekeri- ja muita sanoja melko usein. Mutta en käytä niitä loukkaustarkoituksessa. Edelleenkin pointtini on siinä, että mun mielestä kielenkäyttö saisi olla vapaata ja värikästä. Ilman että sieltä tarpeettomasti poimittaisiin vaikkapa rasistisia ilmauksia asiayhteydestä irrottaen ja leimattaisiin sen takia .
Kuinka vaikeaa se on ymmärtää, että sinun "kapinahenkinen" sanojen käyttö loukkaa jatkuvasti useita ihmisiä? Tästä on sinulle sanottu aiemminkin, mutta jatkat samaa rataa edelleen, joka tarkoittaa, että loukkaat ihmisiä tarkoituksella. Se ei ole enää tahatonta, kun asiasta on huomautettu, mutta käytös jatkuu edelleen.

Kielenkäyttö saa pääsääntöisesti olla vapaata ja värikästä, mutta jos tietyt sanat loukkaavat tiettyjä ihmisryhmiä, niin järkevä ihminen ei niitä sanoja silloin käytä. Saat asiasi ihan takuulla sanottua ilman rasistisia sanojakin.

Tällä hetkellä olet täysin tahallisesti ja tarkoituksellisesti rasisti. Siitä ei pääse mihinkään. Loukkaat ihmisiä tarkoituksella ja tietoisesti.

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Nimimerkistä @Porvoon Kärppä tulee mieleen ihan nykyisin yli kahdeksankymppinen isoisäni, joka myöskin ihmetteli pitkään ja jolla meni kauan sisäistää se, että sana "neekeri" on sopimaton ja rasistinen. Hän kun oli sitä mieltä, että musta rotu on nimeltään neekerirotu, eihän siinä ole mitään loukkaavaa kun neekereitähän he ovat nimeltään? Ja hänen nuoruudessaanhan näin olikin.

Maailma kuitenkin muuttuu, ja hänellekin se on iän myötä mennyt jakeluun, ettei sen sanan käyttö ole enää soveliasta, joten hän ei sitä enää puheessaan viljele. Ja nykyään välttelee tietoisesti ko. sanan käyttöä, sivistynyt kun kuitenkin on. Mutta jos joku vielä tämänkään jälkeen ei ota tästä asiasta onkeensa, niin silloin se on yksinkertaisesti junttia.

Suosikkijoukkue
Kärpät
Voi luoja, tämä ihminen on aivan täysin pimeällä kujalla.

Tiedoksesi, että sun tarkoitusperilläsi ei ole merkitystä, vaan sillä kielellä, jota käytät. Ja jos luulet, että loukkaava termistö on "vapaata ja värikästä" kieltä, niin on sulla kyllä aika paljon oppimista.

@Moderaattorit varmaan löytävät nämä täältä?
Totta helvetissä sillä tarkoitusperällä on merkitystä! Sehän on kaiken a ja o.

Kuinka monta kertaa olet kuullut vaikka lausahduksen: vitun homo?

Tuota lausetta on käyttänyt tai ainakin kuullut lähes jokainen ihminen ja erityisesti teinien keskuudessa se on ihan arkipäivää.

Silti on erittäin olennaista, millä tarkoitusperällä lausetta käytetään. Sitä voi käyttää pilkkaamismielessä tai hyväntahtoisesti vittuillen tai monella muullakin tavalla. Ja edelleenkin ne sanat on täysin samat: vitun Homo.

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Sovinisti saatan hyvinkin olla. Sitä en kiellä. Mutta sekin johtuu vain siitä, että olen vittuuntunut feministeihin. Jonkun pitää niillekin laittaa kampoihin.
Eli taistelet jokaista ihmisryhmää vastaan, joka yrittää viedä maailmaa sieltä 50-luvulta tähän päivään? Aika vähissä on siis kelpuuttamasi viiteryhmät, mieleen tulee lähinnä muslimit, lestadiolaiset yms. jyrkän konservatiiviset kristityt (itse suomalainen kirkkohan on hyvinkin feministinen ja monikulttuurinen) ja tietty osa persuista.

Feministikin on aika laaja käsite. Eivät ne kaikki ole jotain kaljupäisiä rintaliivien polttajia, vaan joukossa on aivan "normaaleja", maltillisia ihmisiä jotka tiedostavat naisilla olevan tiettyjä etenemisesteitä yhteiskunnan puolesta.

Mitä sinä siis oikein pelkäät? Sitäkö, että koska et saa sanoa neekeri, olet jotenkin sorretussa asemassa? Vai sitä, että tässä maailmanajassa yksilönvapaudet ovat lisääntyneet valtavasti? Minua ihan oikeasti kiinnostaa tietää, koska et ole yksin. Moni mieshenkilö on ollut varsinkin nykyiseen hallitukseen raskaasti pettynyt, koska Viisikko koostuu arvoliberaaleista naisista ja nimenomaan naisilla tuppaa menemään miehiä paremmin, koska amisalojen työt ovat vähentyneet ja vastaavasti naisten koulutus on korkeammalla tasolla = paremmat työpaikat ja enemmän varaa valita parisuhdemarkkinoilla.

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Totta helvetissä sillä tarkoitusperällä on merkitystä! Sehän on kaiken a ja o.

Kuinka monta kertaa olet kuullut vaikka lausahduksen: vitun homo?

Tuota lausetta on käyttänyt tai ainakin kuullut lähes jokainen ihminen ja erityisesti teinien keskuudessa se on ihan arkipäivää.

Silti on erittäin olennaista, millä tarkoitusperällä lausetta käytetään. Sitä voi käyttää pilkkaamismielessä tai hyväntahtoisesti vittuillen tai monella muullakin tavalla. Ja edelleenkin ne sanat on täysin samat: vitun Homo.
Tarkoitusperällä on merkitystä, mutta se ei ole ainoa millä on merkitystä. Tietyt sanat ovat aina rasistisia ja tietyt sanat tietyissä yhteyksissä ovat aina loukkaavia ja niitä ei tulisi käyttää.

Itsekin käytin nuorempana homo-sanaa kuvaamallasi tavalla, vaikka en ole koskaan ollut homofobinen, enkä tarkoittanut sitä pahalla. Sittemmin olen ymmärtänyt, että on loukkaavaa sanoa noin, vaikka sillä ei tarkoittaisi mitään pahaa. Ymmärtääkseni nykynuorison keskuudessakin on tämä ymmärretty ja toimintamallit ovat muuttuneet parempaan suuntaan.

Varmasti jokainen meistä on joskus käyttänyt tahattomasti loukkaavia sanoja väärissä yhteyksissä, mutta sivistynyt ja järkevä ihminen pystyy oppimaan virheistään ja muuttamaan toimintatapojaan.

Suosikkijoukkue
Kärpät
Mitä sinä siis oikein pelkäät? Sitäkö, että koska et saa sanoa neekeri, olet jotenkin sorretussa asemassa? Vai sitä, että tässä maailmanajassa yksilönvapaudet ovat lisääntyneet valtavasti? Minua ihan oikeasti kiinnostaa tietää, koska et ole yksin. Moni mieshenkilö on ollut varsinkin nykyiseen hallitukseen raskaasti pettynyt, koska Viisikko koostuu arvoliberaaleista naisista ja nimenomaan naisilla tuppaa menemään miehiä paremmin, koska amisalojen työt ovat vähentyneet ja vastaavasti naisten koulutus on korkeammalla tasolla = paremmat työpaikat ja enemmän varaa valita parisuhdemarkkinoilla.
Nykyinen hallitus on täydellinen esimerkki siitä, miksi naisia ei pitäisi koskaan päästää mihinkään johtoon. Pelkkää keskinäistä riitelyä ja ihan kujalla oikeista asioista. Marin vie tätä menoa Suomen konkurssiin. Ja riitaantuu siinä sivussa kaikkien muiden naispoliitikkojen kanssa. Naisilla ja erityisesti juuri Sanna Marinilla on aivan liian iso tarve pönkittää sitä omaa johtoasemaansa. Niin iso, että se vie keskittymisen itse tehtävän hoidolta.

Noin yleisesti ottaen olen vittuuntunut feministeihin siksi, että he eivät edes halua sukupuolten tasa-arvoa vaan naissukupuolelle etua. Otetaan vaikka armeijakeissi. Feministit halusivat aikanaan naiset armeijaan. Miten kävi? Naiset saavat nykyään valita, menevätkö armeijaan vai eivät. Asepalvelus on naisille vapaaehtoista, miehille se on edelleen velvollisuus. Onko tämä tasa-arvoista? Haluaisin nähdä sen feministin, joka pystyy naama peruslukemilla väittämään että on.

Barney

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL-SaiPa
Melkein 20 vuoden kirjoittelun jälkeen nähdään sitten tällainen palstaitsemurha. Eiköhän modet laita viimeistään aamulla stopin tälle äijjjäperformanssille.

Suosikkijoukkue
Kärpät
Nykyinen hallitus on täydellinen esimerkki siitä, miksi naisia ei pitäisi koskaan päästää mihinkään johtoon. Pelkkää keskinäistä riitelyä ja ihan kujalla oikeista asioista. Marin vie tätä menoa Suomen konkurssiin. Ja riitaantuu siinä sivussa kaikkien muiden naispoliitikkojen kanssa. Naisilla ja erityisesti juuri Sanna Marinilla on aivan liian iso tarve pönkittää sitä omaa johtoasemaansa. Niin iso, että se vie keskittymisen itse tehtävän hoidolta.
Ja lainaamani viesti on täydellinen esimerkki siitä, miten ihmisiä ja kokonainen sukupuoli voidaan leimata erinäisten ahtaiden ennakkoluulojen ja stereotypioiden kautta. Itse tiedän ja tunnen paljon sellaisia naisia, jotka ovat aivan erinomaisia johtajia ja mikäli heidän ylenemisensä olisi sukupuolen perusteella torpattu aitoon 1700-luvun tyyliin, niin se olisi ollut valtava menetys koko työyhteisölle.

Suosikkijoukkue
Kärpät
Ja lainaamani viesti on täydellinen esimerkki siitä, miten ihmisiä ja kokonainen sukupuoli voidaan leimata erinäisten ahtaiden ennakkoluulojen ja stereotypioiden kautta. Itse tiedän ja tunnen paljon sellaisia naisia, jotka ovat aivan erinomaisia johtajia ja mikäli heidän ylenemisensä olisi sukupuolen perusteella torpattu aitoon 1700-luvun tyyliin, niin se olisi ollut valtava menetys koko työyhteisölle.
Ahtaiden ennakkoluulojen? Luuletko että olin jo syntyessäni sitä mieltä ettei naisista ole johtajiksi? No, en ollut. Se käsitys on muodostunut vankan elämänkokemuksen pohjalta. Myönnän kyllä, että nainenkin voi olla hyvä johtaja. Mutta siinä pitää olla rinnalla ehdottomasti miehiä, että se olisi mahdollista. Naisvaltainen johto on aina ja joka paikassa ollut täysi katastrofi. Eihän naiset perhana vie tule vapaa-ajallaankaan keskenään toimeen. Jokaisella naisella on toki yksi tai korkeintaan kaksi bestistä, mutta toimiva naisporukka on yhtä harvinainen kuin yksisarvinen. Se on satavarma riita ennemmin tai myöhemmin kun lyödään useampi nainen keskenään yksiin. Eikä nykyinen Suomen hallituskaan ollut poikkeus.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy