Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

  • 2 250 476
  • 13 719

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Onko tuota 15. pykälää käytetty missään muualla kuin siinä modegatessa?

Meikäläisen oikeudet "hukkuivat" aikanaan hetkeksi kunnes nousi vähän melu. Syy taisi olla liian pitkä allekirjoitus. Ei sellaista silloin ainakaan säännöistä löytynyt.

En tiedä oliko silloin tarkoitus poistoon hiljaisuudessa vai unotuiko vain tiedottaa
 

CreaseMonkey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Onhan tämä uusi linjaus aikamoisen hankala sekä käyttäjille että modeille. Mihin tässä vedetään raja, vai onko kaikki kirjoittajaan kohdistuvat kärjistykset kiellettyjä, jos se edes teoriassa vaarantaa identiteetin?

Nyt tuli kuukausi siitä kun pohdittiin toisen käyttäjän työpaikkaa. OK, Tappara työllistää toimistollaan varaan suht vähän henkilöitä, mutta mihin se raja vedetään? Jos olisi viitattu vain Tapparaan, niin työntekijöitä olisi ehkä ollut tarpeeksi?
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Joo jeesuksen kelkassa ollaan. Eikös tuo kysymyksenikin ole suora lainaus raamatusta?
Joko oot uutta testamenttia viritellyt mahdollisen pelikiellon varalle?
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Odottakaahan kun joku alkaa arvuuttelemaan, että onko muutama palstalle säännöistä postaava, joista moni on sanonutkin olevansa tuomareita, tai jopa lukee nimimerkissä se, että "oletko tuomari". Jumankekka täällä alkaa päitä putoilla, jokaisen raportoin.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Odottakaahan kun joku alkaa arvuuttelemaan, että onko muutama palstalle säännöistä postaava, joista moni on sanonutkin olevansa tuomareita, tai jopa lukee nimimerkissä se, että "oletko tuomari". Jumankekka täällä alkaa päitä putoilla, jokaisen raportoin.

Jotenkin en jaksa uskoa, että moisesta penalttia tulee. Varsinkaan, jos on itse ilmaissut olevansa tuomari. Mutta jos kysyisi, että olitko tuomarina ottelussa Pallo-Seura - Eläinoletettu päivänä x, niin siinä yksilöidään arvausta jo sen verran pieneen haarukkaan, että minä jättäisin kysymättä.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Aika jytyä meininkiä tällä palstalla nykyään.
Hirveän vaikealta kyllä näyttäytyy joidenkin henkilöiden elämä tämän ketjun perusteella, enkä välttämättä tarkoita tässä modeja. Ei tunnu onneksi muissa ketjuissa olevan vielä ihan näin ikävää.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Jotenkin en jaksa uskoa, että moisesta penalttia tulee. Varsinkaan, jos on itse ilmaissut olevansa tuomari. Mutta jos kysyisi, että olitko tuomarina ottelussa Pallo-Seura - Eläinoletettu päivänä x, niin siinä yksilöidään arvausta jo sen verran pieneen haarukkaan, että minä jättäisin kysymättä.
No jos "oletko töissä paikassa X" on rangaistavaa, niin kyllähän tuossa tuomariksi arvaamisessa ollaan ihan samoilla heikoilla hangilla tai siis modejen toimesta heikoilla. Se, että miten määritellään kuinka pieni pitää sen firman tai ryhmän olla on vain osoitus siitä, että on jo tehty virhe aiemmin. Onko 20 hengen yritys rittävä, vai 200, 2000? Tajuat kai, että loputon suo. Eli käytännössä vedetään arvontapalluroita hatusta. Se oli se pointti tässä, ei siis se, että tuomariksi jotain arvuuttelemalla tämä menettäisi välttämättä anonyymiteettiytensä.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Täytyy kyllä itsekin ihmetellä tuota penalttia. Periaatteessa ihan ns normaali heitto jos kokee, että toisella on vahvat värilasit päässä. Tuolla ketjussa on jonkin verran provosoivaa tekstiä joka suuntaan ja yksi noin pitkä kakku on kyllä erikoinen ratkaisu.

Tuleeko jatkossa kaikista "Oot varmaan Porista?"-viesteistä kuukauden banni?
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
No jos "oletko töissä paikassa X" on rangaistavaa, niin kyllähän tuossa tuomariksi arvaamisessa ollaan ihan samoilla heikoilla hangilla tai siis modejen toimesta heikoilla. Se, että miten määritellään kuinka pieni pitää sen firman tai ryhmän olla on vain osoitus siitä, että on jo tehty virhe aiemmin. Onko 20 hengen yritys rittävä, vai 200, 2000? Tajuat kai, että loputon suo. Eli käytännössä vedetään arvontapalluroita hatusta. Se oli se pointti tässä, ei siis se, että tuomariksi jotain arvuuttelemalla tämä menettäisi välttämättä anonyymiteettiytensä.
Minä olin huomaavinani viimeisimmässä pelikieltoon johtaneessa viestiepisodissa jotain vähän muutakin kuin oletko töissä paikassa x -tasoista arvuuttelua. Minusta sieltä oli löydettävissä tason olitko tuomarina ottelussa x -kysymys. Tai jopa olitko päätuomarina ottelussa x -tasoinen. Ehkä tulkitsin väärin.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Täytyy kyllä itsekin ihmetellä tuota penalttia. Periaatteessa ihan ns normaali heitto jos kokee, että toisella on vahvat värilasit päässä. Tuolla ketjussa on jonkin verran provosoivaa tekstiä joka suuntaan ja yksi noin pitkä kakku on kyllä erikoinen ratkaisu.
Nykylinjalla kakku on ok koska se on nyt säännöissä kielletty, mutta se että tuo sääntö muutettiin vasta sen jälkeen kun @HOOLIGAN_ oli sen pelikieltonsa saanut niin se menee kyllä oman oikeustajuni yli.

Onneksi moderaattorit ei päätä ylinopeussakoista. Tiedä vaikka takautuvasti alkaisi tulla sakkoja kun ajoin jossain satasen alueella rajoitusten mukaan, mutta siinä on nyt 80 km/h nopeusrajoitus niin voisihan tuosta jälkikäteen sakot antaa.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Minä olin huomaavinani viimeisimmässä pelikieltoon johtaneessa viestiepisodissa jotain vähän muutakin kuin oletko töissä paikassa x -tasoista arvuuttelua. Minusta sieltä oli löydettävissä tason olitko tuomarina ottelussa x -kysymys. Tai jopa olitko päätuomarina ottelussa x -tasoinen. Ehkä tulkitsin väärin.
Et tainnut lukea sitä viestiä missä sääntöä muutettiin.
"Kaikenlainen käyttäjän anonyymiteetin vaarantava toiminta" aka. esimerkiksi tuomariksi arvailu minusta ainakin vaarantaa anonyymiteetin tai vaikka rekkakuskiksi, loppu on sitten vain siitä kiinni, että onko se raja 10 000 vai 20. Siksihän täällä alkoi porukka asiasta keskustelemaan. Täysin samasta syystä minä toin tämän asian esille, että maailmasta löytyy loputon määrä asioita mihin voi toisia arvuutella ja ne ryhmät on X tai Y kokoisia, eli mennään arvalla, että milloin se määrä on anonymiteetin vaarantava ja milloin ei. Eli linjaa ei ole. Toki tämä on hyvin nykyaikaista toimintaa siinä mielessä, että ihmisiä jaotellaan erilaisin ryhmiin.

Minä toki ymmärsin aiemmin, että jos epäilisin käyttäjää X vaikka Jatkoajan Matti Liljaniemeksi, niin tästä selvästi tulee kakku, nyt se koskee myös sitä että jatkoajan toimittajaksi, mieheksi, heteroksi, isäksi, yliopistossa opiskelleeksi yms. sitten jollain arvalla tuosta päätetään, että onko jatkoajan toimittaja (niitä varmaan joku parikymmentä) riittävän pieni ryhmä suhteessa miehiin 49% kaikista tai suomalaisista se raskauttava asianhaara, yliopistossa opiskellut ehkä mitä 15-20% miehistä, isiä joku prosentti jne. Ymmärrät kai mihin tähtään?

Rautalangasta vääntäen missään säännössä ei määritellä kuinka suureen massaan arvuuttelu on se raja. Onko se Tamhockeyn tai Tapparan palkkalistoilla (jotain kymmeniä kai) arvuuttelu vai siis 100, 200, 1000. Että ABB:lla saa arvella olevan töissä tai valtiolla, mutta jos arvuuttelee, että on töissä Iisalmessa roskakuskina niin sitten tulee sakkoa saatana. (ABB:lla henkilöstöä kai kymmeniä tuhansia ja Iisalmessa roskakuskeja varmaan sama kuin Tapparassa työntekijöitä, molemmat mutuja)
 
Viimeksi muokattu:

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Et tainnut lukea sitä viestiä missä sääntöä muutettiin.

"Kaikenlainen käyttäjän anonyymiteetin vaarantava toiminta" aka. esimerkiksi tuomariksi arvailu minusta ainakin vaarantaa anonyymiteetin tai vaikka rekkakuskiksi, loppu on sitten vain siitä kiinni, että onko se raja 10 000 vai 20. Siksihän täällä alkoi porukka asiasta keskustelemaan. Täysin samasta syystä minä toin tämän asian esille, että maailmasta löytyy loputon määrä asioita mihin voi toisia arvuutella ja ne ryhmät on X tai Y kokoisia, eli mennään arvalla, että milloin se määrä on anonymiteetin vaarantava ja milloin ei. Eli linjaa ei ole. Toki tämä on hyvin nykyaikaista toimintaa siinä mielessä, että ihmisiä jaotellaan erilaisin ryhmiin.

Minä toki ymmärsin aiemmin, että jos epäilisin käyttäjää X vaikka Jatkoajan Matti Liljaniemeksi, niin tästä selvästi tulee kakku, nyt se koskee myös sitä että jatkoajan toimittajaksi, mieheksi, heteroksi, isäksi, yliopistossa opiskelleeksi yms. sitten jollain arvalla tuosta päätetään, että onko jatkoajan toimittaja (niitä varmaan joku parikymmentä) riittävän pieni ryhmä suhteessa miehiin 49% kaikista tai suomalaisista se raskauttava asianhaara, yliopistossa opiskellut ehkä mitä 15-20% miehistä, isiä joku prosentti jne. Ymmärrät kai mihin tähtään?
En ole varma ymmärränkö. Minusta kyse ei ole siitä, että olisi arvattu esim. Jatkoajan toimittajaksi tms. vaan siitä, että olisi arvattu esim. Jatkoajan päätoimittajaksi.

Episodin ensimmäinen viesti lainattuna alla, lihavoinnit minun tekemiä. Minusta tuossa arvaillaan vahvasti yksittäiseksi henkilöksi tietystä organisaatiosta, vaikka nimeä ei mainitakaan. Minun mielestä tuossa rikotaan kymppisääntöä tai vähintään sen henkeä vastaan ihan ilman sääntömuutostakin.
En enää tosiaan ihmettele, jos veli @peterra kuuluu Tapparan toimiston työntekijöihin tai jopa vastaa tästä "kriisi"viestinnästä. Selittäisi hyvin asioita.

Noh, tuo on minun mielipiteeni ja se on yhtä oikea tai väärä kuin sinun tai kenen tahansa mielipide.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Voi olla että vika on minussa mutta minä en vain näe mitään tarvetta alkaa arvailemaan toisten kirjoittajien työpaikkoja, ammatteja, ikiä, harrastuksia, sukupuolia, suuntauksia, hiusten väriä tai muutakaan.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Kysympä teiltä palstaveljet. Mikä helvetin hinku teillä on tietää kuka on nimimerkin takana anonyymilla palstalla? Mua itseäni ei voisi vähempää kiinnostaa ellei sit toinen itse halua kertoa mulle sitä jos ollaan ulkopuolellakin tekemisissä.

Täten hyvä että pienikin vihjailu tyyliin että esim @MacRef olisi kuka tahansa niin olisi Insta kuukauden kakku ja rikoksen uusijoille ankarampi korotus. Kyllä se viimeistään silloin loppuu jos lopullinen kakku tulee ja kyllä se lopettaa sen leikkimisen muiltakin.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Kysympä teiltä palstaveljet. Mikä helvetin hinku teillä on tietää kuka on nimimerkin takana anonyymilla palstalla? Mua itseäni ei voisi vähempää kiinnostaa ellei sit toinen itse halua kertoa mulle sitä jos ollaan ulkopuolellakin tekemisissä.

Täten hyvä että pienikin vihjailu tyyliin että esim @MacRef olisi kuka tahansa niin olisi Insta kuukauden kakku ja rikoksen uusijoille ankarampi korotus. Kyllä se viimeistään silloin loppuu jos lopullinen kakku tulee ja kyllä se lopettaa sen leikkimisen muiltakin.
Itse tulkitsin tuon provosoituneeksi versioksi "vahvoista värilaseista". Ihan molemmat osapuolet tuossa keskustelussa provosoituivat vahvasti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös